Ekat raskaus oireet??

Kiaraz:
Pahoittelut negasta, mutta toivotaan että te kuuluisitte siihen ryhmään, joilla tärppi käy heti ekasta pillerittömästä kierrosta...onhan nimittäin todettu, että naisen kroppa on hedelmällisimmillään heti hormoni ehkäisyn jälkeen, mutta vain sen yhden kierron...sen jälkeen mahdollisuudet ovat samat kuin muillakin, eli ihanteellisissa olosuhteissa n.20% :hug:
 
No ne s**tanan menkathan alko sitte eilen... Tässä kierossa en sitte tasantarkkaan usko mihinkään oireisiin ja kiellän itseltäni päivien laskemisen ja yritän muutenkin unohtaa koko asian, että jospa sillä tulis... Onnea teille kaikille muille!
 
Hih! Onpa kivaa lukea näitä. :)

Totesin tässä, että mä oon tainnut olla jo vuosia raskaana, koska tunnistan lähes kaikki oireet omikseni ja ne ovat jatkuneet jo vuosia. :LOL:

En todellakaan halua masentaa ketään. Uskon, että jokainen tuntee oman kehonsa sen verran hyvin, että tietää, jos siinä tapahtuu jotain erikoista. Oireenne ovat siis mitä todennäköisemmin merkki jostain ihanasta.

Minulla on ollut aina erikoisen pieni rakko (tai jotain), mutta olen joutunut aina käymään vessassa normaalia useammin. Närästyksestä olen myös kärsinyt jo useampi vuosia, tosin vain tiettyjä ruokia nauttiessani. Mielialavaihtelutkin ovat tuttuja. :ashamed: Niin ja ruokahalu on aina melko hyvä. Lisäksi ihoni on kukkinut tasaisesti teini-iästä lähtien. Mitä tästä kaikesta voi päätellä?! :D En varmasti huomaisi ensimmäisiä raskausoireitani!

Ei vaan...Nyt elelen toiveissa, että olisin raskaana. Emme varsinaisesti ole yrittäneet vielä, mutta olemme tahallisesti hieman lipsuneet ehkäisystä. Olemme molemmat aina hieman pettyneitä, kun menkat alkavatkin. Onhan se hieman hassua! Nyt kuitenkin menkat on jo muutaman päivän myöhässä (en ole vielä edes tarkalleen laskenut) ja kuulostelen itseäni hermona. Ärsyttää, kun koko ajan miettii, että nytkö ne alkaa vai alkaako. Täytyy varmaan ostaa testi, jos ei mitään ala kuulua. :) Oireita ovat nuo edellä mainitut ikuisuusoireet ja lisäksi normaalit menkkakipuilut selässä ja masussa.
 
Ensimmäiset oireet alkoi heti kiinnittymisen jälkeen 3+1 muistaakseni menkkamaisilla säryillä ja rintojen kivistyksellä. Pian tämän ei enää kahvi maistunut ollenkaan. 3+3 tein huvikseni testin ja haaleaa plussaa se näytti. Pissalla juoksen muutenkin usein, joten sitä en voi sanoa itselleni raskausoireeksi :D
 
4 päivää olin tosi kipeä (johtui ilmeisesti ovulaatiosta). Sen jälkeen nännit tulivat kosketusaroiksi. Nyt ne eivät ole kuitenkaan enää arat. Välillä menkkamaisia kipuja alavatsassa ja alaselässä. Janottaa välillä paljon, ja varmaan sen vuoksi sitten vessasakin tulee käytyä usein... Välillä tulee todella kylmä ja välillä taas kuuma, niin että posket oikein hehkuu. Päivällä usein väsyttää ja valkovuotoa tulee päivittäin. Välillä ruokaa ei tee mieli ja välillä sitten tulee syötyä ihan kamalasti. Viime perjantaina mulla tuli myös yksi mielialan vaihtelu, siivosin ja ensin olin kamalan onnellinen ja yhtäkkiä päästin itkut. Se on ollut ainoa tähän mennessä. Toivottavasti nuo nyt olisivat niitä raskauden oireita. Koska teillä on alkanut ensimmäinen pahoinvointi?Odotan enemmän kuin mitään, että mulle tulisi huono olo, niin ainakin tietäisin varmasti... Kaveri on pyytänyt lauantaina sen kanssa juhlimaan ja vasta sunnuntaina pitäisi alkaa kuukautiset... Toivomme niin että ei ala, mutta uskaltaisiko tuon testin tehdä jo vaikka lauantai aamuna, niin tiedän keksiä kaverille syyn, etten voi lähteä tai kertoa totuuden... :) Vai näyttäisikö se totuutta vielä? En haluaisi lähteä juhlimaan, jos en tiedä totuutta. Voiko raskaustestit valehdella, niin että jos on raskaana, niin testi näyttääkin negatiivista?

Mulla tuli pari todella typerää asia mieleen, mutta pakko kysyä silti. Älkäähän pitäkö mua typeränä... :D Mutta onko se ihan normaalia, että yhdynnän jälkeen suurin osa spermasta tulee pois... Voiko silloin tulla raskaaks? Entä sitten kun on raskaana ja harrastaa seksiä, niin kun vauva on siellä kohdussa, niin eikö sperma silloin pääse sinne? Ei kai se nyt sinne vauvan kanssa mene?.. :)
 
no mä voin kysyä kans jotain tyhmää.. Siis ku mulla on kyllä menkat mutta kuinka suuri todennäkösyys on että olisin kuitenkin raskaana? mulla on vaan sellanen olo.. kai se johtuu siitäkin että toivon sitä niin kovasti.. mulla olis tuolla yks testi mut tuntuu vaan niin tyhmältä tehä se ku on selvästi menkat.. oon ihan sekasin..

Maijuh: Kyllä voi tulla raskaaks vaikka se sperma tuleekin ulos. Jo heti yhdynnän alussa mies erittää spermaa sen takia keskeytetty yhdyntä ei ole ehkäsykeino. Ja ei sitä spermaa mene sen vauvan kanssa samaan paikkaan.. siinä on kaikki sikiöpussit yms. eessä..

Muut voi korjailla jos selitin väärin:)
 
Maijuh Juu kyllä on ihan normaalia, että "ylimääräinen" sperma valuu pois. Varmistaaksesi kaikkien oleellisten simppojen perille pääsyn: laita rakastelun jälkeen esim tyyny pepun alle, niin, että lantio kohoaa ja pysyttelee siinä n. puolisen tuntia...kait vähempikin riittää, mutta ymmärsitkö idean :)? Ja vaikka tuonkin tekisit, niin siltikin valuu vielä poiskin vähäsen :).
 
Jipii! Miekin saan tähän pinoon kantaa korteni. :D

Ennen plussausta:
Ei mitään muita oireita, paitsi kp 23/27 juotu yksi lasillinen viiniä ja siitä aiheutunut järkyttävä humalatila paljasti, että ehkä on aika tehdä raskaustesti.

Plussan jälkeen (nyt kp 26/27 ja rv 3+5):
Ei edelleenkään mitään järkyttävän suuria oireita: pientä vatsan nippailua, hieman normaalia suurempaa väsymystä, iltaisin kylmä ja tunneherkkyys! (tuota tunneherkkyyttä lukuunottamatta ei mitään mielestäni kovin normaalista poikkeavia oireita!)

Maijuh: mie tein ensimmäisen haamuni kp 24/27 (muistaakseni), eli mielestäni ihan hyvin voit "varmuuden vuoksi" testata jo tuolloin lauantaina, vaikka kannattaa varautua siihen, ettei se välttämättä vielä plussaa näytäkään.
 
Voihan nenä. Pitkän litannian äsken kirjotin eikä se ees tullu tänne :headwall:

Kuitenkin. Hei kaikille! Uskaltauduin nyt vihdoin viimein tänne tulla kirjottelemaan. On ollu niin kiva lueskella muitten juttuja.

Ensimmäista vaavia yritetään ja 10kk yritystä takana. Ensimmäisessä kierrossa pillereitten poisjätön jälkee olin ihan varma kans et oon raskaana ko oli kaikki maholliset oireet mut eipä :D Testejä on saanu kyllä tuhlailla ja haamuja on kans monta tullu. yhessä vaiheessa menkat oli jopa 3kk poissa ja meinasin tulla hulluks, onneks on alkanut jo säännöllistymää. Mutta jospa NYT. Tuntuu vihdoin ja viimein että nyt vois olla jotaki meneillää :)
Kuukautisten pitäs alkaa ke-pe mutta toivotaan että ei ala.

Oireita tuntus täl hetkel olevan ainaki
- Nännien kova kosketusherkyys
- Alavatsan menkkakivut jotka on kestäneet jo neljä päivää vaikka normaalisti ne kivut alkaa vasta päivän aikasemmi tai samana päivänä ko vuoto alkaa.
- Kylmä/kuuma-kohtaukset
- Väsyttää ihan hirveesti, tahtos vaa nukkuu vaikka on nukkunu hyvät yöunet
- Röyhtäilyttää kovasti ja välillä yököttävä olo
- Seksiä ei oo tehny miel yli viikkoon
- Ja sitte hauskin oire mitä luin tuolta alkupuolesta et jollain muullakii oli ollu ni silmässä/silmäkulmassa on elohiiri (jo kaks päivää)
:LOL: Se nyt ei ehkä varsinaisesti oo raskausoire mutta ku nauratti et jollai muullakii on ollu :D

Toivon että en nyt näitä kaikkia vaan kuvittele ja luule et ne liittyis siihe että oisin raskaana mutta kun niin kovasti sitä pikku masuasukkia :heart: on ooteltu.
 
Voiko pelkkä alavatsan vihloilu (samaan tapaan kuin ennen menkkoja) olla merkki raskaudesta?

Ja voiko raskaustesti, CB, näyttää negatiivista vielä parina päivänä siitä, kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa?
 
Täällä on heitetty toive vauvasta ja eka yrityskierto nyt menossa. Kiva oli lukea näitä oireita sillä nythän itseäni tarkkailen erittäin tarkasti. Mun arvio on, että ovulaatio oli viime ke ja ti heiluteltiin peittoja eli siellä ne simpat ois ollut valmiusasemissa :) Nyt sitten on kolme päivää ollut rinnat kipeät ja alavatsassa on ollut vihlontaa ja muita tuntemuksia. Nyt on menossa kp 19/26-29. Normaalisti muutama päivä ennen menkkoja on juilimista vähän ja silloin tällöin rinnat kipeytyy (ei aina). Mut nyt kun tonne menkkojen alkuun on vielä n. 7 päivää niin tuntuu aika varhaiselta alkaa menkkaoireita tulla. Liikoja en uskalla toivoa ja pitäis nyt osata ajatella välillä muutakin kuin mahdollista raskautta. Mutta eiköhän se tässä viikon kuluessa selviä:)
 
Tää viikko on kyl tuskainen, kun odotan vaan, että viimeinen tyhjennysvuoto loppuisi. Sitten päästään aloittamaan yrittäminen todenteolla :) Se vaan ihmetyttää, että osa mun aiemmista oireista vaan jatkuu, vaikka nyt toista päivää on vuotoa. Eikä nää oireet ole aiemmin menkkojen aikaan tällaisia olleet. Eniten kummastuttaa päivittäinen etova olo ja närästys, vaikka olen närästyslääkettäkin ottanut. Meillä osuu ovulaatio mukavasti ystävänpäiväksi, joten peitto vaan heilumaan ja toivomaan parasta :)

Onnittelut taas kaikille plussanneille ja onnea yritykselle muille =)
 
Tänään tein positiivisen testin, kp 35/30. Selkein oire mulla oli menkkojen pois jääminen :D kivut kyllä tuli ajallaan, mutta mitään muuta ei sitten tapahtunut. Tänään sitten huomasin myös väsymystä ja järkyttävää matkapahoinvointia bussissa (esikoista odottaessani en koko raksauden aikana pystynyt kunnolla matkustamaan bussilla, vaikka muuloin aikuisiässä matkapahoinvointi ei ole kummemmin vaivannut). Tuo pahoinvointi sai tekemään testin..

Onnea plussanneille ja muille onnea yritykseen !
 

Tulen minäkin jakamaan kokemukseni.

Eli oireet ennen plussaa: Suurin piirtein hedelmöittymisen aikaan alkoi kauhea nuha ja flunssa (jatkuu edelleenkin vaikka tänään rv 4+5). Eräänä iltana alkoi yhtäkkiä tehdä ihan mielettömästi mieli jäätelöä. Minulle ei usein tällaisia mielitekoja tule. Täytyi ihan lähteä kauppaan jäätelöä ostamaan! Rinnan päät vaikuttivat tummuneen jo ennen plussaa. Minusta tuntui myös että vatsani pömpötti kummasti. Kuvittelin tosin vain lihoneeni :LOL:

Plussasin 4+0, ja nämä samat oireet jatkuvat edelleen, viisi päivää plussan jälkeen.
 
Niina22 . valitettavasti sain selville että,olin raskaana mutta,raskaus oli loppunut jo niin aikaisin ettei edes ollut kerennyt tuottamaan tarpeeksi raskaushormooneita kehooni ja siksi siis kaikki testit näyttivät negaa ja menkkojen oltua myöhässä 16p sain kesken :(

Nyt iskenyt jotenkin vauvakuume ! ja yritän ja yritän kunnes tärppää uudestaan :)
 
Heii..miullakii tuntuu olevan jos jonkinlaisia oireita tällä hetkellä, mutta voipi olla että kuvittelenkin ne kaikki vaan..tuskinpa voisin sentään niin herkästi raskaakskaan tulla.. Tietääkö kukaan muute missä vaiheessa raskausoireita alkaa jo tulemaan ja miten pian seksin jälkeen hedelmöittyminen tapahtuu? Nyt tunnen ihteni ihan tyhmäks ku tommosii kyselen, mutku ei vaa jotenkii voi muistaa ja tuo pää on nii laho että kaikki tieto katoo sielt alta aikayksikön aina :D
Meijän esikoinen on nyt vast 2kk vanha mutta silti tää mamma toivoo jo et ois uuellee raskaaks.. että en suotta hullu ole :) niin ja tässä on viellä sekin että menkat ei oo viellä alkanu.. Mielenkiinnolla ja kauhulla oonkii niitä ootellu ja ku eile oli jo semmosii menkkamaisia kipuja nii pelkäsin et ne alkaa mut paskat ne alkokaa ja nyt ei ookkaa enää iha samanlaisia tuntemuksia.. Sit minnuu on väsyttäny iha järettömän paljo ja särkeny päätä, että mistäköhä lie seki mahtaa johtua.. Kaiken lisäks tulee paljon sellasta oikei limasta valkovuotoo.. :x
 
Moikkis. Lopetin pillerit viime menkkojen jälkeen 10.1. (siis ennen mut kummiski) ja en kyllä osaa ovulaatiota laskea, mutta peitto heilu kyllä ja paljon. Eli käsitykseni mukaan tänään pitäis alkaa menkat? Vaikka pillereiden lopetus vois vaikuttaa kyllä kierron pituuteen... Mulla kyllä kaikenlaisia oireita, pahin ehkä sairas pääkipu ja väsymys, sekä sellanen krapulainen olo.... Parasta tässä on, että erosin poikaystävästäni juuri.. :'( Tahtosin kuitenkin lapsen pitää jos sellanen on siunaantunut... Kp 28/28 (en oo varma?) ja clearbluen testi näytti negan. Syön lääkkeitä, jotka ei oo hyväks vauvalle. Meen lääkäriin maanantaina, mut sitä ennen pitäis tietää onko raskaana vai ei... Oon pohjattoman uupunu tähän mietiskelyyn... Vauva kuume on ollut aina ja paha, nyt olisin jo tarpeeksi vanha oikeesti huolehtimaan siitä... Äh. :ashamed:
 
Mebee: Kannattaa lueskella tätäkin keskustelun aihetta tuonne taaemmas niin löytyy vastauksia sun kysymyksiin :) ja ne oireiden alkamisen ajankohta taitaa olla aika yksilöllistä, mitä ainakin itse olen ymmärtänyt.

Itseäni tässä mietityttää semmoinen, kun tosiaan lopetin pillerit puoltoista viikkoa sitten perjantaina ja ilman mitään oireita (joita yleensä on pari päivää etukäteen) alko tyhjennysvuoto kuitenkin ihan ajallaan ja loppui ajallaan viime perjantaina. Lauantaina, kun normaalisti olisin aloittanut uuden laatan, en siis sit aloittanutkaan ja kaikki oli ok. Eilisestä asti on sit tiputellu sellasta rusehtavaa vuotoa ja alavatsa edelleen hyvin turvonnut ja tänään iskeny järkyttävä pääkipu (muut oireet edelleen tallella eli jokapäiväinen pahoinvointi, väsymys, närästys, makeanhimo). Onko kellään kokemusta pillereiden poisjättämiseen liittyvistä jutuista? Itsekin niitä noin 10 vuotta olen syönyt (merkki siis Femoden), joten saattaa tietty olla, ettei kroppa oikein tajua, ettei saakkaan enää ylimääräsiä hormoneja :LOL:

Onnea taas teille plussanneilla ja tietenkin myös yrittäjille :)
 
Jee! Saan vihdoinkin kirjoittaa tänne omat oireeni. Plussasin 5.2 kp 27/27.
Mulla oireina:
- tissit kipeytyi tavallista myöhemmin (yleensä muutama päivä oviksesta)
- selän kauhee kutina testipäivänä
- pissatti hieman tavallista enemmän
- ilmavaivat alkoi noin 3 päivää ennen plussaa (koulussa oli hieman vaikeuksia pidätellä :LOL: )
- lämmöt nousi testipäivänä
- olin tosi kiukkuinen

Mulla ei ollu mitään näitä perinteisiä nippailuja ja repäisykipuja.

Plussatuulia kaikille kuumeilijoille!
 
Mulla on ollut kaksi kemiallista raskautta ja niissä molemmisa oireina oli lisääntynyt valkovuoto, alamasu tuntui pinkeältä, jotenkin kireältä, kuumotti poskia, oli vilu ja lämmöt koholla. Plussa molemmissa tullut hyvin aikaisin, mutta menneet sitten kesken. Nyt sitten paniikinomaisesti vahtaan, josko taas tuntuisi SILTÄ, mutta ei oikein tunnu...Mulla siis dpo 11 ja yritän kärvistellä lauantaihin saakka, jolloin dpo 15. Toisaalta toivon, että jos tämä olisikin nyt onnistuva plussakierto, niin siinä olisi erilaiset oireet. Nyt on vaan runsastunutta valkovuotoa - heti oviksen jälkeen - ja alavatsa kramppaa toisinaan rajustikin (melkein toimintakyvytön silloin), iltaisin paleluttaa ja lämmöt on aamulla ja illalla koholla. Mulla apukeinoina clomit + terolutit ja tässä kierrossa irtosi vielä ilmeisesti kaksi munistakin, mutta epäilyttää, josko onni sittenkään voisi olla mun puolella tällä kertaa...
 

Yhteistyössä