Ekat raskaus oireet??

Nyt sitten, kun plussa on tehty niin oireitakin alkanu tuleen.. Voin yrittää listata vähän. Tein siis plussan seitsemännen viikon alussa ja samaa viikkoa mennään edelleen.

Ennen plussaa:
- viikon verran heikotusta päivittäin, mutta ei koko aikaa (luulin vatsataudiksi)
- hajuaistin herkistyminen (yleensä en haista mitään)
- kuukautiskipujen kaltaisuja vihlaisuja alavatsassa
- kaikki asiat sai kyyneleen silmään, niin hyvät kuin huonotkin.

Plussan jälkeen:
- oksettavaa oloa päivittäin ja lähes koko ajan, mutta ei ainakaan vielä ole tullut käytyä vessassa.
- HIRVEÄ väsymys!! Yleensä jaksan kukkua myöhään yöhön, mutta kyllä nyt viimeistään klo 23 oon taju kankaalla ja unta riittää aamuun asti. Päivällä myös väsymystä ja meinaan nukahtaa, jos vähänkin oikasen. Saa nähä, miten käy, ku ens viikosta eteenpäin pitää herätä kuuden jälkeen joka arkipäivä :p
- hajuaisti paranee koko ajan (ei kovinkaan miellyttävää haistaa kaikkea tarkasti :D )
- rintoja hieman aristaa, varsinkin vatsallaan maaten
- paineen tuntua alavatsassa maatessa
- koko ajan nälkä
- alavatsassa vihlaisee aivastaessa ja joskus yskiessä
- ja tietenkin kuukautisten puuttuminen :p

Siinä nyt oli tämänhetkisiä tuntemuksia. Pitääkin tästä soittaa ensimmäistä aikaa äitiysneuvolaan, mut harmi, kun sen saa vasta noin 10. viikolle.

Niin ja kiitos Miipelille onnitteluista :)
 
Esikoinen viikko ennen menkkoja rinnat tuli hirmu painaviksi ja kipeiksi. Ei muuta oiretta.
keskenmennyt alaserkää särki ja kuumotti ristiselästä viikko ennen menkoja. Elohiiri tuntui kohdun kohdalla välillä.
Kakkonen Hiukset rasvoittui jo paljon ennen plussaa. Ekat oireet tuli tasan dpo 7. Ei tehnyt mieli kahvia, hajukin etoi pahasti. Ruokakin ellotti. Finnejä naamaan runsaasti. Pissi haisi voimakkaalle ja oli keltaisempaa. Hajuaisti paljon herkempi. Nämä kaikki ennen plussaa.
Kolmas Nyt jälkeenpäin osaan vasta yhdistää nämä raskausoireiksi. Eli ennen plussaa ja plussan jälkeen oli iltaisin kovaa palelua, pissi keltaisempaa, huimausta aina välillä. Hajuaisti herkistyi. Elohiiri kohdunkohdalla, semmoista poreilua/ kuplintaa.Pari päivää ennen menkkoja tunsin illalla todella kipeitä ja polttavia vihlaisuja kohdussa, useita peräkkäin.
Plussan jälkeen vasta piiitkän ajan jälkeen alkoi lievää etomista silloin tällöin.
Plussa oli tässä raskaudessa todella yllätys. En todellakaan kuvitellut olevani raskaana koska en osannut yhdistää noita oireita raskauteen, olivat niin lieviä ja ne olisivat voineet johtua mistä vain. Mutta vihdoin puolen vuoden yritys palkittiin:)

Kakkosen ja kolmosen odotuksessa molemmissa tuli veristä vuotoa jo 4-5 päivää ennen kuin olisi pitänyt menkat alkaa. Muuten mulla ei koskaan tiputtele välipäivillä ja menkat on säännölliset.

Rinnoissa oli muutoksia vain esikoisen aikana. Vasta rv 12 jälkeen on alannut muissa raskauksissa rinnat kipeytymään.

Vaikka raskaudet hirmu erilaisia 2 tyttöä on. Tästä kolmannesta ei vielä tietoa.

Nyt olis sitten rv. 13+4

Plussaonnea kaikille =)
 
minäkin oottelen alkaako ne menkat ens maanantaina :/ toinen toivoissa, menkkoja ei kyl ole ku viimeksi tammikuussa(vaihdoin minipillereihin ja jäi menkat pois.tosin 1,5kk ehin käyttää niitä) ja oviksen tikun avulla ja limoista päätellen bongasin 2.5..nyt on ollut jotain..alamahakipu oli eilen aivan kamala,alaselkä kipee,rinnat hieman arat ja mieletäni turvonnut samoin masu turvoksissa,ja naama kukkii(finnejä).tein eilen jonku dbest testi ja testi ajan sisään tuli haaleetakin haaleempi viiva.dpo 7 olis eilen ollut..jänskällä oottelen nyt miten käy..
 
Minulla ei oikeastaan mitään oireita, muuta kuin, että
yleensä ovulaation jälkeen nännit tulivat kipeäksi, mutta kun raskauduin niin sitä ei tapahtunut ja luulin, etten ovuloinut siinä kuukaudessa ollenkaan, no sitten kun menkkojen olisi pitänyt lähestyä nännit tulivat kipeiksi, jota ei koskaan enne menkkoja ollut tapahtunut. Silloin rupesin ajattelemaan, että voisinkohan olla raskaana ja tein tesitin kp28 ja raskaana olin!
Testin teon jälkeen alkoi pahoin vointi ja mahan vihlaisukivut
 
Heippa hei kuumeilevat :)

Mulla ekana ja ainoona merkkinä oli, että puolessa välissä kiertoa alkoi rinnat erittämään nestettä ja olivat jumalattoman kipeät. Turpoivat muutenkin ihan hassuiksi ennen plussausta. Siitä mä jo sen aavistin. Sitten myöhemmin alkoi menkkamaiset vatsakivut ÖISIN. Ei päivisin mitään. Mutta ne oli plussan jälkeen..

Mitään muuta ei ollut pitkään aikaan. Noi rinnat oli kyllä niin selkee homma että jos toisen joskus saan niin ei voi erehtyä jos sama turpoaminen tapahtuu.
 
Kauheen syyllinen olo kun on näin harmistunut..tiedän kyllä että oon tosi malttamaton ja oma vikahan tuo vaan on.. silti harmittaa ihan kauheesti. tänään ois pitänyt alkaa menkat eikä oo vielä mitää. tod.näk. alkaa huomenna mutta taas sitä käy elättelee toiveita. testi on näyttäny negaa tänää (tämäki malttamattomuutta..) yli viikon ollu yli 37 lämmöt mitä yleensä siis ei ole.. joku syyhän tuollekkin nyt sit on. argh..
 
Miipeli: Kuulostat aivan multa :D samanlainen olin tuossa useamman kuukauden ja nyt, kun en edes ajatellut, et olisi tärpännyt niin tärppäsi :) stressi pois niin eiköhän se sieltä putkahda!

Vielä voisin noihin omiin listoihini oireista lisätä, että noin 2 viikkoa ennen plussaa oli tavallista enemmän huippausta ylös noustessa ja noin viikko ennen plussaa alkoi hiusrajan iho kukkimaan, vaikka itselläni ei ikinä iho-ongelmia ole ollut. Iho kukkii tosin edelleen, mutta onneksi vain hiusten tuntumasta. Varasin tänään ensimmäisen neuvolan ja ultran, mutta vielä pitää 4 viikkoa odottaa :/ mutta onneksi, jos sinne asti selvitään, on riskiviikot ohi ja voi jo hieman huokaista :)

Plussaonnea tänne!
 
Moikka!

Minä elättelen toiveita voisinko saada plussan... Mutta:
hankala yhdistää oireita, kun tupakointia lopettelen (syytä ei varmaan tarvitse kertoa :D ), ja sekin aiheuttaa omat oireensa. Tuapakasta en ole vielä kuitenkaan kokonaan eroon päässyt, tänään on menny kaksi. Mutta niihin oireisiin...

-Naama on kuin kukkaketo :flower:
-Päähän särkee. Lähes koko ajan.
-Vessassa saa juosta todella usein.
-Iltaisin alavatsassa on ihan omaa elämää; kuumottaa ja "nipistelee"/kouristelee.

Pelkään että nämä ovat vain mielikuvituksen tuotetta, tai tupakoinnin kylkiäisiä. Toivottavasti olisi edes mahkuja ;)!
 
Mulla on nyt menkat paljonkin myöhässä, jos ei viikon sisällä ala, niin aion tehdä testin, niin saa sitten varmuuden = ) Voi, miten paljon toivoisin, että olisin raskaana ja mieheni myös, ei olla kuukauttakaan yritetty vielä, joten nopeesti tärppäis! =D Ja kun noita oireita luin, niin todella moni mullakin on... Tai sitten vaan kuvittelen?
 
Uusi täällä ja on ollu kiva lukea muiden oireista ja kuulumisista.Onnea kaikille plussanneille! Plussan toivossa ollaan myös täällä.Ihan alkumetreillä ollaan. Nyt on vasta toinen "yritys" kerta. Pillerit on jääny n 2 kk sitte pois.Oireita on jotain,mutta ottaapa niistä nyt selvää että onko ne jotain muuta vai sitten sitä =) Pillerien kans kp ollu 28 ja nyt lopettamisen jälkeen meni vähän sekasin,että nyt viimeks oli kp30.

Mutta oireita: kp 18 tuli pientä ruskeaa vuotoa ja kesti n. 4pvää.Pohdin vain että olisko voinu olla mahd. kinnittymis vuotoa tms?Tai sitten menkat tuli tommosena viikkoa ennen.Ottaa nyt sitte selvää:),rinnanpäät on ollu arat tähän asti,mutta nyt on arkuus aikalailla loppunu.Eilen/tänään olis menkkojen pitäny alkaa,mutta ei oo näkyny,menkkamaisia kipuja ja iltasin ollu alavattas semmosta paineen tunnetta,välillä ns. vihlasuja alavattas ja välillä kun istahtaa niin tuntuu semmonen paineen tunne,etova olo koko ajan ja kuitenki niinku nälkäki:)Lämmöt ei oo noussu. Voikohan olla raskaana vaikka lämmöt ei oo noussu?:)

Keskiviikkona tein testin,mut näytti negaa.Jos ei nyt viikonloppuna ala menkkoja kuulua täytyy taas hakea testi:) Niin kovaa toivon että nyt olis tärpänny. Eihän me kauaa oo viä yritetty ku vasta toinen kierros menos,mutta kuitenki sitä kovaa toivoo ja on niin turhauttavaa aina kun testi näyttää negaa.Toivotaan ettei niitä menkkoja nyt ala kuulua että olis pikkunen tuloillaan:)

 
Liitän tuolta toisesta ketjusta sepustukseni tänne. Sain ekan haamun DPO 10 kp. 22/27 ja selkeän plussan 24-25/27 .

- ihan jo muutama päivä oletetusta hedelmöityksestä alko ensin nännit kipeytyä,mutta se siirtyi rintojen sivuille, eli rinnat erityisesti sivuista niin kosketusarat että yöllä kääntyminen koskee

-rintoja kuumottaa
-lämmöt koholla jatkuvasti 36,8-37,3
-posket hohkaa ja kasvoja kuumottaa jatkuvasti
-hillitön väsymys alko noin viikko oviksesta, sellanen vetämätön olo
-kroppa jotenki niinkuin olis flunssa tulossa, jotenkin jomottelee jäseniä
-viiltelyjä kohdunsuulla tai jossakin siellä
-sellainen olo oli heti että on tärpänny

Ja juu, kyl nää on voimakkaampia ku normikierroissa oli,menkkajomotuksia on ollu useempana päivänä vieläkin mutta veristä vuotoa ei oo näkyny missään vaiheessa. Rinnatkin erilailla kipeät ku normaalisti. Mutta joka ikinen kuukausihan mäkin bongasin joitain oireita,tää vain tuntui nyt erilaiselta kierrolta.
 
Joo täällä myös alkoi sitten menkat. Olo ei tosin ollut onneksi niin paha kun kuvittlin. Meinasin että masennun täysin kun menkat alkaa mutta en sittenkään. Tuli vaan sellanen olo että näin nyt ja innoissani odotan jo seuraavaa yritystä :) Pelottaapi kyllä kieltämättä jos rupeaa kestämään ja kestämään mutta en nyt vielä kykene siitä stressamaan.

Mietin josko tälle kierrolle pitäisi hommata niitä ovulaatitestejä.. oletteko käyttäneet??
 
Ja sitä piti myöskin sanomani etten seuraavilla kerroilla kyllä aio tarkkailla oireita (ellei nyt jotain todella epäilyttäväätule ;) ) viimeksi meinaan oli lämmönnousua ja muita minulle epänormaaleja asioita enkä ollut raskaana. En uskalla enää luottaa noihin.
 
täällä tämmöset oireet:

- menkat reilu 4 viikkoa myöhässä (en oo varma, en pysy laskuissa |O )
- nännit arat
- menkkamaisia kipuja, viiltoja ja nipistelyjä alavatsalla, enimmäkseen oikeella puolella
- lämmöt ollu koholla, n.37
- väsyn ja herkistyn normaalia herkemmin (voi johtua tästä epätietosuudesta, muutenki oon herkkä..)
- pieni ruskea tuhruilu sillon ku menkkojen ois pitäny olla (en tiiä mihin liittyy..)
- flunssailu, aivastuttaa (voi olla ihan vaan kevätflunssaa :D )
lisään vielä:
- välillä palelee, välillä hikoiluttaa. tuntuu et pienimmästäkin ponnistuksesta nousee hiki :eek:

maanantaina pitäs saada selvyys, pissatesti viety labraan. noin 2 viikoa sitten viimeksi kotona testattu nega.
 
Itse odotan ensiperjantaita kuin kuuta nousevaa. Testi on jo ostettu, mutta liian aikaisin en voi testata :E Töissä alkoi perjantaina noin kaksi tuntia ruoan jälkeen paha olo, vaikka olin syönyt tarpeeksi jaksaakseni tehdä töitä. Tänään alkoi ruskea niukka tuhruvuoto vaikka menkkoihin on yli viikko, ja ne eivät ikinä ole olleet etuajassa :kieh: Ja äsken huomasin että maha pulputtaa yksinään, ikäänkuin se olisi menossa veteläksi, jota ei yleensä tapahdu kuin jännityksessä, mitä sattuneesta syystä on ilmassa :D Jotenkin tuntuu siltä, että testistä tulee plussa, ainakin toivon sitä :)
 
Mulla oli ja on vieläkin ihan sikakipeet rinnat, se oli selkeä oire. Toinen "oire" oli kun aloin itkemään katsoessani Huippumalli haussa -ohjelmaa :LOL: Nyt on menkkajuilintaa masussa.

Testin tein toissapäivänä ja haalea plussa tuli :heart: LA 1.2.2010 :)
 

Yhteistyössä