elämän raskaita päätöksiä...

vakkari ei jaksa kirjautua
On jotenkin pakko ihailla tuota määrätietoisuutta miten hän toteutti päätöksensä.

Luin tämän blogin melkein "tuoreeltaan" joulukuussa kun ap tämän tänne linkitti ja siitä asti olen aina tasaisin väliajoin palannut ajattelemaan tätä Päiviä...
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja vakkari ei jaksa kirjautua:
On jotenkin pakko ihailla tuota määrätietoisuutta miten hän toteutti päätöksensä.

Luin tämän blogin melkein "tuoreeltaan" joulukuussa kun ap tämän tänne linkitti ja siitä asti olen aina tasaisin väliajoin palannut ajattelemaan tätä Päiviä...
jos sinusta vakavasti masentuneen ihmisen itsemurhan raportointi vaihe vaiheelta on ihailtavaa määrätietoisuutta. Pelkkää näköalattomuutta se on.
Siinä ei ole mitään ihailtavaa!

T. vakavasti masentunut
 
nimetöön
Kertoiko hän siis blogissaan mitä aineita käytti ja miten hän sen teki? ?

Tiesin tämän nikin toiselta palstalta ja hän oli jäänyt mieleen ammattinsa ja asuinpaikkansa puolesta. Järkytyin kyllä kun tajusin kenestä oli kyse, ei hänen kirjoituksistaan saanut mitään itsemurhaan viittaavaakaan käsitystä. Jos muistan oikein niin vähän ennen tekoaan, hän aloitti ketjun missä keskusteltiin ammatinvalinnoista, sen jälkeen kun joku oli kritisoinut toisessa keskustelussa hänen ammatinvalintaansa. Ehkä silloin ihmettelin sitä että miksi niin vahvan oloinen persoona halusi puolustella itseään. Siitä keskustelusta hän mieleeni jäikin, vaikka muuten en keskustelijoista tiedä tai muista juuri mitään.

Todella surullista, toivotaan että hänen on nyt parempi olla.
 
Satru
Kyllä minä tätä tekijää kunnioitan ja arvostan, kuten hänen läheisiään ja ystäviäänkin. Kyse ei ole siitä. Pahalla en asiaa ole yhtään kirjoitustani tarkoittanut. Pyörinyt vain omassakin päässä, kaipa se tapahtunut sitten jotenkin kosketti minuakin. Ehkä oman masennukseni kautta jonka kanssa olen kokenut vaikeitakin hetkiä joskus aikanaan.

Olen toisen palstan kautta saanut moitteita siitä, että olen puuttunut tähän keskusteluun. Ilmeisesti aiheesta ei saisi puhua, ihmistä ei saisi muistella vaan unohtaa. Senkö arvoinen se kanssaihminen sitten on?
 
Suru
En Satru tarkoita ettei ihmistä saisi muistaa tai hänestä puhua. Ihmisten uteliaisuus vain mene välillä liian pitkälle ja linkkien ja tekstien levittely ei mielestäni ole oikea tapa muistaa ko. henkilöä. Varsinkin kun tekstit olivat kovin järkyttäviä, monessakin mielessä. En halua, että kukaan saa mitään ideoita tai rohkaisua tämän henkilön teosta. Siksi sitä parempi mitä harvempi tuon tekstin joutuu lukemaan.
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja liirah:
Siis mä en nyt löytänyt tosta mitään tällaista mitä te ootte puhuneet.. Oonko sokea?
Se varsinainen itsemurhajuttu on poistettu sieltä jo ajat sitten eli nykymuotoisessa blogissa ainoastaan vanhat jutut tallella.
 
ihmettelen vaan
Luin sen hänen viimeisen kirjoituksen ja ei voi muuta sanoa kuin ne jotka siitä TODELLA pahasti järkytty ja traumatisoitu niin mahtaa heillä olla ollut melko pumpulia elämä.Siis jos ei itse ole ollut koskaan masentunut ei sitä tietenkään voi täysin ymmärtää,mutta luulisi kuitenkin joskus kuulleen että itsemurhia tehdään AIKA paljon jopa Suomessa(3 päivässä).
Tietenkin noin yksityiskohtainen kirjoitus viimeisistä ajoista oli ainutlaatuinen mutta sen tekee kuitenkin niin moni muukin ihminen ympäri suomea joka päivä ja aika paljon koruttomammin.Kirjoitus mun mielestä oli lähinnä mielenkiintoinen ja kaunis,niinkuin ko.henkilön tapa lähteäkin.Siis ainakin oli tarkkaan harkittua,ei ollut lapsia jne.Surullistahan se on aina varsinkin omaisille.
PP:n kirjoitusten perusteella sai kyllä jo hänestä ongelmaisen ja (anteeksi vain)vähän häiriintyneen ihmisen kuvan.
Ja niille jotka väittävät ettei tästä saisi keskustella ja muuta potaskaa pakkoko näitä on käydä lukemassa(omaiset tuskin käyvät)jos niin häiritsee??jos muut haluavat asiallisesti keskustella niin mitä se teitä liikuttaa
 
Satru
Sensaation hakuinen ja ilkeämielinen keskustelu toki on asia erikseen ja ymmärrän hyvin, että sellaisen keskustelun omaiset haluavat kieltää ystävistä puhumattakaan. Tekstin tarkoituksenmukainen jakaminenkin on minusta vähän kyseenalaista, tietenkin riippuen vähän tarkoitusperistä, mutta jos tarkoitus on vain juoruilla ja kauhistella niin sitten. Vaikka toisaalta kun tekstin on nyt lukenut, niin täytyy sanoa että teksti on omalta osaltaan kaunis ja syyllistämätön.

En usko, että tuo on kovinkaan odotettavissa olevaa, että joku pelkästään tuon tekstin perusteella itseään tappaisi. Kyllä se itsemurha on sitten jo muutenkin mielessä pyörinyt pahimman kautta jos nyt tuon luettuaan itseltään hengen riistää, eivätkä nuo "ohjeetkaan" olleet niin täsmällisiä että niist' apua olisi. Njotka noita aineita käyttöönsä helposti saavat tietävät nuo asiat jo muutenkin työnsä kautta.
 
Satru
Muutenkin tuo, että kaikista vaikeista asioista puhumista pitäisi välttää on minusta vähän lyhytnäköinen ajattelutapa asiassa kuin asiassa. Ääripäässä menee sitten siihen yhdysvaltain malliin jossa ei seksuaalikasvatustakaan jossain osavaltioissa saa antaa koska päätellään että jos asiasta puhutaan niin sitten ne muksut ainakin asiasta innostuvat. Jostain kumman syystä niitä muksuja muksuille vaan syntyy ja paljon vaikka kouluissa ei asiasta saakaan puhua..
 
Suru
Mielestäni tekstiä ei voi sanoa syyllistämättömäksi. Omalta osaltani päätän keskustelun aiheesta tähän. En toivo muuta kuin kunnioitusta edesmennyttä ja hänen perhettään ja ystäviään kohtaan. Asioista (aroistakin) voi keskustella mässäilemättä niillä.
 
elämä on
en nähnyt tuossa mitään itsemurhaan viittaavaa, onko ne Päivikirjat jotakin suljettuja tekstejä?
Niitä on kuulemma kuitenkin netissä näkyvissä, niille jotka osaa etsiä
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja miksimää:
:O Olen ihan pihalla. Mitä tuossa, muka oli? Joku käy töissä ja ei vietä joulua.
Tätä siinä oli...

"Baibai maailma!"

"Tämä viimeinen Päivikirjan teksti on jäähyväistenjättö maailmalle. Tätä lukiessanne minä olen kuollut, jollei mikään mene pahasti pieleen..

En halunnut rakkaita koiriani kiertolaisiksi, joten annoin lopettaa ne. Kissojani en raatsinut lopettaa. Toivon, että äiti ja Kosti ottaisivat ne, mutta epäilen, että näin ei käy, joten jos joku lukijoista haluaa antaa hyvän, rakastavan ja pysyvän kodin kahdelle aivan ihanalle siamilaiselle sisäkissalle, nyt on aika antaa kuulua itsestään! - Vaasan poliisi tietää, mihin Maya ja Simeon on toimitettu.

Älkää kukaan tunteko ainakaan syyllisyyttä että olisi muka pitänyt nähdä mitä aion. Olen koko ikäni ollut äärettömän hyvä peittämään todelliset tunteeni, tekoni ja ajatukseni; Heikki on ollut ainoa ihminen minun nk. elämässäni, jolle todella halullisesti ja kokonaan näytin itseni. Kaikki muut, vanhempiani myöten, ovat saaneet nähdä vain osan minusta, ja arvailla loput.
Ja PS, tiedän, että minulla on paljonkin ihmisiä, jotka välittävät minusta. Kyse on enemmänkin siitä, että itse en välitä enää mistään.

Viimeiset kuukaudet olen järjestelmällisesti kulkenut kohti kuolemaa. Jättänyt kaikki asiani hoitamatta. no joo, töissä olen käynyt. Elukat ovat olleet melko lailla hunningolla, hädintuskin päässeet ulos kolmesti päivässä. Laskut ovat jääneet kaikki maksamatta, tarkoitus on koko ajan ollut kuolla ennen kuin menevät perintään. Itsemurha-aineet on töistä varastettu. Suvusta ja ystävistä vieroituttu - anteeksi suku ja ystävät, en vaan jaksanut enää teeskennellä elämää. Olen myös sekä lihonut että alkoholisoitunut aivan vapaasti ja estoitta, ja koko ajan asiaintilan tiedostaen. mutta miksi olla selvä, jos pää pökkyrässä arki on edes vähän helpompi sietää? Ja ruokahan on hyvää.

Siis asiahan on niin, että mä olen 48 vee. Urani huipulla ja yksin.."
 
Nimimerkki tuttu minulle
Siis voi helkkari, ei ole todellista. Tämä henkilö ei ole todellakaan kuollut, vieläkin kirjoittelee. En tiedä onko tietoinen kaikesta haloosta mikä on syntynyt. Uskomatonta, että tuntemattomien ihmisten tarvitsee tehdä asiaa jonkun harkitsemattomasta kirjoittelusta. Itse on tekstinsä poistanut, kun on mieli muuttunut.

Hävetkää ihmiset nyt vähän!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Nimimerkki tuttu minulle:
Siis voi helkkari, ei ole todellista. Tämä henkilö ei ole todellakaan kuollut, vieläkin kirjoittelee. En tiedä onko tietoinen kaikesta haloosta mikä on syntynyt. Uskomatonta, että tuntemattomien ihmisten tarvitsee tehdä asiaa jonkun harkitsemattomasta kirjoittelusta. Itse on tekstinsä poistanut, kun on mieli muuttunut.

Hävetkää ihmiset nyt vähän!
Enpä oikein usko sinua!
 
Nimimerkki tuttu minulle
Tämänhetkistä tilaa en luonnollisestikaan tiedä (onhan voinut vaikka kaatua aamulla), mutta kyseisen päivän jälkeen on todellakin ollut elossa ja kirjoitellut. Minusta on todella surullista, että kun ihminen tietyssä tilassa kirjoittelee asioita nettiin, niin kohta on jo lehden kolumnissakin tietoa asiasta. Jokainen tietysti kantaa vastuun siitä, mitä itsestään nettiin laittaa, mutta tuskinpa monikaan ymmärtää, että näin voi käydä. Toivon Päiville voimia. Ehkä hän osaa ottaa asian huumorilla. Pientä selkärankaa toivoisi ihmisille. Moni naamioi tirkistelynhalun muka välittämiseksi täällä.
 

Yhteistyössä