Ekat raskaus oireet??

Voi toki varmasti vaikuttaa, koska tupakointi heikentää hedelmällisyyttä myös miehellä tottakai.

No minä olen sen takia hyvin ihmeissäni, koska aiemmissa raskauksissa en ole tuntenut yhtikäs mitään, toisen kanssa oli pahoinvointia mutta se olikin milteinpä ainut oire, joka sekin alkoi vasta toki sitten myöhemmin :) Esikoisen kanssa ei ollut mitään oireita, muuta kuin menkat jäi toki pois molempien kohdalla. Mutta mitään mahdollisia kiinnittymiskipuja en tuntenut, nyt eilen kihelmöi alavatsaa ja tuntui ihme "rutistuksia", ovulaatiotakaan en ole koskaan tuntenut millään muotoa. Menkkakivuista kyllä kärsin lähes aina, eiliset tuntemukset olivatkin niihin verrattavissa, paitsi pois jäi se inhottava jomotus joka tuntuu jossain tuolla intiimialueella :D Muutoin samankaltaiset oireilut oli eilen, kuin menkoissa. En tiedä sitten mistä johtuisi. Mutta ei auta kuin odotella jotta pääsee testailemaan :)

Mies heitti vitsillä kun "peittoa heiluteltiin", että tehdään yhteinen pikkukakkonen, joka siis molemmille olisi kolmas lapsi kun kummallakin edellisistä suhteista yksi lapsi, sekä tuo nuorin on meidän yhteinen :)
 
Toivottavasti odotus palkitaan ;) Parashan se olisi jos kykenisi olemaan liikoja ajattelematta mutta oi voi, helpommin sanottu kuin tehty! Minä kykenin siihen ainoastaan tuon "v*tuiks menee kumminkin" -asenteen turvin. Soitin juuri äsken neuvolaan, ja menenkin sinne jo ensi viikolla :O En odottanut pääseväni näin varhaisessa vaiheessa! Siellä kirjataan kuulemma tiedot ylös sun muuta. Toivottavasti kaikki sujuu hyvin siihen saakka.
 
Aika jännä, että pääset noin aikaisin :) Meillä täällä eka neuvola on vasta rv 8 paikkeilla :) Mutta onnea vielä ja toiv. kaikki menee hyvin ja raskaus olisi suht. helppo! Ensimmäinen odottaminen on aina jännittävää aikaa, kun kaikki on ihan uutta! ;) Vaikka toki JOKAINEN raskaus on erilainen, samalla odottajallakin :)
 
Palelu ja " kuumeinen olo", tuntuu et herää saunasta, sisäinen kuumuus , ikenet vuotaa verta, ruokahaluttomuus , su-aamu, ulkona ei ollu ketään , mut vahvasti haistoin tupakansavun, nippailua, 3 pv plussan jälkeen nännit kipeytyivät, kova huimaus, tuntuu , että taju lähtee
 
Esikoisesta jo ennen rintojen kipeytymistä ja kuukautisten myöhästelyjä koin ihmeellisen illan, jonka pistän raskautumisen piikkiin, koska sellaista ei ole ikinä ollut.

Olin iltavuorossa töissä ja lähdin kävelemään kotiin päin. Tiedätte sen tunteen että joku tuijottaa? Yht´äkkiä aloin tunte että joku tuijottaa ja seuraa. Ketään ei näkynyt kuitenkaan missään ja aloin hölkätä kotikoloon. Laitoin ulko-oven huolellisesti kiinni ja ajattelin et nyt voi hengittää ja rentoutua. Ilta ei jatkunutkaan niin vaan mua alko pelottaa vielä enemmän. Menin pissalle =D ja pöntöllä istuessa tuntu et se tarkkailija oli sielläkin vaikkei siis ketään missään. Sen jälkeen mä en enää kestänyt ja kasvojen menettämisenkin uhalla piti soittaa äidille ja kömpiä peittojen alle piiloon...HEHHEHE. "Täällä on joku" :stick:
Äiti ei voinut auttaa ja soitin lapsen isälle että tuu heti kotiin täällä tapahtuu kummia. Skeptikko saapui paikalle todentamaan että ei siinä 20 neliön yksiössä oo muita kuin minä ja hän :cool:

Muutama päivä tästä tein plussan.
Sen jälkeen ei oo tollasta ollu ikinä ja vieläkin huvittaa kyseinen episodi. Todennäköisesti mä alitajuisesti tiesin että alkio on saanut alkunsa. Muuta selitystä en keksi.
 
Boboo, silläkin uhalla että leimaudun nyt ihan hörhöksi niin minä uskon sielunvaellukseen. Eli siis siihen ettei yksikään syntyvä lapsi ole mikään valkoinen taulu ja täällä ekaa kertaa, vaan kaikilla on henkilöhistoriansa, joita emme tietystikään saa koskaan tietää. Joskus huvittelen ajatuksella, että jonkun lapseksi haluava(t) sielu(t) pörrää(vät) hänen ympärillään tarkkaillen tulevaa äitiään =)

Joten tästä näkökulmasta minua ei ihmetytä tarinasi ollenkaan, aivan ymmärrettävä raskausoire tuokin :xmas:
 
Erittäin ymmärrettävä raskausoire :cool:

Poika oli vielä yllätysvauva, joten mitenkään en olisi osannut odottaa kyseisiä "oireita". Nyt kun lähti pikkukakkosen yritys käyntiin, niin on jännä nähdä panikoidaanko meillä silloinkin :popcorn:

Mä oon aatellu mielessäni että jos se on poika niin sen nimeksi tulee Julius. Mies tokaisi ensimmäisen peittojen heiluttelin jälkeen et " Arpa on heitetty". Mä naureskellen kysyin et mistäs toi oli niin se kertoi, että se on Julius Caesarin lausahdus. Sovittiin, että työnimi on sit Noppa. Pläräsin nettiä tuosta lausahduksesta ja yksi käännös oli "noppa lentää" et aika osuva minusta...heheh
 
  • Tykkää
Reactions: Nyytikkii
Heippa! Olen kolunnut kaikenmaailman keskustelut ja nettisivut läpi, ja uskaltaudun nyt kysymään täältä neuvoja, kun olen ihan pihalla :snotty:

Eli mulla on viimeiset 1-2vuotta ollut erittäin epäsäännölliset menkat, joten mahdollisia oviksia enkä edes kierron pituutta varsinaisesti tiedä.

Viimeksi kuukautiset olivat 6.12. Siitä n. Viikon päästä olin suojaamattomassa yhdynnässä (muuten olemme käyttäneet kumia).
N. Viikko sitten aloin ihmettelemään kun kuukautisia kuulu, vaikka kaikki oireet oli, ja sen lisäksi lämpöilyä (normisti 36.6 abauttiarallaa ja nyt ollu 37.1). Koko tämän viikon ollut yöpahoinvointia, selkäsärkyä ja muuten vain kamala olo, jatkuva krapula ja ihan hillitön väsy. Eilen luulin, että menkat alkaa, mutta pikkareissa oli vaan ruskea vuotoa pikku tippa.. Eikä edelleenkään ole alkaneet. Niinä ja olen ollut vatsasta valtavan turvonnut, ja ilmavaivoja on myös ollu.,,,,,,,..

Tottakai jo innostuin että vauva sieltä tulee ja kärsin pahoista oloisa nautinnolla, pää meni ihan sekaisin, on itkettänyt ja oon varmaan mielikuvitellut itelleni lisää oireita ( kuten että ruisleipä haisee kamalalle ..) en normaalisti ole herkkä ja nukun kun tukki, myös menkat on aina alkaneet kun on vähänkään tuntunu selässä/vatsassa.

Raskaustestejä oon tehnyt tässä parin päivän aikana 4. Eikä mitään plussantynkää edes oo näyttänyt :(((. Taitaa olla päässä vika eikä? Eli eikös sen pitäis plussata jo, jos siellä jotain olis?? 4. Viikkoa siis yhdynnästä ja kp 37/n.30(jos on tullut kaksia putkeen) . Voitteko vähän valaista? Ei pliis ilkeilyä, oli kauhee kynnys muutenkin tulla kyseleen hölmöjä.
 
Siruu.. Mulla sama tilanne melkein. Oki ens viikolla varmaan vasta näkyy testis jos näkyy. Myt nää oireet on jo niin mahotyomia ettei nyt voi pahoon ees kuvitella.
-unettomuus
-limainen vuoto
- nälkä, nälkä ja vielä nälkä!
- hajut häirittee
- pissatulehduksen oireet eilen, mut ei tänää
- tänään pää kipiä vanne,asesti mitä ei yleensä oo
- nälkä! Ei voi korostaa liikaa... Tuntuu et kuolen nälkään iha just. :D

Laskurilla vähä varmistelin et nyt ois 3+4 eli ei näy testis ku vasta yli 4. Viikolla. Joten relax ja myöhemmn uutta testiä kehiin. :)
 
Hei! Lupasin itselleni että kirjoitan nettiin jos oikeasti olen raskaana ja olen!! Eli yksi keisarileikkaus takana 2 v sitten josa tyttö tuli, nyt yritystä takana 6 kk ja olen mielestäni melkoisen erikoistunut raskausoireiden kyttäri ekassa raskaudessa jo ennen plussaa oli euforinen olo, ei minkäänlaisia menkkakipuja mutta pistelemistä alavatsalla oli.,ei finnejä ja vatsa meni sekaisin, joka päivä vähän ripulilla. Nyt tästä plussakerrasta kovat menkkakivut ovulaatiosta lähtien , kaikki pms oireet oli, kiukkuinen ,finnejä,rinnat ei arat ja pikemminkin ummetusta. Ei täääysin eri oireet ja plussan tein kp 33/30 ja selkeästi. Normisti olen ollut himotestaaja jo ensimmäisistä pienestäkin merkeistä mutta nyt olin muka niin varma että ei tässä mitään raskautta olla saatu aikaiseksi ni testasin vasta nyt ja ihmetys oli suuri!
 
Taustaa: Minulla on säännölliset kuukautiset, 5päivän vuodolla ja 31.pvän kierrolla. Normaalit kuukautiset olivat 22.1. Siitä eteenpäin peittoja heiluteltiin mieltei joka päivä aina 12.2 asti. 13.2 minulla oli ultra, jossa katsottiin kohtu ja munasarjat kystaepäilyjen vuoksi. Mitään ei näkynyt. Munajohtimessa oli "kiertoon sopiva" molluska ja vatsaontelossa hieman nestettä "kiertoon sopivasti".

21.2 yöllä alkoi voimakas alavatsakipu ja otinkin siihen 1grammasen panadolin. Aamulla ei verta. Vuoto alkoi päivällä ja jouduinkin syömään kaksi 1grammasta sen päivän aikana. Vuoto kesti niukkana 1,5 vuorokautta. Ilmavaivat on olleet mahtavat! :D lämpö nousi menkkojen loputtua ja olen ollut flunssassa siitä asti lämmön ollessa vähän koholla. 27.2 vuoto haisi samalta kuin bakteeri vaginoosissa, otinkin yhden flagyl 500 emätinpuikon ja haju jäi siihen yhteen päivään.. vatsaa on nippaillut menkoista asti eri tavalla. sp-tauteja ei ole.

Nännipihoissa valkoisia nystyjä, joita ei ole aiemmin ollut. Vatsa on toiminut normaalisti, ruokahalu hieman kadoksissa. Rintakivut loppuivat menkkoihin, mutta koko jäi menkkaa edeltävään turpoavuuteen.
Mitäs tämä nyt on? olisko hedelmöittynyt munasolu näkynyt ultrassa, jos se "molluska" olisi ollut hedelmöittynyt?? testit tilattu jo, niitä odotellessa!
 
Viimeksi muokattu:
Eilen ilmesty raskaustestiin kaksi vahvan punaista viivaa heti pissattuani. Tänään on 5+0. Jo alkuviikosta sain vierailta ihmisiltä raskauteeni liittyviä kommentteja vaikka en siis tiennyt itsekään olevani paksuna vaan odottelin menkkojen alkavan!

Oireet:
-kova palelu välillä. Alkoi samana päivänä kun menkat oli myöhässä
-menkkajuilinnat, jotka kuitenkin meni nopeasti ohi
-nännit alkoi tuntua aroilta ja kovilta
-nälkä iskee kiljuvana
-satunnainen kuvotuksen tunne
-heikotus/päässä vippaa
-sormet turvoksissa
-vihlaisuja nivusissa (näitäkin mulla tosin ollut myös muissa kierroissa...)

Kaikki oireet kumminkin lieviä.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen plussasin. Viiva oli haalea, mutta silti selvä. Kävin ostamassa apteekista samantien clearbluen herkemmän testin varmistuakseni tuloksesta. Sekin näytti plussaa (oli siis se normaali, ei diginäyttö).
Jo silloin kierron puolivälissä erään peiton heiluttelun jälkeen tuli semmonen tunne että nyt tärppäsi.. Ja eilen kun menkkojen ois pitäny alkaa, oli alamahassa semmonen jännä kireä ja ilmava tunne ja myös nipisteli vähän väliä alamahaa ja mahaa myös turvotti. Siitä tuli tunne että nyt kyllä oikeasti voisi olla tärpännyt. Ja tein sitten vapisevin sormin raskaustestin koska pelkäsin pettyväni mutta plussahan sieltä tuli :) Tänään sitten on vielä ollut hieman nipistelyjä alamahassa ja oksensinkin jo ekan kerran. Yhtäkkiä tuli kamalan etova olo ja pöntölle oli juostava. Eilen oli kp 28/28. Laskurin mukaan tänään ois viikkoja 4+0 :)
 
Mulla oli ekassa raskaudessa ennen plussaa oireena ainakin palelu/vilunväristykset, väsymys ja jatkuva pissahädän tunne. Tuntui myös siltä kuin menkat olisi alkamassa vaikkei siis alkaneet. Kyseinen raskaus päättyi tosin keskenmenoon rv 6 :(

Ja nyt kun olen havainnut samoja oireita, en malta keskittyä mihinkään muuhun kuin raskausajatuksiin. Lisäksi on ollut päänsärkyä, pohjaton nälkä (joka on muutunut osittain ruokahaluttomuudeksi, aivastelua, alavatsa nippailua, tunne kuin alakerrasta valuisi jotain vaikkei valu, rinnoisskin alkaa tuntmaan pienoista arastusta... Ja vaikka näitä oireita voidaan selittää monella muullakin asialla kuin raskaudella, niin luonnollisesti olen sulkenut ne pois mielestäni. Nyt on kp 27/26-28. Negatiivisen testin tekeminen tuntuu aina niin isolle pettymykselle, että sen takia olen ajatellut pantata testin tekemistä vielä pari päivää... Jotenkin nyt on kuitenkin sen verran malttamaton olo, että taidanpa kipaista apteekista testin jo tänään :)
 
Aloin varmuudeksi pitää päiväkirjaa oireista. Parin viikon päästä joko tulee menkat tai teen testin. Voin sitten lisäillä päiväkirjan tänne mikäli testin teen ja näyttää positiivista.

Mielenkiintoista lukea muiden oireista. Tarpeeksi kun lukee niin kroppa alkaa tehdä oireita itselle.
 
Vannoin, et tuun tänne viel tilittää noi plussakierron oireet. Oli nimittäin kiva lueskella itse näitä silloin. Elikkäs:
Dpo 0-5: ei yhtään mitään
Dpo 6-9: ruskeaa tuhrua, menkkamaista jomotusta, tissien ulkosivut helevatan kipeet
Dpo 10: ruskea tuhru stoppaai kuin seinään, ruoka ei maistunu, plussatesti clearblue digi
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81
Aikoinani paljon tätä ketjua lukeneena, kirjoitan omatkin oireet tänne.

Ennen plussaa:
nännit kipeytyivät aivan ekaksi
tunne siitä että on tärpännyt

Haamutestin jälkeen (sain ihan ekaksi roskishaamun ja siitä se lähti vahvistuun, vaikka haamun jälkeen olin jo varma raskaudesta)

melko voimakkaita repäisykipuja alamahalla esim. noustessa tai yöllä kääntyessä
rinnat kovettuivat ja muuttuivat raskaiksi sekä kipeytyivät
turvotus!!!!
menkkakipua, oikein poltti alamahalla usein aamuyöllä
lisääntynyt valkovuoto

Selkeän plussan jälkeen
jomottavaa pääkipua iltaisin
turvotus!
ilmavaivat
välillä kipuilua mahassa
väsymys

nyt rv 11+1 ja olo on lähes oireeton.. öklöä oloa oli parin viikon aikana aiemmin ja yleensä iltapäivisin/iltaisin. väsymyskin on vähentynyt.
 
Ihanaa lukea näitä oireita - erityisesti tuntemuksia ajalta ennen plussaa! :)

Mulla menossa yk1 ja kp 16/26-28. Viimeisin kierto oli 30 päivää, vaikka muuten aina 26-28. "Yritystä" on tällä kierrolla ollut kp8-12.
Kp12 tietämillä eli nelisen vuorokautta ensimmäisistä suojaamattomista yhdynnöistä alkoi alavatsatuntemukset. Kohdunseutua kivistelee, nipistelee, särkee. Tuntuu kuin kohdun tilalla olisi puolikkaan nyrkin kokoinen kivi. Kuin suolenmutkassa olisi kova kakkakikkare poikittain, vaikkei ole. Vatsa toimii kyllä normaalisti. Mutta sellainen "suolistoähky" on, vaikka vatsa olisi tyhjä ja nälättää. Ja tätä fiilistä jatkuu yhä ja edelleen, viidettä päivää.

Ovisoireita en ole koskaan itselläni huomannut. Menkkaoireita kylläkin.

Noh. Mä epäilen joka tapauksessa, etten ole kovin helppo raskautumaan - sikäli kun hedelmällinen olen ylipäänsä. Äitini oli hedelmätön ja sai minut 2v kestäneillä hoidoilla. Multa on toinen munasarja poistettu. Reuma aiheuttaa kuivuutta, mikä tuskin edesauttaa raskautumista... Ja elämässäni olen useampia vuosia ollut parisuhteessa, jossa keskeytys on ainut ehkäisy, eikä ole tärpännyt vahingossakaan. Ikää 34v.
Emme siis edes mieheni kanssa YRITÄ, vaan ainoastaan testaamme, tuleeko haikara vaiko eikö. Saammepa ainakin mielenrauhan eikä tarvitse vanhana katua, kun ei edes kokeillut... :)
 
Ovis oli kp 13 laskennallisesti (ja nyt ultran mukaan myös varmistettu), kp 17 pamahti tissit ihan koviksi ja turvonneiksi. Sen jälkeen ei ollut erityisiä tuntemuksia. Valkovuoto lisääntyi loppukiertoa kohden. Suklaa ei himottanut ennen oletettuja kuukausia. Vatsa meni kuitenkin sekaisin ja tuli "tuskanhiki" ja hetkellisiä huonoja oloja sinä päivänä kun oottelin menkkoja alkavaksi. Plussan jälkeen oireena tissien (nänniseudun) arkuus, sattuu jos painaa, muita oireita ei just edelleenkään, nyt rv 8+2 ja eilen ultrassa kaikki näytti olevan kunnossa :)

Erikoista oli, että RFSU:n digi näytti negaa 3+6. Sitten PC liuska plussaa 4+2. Ovistesti (RFSU) näytti myös raskautta tasavahvoilla viivoilla, muutama päivä sit vielä huviksen testasin ja tuli ihan julmetun tumma viiva, paljon testiviivaa tummempi, ovistestiin :)
 

Yhteistyössä