Ekat raskaus oireet??

miss_piggy
Musta tuntuu, että kun lasta tekemällä tehdään, niin se on vaikeaa...Tyyliin ovistikku kädessä "raskaudutaan". Mun neuvo lapsia haluaville on: Elä, harrasta villiä seksiä, rakastele, nauti. Mä en ainakaan ikinä ikinä unohda niitä hetkiä, jolloin tämä raskaus on saanut alkunsa :)
Hyvä se on noin ajatella, mutta kun ei se vaan mene noin. On erilaisia sairauksia jotka vaikeuttaa raskautumista, kuten esim. minulla pco. Luomusti raskautuminen voi olla jopa mahdotonta.
Etenkin kun ovulaatiosta ei ole varmuutta, on pakko tikuttaa ovulaatiota tai ainakin yrittää. Ja pco:han voi antaa vääriä ovistuloksiakin.

Täällä on yritystä takana kohta jo vuosi, ja ikää kohta jo 32v, joten en voi ikuisesti odotella ja "nauttia" kun biologinen kello tikittää. Jatkohoidot kutsuvat, ja itse meinaan tikutella ovista ja syödä lääkkeitä ja käydä hoidoissa vaikka maailman tappiin asti jos se auttaa tulemaan raskaaksi.

2-kymppisenä sitä nyt voi laukoa typeriä juttuja suustaan, mutta en kuitenkaan ymmärrä sitä, että jos on itselle käynyt "vahinko", niin on varaa arvostella niitä jotka "tekemällä tekee" lasta.
Täällä on parisuhdettakin takana jo useampi vuosi, joten tää on vähän eri juttu kuin että jos kortsu puhkeaa jonkun parin kuukauden tuttavuuden kanssa.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Heippa!

Tällää tarvittaisiin vähän apua/kokemuksia/mielipiteitä!

Elikkä mulla on nyt menossa kp 26/28-30, ovulaatiosta on nyt 9-10 päivää. Ovulaatio bongattu siis ihan mahakipujen ja valkovuodon runsauden myötä.

Eilen kp 25/28-30 luulin että menkat alkaa,noin vartti tunnin kouraisi ja jomotteli mahaa menkkamaisesti,menin vessaan laittamaan sidettä niin alushousuihin oli tullut n.2rkl verta. Laitoin siteen kun ajattelin et nyt tuli täti kylään, mutta muuta ei tullutkaan, huomasin illalla että siteeseen oli tullut tosi pieni määrä semmoista vaaleanpunaista valkovuota ja nyt ei tule mitään. Eikä ole maha kipeänäkään enää,jotenkin jännä olo vain tuolla kohdun seudulla...


Mietin vain että mitä tämä mahtaa olla? Koskaan aiemmin minulla ei tämmöostä ole ollut.

Vauvakuumettä on, googlestakin yritin tietoa etsiä ja en löytänyt muuta kuin kiinnistymisvuotoon ja kipuun liittyviä keskusteluita. En jaksa uskoa että sitä olisi ettei taas tiputtaisi korkealta pilvilinnoista ja kovaa....

Nöyrin kiitos kaikille jotka viitsivät vastata!
 
Minusta tuo Milican asenne lapsen saamisessa on ihana! Juuri tuollaista sen pitäisi olla: huoletonta ja vaivatonta! Ei kai tällainen huolettomuus ole keneltäkään pois, edes niiltä joilla on vaikeuksia tulla raskaaksi? Minä neuvoisin pitämään huolta terveellisistä elämäntavoista ja hyvästä asenteesta koko projektin suhteen oli tilanne sitten mikä tahansa. Katkeroituminen tuskin auttaa tässäkään tilanteessa.

Hyvää mieltä ja rentoa sennetta kaikille! :flower:
 
miss_piggy
Voisin tiivistää Milicalle asian näin:

Älä kommentoi, jos et oikeasti asiasta omaa mitään henkilökohtaista kokemusta.
Eli tässä tapauksessa lapsettomuuteen liittyvistä tunteista, hoidoista, vaikeuksista ja kaikesta mitä se mukanaan tuo.
Tämä on tarpeeksi raskas taakka kantaa ilman tuollaisen "muka fiksujenkin" kommentteja.

Piste.
 
En nyt tiedä mahtavatko olla raskusoireita vai mitä. Menkat eivät kuitenkaan ole myöhässä vielä, mutta monta viikkoa väsyttänyt aivan mahdottamasti koko ajan, alavatsa kipeä, selkä vihloo, mahan turvotus, aamuisin välillä hieman päänsärkyä, kauhea näläntunne\ruoka ällöttää, oksettaa yms yms.
Pikkuinen olisi kyllä todella tervetullut meille <3
 
Jos lapsen saaminen osoittautuisi itselläni ongelmaksi, jos siis olisin lapseton, en lähtisi mihinkään hoitoihin. Uskoisin sen olevan luonnonvalinta. Nykyihminen on niin tottunut saamaan kaiken. Se olisi kyllä suuri suru, mutta se pitäisi käydä läpi ja hyväksyä, ettei minun tarkoitukseni maailmassa ole lisääntyä...Olen aina ajattelut, että jos minulle ei lapsia suoda, yrittäisin adoptoida. Jos sekään ei onnistuisi, niin sitten en saisi kokea äitiyttä. Elämässä on muitakin teitä, muitakin tapoja olla onnellinen. Ja henk. koht kokemusta on vierestä katsottuna, kun on lapsi saatu hedelmöityshoidolla pitkän odotuksen ja tuskan kautta. Lapsi tuli, parisuhde oli siinä vaiheessa lapsiprojektin eltaannuttama. Mies sitten lähti, nyt naisen ongelma on se, kuinka saisi uuden vauvan...Ja ovistikkuja voi kyllä hyödyntää, ei siinä mitään, itselläni ei vaan oikein inspaisi seksi vain sen takia. Toisaalta mä kyllä ymmärrän sen että haluaa HALUAA lasta. Mutta kun ei kaikkea voi saada.
 
  • Tykkää
Reactions: Alexandra89
Luonnonvalintaa???? Sä et voi olla tosissas. Lopeta nyt herran tähden jo. Sä liikut todella vaarallisilla vesillä. Osoitat suurta piittaamattomuutta ja empatiankyvyn puutetta. Harvoin sanon tätä, mutta todella toivon että elämä alkaisi sinua vähän kouluttaa. Se että vierestä olet katsonut ei vastaa millään tapaa että olisit sen itse elänyt tai kokenut. Tai että tietäisit ehkä kaikkia syitä tilanteeseen tai lopputulokseen. Se ei myöskään tarkoita että kaikille, edes kolmasosalle kävisi noin. Todella julmaa tekstiä sinulta.


Oletan Milica että sinä sitten ehdottomasti kiellät esim sektion tai synnytyksessä avustamisen jos komplikaatioita tulee. Katsos luonnonvalinta sitten toteutuisi.Minulla ei ole lapsettomuudesta kokemusta. Sektiosta kylläkin. Eli sinun mukaasi minun ja lapseni olisi pitänyt antaa menehtyä synnytykseen. Joskus kannattaa miettiä mitä oikeasti kirjoittaa. Koska yhtälailla se luonnonvalinta siihen synnytykseenkin sitten liittyisi.
 
Viimeksi muokattu:
sivusta seuranneena nyt ihan pakko kirjoittaa...

Milica ei mitenkään henkilökohtaista tai muuta... mutta sanotaan näin.. itselläni ikää vasta 21 ja ilman ehkäisyä oltu kohta vuosi, lasta yritetty kohta 10 kiertoa... helvetin helppoa se on raskaana ihmisen puhua että se on LUONNONVALINTA että tuleeko raskaaksi vai ei.. mitäs stte jos tulis sulla vaikka keskenmeno?? ottaisit sen ihan rauhallisesti ja sanoisit että se on luonnonvalinta???? ihanaa että olet raskaana ja TOIVON mukaan se oli iloinen vahinko, mutta jos asenteesi on tuo meitä muita ihmisä kohtaan jotka oikeasti haluavat lapsia ja yrittävät saada niitä keinolla millä hyvänsä, (ovat jopa valmiita uhraamaan säästönsä sen takia) niin pidäppä siinä tapauksessa se suu kiinni ja anna meidän ihmisten hankkia niitä lapsia juuri sillä tavalla kuin itse haluamme, vaikka perkele savesta muokaten! kuinkahan iso luonnontahtio se on siinä vaiheessa kunv narkomaanit saavat huumeiden ja hivin keskellä vahinkolapsia??? anteeksi näinkin julma saarna/ valitus mutta mä en tosissaan ota vastaan "hups, kortsu unohtu, tulinpa raskaaks" ihmiseltä mitään neuvoja, kun ennemmin kamppailen oman tapaukseni kanssa ja kuuntelen ihmisiä jotka tosissaan yrittävät saada lapsia ja ovatkin saaneet niitä vuosien yrittämisen jälkeen! SE JOS JOKU NOSTAA OMAA MIELIALAA YRITTÄMISEN SUHTEEN! EI TUOLLAINEN TEKSTI MITÄ SINÄ SUUSTASI PÄÄSTÄT!
 
Raskausoireita vai luulotautia?

Olen lukenut näitä palstan oireita ja ruennut ehkä suotta hätäilemään, mutta viimeiset kuukautiset alkaneet 26.12.12, nyt tammikuussa ollut väsymystä (voi olla muustakin johtuvaa), nyt viimeiset 3 päivää ollut pahoinvointia (ei oksentelua, mutta jatkuva äklöolo). Olen luonnostani kusiluikki ja varapissijä, eli juoksen vessassa, joten lisääntynyttä virtsaamistarvetta en ole huomannut. mitään kipuja tai vuotoja ei ole ollut. Se mikä kummastuttaa, olen himoinnut koko tammikuun avokadoja, olen syönyt niitä n.2kg/viikossa. Suurin osa näistä termeistä täällä on itselle ihan vieraita,vaikka kolmeakymppiä tässä kolkutellaankin.
 
Testaa? Mulla precis samaan aikaan alkanu viime menkat, oli vielä viivästynyt ovis ja su tein positiivisen testin. :) mulla oviksen myöhästyminen venytti kierron 33pv, ja siis su oli dpo14. Jos sulla on lyhyempi kierto niin dpo:t on paljon pidemmällä ja hyvinkin voisit testata. :)
 
Olen aika pitkälti Milican kanssa samoilla linjoilla, mutta puhun nyt vain ja ainoastaan henkilökohtaisella tasolla siitä, minkä minä näen järkevänä tapana toimia. Jos raskautuminen ei syystä tai toisesta onnistu luonnollisesti, niin siihen on aina joku luonnollinen selitys kuten geenien yhteensopimattomuus (tämä on tullut todistettua ihmisen lisäksi muidenkin eläinlajien keskuudessa, että tietyn yksilön kanssa hedelmöittyminen ei onnistu millään, kun taas jonkun toisen kanssa onnistuu kertalaakista), jomman kumman sairaus/hedelmättömyys tms. Minä en missään nimessä sano, etteivätkö ihmiset olisi oikeutettuja hedelmättömyyshoitoihin tai muihin toimenpiteisiin lasten saamiseksi, mutta mielestäni tähänkin täytyisi vetää jonkinlaiset rajat ja suositella ensisijaisesti adoptiota esim. perinnöllisten sairauksien (kuten hedelmättömyyden) ollessa syynä lapsettomuudelle.

Mikäli en itse onnistu lasta luonnollisin keinoin saamaan, niin en tule nyt tai tulevaisuudessa menemään minkäänlaisiin hoitoihin lapsen saamiseksi. Voin harkita adoptiota tai todennäköisemmin oppia elämään ilman lasta, niin toivottu kuin se onkin. Olen jo kuullut mieheni ja hänen ex-vaimonsa rakkauden nuupahtaneen pitkiin hedelmöityshoitoihin, ja lopulta päättyikin eroon lapsen jo ollessa ala-asteikäinen. Minulle mieheni tulee aina olemaan se tärkein ihminen elämässäni, enkä missään nimessä halua suhteemme kaatuvan lapsettomuuteen tai siitä johtuviin hoitoihin. Koskaan en ole pitänyt raskaaksi tulemista itsestäänselvyytenä, enkä näinollen myöskään ole suunnitellut tulevaisuuttani olettaen, että lapsi jossain vaiheessa elämääni kuuluisi.

Toivotan jokaiselle vahvoja plussatuulia ja voimia erityisesti pitkään yrittäneille! Muistakaa, että suurin osa teistäkin tulee sen oman pienen jossain vaiheessa saamaan! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Juliette&Romeo
Milica luonnonvalinta tarkoittaa sitä että tietyssä iässä luonto hoitaa sen että elimistö ei enään pysty lisääntymään. Fertiilissä iässä olevan "kuuluu" lisääntyä, sillon kyse on luonnon auttamisesta.
Joten jos sä olet max puol vuotta-vuoden seurustellu sun miehen ja tuut raskaaks vahingossa niin en voi muuta sano kuin että vauva raukka. Varmasti tosi toivottu ja tehty ainaki noiden sun kommenttien perusteella. Ja vielä että kuinka hyvin sä luulet sun parisuhteen kestävän kun teille tulee vauva, varmasti TOSI hyvin tunnette vuoden seurustelun jälkeen.
 
Johan on ala-arvoista käytöstä taranalta, sietäisit hävetä! :ashamed: Jokainen syntyvä lapsi on lahja, oli se sitten vahinko tai ei, ja kuinka pitkästä suhteesta tai vaikkapa raiskauksesta saanut alkunsa! Onko mielestäsi väärin Milicalta pitää lapsi? Pitääkö lapsen saannille olla jokin suhteen vähimmäiskesto, jonka mukaan pakotetaan tarvittaessa aborttiin? Voi hyvänen aika! Naiset saavat yhden illan juttujenkin tuloksena lapsia, jotka voivat olla aivan yhtä rakastettuja kuin tarkoituksella tehdytkin! Myös pitkään naimisissa olevat ihmiset eroavat, eli pitäisikö siis lapsien teko kieltääkin varmuuden vuoksi kaikilta? Kyllä nyt tuntui moni ottavan Milican mielipiteen turhan henkilökohtaisesti... Milican ulosanti kenties ei ollut parasta mahdollista, mutta jokaisella on silti oikeus perusteltuun mielipiteeseen joutumatta tuollaisen ala-arvoisen hyökkäyksen kohteeksi!
 
alexandra89 niinkuin äsken sanoit niin jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Milica kirjoitti että niin moni suhde kariutuu hedelmöityshoitojen rankkuuteen, mä taas vertasin hänen muutaman kk suhdetta. Siinä on kuitenkin vissi ero jos parisuhdetta on takana vuosia ja yritystä jnkv, kuin että tuore suhde ja kertalaukasusta pam.
 
Haluan kertoa omat ensimmäiset raskausoireeni ja muutakin omasta kierrostani. Eilen testattu dpo 11 haamu, tänään haamu vahvistunut :heart: 2 vuotta yritettiin ja monenmoista kiertoa ja luulosairaudesta johtuvaa oiretta tuli koettua.

Oireeni:
- Alakuloisuus, mielialavaihdokset
- Ilmavaivat
- Alaselkäkivut

Kaikki muut klassiset oireet jotka piinasivat muilla kierroilla jäivät pois:
- Tissisärky
- Turvotus
- Päänsärky
- Alavatsanipistelyt
- Raivokohtaukset

Muuta mitä laitoin merkille:
- Testasin dpo 11 ovulaatiotestillä myös, se negatiivinen. ELI aina ovulaatiotesti ei kerro raskaudesta.
- Tämän kierron piti olla viimeinen, ja sitten olisin lopettanut yrittämisen. Joskus pelkkä ajatus voi ehkä auttaa....
- Ovulaatio kp 19
- Mulla on todella epäsäännölliset kuukautiset (taustaa)
 
Viimeksi muokattu:
Virallinen testausaikahan on vasta dpo14, ja sen jälkeen, eli ennen sitä ei kannata vetää hätäisiä johtopäätöksiä negasta. Ne hormonitasot kun nousee hurjan yksilöllisesti! Onnea plussasta!

Ja ovistestit ei AINA näytä raskautta, mutta siihen on hyvin suuri todennäköisyys etenkin oliko dpo7 kohdalla. Yksilöllistä tämäkin.
 
Täällä tänään testattu selkeä, mutta hailakka plussa :heart: ( kp 98, dpo 9 )

Oireet:
-dpo 3- dpo 5: repäisykipuja aivastaessa, nopeasti noustessa
Menkkatunnetta alavatsalla. Vähäistä valkovuotoa.
-dpo 6- dpo 9: menkkakipuja, röyhtäilyä, kuumotusta ( viihdyin hyvin viileässä, vaikka normaalisti olen kova palelemaan ), rintojen arkuutta, huimausta, alakuloisuutta, itkeskelyä, ilman tunne alavatsalla, varma tunne että EI ole raskaana.

Lisäksi oviksesta asti selkeitä, todentuntuisia unia.

dpo 7 näytti vielä negatiivista, nyt siis selkeästi havaittavissa oleva viiva, vaalea vielä toki. Testailen nyt joka päivä, niin näen viivojen vahvistumisen :heart: Tein myös ovistestejä, ja tänään testiviiva oli melkein kontrollin vahvuinen. Testiviiva ei kadonnut missään vaiheessa, lähti eilen taas tummumaan :)

Täällä ollaan pyörryksissä, en uskonut että voisin näin suurilla kiertopäivillä raskautua :heart: Kuopuksesta plussa kp 74, mutta tämä veti kyllä keulat :D Ja yk oli siis 1 :)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Minä toivoisin apua/ mielipiteitä viisaammilta. Minulla on menossa kp 24/28. Olemme jo jonkin aikaa yrittäneet lasta, mutta en ole käyttänyt ovulaatiotikkuja. En siis osaa sanoa, milloin ovulaatio on ollut. Voisin kuitenkin veikata, että se oli silloin, kun olimme noin viikon harrastamatta seksiä. Nyt minulla kuitenkin on ollut raskausoireita, osa ehkä kuviteltujakin: flunssaista oloa, todella kova jano koko ajan, lämmönnousu, rinnat ovat kipeät ja mahan sivuilta vihloo. Alavatsassa on myös ollut menkkamaisia kipuja kolmen päivän ajan. Yleensä minulla ei ole kipuja ennen kuukautisia. Toivoisimme kovasti, että nyt olisi tärpännyt. Voinko kuvitella nämä kaikki oireet vai voiko niitä olla jo ennen kuin kuukautisten pitäisi alkaa?
 
Oli täälläkin selkeitä "raskausoireita", kunnes menkat alkoi ja raskaustesti näytti negaa. Rintojen kipua (normaalia kovempaa ja pitkäaikaisempaa), alavatsan vihlontaa lähinnä munasarjojen kohdalta (kipu säteili myös reiteen), paineen tunnetta, seesteinen ja raskautunut olo, levottomia unia, jatkuva jano, väsymys jne.
 
  • Tykkää
Reactions: Helena2013
minä tein vahvan plussatestin kun menkat olivat 3 päivää myöhässä.


oireet

- arat tissit
- alavatsa nippailut
- makean himo
- vessassa hyppääminen
- äklötys kohtauksia
- jotkut hajut voimakkaita
- väsymystä normaalia enemmän


nyt menossa rv 4+6


olen kerran aikaisemmin ollut raskaana ja silloinkin oireita ruli tosi aikaisin. se raskaus tosin todettiin np ultrassa tuulimunaksi :( toivottavasti nyt olisi oikeasti massussa pikkuinen ja pääsisi tähän maailmaan :)


tuo tuulimunaj raskaus sai alkunsa ekalla yrittämällä kun en stressannut. kun tujhennyksen jälkeen oli ekat menkat aloitettiin yritys uudestaan otin ovis tikut käyttöön ja koko ajan vain ajattelin asiaa ja menkathan sitten tulivat. sitten tuli toisetkin ja sitten luovutin että antaa olla tulee kun tulee. no seuraavasta kierrosta raskauduin ja vasta kun menkat olivat 3 päivää myöhässä, tajusin että nehän on kolme päivää myöhässä ja tein plussa testin.
 
Ihanaa, saa vihdoin tänne kirjoittaa!! Näitä on tullut lueskeltua niiiin monta kertaa ettei oo tosikaan.

Dpo 5 tuli siis äkillinen menkkakivun tyylinen "pistoskipu", ilmeisesti siis kiinnittyminen. Sen jälkeen vähitellen huonoa oloa, posket alkoi punoittaa, vähän väsymystä, veto poissa, vessassa ramppaaminen, hajut vahvoina, afta suussa, näin unia joka yö (tää on ollut joka kerta satavarma raskausoire mulla!), paljon heikompaa menkkakipua kuin normaalisti, yhtenä yönä närästi, repäisykipuja muutama.

Testasin siis dpo 10 haamujen haamun herkällä testillä ja ovistestillä näkyvän viivan. Seuraavana päivänä digi ovistestillä hymynaaman (viivat oli yhtä tummat) ja digillä raskaana 1-2 vkoa. Nyt vasta dpo 12 siis, vähän vielä jännään jonkin aikaa mitä tuleman pitää, kun mulla on historiassa 2 varhaista km:a. En vielä uskalla nuolaista..
 
Laitanpa minäkin raskautumisoireita, kun niin monta kertaa on tullut tätä ketjua lueskeltua ;)

Oireita ei siis ollut oikeastaan lainkaan. Tissit arkoina ja alavatsalla painon tunnetta, mutta niin on aina ennen menkkoja. Dpo 10 tuli hiukan veristä tiputtelua ja olin jo varma että menkathan ne taasen alkaa. Testikin näytti negaa (tai ehkä jotain haamun esiäitiä oli, mutta ajattelin että tämä on nyt se kuuluisa viivan paikka. Ikinä en ole sellaistakan saanut.). Mutta kun parin päivän aikana ei vuoto alkanutkaan, tein testin ja hentoinen plussa tuli!
Nyt rv 4+3 (tai sinne suuntaan).

Minä myöskin hyvin, hyvin varovasti tuuletan jeeeee
 
  • Tykkää
Reactions: Juliette&Romeo

Yhteistyössä