Ekat raskaus oireet??

rövarsdotter

Mä suosittelisin testaamaan, ku sulla kerta on menkat myöhässäki b:Dd

Ja mitä noihin mahan jomotuksiin/menkkakipuihin tulee niin mulla alko ennen menkkojen alkamista jomottamaan mahaan vähän samalla tavalla ku menkkojen aikaan ja tuntu semmosta paineen tunnetta ja tosiaan raskaana olen :D
 
Mulla on ollu menkkakipujen tuntua 3 viikon verran (tosin oli viikon normaalit menkat välissä, alko 3 pvää myöhässä, menkat loppu pari pvää sitte ja tuntemukset jatkuu..). Rinnat on myös aran tuntuset.. Ennen menkkoja olin melko varma et nyt on tärpänny, mut ei sit kuitenkaa. :'( Lasta yritetty vasta kohta 4 kk:tta, eksän kanssa kerettii yrittää 3 vuotta ilman tulosta(siitä pari vuotta aikaa).. Tekis mieli tehä testi, vai pitäiskö oottaa vielä?!?
 
Ei kuulu menkkoja vieläkää, en uskaltanut ees uutta pilleri liuskaa aloittaa.. Tänään taas uuden testin aika, ja olkoon tulos mikä tahansa ens viikolla lekuriin. Pakko saada selvyyttä tähän.. Tänä aamuna paha olo, masussa tuntuu oudolle ja viimosen viikon ajan ollu semmosta oloo kun alkais menkat. Tietenkin voi olla oman pään sisällä nää oireet, kuten toi fiilis tuolla mahassa.. Mutta iltapäivällä testin pariin :D
 
Heippa taas!

Täällä tosiaan ekoja menkkoja pillerittömän kierron jälkeen odotetaan. Nyt on 31. kiertopäivä. Maanantaina oli semmonen olo, et nyt alkaa ja se jatku tiistaille, mut eipä oo kuulunu viäkään. Alavatsa on ollu pömpöllään jo toista viikkoa ja mahallaan makaaminen tuntuu oudolta. Rinnat on hieman arat, mut ei huomattavasti, mutta semmosen jutun oon huomannut, että nännit kovettuu yksinään ihan yhtäkkiä :D mielentilat on ihan sekasin ja itku on herkässä koko ajan. Valkovuoto on aikas runsasta ja jotenkin erilaista, maitomaisempaa, ku ennen. Syödä voisin koko ajan ja herkkuhimo on pahentunu. En oo viä halunnut tehdä testiä, ettei tuu pettymystä. Odotan tän viikon ja jos ei menkkoja kuulu, niin sit testi. Oon tosiaan 10 vuotta syöny pillereitä ja alottanu ne alunperin sen takia, ku oli menkat niin runsaat ja epäsäännölliset, että oli koko ajan anemia. En haluaisi niitä menkkoja takas, joten toivottavasti tärppää pian :)
 
kuukautiset ollu nyt 1-3 päivää myöhässä... mut testin teen ens viikon keskiviikkona terveyskeskuksella jos ei ala menkat siihen mennessä. aika runsasta valkovuotoo koko ajan.. välil näyttäs ihan kun ois punertavaa tullu myös mut ei oo kuukautisii. eikä oo edes sellainen olo että ne alkais... sellaista kipuu ei oo kun yleensä jos kuukautiset tulossa. oksettaa nytkin :/
 
SEE
Onko kellään ollut tai kuullut että raskausoire voisi olla maidon erittyminen rinnasta, puristaessa tulee tippa... nyt vasta kp 24 /29 joten en vielä viitsisi testata... Imetyksen lopettamisesta kuitenkin aikaa jo 10kk...
 
Menkat alko sit viime perjantaina, kun oli 32. kiertopäivä :( ne alko kyl niin kummallisesti. Yleensä olen kärsiny kovista kivuista, varsinkin silloin, kun en syönyt pillereitä. Nyt ei ollut mitään kipuja eikä mitään muutakaan varoitusta. Olin vain päiväunilla ja menin herättyäni vessaan, housut puhtaat, mut runsas vuoto oli jo paperissa. Ihmeellistä!

Nooh ens viikolla sit taas täys tohina päälle yrittämisessä :) ärsyttävää kyllä, kun kroppa antaa aivan vääriä merkkejä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja SEE:
Onko kellään ollut tai kuullut että raskausoire voisi olla maidon erittyminen rinnasta, puristaessa tulee tippa... nyt vasta kp 24 /29 joten en vielä viitsisi testata... Imetyksen lopettamisesta kuitenkin aikaa jo 10kk...
Mulla tuli yli kaks vuotta imetyksen jälkeen vielä maitoa kun puristin.. tosin kokeilin sitä säännöllisin väliajoin ni oisko vaikuttanu asiaan?? Sitten ku päätin et lopetan ja nyt ku eilen just kokeilin ni ei tullu enää..
 
Onko kellään ollut seuraavia oireita alkuraskaudessa:

- yhden päivän kestänyt ajoittainen rintakipu, siis rintakehässä
- ajoittaista sydämentykytystä
- nännien päät ovat muuttuneet vaaleiksi mahdollisen hedelmöittymisen jälkeen
- nänneissä itsessään on valkoisia näppyjä (ei siis nännipihoissa)

Että tällaista kummallista. Ens viikolla aattelin testailla, koska minulla on ollut jo kolmen viikon ajan kaikki mahdolliset raskausoireet jotka tällä palstalla on mainittu paitsi ei väsytä eikä ole normaalia useammin pissahätä eikä myöskään ole pahoinvointia.
 
Tulenpa kertomaan omat oireeni tännekkin :)

*ovulaation jälkeen mahan vihlonnat ja jomottelut jatkuivat
*aamulämmöt nousivat 0,4 astetta, iltalämmöt melkein asteella (normaalisti iltalämmöt ei kyllä nouse mihinkään)
*5 päivää ovulaation jälkeen rinnat kipeytyivät päiväksi
*noin viikko ovulaation jälkeen kohdussa tuntui muutaman minuutin polttelua ja kirvelyä
*valkovuotoa tulee lorisemalla (melkein kuin ovislimaa)
*väsyttää
*paleltaa
*päätä särkee
*alaselkää särkee, enemmänkin oikealta puolelta, ja kipu heijastuu reiteen
*menkkakipuilut melkein oviksesta asti
*huuliherpes ilmestyi oireilemaan
*verta hampaita harjatessa
*nenä tukkoinen/vuotaa
*yöhikoilu

Ja nämä kaikki jo rv 3+!! Mulla 2 keskenmenoa nyt ihan lähekkäin ennen tätä raskautta, niin tiesin jo ennen plussaa että taas tärppäsi..Oireet lähes samat jokaa kerta.
Eka haamu tuli jo 6-7 dpo, selkeempi haamu (ja päiväpissasta) 10 dpo, ja sit clearbluella selkee plussa päiväpissasta 12 dpo (en ole kyllä sata varma ovulaatiosta, raskaus alkoi heti keskenmenon jälkeen..Normi kierto olis 26 päivää, niin nyt vasta kp 31 oli tuo selkee haamu päiväpissasta, ja oletettavasti se 10 dpo)


Plussatuulia kaikille!! :whistle: :whistle:
 
Minä tänään sain tällaisen kp 33 http://www.aijaa.com/v.php?i=3789685.jpg Kierron pituutta en osaa sanoa, pillereiden takia menkat olleet poissa. Aiemmin kuitenkin 28-44 tai jotain. Tässä kierrossa testaillut negoja muutaman kerran, kun oviksesta ei oikein havaintoja. Aiemmin (2km ja yksi poika) oireina ollut rintojen arkuus ja mahan vihlonta, väsymys, palelu.

Nyt mietityttää, kun oireita ei ole kuin mahan vihlonta silloin tällöin ja palelu (ja siis en oikein tuosta testistä ota selvää....)
Miten paljon teillä vaihdellut raskausoireet eri raskauksissa
 
Tulin raskaaksi ja samalla näköjään myös hulluksi. Eilen täydessä baarissa löin miestäni kaikkien nähden naamaan, koska se tanssi muiden kanssa ja sen olemassaolo ärsytti mua. Sen jälkeen aloin taas itkeä ja sama meno jatku aamulla.
Saan ihme kilareita vähän joka asiasta ja olen 100 kertaa mustasukkaisempi kuin ennen. Kai se sit on jotain hormonien toimintaa???????? Aloinkin epäillä raskautta ensiksi en mistään muusta, kuin itseänikin ällistyttävistä mielialanvaihteluista. Kelasin, että ei kai tää nyt mikään 2 viikkoa kestävä pms ole, vai hulluksko mä olen tulossa.....

Nyt oon kai kuudennella viikolla. Kun tietäis mutta pitää vielä venaa että pääsis lääkäriin:( Eilen pamahti ne kaks viivaa ja kädet alko tärisee!!!! Olin niin ONNELLINEN. Tänään taas oon hirveen surullinen. En todellakaan tiedä, mitä seuraavaksi teen, enkä uskalla kertoa kotona, koska mun vanhemmat ei tosiaan olis ilosia:((((( Onneks oon jo pian 20 ja kaikki kyllä järjestyy...... Mutta ihmiset tuomitsee!!!!!!

Niin ja nyt on alkanu tulla sellasta lievää oksetusta, mutta tosi lievää. Enemmänkin ruokahaluttomuutta ja nälän aiheuttamia ahmimiskohtauksia välillä. Kylmä on iltaisin, muuten viime viikolla istuin sisällä kaks takkia päällä=D Mutta en siltikään uskonu, että raskaan olisin. Pinaattisoppa jäi syömättä.

Mutta ehdottomasti mieluummin vaikka se kuvotus kun nää hullut mielialanvaihtelut!!!!!!!!! En tunne olevani enää samanlainen kuin ennen. Tuntuu, etten ole enää yksin omassa ruumiissa, vaan siellä lilluu joku toinen ja sen asian kanssa on mulla sulattelemista..... Kellään muulla mielialat heilunu tälleen????????????????? |O
 
Mulla alkoi menkat torstaina (päivää ennen kuin piti), perjantaina ne jo tekivät loppuaan. Perjantai iltana ei tullut juuri mitään. ja viimeiset piskot tuli lauantaina. Luulin menkkojen jo loppuneen. Tänään kuitenkin pieni vuoto jatkui päivän taon jälkeen. Yleensä menkkakivut loppuvat viimeistään samana vuoto päivänä, mutta välillä edelleen alavatsaan/alaselkään sattuu ja kivut on kuin kuukautiskipuja ennen menkkoja. Ei mulla ikinä ole ollut kipuja enää menkkojen jälkeen. Lopetin pillerit tammikuussa ja sen jälkeen vauva on ollut erittäin tervetullut. :) Ekat luomumekat kestivät vain 3 päivää. Kuukautiskiertoni on 29 tai 30 pvää. Jotain siitä väliltä. Eilen oltiin viihteellä eikä siideri maistunut yhtään ja jo muutaman siiderin jälkeen tuli sellainen olo, etten pysty ottaa enää yhtään. Pää on ollut jo kolmena peräkkäisenä päivänä kipeä. Mielessä kävi(mutta en halua toivoa liikoja, etten pety,) että tuo vuoto ei ollutkaan kuukautiset, vaan eikös vuoto ole ihan normaalia raskauden alussa? Mitähän tää nyt sitten on? Vuoto ekana päivänä ei ollut ihan mitään kamalan runsasta, mutta ei niukkaakaan... Eilen raskaustesti näytti negatiivista. Mietin olisiko se pitänyt tehdä aamulla, kun tein sen nyt päivällä. Neuvoja? Onko kuinka yleistä, että on menkat vaikka olisi raskaana?
 
Ite jätin helmikuun alussa e-pillerit pois ja ovulaatio alkoi kp 14/28, mutta mikä oudointa, mulla oli ovistyyppistä kipua 4-5 päivää..Maha on mennyt aivan kovaksi(kakalla käynti sattuu :$ ),ilmavaivoja viikon verran ja vain iltaisin, parina päivänä repäisykipu...
Hmm ja huomattavin oli kyllä, että nännit oli heti ovulaatiosta tosi arat ja sitä myötä molemmat rinnat...eli nytten ollut rinnat jo 2 viikkoa kipeät..

Tänään alkoi sitten vuotamaan verta...Kuukautiset oli 6pv myöhässä ja
alan olla jo hieman turhautunut yrittämiseen ku aina vaan negaa..
vaikka testasin omasta mielestäni haamun ja mies ei nähny ku selvän negan :D

Sillä alkaa menee "hermot" jatkuvaan apteekissa turhaan ravaamiseen.. :LOL:

täytyy vaa seurata tarkempaa nyt näiden rintojen toimintaa, jne, koska voihan sitä vuotoo tulla vaikka olisikin raskaana?? :eek:

TAI SITTEN OLEN TODELLAKIN VAIN HARHALUULOINEN :LOL:

Mut vuosi sitten kun olin raskaana, ensimmäiset oireet olivat:
*kiinnittymisvuoto kp17,
*vilu ja väsy
*rinnat kipeenty
*siivousinto
*varma tunne + nippailu masus

se raskaus päätty vaan valitettavasti keskeytykseen elämäntilanteen vuoksi :'(

Mut toivotaan nyt ++ vastauksia, jos ei tällä kierrolla niin ens kierrolla sitten :heart:
 
Itsellä on tällä hetkellä ratkaisun paikat...
Huomenna olis täti tulo päivä, mut en tiedä, olo on taas vähä erilainen:
- olo on ollu n. viikon ku krapulassa
- väsyttää
- rinnat ei oo kipeet, mut muutaman kerran on "nippaillu", vähä ku mini sydäri
(ehkä vähä tuntuu ku ne ois puutunu) :LOL:
- yhtenä päivänä tuli runsaammin valkkarii, limaista mallii, mut tänää tuli taas maitomaista
- oltiin viikonloppuna ravintolassa, mut alkoholi ei tod. maistunu
- tupakka ällöttää vähän väliä, mut voin silti polttaa
- todella kiree olo (henkisesti)
- mahassa tuntuu tosi oudolle, ainaki välillä
- poltteluu mahassa
- jatkuva jano

Tää voi olla taas mielikuvituksen tuotetta, mut toivoisin nii pikku kolmosta :heart:
Miun pitäis tänää päättää teenkö testin, tai näkyiskö siin jo...
Hammaslääkäriin olisin menos, mut haluisin tietää odotanko, ku s kuitenki sitä kysyy =)

Miten on? onks joku plussannu näin pian?
elikkäs päivää ennen tätin tuloo?

*sellanen lisäys, et oon just sellanen hössöttäjä, joka saa kyl oireet vaik itse aikaseksv

:LOL:
 
lubin: minä olen joka raskaudesta plussannu jo kolme-neljä päivää ennen kun kuukautisten pitäisi alkaa..Toisilla taas ei näy niin nopeesti, eli tosi yksilöllistä on. Mut kyllä sä voit jo testata mun mielestä :D mä oonkin testien suurkuluttaja, että ehkä mun mielipidettä ei kannata kysyä :D :whistle:
 

Yhteistyössä