Ekat raskaus oireet??

Moikka!

Oon täällä jo pari viikkoa käynyt lukee teidän juttuja ja jo melkein vuoden kestänyt vauvakuume vaan pahenee. Syön edelleen pillereitä, koska poikaystäväni ei ole vielä 100 prosenttisen varma vauvanhankinnasta, vaikka hänellä ei mitään sitä vastaankaan ole :p Syön yleensä runsaiden kuukautisten takia 2-3 laattaa putkeen lääkärin luvalla, tietenkin. Nyt vaan tämän uuden laatan alkaessa olin sairaana ja oksensin lähes samantien ensimmäisen pillerinoton jälkeen sen pihalle, joten se ensimmäisestä pilleristä. Siitä viikon päästä olin unohtanut pillerini kotiin ollessani yötä muualla, joten 7. pilleri jäi väliin. Otin sen kyllä heti seuraavana päivänä toisen pillerin kanssa. Poikaystäväni tietää välipäivästä. Olimme harrastaneet seksiä kahdesti laatan ensimmäisellä viikolla ja viimeksi 2 päivää ennen välipäivää.

Noin 4-5 päivää tämän jälkeen alavatsassani alkoi tuntumaan nipistelyä ja kipristelyä. Viime viikolla tuli sitten muita oireita

- väsymystä
- koko ajan tekee mieli syödä, vaikka ei välttämättä ole edes nälkä
- iltaisin vilua ja pientä lämpöä
- kevyen fyysisen rasituksen (esim. portaiden kävelyn tai auton ikkunoiden raaputuksen) jälkeen alaselkäkipuja
- makean, lähinnä suklaan, himo, vaikka yleensä en syö karkkia ollenkaan
- kasvojen ihon huonontuminen, vaikka minulla ei finnejä ikinä ole
- hajujen korostuminen (yleensä en haista oikeastaan mitään, koska minulla on krooninen poskiontelotulehdus)

Aloin toivoa, että "vahinko" olisi päässyt tapahtumaan. En kuitenkaan halunnut toivoa liikoja. Tällä viikolla sitten on muutamana iltana ollut yököttävä ja etova olo ja on ilmennyt päänsärkyä. Alavatsani on turvonnut, vaikka menkkoihin on vielä aikaa (ei ilmennyt aiemmin menkkojen yhteydessä tällaista). Lisäksi minulla on vatsa turvonnut, vaikka syön terveellisesti. Aamuisin on myös nenä tukossa, joka tosin voi johtua allergiastakin.

Toivon todella paljon, että olisi tärpännyt. Olen jatkanut pillereiden syöntiä normaalisti, mutta ajattelin tämän viikon jälkeen, kun on kolme viikkoa syönyt, pitää tauon ja katsoa, tuleeko menkkoja.

Toivoni on vain kasvanut, kun täällä on lueskellut muiden oireita, mutta en halua toivoa liikoja, koska mahdollisuus on kuitenkin niin pieni, MUTTA olemassa :)

Onnea kaikille plussanneille! =)
 
Niin ja nyt on pari päivää ollut valkovuoto huomattavasti runsaampaa ja jotenkin eri näköistä, hyvällä tavalla :D

Ja herään yölläkin pissalle eikä illalla meinaa tulla uni, vaikka kuinka väsyttää. Lisäksi tunteet heittelee (tosin oon aika tunteikas muutenkin). Tänään meinasin pillahtaa itkuun, ku tietokone temppuili eli ihan ihme syystä :D ja kiukuttelen poikaystävälle aivan uskomattoman turhasta, joka ei kyllä ole tavallista.

Toivottavasti kaikki oireet ei oo vaan oman toivon ja mielen kehitystä :p
 
Tuskaisia päiviä elellään, kun ootellaan että tuleeko menkat vai ei. Kiertopäivä 26/n.30 on tänään... Huomasin, että toiset ovat uskaltaneet tehdä testin jo 3+ vkollakin (onnea Virvel), mutta itse en kyllä uskalla ennen kuin menkat on ehkä 2 viikkoo myöhässä... Saan ainakin siihen asti (jos saan) elellä siinä omassa toivon kuplassani ennen kuin se puhkeaa....

Uusina oireina (joko normaaliin elämään kuuluvina tai kuviteltuina raskausoireina) on tullut yöllinen hikoilukohtaus, jota ilmaantunut nyt kolmena peräkkäisenä viime yönä ja ilmavaivat, vaikka en ole mitään sellaista syönyt, joka niitä pahemmin aiheuttaisi. Rintojen kipun on nyt vähän hellittänyt, mutta nännit vielä kipeät...

Laittakaa tänne viestiä, että miten on testien kanssa käynyt! Onnea kaikille yrityksiin!
 
Heipä hei vaan!
Tohdin kirjoittaa vaikka varmaa varmistusta en vielä olekkaan saanut raskaudesta.

Eli tein ekan testin tuossa keskiviikkona ja siihen tuli hailu haamu ja eilen toisen joka oli hitusen selkeämpi.

Noin viikko oviksen jälkeen tunsin erittäin kovan krampin kohdussa ja sitä jatkui muutamia päiviä.

Sitten alkoi satunnainen heikotus viime maanantaina ja keskiviikkona se oli jo jatkuvaa aamusin ja iltaisin, myös vahvat hajut saavat yökkimään.

Eili keskiviikon testin tein dpo13 ja eilinen siis dpo14. Kierto normaalisti 31, mutta tässä kierrossa litkin greippimehua, joten ovis aikaistui 2 päivällä, joten kiertokin jäisi 29pv.

Eli oireeni listassa:

-lämmöt koholla, normi 36.5 nyt 37.1-37.4
-pissattaisi useammin
-oksetusta, sitruunan tuoksuinen Fairy sai aikaan lähes oksentamisen
-väsyttäisi kokoajan
-rinnat hieman herkät, tämä uutta, sillä esikon imetysken takia kaikki menkkaenteiset kipuilut ovat olleet tiessään
-alavatsan repäisyt
-olen jotenkin tosi tietoinen ympäristöstä...kaikki äkkinäset äänet jossain kauempanakin saavat aikaan pahan säikkymisen
-valkovuoto on litkua, normaalisti ennen menkkoja paksuhkoa tahmaista ällötystä

Että tämmösiä ihanuuksia...toivotaan että nuo minun haamuni vahvistuisivat :D

Ja lykkyä jännäilijöille ja onnea jo plussanneille
:heart:
 
heip, onko kellään ollu ummetusta alussa, vaikka vatsa löysällä?! yks kaveri sanoi että hänellä vatsa löysällä alkuraskaudesta, mutta entäs tuo ummetus? tai niinku ettei tule vaikka onkin hätä ja kun joskus tulee nii on löysää.. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimomamo:
heip, onko kellään ollu ummetusta alussa, vaikka vatsa löysällä?! yks kaveri sanoi että hänellä vatsa löysällä alkuraskaudesta, mutta entäs tuo ummetus? tai niinku ettei tule vaikka onkin hätä ja kun joskus tulee nii on löysää.. :whistle:
On ollut.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Cosmo:
Alkuperäinen kirjoittaja mimomamo:
heip, onko kellään ollu ummetusta alussa, vaikka vatsa löysällä?! yks kaveri sanoi että hänellä vatsa löysällä alkuraskaudesta, mutta entäs tuo ummetus? tai niinku ettei tule vaikka onkin hätä ja kun joskus tulee nii on löysää.. :whistle:
On ollut.
aijaa?? :D mulla hullu vauvakuume, ja haaveilen että olisin pieniinpäin, mut toisaalta varmaan aika mahotonta ku menkat ollu ja negaa näytti testi. kehittelen varmaan ihan täysii oireita.. huonoa oloa, vatsa niinkuin aikasemmin mainitsin, hetkittäisiä päänsärkyjä, heikotusta, hirveä kuumotus hiki päällä ku teen jotai pientä esim kävelen mäen ylös, alavatta turvonnu, nipistelyä... varmaan olen vaan saanu jostain jonku pöpön! :LOL:
 
lämmöt noussu 36,9-37,2 uuu, kipee en ainakaan ole :D
laskeeko lämpö ennen menkkoja, ja kuinka paljon ennen? jos kellään on kokemusta??
tosiaan kun tuo lämpö oli viime vkolla vielä max.36,9 ja nyt matalimmillaan sen saman...
mitään muita oireita ei juurikaan...
.
ootan kp36, vaikka se oli ensimmäisen kierron pituus pillereiden jälkeen...
joten saattaa siis muuttua....
 
Tuo lämpöjen romahdus on kovin yksilöllistä. Joillain saattaa vaihdella ihan kierroittain ja joillain noudattaa lähes samaa kaavaa. Joillain siis voi tippua aina kaksipäivää ennen tai sitten parituntia ennen tai vasta kun menkat ovat olleet käynnissä jo kaksikin päivää.

Itsellä aina putosi edellisenä iltana lämmöt normilukemiin eli n.37.0 siihen 36.5 ja seuraavana iltapäivänä alkoi aina menkat...sitten taas eräänä kertana täysin normaalsita poiketen alkoi menkat vaikka lämpö yhä koholla ja vasta seuraavana aamuna oli lämmöt lakseneet...että koko hommeli on niin kovin monimutkainen...ainakin meikäläisen päähän :LOL:

 
Tänään kp29/n.30... eilen ja tänään mulla on ollut menkkamaisia kipuja ja joka kerta kun käyn vessassa ni katon paperia, että tuleeko verta vai ei.. Ei vielä onneks oo tullu. Luin tuolta aikasemmista kirjotuksista, että jollain oli just tullu menkkakipuja ja oli kuvitellu, et menkat alkaa ni sit oliki raskaana, joten toivottavasti minäkin... Luulen vaa et ne on kuitenkin oikeita menkka kipuja mut menkat ei vaan vielä ala kun stressaan sitä niin kauheesti....
 
no minulla noita pahojakin menkkamaisia kouristuksia on tullut...illalla testaan vielä varmistuksen, toivotaan parasta.

Esikostakin oli välillä todella pahoja kouristuksia, mutta nuo johtuu kohdun kasvusta...sepäs siinä onkin, kun ei voi tietää näin alkuun, johtuvatko menkoista vai siitä itsestään...saa olla varpaillaan ja ravata vessassa kytiksellä :headwall:

Toivotan ISOSTI onnea wannabemama, toivottavasti plussaisit :hug: =)
 
Söin pillereitä vielä reilu kaksi viikkoa sitten, levy loppui, tuli tyhjennysvuoto, enkä enää jatkanut pillereitä, sillä puhuimme kihlattuni kanssa että nyt halutaan vauva. :heart: Kaksi ekaa päivää meni hyvin, mutta sitten kolmantena päivänä alkoi samantapaisia kipuja kuin ennen kuukautisia, vaan paljon pahempia. Kuukautiskivut ovat olleet hyvin pienet pillereitä syödessä. Kivut loppui parin päivän päästä.

Nyt eilen 25 pvä laskujeni mukaan olisi pitänyt olla ovulaatio, (olemme olleet aika ahkerasti makuuhuoneen puolella...) mikäli koko kierto ei ole mennyt ihan sekaisin... Luomumenkkoja ei ole siis ennättänyt tulla. Tänään on ala vatsaa nipistänyt melkein koko päivän , ei koko aikaa, mutta silloin tällöin ja on ehkä vähän turvonnut olo. Olisiko mahdollista, että eilen olisi tärpännyt? Tuleeko oireita näin nopeasti. Vielä olisi noin kaksi viikkoa menkkoihin, jos nyt tulevat edes, kun olen kuullut että toisilla menee kierto ihan sekaisin kun lopettaa pillerit. Toivon niin ettei menkkoja tule ja että olisin raskaana... Rinnat eivät ole olleet mielestäni arat, väsynyt olo on ehkä hieman ollut. Vaikka olen kyllä herännyt jo vähän kuuden jälkeen.

Pelottaa, ettei tärppää ja että kierto olisi mennyt ihan sekaisin pillereistä. Olen joka asiassa hyvin malttamaton enkä malta odottaa alkavaa raskautta. Tuntuu, etten kestä jos pitää yrittää ensi kuussa uudelleen tai jos puoli vuotta? Kamalan pitkä aika vauvakuumeiselle, kun haluaisi olla raskaana jo. :)
 
Maijuh jos eilen oli ovis, niin mahan nippailut "kuuluu asiaan"- ihan perusoireita oviksen jälkeen. Kyseessä siis ovisnippailut, mutta ei ole laisinkaan mahdotonta, etteikö heti tärppäisikin...se tosin selviää vasta aikaisintaan reilun viikon kuluttua ja varmimmin vasta sitten kun menkat myöhässä. Mulla myös nännit tosi kipeät ja turvonneet n. viikon oviksesta lähtien. Mäkin söin pillereitä 12 vuotta putkeen ja pelkäsin kierron sekoavan, mutta ihan ok mennyt nää luomukierrot tähän saakka ainakin eli vaikka paljon on tarinoita "seonneista kierroista", niin ihan hyviäkin kokemuksia löytyy =), on ihanaa kun tuntee pitkästä aikaa kropan toimivan- oikein odottaa näitä oireita ja nippailuita nykyään kun 12v mennyt ihan "tunnottomana" :LOL:

Ja sun tuntemukset on suoraan kuin mun yk1:stä =) myös mulla oli fiilis, etten jaksa todellakaan odottaa enää toista kiertoa tai saatikka montaa kiertoa :LOL: heti olisi pitänyt saada pieni "matkustaja" mukaan... mutta jos ei heti tärppää, niin voin vakuuttaa, että nämä yk:t kyllä menee omalla painollaan ja ihan mukavaa tämä kuumeilukin on :) , Meillä nyt yk3:n "piinaviikot" meneillään...saas nähdä. Vähän on tunne,, että miksipä se nytkään tärppäisi kun ei aiemmillakaan kerroilla ole tärpännyt :ashamed:

Plussaonnea :heart:!!!
 
Koeta malttaa vielä...se on voinut olla muutakin, kuten esimerkiksi ovulaatio...aina ei tuo laksettu ovispäivä mene ihan nappiin, mutta se ei kyllä sinun tapauksessa tarkota, etteikö mahiksia olisi, sillä siittiöthän elävät munanjotimessa 3:ta päivästä jopa huikeaan 7 päivään.

Tilastollisesti kiinnittyminen tapahtuu lähes kaikilla vasta 9 päivänä ovulaation jälkeen joillain vasta niinkin myöhään kuin 12-14 päivänä, eli silloin kun menkkojen tulisi alkaa kutakuinkin.
Joillain taas saattaa kiinnittyminen tapahtua hyvin aikaisin esim. 5 päivänä ovulaation jälkeen.

Munasolullahan kestää matka pois munanjohtimesta ja tämän jälkeen alkaa etsiä parasta paikkaa kiinnittymiselle, johon tosiaan voi mennä jopa viikko tai päälle.

Oireet voivat alkaa vasta kiinnittymisen jälkeen. Merkkejä kiinnittymisestähän on ainakin nämä:
-pienen pientä tai runsastakin veristä vuotoa (usein jo silloin kun kuukautisten ei vielä edes tulisi alkaa)
-kovia tai lieviä kramppeja

Lisäksi mainittakoon, että lämpöjen seurailu voi auttaa...aamulämpö ENNEN vuoteesta nousa on varmin...eli jos pysyy normaali ruumiinlämmöstä korkeammalla eikä putoa missään vaiheessa on se ainakin hyvä merkki.

Tilasto tietoutta:
Otollisimmissakaan olosuhteissa, ei raskaaksi tulon todennäköisyys ole kuin 20% per kierto.
Mutta juuri hormonaalisen ehkäisyn lopettaneilla on todettu olevan ensimmäisessä ehkäisyttömässä kierrossa olevan suurin hedelmällisyys, mutta tämä pätee vain tähän ensimmäiseen kiertoon...seuraavassa alkaneessa luonnollisessa kierrossa todennäköisyys on jälleen vain tuon 20%.

Ethän pahastu...kuulostaa varmaan tosi kyyniseltä, mutta yritin tehdä tekstistä mahdollisimman neutraalin.

Mahdollisuuksia on aina, sitä ei voi kukaan väittää ellei toisin joskus todisteta :hug: =)
 
Tänään päivä 30/n.30 eikä menkkoja ainakaan vielä, alamahannippailuja kylläkin, tosin ehkä vähän laantuneet... Edellinen kierto oli kyllä 32 päivää, joten ei kyllä oo yhtään voittajafiilis vielä..

Kiitos onnentoivotuksista Paapelo ! Kuinkas omalle testillesi kävi?
 
Onko kellään mahdollisesti samanlaisia ´´oireita´´??

Mulla on siis kuukautiset óllu nytten 8p myöhässä testasin ensimmäisen kerran kun kuukautiset oli myöhässä 5p ja testi näytti negaa. ja mulla on ihmeellisiä menkkamaisia kipuja kokoajan ja voitte kuvitella mun vessassa ravaamista kun luulen kokoajan että nyt ne kuukautiset alkoi vaikka musta ei yhtään siltä edes tunnu kun yloeensä olen turvoksissa tissit kipeet ja hikoilen ennen kuukautisten alkua..

Eli ennen nekaa ´´oireet´´olivat tälläiset

aamulla kahvista kauhea pahaolo

menkkamaiset kivut ( ei niin vanhvat ja vähän erinlaiset)

jotenkin selittämätön tunne ja varma tunen että,kuukautiset ei ala
muttei kuitenakan varma olo että olisin raskaanakaan vaikka kyllä se hieman epäilyttääja pyörii sitäkin enemmän päässä!

yökkäilen tupakasta niin että,oikein vedet tulee silmiin :) :x

sitten sen negan jälkeen mulla on jatkunut oireita mutta pahaolo on jäänyt pois

menkkamaiset kivut

tajuton väsymys

ja illalla petille mennessä särkee lonkkia ja silloin rupee särkemään kohtuu ja tavallaan aivan kuin alapäästä vetäisi jotenkin suonta.sitä kyllä tunnen ihan pitkin päivää mutta en kokoajan..joskus äkkinäisiä liikkeitä tehdessäni vihlaisee alamahaan ja nyt olen tosi tosi kiukkuinen ja itken pienestäkin asiasta?
Mulla on jkotenkin semmonen selittämätön tunne ja en jotenki usko olevani raskaana vaikka mieheni kyllä uskoo minunkin puolestani silti jotenkin tämä menkkojen poisjäänti epäilyttää että mikä ihme mulla sitten on ku neganki tein..ja nyt en edes halua tehdä uutta testiä :D Mitä luulette??... Anteeksi sekainen teksti,mutta olen aivan sekaisin :LOL:
 
ainiin ja negan jälkeen tuli tissit kipeiksi ja jotenkin raskas olo.ja muutenkin mulla on jotenkin ihmeellinen olo kokoaika eli siis tämä selittämätön tunne =)

Hermot tässä menee kun kokoajan odottelen että tulis ne kuukautiset kun ei kerran raskaanakaan (ehkä) olla,mutta eivät vaan tahdo tulla.

ajattelin odottaa vielä ensiviikon Perjantaihin ja teen testin jos kuukautiset eivät ole tulleet. vähän kyllä epäilyttää että ei se täti sieltä tule.pakkohan tälle on joku selitys löytyä.oon ihan tolaltani :D

Kiitos jo etukäteen vastaajille :hug:
 
Tänään kp31/n.30. Aamulla tuli erittäin voimakkaita oireita: Kohtuni meni aamulla kramppiin ja sitä kesti noin 15 minuuttia eikä se ollut mikään pikkukramppi, vaan minulla oli tuskan hiki, heikotti ja oksetti. Kipu oli samanlaista kuin menkkojen aikaan paitsi, että menkoissa kipu on aaltoilevaa; supistuu, hellittää, supistuu hellittää... Nyt se vaan supistu ja pysyi krampissa. Jos tähän mennessä olen kuvitellut keksiväni vauvakuumeessani oireeni niin en enää, tämän aamuinen kouristus oli täyttä totta! Olin aivan varma, että nyt alkaa menkat, mutta ei vieläkään luojan kiitos! En ole miehelleni kauheesti hehkuttanut näistä kiertopäivistä tai oireista, mutta päätin, että jos tänään siihen mennessä kun palaan kotiin iltavuorosta eivät menkat ole alkaneet niin puhun hänelle raskauden mahdollisuudesta, joka meille niin toivottu olisi! Raskaustestin teen kuitenkin aikaisintaan vkonloppuna.... Sinne asti jännitän edelleen menkkojen tuloa.... Hulluksihan tässä tulee... Vauvakuume taitaa olla yhdenlainen mielenterveysongelma :LOL:
 
Ok, kiitti vastanneille tiedoista. :) Mulla on nyt jatkunut näitä alavastan nipistelyjä jo ma, ti ja tänään keskiviikkonakin. Voiko ovulaatio kivut jatkua näin kauan vai mitä tämä on. Tänään ei ole enää niin pahasti nipistellyt kuin kahtena aikaisempana päivänä. Kauhulla odotan alkaako menkat, vaikka jos ei alakaan, niin eihän sekään ole mikään varmuus, voihan kiertokin olla vain sekaisin. Mutta innolla odotan, että pääsen tekemään raskaustestin. Niin kovasti tänne pikkuista halutaan, vaikkakin ensimmäinen lapsi jännittää ja pelottaa pirusti.
 
Tänään menen hakemaan testin.. jännittää kauheesti! En todellakaan halua toivoa liikoja, koska mahdollisuus on niin pieni, mutta täytyy näille oireille joku selitys olla :eek: Nyt tullu vielä uutena närästys ja happamat röyhtäykset, joita mulla ei ole ikinä ollut! Mut ehkä nää kaikki on vaan jotain psykosomaattisia toiveajattelun tuomia oireita :|
 

Yhteistyössä