Ekat raskaus oireet??

Pidetääs peukkuja mulle... Huomenna pitäis menkat alkaa jos alkaa.. Toivotaan ettei ala.. Ensinnä viime perjantaina otin hiukan olutta la niin hirveä rapula ettei ikään.. Jouduin oksentamaan melkein kolmeenasti päivällä mitä en ikinä oo joutunut tekemään...
Eilen alkoi rintojen turvotus ja arkuus mitä en myöskään muista että olis aikaisemmin ollut.. Sitten tänään on tehnyt vain mieli juoda jaffaa ja muuten sellainen jännän etova olo, mitä ei myöskää ole ennen kuukautisia ollut normaalisti... Tänään oli pakko tehdä jo testi ku en malttanut odottaa mutta negaa ainakin vielä näytti... Mutta pidetään peukkuja ettei ne menkat huomenna alkais!!!
 
Moj, oon jättäny ehkäisyn pois kesäkuussa ja tänään on kp 29/28-30. Kierto ollut tosi säännöllinen nuvaringin lopettamisen jälkeen (käyttänyt ensin laastaria ja sitten nuvaringiä n. 2v) ja elokuussa oikein huomasin, kuinka keho "heräsi eloon". :) Testi oli vielä nega tänä aamuna (aivan äärimmäisen heikon viivan olin huomaavinani, josta ei kuitenkaan kannata vielä hyppiä seinille, saattoi yhtä hyvin olla sormenjäljestä tullut varjo) mutta elän toivossa, nimittäin on ollut oireita:

- huonovointisuus
- hajut ällöttävät (tosin jos oon muuten vaan kipeänä, ei ihme)
- vatsassa tuntunut kerran selkeä "repäisykipu" kylkeä kääntäessä - ei ole aiempaa kokemusta, mutta muuten en osaa kuvailla - muuten pientä jomotusta koko ajan samalla seudulla, joten tuskin suolistovaiva
- tänään ensimmäistä kertaa arat rinnat
- tavanomaisia kk-oireita ei ole kuulunut
- välillä luulen, että kk:t alkaa, mutta se onkin vain kirkasta, aika vetistä valkovuotoa
- mielialat heitelleet, itkua ja huutonaurua samana päivänä monta kertaa
- tänä aamuna tosi huono olo mutta saattoi johtua huonosti nukkumisesta

mitä sanotte? vieläkö on toivoa? :$ olisi kyllä kovasti tervetullut pieni eliö. tänään autossa kotiin ajaessani rupesin juttelemaan mahalleni ja kertomaan, että jos siellä joku on, täällä ois sulle äiti jolla hiukan pelottaa mutta joka sinut kyllä kovasti haluaa, isä, joka varmistaa, ettei sinulta puutu koskaan mitään ja vaari, joka menee onnesta pyörryksiin (isäni on aina ollut valtavan lapsirakas ja leikkii pihalla piilosta tai hippaa vaikka koko päivän kaikkien sukulaislasten kanssa :) )... ihan hassua, tiedän, mutta siinä samalla tuli semmoinen outo tunne että lapsi siellä on, ja vielä että se on poika... tai sitten on vain liian vilkas mielikuvitus... kertokaa mielipiteitä, tsempatkaa pliis! :)
 
Zoita minulla tuli 19.9 ensimmäinen haamu raskaustestiin ihan haaleen haalee hyvä että näki, tein seuraavana päivänä 2 testiä kumpaankin vähän vahvempi haamu ja sitten marssis terveyskeskukseen viemään pissi näytteen ja positiivista tuli. oon käsittäny että jos testissä on 2 viivaa ni on positiivinen ,viiva kuin viiva. :) testaile parin päivän päästä uudelleen! tsemppiä :heart: plussa tuulia sinne :flower: :hug:
 
Heips, olen ollut työmatkalla ja nyt palasin :) nanna21: edelleen on nännit hieman arat, ei niin arat kuin viime viikolla, mutta turvonneet on! Lisäksi alavatsa on aika pömpötys! Tein huvikseni ovistestin tuossa äsken kun tulin, kun niitä on kaappi täynnä ja ovistestihän voi näyttää raskaudenkin jopa ennen kuin r-testi (eikö..?) Noh, ovistesti oli täysin NEGA! Kontrolliviiva oli mutta ei muuta ja tähän asti on tullut aina haamuja...kyllä toivo on nyt hiipunut ja totesin että mulla on joku hormonisekoilu vaan menossa ja rinnat vaan muuttunut lopullisesti tällaisiksi oudoiksi... :( voihan kökkendaali kun on niin vahva tunne ollut että tuolla olisi joku mukana...ei voi mitään. Alkaisi edes täti sitten niin tietäisi että homma voisi toimia.. voi kun toivoin kaksi vahvaa viivaa ovistestiin niin olisin heti huomenna ostanut r-testin ja testannut.

Ehkä hölmöä noita ovistesteja tuhlata, kun eihän ne kuitenkaan oo tarkoitettu tähän tarkoitukseen...
 
Ääh, nyt on sitten 1/28-30. Ei voi mitään... Elättelin vielä aamulla toivoa että olisi ollut pelkät valekuukautiset kun alkoivat niin tiputtelemalla (yleensä mulla alkaa heti tosi rajuina) mutta nytpä ne muuttui ihan samanlaisiksi kuin ennenkin. Mulla oli sitten varmaan pelkkä kunnon PMS - mutta hei, pitää yrittää ajatella positiivisesti, keho vaan ottaa kierroksia ja tän kuun puolivälissä sit..! :)

Kantsisko minun käyttää niitä ovistikkuja, en ole koskaan käyttäny mutta vois ilmeisesti olla ihan hyödylliset?

Hitto kun ei jaksais oottaa siihen kuun puoliväliin... tietty tässä on nyt aikaa harjoitella oikein ahkerasti, mutta kun haluais päästä tositoimiin!
 
Ewiel
Mulla on ollut mitä mielenkiintoisimmat "menkat". Lopetin pillerit vasta reilu viikko sitten, söin pelkkää keltarauhashormoonia tavallisten pillereiden perään, ja vajaa viikko lopetuksen jälkeen alkoi "menkat" eli sellaista rusehtavaa, säälittävän vähäistä tiputtelua nyt 5 päivän ajan. Yleensä menkat on vain 3-4 päivää. Lauantaina yht' äkkiä hulahti ihan vetistä kirkasta vuotoa, niin että side tulvi. Masu sen kuin kasvaa ja kasvaa, vaikka ruokahalu on ollut olematon jo pari viikkoa ja aina aamuisin oksettaa. Paleleekin niin sikana, ettei kotona voi kulkea ilman karvasukkia ja fleecepaitaa. Ja aina itkettää. Nytkin, ihan ilman mitään syytä. Ongelma on vain siinä, että mielestäni söin turvalliseen vaiheeseen saakka pillereitä ja otin ne aina ajallaan.

Eli periaatteessahan mä en voi olla raskaana..?

Tuli vaan hurja olo kun luin noita teidän kuvailuja täällä... tietääkö kukaan ketään, joka ois tullut minipillereiden aikana raskaaks?
 
Mulla oli ovis tossa noin viikko sitten ja nyt oon huomannu tämmösiä "oireita":

-Aamusin pää on aina hirveen kipee ja myös usein iltasin
-Alaselkä on välillä kipeä, semmosta jatkuvaa kipua
-Alavatsa on usein kipeä, kohdun ja munasarjojen kohdilta. Usein tulee myös pistävää kipua ja sit yhtäkkiä kipu saattaa vaan loppua.
-Kuumeinen ja nuhanen olo, ei flunssaa
-Paleltaa
-Huimaa
-Väsyttää (Tosin en ole nukkunut mitenkään kauhean hyvin viime aikoina..)
-Pientä pahoinvointia, satunnaisesti saattaa inhottaa jokin ruoka/haju.

Tässä on vielä sellainen juttu, että mulla oli keskenmeno noin 2kk sitten.. Käytin pillereitä heti sen jälkeen, söin yhden liuskan ja lopetin ne. Menkat tulivat melkein heti ja olivat niin kuin ennenkin.
Tuon ensimmäisen raskauden aikoihin oli kaikkia noita mainitsemiani oireita, paitsi silloin rinnat olivat myös hirveän arat ja kipeät..

Mitäs te luulette, ollaanko sitä raskaana? :) Kovasti toivon kyllä.
 
Pakko tulla tänne kommentoimaan vielä oireista. Luettelemieni oireiden lopputulos oli negatiivinen. Tässä kierrossa ei muita oireita kuin alavatsakivut pari päivää ennen menkkojen alkua (eli ihan perus menkkakivut) ja nyt olen tehnyt kaksi testiä, toinen haamu ja toinen vahvempi kuin edellinen. Menkkojen pitäisi alkaa tänään, mutta näyttää siis siltä, etteivät alakaan =) Joten vitsi nuo oireet on vaikeaselkoisia, ei niistä mitään tiedä... Ei ainakaan mun kohdalla!
 
- Etova olo pitkin päivää
- Alavatsa hellänä
- Väsyttää hulluna koko ajan
- Koko ajan nälkä/tekee vaan mieli syödä vaikka ei olis nälkäkään :LOL:
- Yöunet menny katkonaisiks, heräilen koko ajan enkä meinaa saada unta enää :/

Tein plussa testin siis noin viikko sit :heart:
 
Itellä jo kp yli 50, ja tarkkaa kierron pituutta en tiedä koska kierto pillereiden lopettamisen jälkeen hyvin epäsäännöllinen ja pitkä :(

Lapsi olisi toiveissa, ja en tiedä onko mielikuvituksen tuotetta nämä oireet mutta tällaisia on ollut, aikajärjestyksessä:

-ihme kipua ja muita tuntemuksia vatsassa
-ilmavaivat
-räjähdysalttius (vaatinut mieheltä pitkää pinnaa..)
-hirveet finnit (muutenkin kyllä hieman huono iho)
-nännit on arat jo kohta toista viikkoo
-ruokaa ei tee mieli
-seksi ei huvita
-ikenet vuotaa verta, raudan maku siis suussa, ja eilen tuli pitkästä aikaa myös verta vähän nenästä
-tänään lämpö 37,2, normiläpööni en tiedä tarkasti, koska harvemmin sitä olen mitannut

Noista oireista kaikkia muita on vielä paitsi tuntemuksia vatsassa.. En silti testaa ennenkuin viikon päästä, jolloin minun pitäisi ottaa taas kuuri terolutia.. Enkä haluaisi yhtään syödä niitä :| Toivottavasti olisi tärpännyt...

Onnittelut kaikille plussanneille! :flower:
 
Heipsista,
täällä kanssa innolla luetaan oireita ja kp 26/31.. rinnat kyl on super kipeet ja joitain ihme nipistelyitä kanssa on ollu, joten kyllä on toiveet korkeella, varsinkin ku just oviksen aikaan pistettiin töpinäks..... voiku ois, voiku ois, voiku ois!!!!
Onneks Olkoon Lunalle!!!!!
 
ikiliikku
soitin neuvolaan ja mulla nyt siis viikko 4 menossa.ekat oireet tuli 2viikkoa oviksen jälkeen,eka oli menkkanippailua,sit tuli outo paineentunne alavatsaan ja sen jälkeen alkoi pahoinvointi.
 
Ihanaa, mäki pääsen kirjotteleen tänne :heart:

Plussasin lauantaina :heart:

Oireita oli ennen plussaa
-ovulaatiosta lähtien rinnat kipeyty kainaloista (yleensä siis ovulaatiossa aina rinnat kipeytyy, mutta nyt ei kipu loppunutkaan)
-pari päivää ennen alko kauhee väsymys iltasin

Plussan jälkeen
-rinnat jatkaa kipeytymistään

Eipä mulla muuta toistaseksi. Aikaisemmissa kierroissa kun en ole ollut raskaana on ollut paljon enempi kaikenlaisia "raskausoireita", mutta nyt on vaan tissikipu, joka onkin todella voimakasta!

Nyt menossa 4+6.
 
ajattelin liittyä tänne ja kysyy teiltä kun täältä varmaan löytyy niitä asian kokeneita.. :saint:
elikkäs mulla loppu viimeisimmät menkat 3.10 ja sen jälkeen niitä ei oo näkyny..ne on aina ollu epäsäännölliset enkä oo kauheesti niitä jaksanu odotella mut nyt on kuitenki jo kuudes viikko menossa niiden jälkeen ja nyt reilun viikon ajan on ollu alavatsassa pientä "kipua" ja rinnat on ollu vähän arat...myös alaselkä on vähän kipee välillä ja väsyttää melkein koko ajan mut noi nyt saattaa tietenki johtua jostain muustaki syystä..oisko siis syytä tehdä testi ja oisko mahdollista että se olisi jopa positiivinen...? :heart:
 
Täällä odotellaan, jännitetään ja toivotaan, että nämä oireet eivät olisi kuviteltuja.
On kp23/27-34 ja eilen oli ilmeellistä painontunnetta alavatsassa ja häpykummulla, vähän menkkamaisia muistuttavia kipuja. Rinnat ovat olleet jo muutaman päivän turvoksissa ja arat. Viime yönä heräsin, kun vatsassa vasemmalta puolelta vihlaisi ja mielestäni makuuhuoneessa haisi aivan kamalalle. Oli pakko ruveta tuulettaa heti! Tänään rintojen arkuus on jatkunut ja tunsin uuden vihlasun vasemmalla puolella, jonka jälkeen jonkinlaisen lämmöntunteen samassa kohtaa.
Voi kunpa...
 
  • Tykkää
Reactions: N-A-S-?
ikiliikku
Alkuperäinen kirjoittaja Pipopi:
Täällä odotellaan, jännitetään ja toivotaan, että nämä oireet eivät olisi kuviteltuja.
On kp23/27-34 ja eilen oli ilmeellistä painontunnetta alavatsassa ja häpykummulla, vähän menkkamaisia muistuttavia kipuja. Rinnat ovat olleet jo muutaman päivän turvoksissa ja arat. Viime yönä heräsin, kun vatsassa vasemmalta puolelta vihlaisi ja mielestäni makuuhuoneessa haisi aivan kamalalle. Oli pakko ruveta tuulettaa heti! Tänään rintojen arkuus on jatkunut ja tunsin uuden vihlasun vasemmalla puolella, jonka jälkeen jonkinlaisen lämmöntunteen samassa kohtaa.
Voi kunpa...

muuten samat oireet kuin sulla paitsi tuo rintojen arkuus ja ainaki mulla plussa pärähti,toivottavasti sullakin =)
 
Olenkohan jo mahtanut kirjoittaakin nämä..muisti pätkii :D

Menkat alkoivat silloin kun pitikin, mutta jotenkin oli outo olo. Söin kierrosta Terolut-kuuria ja kärsin aina koko kuurin ajan migreenistä, nyt ei edes koskenut päähän. Rinnat olivat jotenkin kamalan ison tuntuiset ja aivan sairaan kipeät. Pari päivää mietin ja kun r-testiä ei ollut saatavilla pissin paniikissa ovistestiin :LOL: En ole saanut ikinä haamuviivaa kummempaa o-testiin, nyt viiva oli huomattavasti tummempi kuin kontrolli viiva. Ja olihan mulla noita ällötysoloja ja pissatti kokoajan, mutta ne saan aikaiseksi jo ihan asiaa miettimällä :D

Menkat paljastuivat kesken menneeksi kaksoseksi ja nyt odottelen jäljelle jäänyttä veijaria viikoilla 10+5 :heart:

-Anu-
 
ikiliikku
Alkuperäinen kirjoittaja anuaanua:
Olenkohan jo mahtanut kirjoittaakin nämä..muisti pätkii :D

Menkat alkoivat silloin kun pitikin, mutta jotenkin oli outo olo. Söin kierrosta Terolut-kuuria ja kärsin aina koko kuurin ajan migreenistä, nyt ei edes koskenut päähän. Rinnat olivat jotenkin kamalan ison tuntuiset ja aivan sairaan kipeät. Pari päivää mietin ja kun r-testiä ei ollut saatavilla pissin paniikissa ovistestiin :LOL: En ole saanut ikinä haamuviivaa kummempaa o-testiin, nyt viiva oli huomattavasti tummempi kuin kontrolli viiva. Ja olihan mulla noita ällötysoloja ja pissatti kokoajan, mutta ne saan aikaiseksi jo ihan asiaa miettimällä :D

Menkat paljastuivat kesken menneeksi kaksoseksi ja nyt odottelen jäljelle jäänyttä veijaria viikoilla 10+5 :heart:

-Anu-
mahtava uutinen
:D
mutta harmi toisaalta kun toinen tuli kesken pois :(

 

Yhteistyössä