Ekat raskaus oireet??

Mulla "raskausoireina" mm.
-päänsärky
-palelu
-lämmöt koholla (37, norm.36,5, ei flunssainen olo)
-vatsan nipistely ja vihlaisut jommalta kummalta puolelta vatsaa
-outo tykytys alapäässä
Syön pillereitä, mutta 3. viikolla jäi 2 ottamatta.
Menkat tuli ajallaan, mutta olivat niukat ja ei tullut mitään hyytymiäkään.
Mietin vain, että voisinko olla raskaana?
 
Ajattelin nyt kertoa omista oireista, kun itsekin sain tällaisesta viestiketjusta "apua" tuskaillessani vielä viikko sitten, että olenko seonnut kun tuntuu olo raskaalta! :D

Eli mulla alko 3 viikkoa menkkojen jälkeen nipistellä mahaa. Melkein niinku menkkaoireita, mut tosi ajoissa ja ne jatku vähän lievempänä siihen asti kun menkat ois pitäny alkaa. Palelsi, mutta en osaa sanoa oliko se varsinaisesti oire, olen muutenkin aika vilukissa. Mulle tuli yökötysolo jo muutama päivä ennen kuin menkkojen ois pitänyt alkaa. Jostain kumman syystä se tulee melkein kellon tarkkaan neljältä iltapäivällä ja jatkuu koko illan (ei mitenkään kauhean pahana). Öisin oli nuhainen olo ja koko ajan tuntu et posket on lämpimämmät kuin normaalisti. Ehkä kaikkein selvin "oire" oli kuitenkin semmonen ihan kummallinen olo, että en oo enää yksin tai jotain. Vaikea selittää. :D Tuntui siltä, että siellä oli jotain. En ole aiemmin ollut raskaana.

Plussasin haalean haamun tän viikon maanantaina 5.11 (menkat oli sillon 1-2 päivää myöhässä). Samat oireet jatkunut nyt tän viikon. Kauhea jano myös ollut, mikä on tosi outoa, mulla ei yleensä ikinä ole jano. (Juon ihan liian vähän...) Maanantaista asti ollut myös sellaista omituista paineen tunnetta alavatsassa, en tiedä onko se oire vai keskitynkö nyt vaan niin paljon ajattelemaan kyseistä osaa kropastani että se jotenkin reagoi! :D Eilen aamuna tein uuden testin ja se oli jo selkee plussa, ainakin minusta. Eilen alko myös rinnat tuntumaan aralta. Huomenna tulis 5 viikkoa täyteen. Iiks!

Kamalan pitkä selostus! :D
 
Mä voisin myös kertoa omista oireistani =)

Elikkä testasin koska:

*Palelin hirveästi varsinkin iltasin!
*Nännit turposi tajuttoman kokosiksi
*Mahaa kramppaili
*itkin ihan omituisista jutuista
*Hajuaisti herkistyi,kaikki haisee pahalle!
*yskimisen jälkeen aloin "kakomaan"

Ja esikoisesta oli ihan samat oireet,joten ei tarttennu kahta kertaa todeta että raskaana ollaan jälleen :)
 
Jännität kovasti, että saapuuko täti huomenna.. Tein eilen testin jossa tuli selkeä valkoinen viiva tarkistusikkunaan ja tänään samalla tuloksella, huolestuttaa kun se ei ollut punainen vaikka siinä viiva olikin.

Oireita on ollut

-runsas huimaus
-päänsärky
-alamahassa jomotus ja nipistely
-lämpö noussut 36,9 (norm. 36-36,5)
-väsymys
-lihaskivut, etenkin niska ja alaselkä
-vas. puolella munasarjoissa viiltävä kipu ja välillä tuntunut pientä "naputusta" :D
-kohdunnipukka kova ja taaksepäin vetäytynyt ( oli pakko koetella :D )
-oksettavan olo pitkin päivää, syöminen kuvottaa ja huono olo tulee jos ei syö tarpeeksi tiheästi
-lisääntynyt virtsaamisen tarve
-rinnat ollut muutamana päivä normaalia aremmat, mitä ne ei ole koskaan..
-välillä palelee ja välillä taas hiki

Jotenkin tuntuu että tekeekö mielikuvitus temput vai voinko olla jo pikkuisen innoissani ajatuksesta, että olisin raskaana..? :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sandelinos
Mulla "raskausoireina" mm.
-päänsärky
-palelu
-lämmöt koholla (37, norm.36,5, ei flunssainen olo)
-vatsan nipistely ja vihlaisut jommalta kummalta puolelta vatsaa
-outo tykytys alapäässä
Syön pillereitä, mutta 3. viikolla jäi 2 ottamatta.
Menkat tuli ajallaan, mutta olivat niukat ja ei tullut mitään hyytymiäkään.
Mietin vain, että voisinko olla raskaana?

Kannattaa ehdottomasti tehdä testi, koska raskaus on mahdollinen jos on pillerit unohtanut ottaa edes kerran.. :)
 
Täällä lauantaina tehty positiivinen raskaustesti! En tiiä viikkoja tarkasti, mut kai aikalailla alkutekijöissä ollaan :D Viimeiset kuukautiset alkoivat 19.10. ja kierto ollut 26 päivää. Mutta nyt niitä oireita kuumeilijoille: elikkäs eka tuli öklötysolot ja juilimiset ja nippailut, tosin olin ihan varma, että ovat täti-kipuja kun eka testi keskiviikko iltana näytti negatiivista. Nyt ne kivut helpottanu. Oon nyt saanu jonkun kumman raskausoireen kans et vajaan viikon olen herännyt n. viiden aikoihin ja sen jälkeen en saa unta ja olen pirteä. Pirteys jatkuu läpi päivän! Kummallista! Taitaa jatkossa muuttua. Tänään alkoi mielettömät tissikivut, ei mitään oviksen aikoihin olleita pieniä särkyjä vaan ihan kunnon säryt :( Saas nähdä, mitä vielä edessä :D Toivottavasti heinäkuussa nyytti sylissä ;)
 
Pintsu Onnea! :) :flower:

Mulla oli samat oireet kun sulla elikä yöllä kauhea hiki ja heräsin ennen esikkoa, joka on siis 8kk ja heti kauhea nälkä... Viimeksi oli esikosta samat ekat oireet. Mulla tänään vasta Dpo9/10 ja Kp25 että toosi toosi haamulainen tuli...
 
Mulla on tälläisiä oireita:
-iltaisin paleltaa, varsinkin kun nukkumaan käy tulee kylmiäväreitä
-yöllä herää siihen kun on hiki
-päänsärkyä
-vatsaa nippailee ja jomottaa
-välillä tissejä aristaa
-maku/hajuaisti herkistynyt (tupakka ja kahvi jätettevä pois kun maistuu niin pahalle)
-jatkuva nälkä (tulee syötyä jopa 4 lämmintäateriaa päivässä aamu-, ilta- ja välipalojen lisäksi)

Kesäkuussa lopettiin pillerit, kyllä on ollut rankkaa aikaa.. Mies ei ole millään pystynyt ymmärtämään miksi olen ollut kiukkunen, masentunut ja ties mitä muuta sillon kun menkat on alkanut..

Nyt on asiat toisin.. Eilen kävin oikeen labrassa tekemässä raskaustestin ja positiivinenhan sieltä tuli :heart: todennäkösesti ollaan vasta 4. viikolla menossa mutta toivotaan parasta.. Nyt kun minä olen saanut mielenrauhan ni mies alkoi stressaamaan tulevaa vaipparallia :D
 
  • Tykkää
Reactions: hopestar
DeeDee Onnea! :) :flower: Pääseekö labraan ilman lähetettä teettämään raskaustestin?

Mulla nyt Dpo10 tai 11, ja eilen sain haamun ja tänään vähän vahvemman haamun...

Mulla on nyt tälläisiä oireita:
-iltaisin paleltaa
-yöllä herää siihen kun on hiki
-päänsärkyä
-vatsaa nippailee ja jomottaa
-jatkuva nälkä
- aamulla kamala väsy vaikka nukuin 9,5h yöunet
 
Mä marssin terkkarii ja kävin ilmottautumisluukulla kertomassa että haluan raskaustestin ja siitä tätit ohjas labraa.. Eli ei täällä ainakaan sen suurempia lähetteitä tarvi :) Jätin pissinäytteen sinne ja muutaman tunnin päästä soitin tuloksen, voi tietyst olla et tuloksen ois saanu heti jos olis ollu aikaa jäädä oottelemaa.. Verikokeita ruvetaan kuulemma ottamaan vasta sitten kun kuukautiset on jo useamman viikon myöhässä..
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
ONNEA DeeDee865 ja Epa_88...!!!!:flower:=) raskautumisen johdosta!!! ihanaa kuulla iloisia uutisia ja olla toisten puolesta tyytyväinen...voi kunpa täälläkin päästäis samoista tuntemuksista nauttimaan...oireita kyllä on, mutta usko horjuu (takana 10 yk).

- bongasin oviksen kp 14
- nyt kp 27 (kierto 28-29)
oireita;
- kp 14-20 mahan kovaa juilimista, vihlontaa ja pistoja, pissallajuoksua, armotonta janoa ja himoa tuoremehuihin, palelua, lämpö nousi 36.9 ja siinä pysynyt
- kp 20-27 mahakivut lievittyneet mutta tunne että siellä olisi kivi/painoa, pissattaa, nälkä kurnii mutta ruoka ei maistu, tekee mieli hedelmiä ja mehuja, välillä viluttaa ja hetken kuluttua hiki, varsinkin öisin tätä rallia, naama kirjava ku kukkapelto (yleensä mulla on tosi sileä ja samettinen, ns. helppo iho)...

voisiko tämä olla SITÄ???.... ja
 
Osaakohan kukaan neuvoa tyhmää taas? Eli pillerit jätin pois jo 2 kuukautta sitten, eka kierto 23pv, ja nyt tokassa mennään jo kp 28, pahoinvointia silloin tällöin, ruokahaluttomuutta, väsymystä, rinnat hieman arat ja kuukautiset myöhässä ainakin kierron mukaan mutta testi näyttää negaa. Voiko johtua liian vähäisestä raskaushormonin määrästä vai olisiko kierto vain sekaisin? Kokemuksia?
 
KP 30

nyt voisi sano että menkat on myöhässä 2-3 vrk.
Oireet jatkuneet vaikka armoton flunssa sekoittaa tuntemuksia,

- nenu tukossa
- paleltaa, hiki, väristyksiä
- lämmönnousu
- pissattaa
- janottaa
- juilii masua ja kummallisesti repii
- painontunne masussa, kuin kivi
- nälkä mutta ruoka ei uppoa
- näppylöitä naama täys

Näillä mennään, testiä kehiin heti kun olo kohenee... :)
 
Toisella yrityskerralla tultiin raskaaksi ja voi niitä onnenkyyneleitä kun tein plussatestin silloin yhtenä lauantaiaamuna :) <3

jo ennen plussaa oli ihan selviä oireita:
- aivan järkyttävä määrä finnejä yhtäkkiä koko naamaan, sitten teini-iän niitä ei juuri ole ollut
- rinnat kipeyty niin, että välillä kun mies halaa niin sattui niin, että sätkähdin
- tunteet tosi pinnassa ja kaikki sai kyyneliin. surin ties mitä telkkaridokumentteja yms... :D välillä olin varmasti todella huvittavaa katseltavaa.
- iltasin ihan kauhee paleleminen
- närästys ihan koko aika
- ilmaa vatsassa vaikka muille jakaa

siinä oli varmaan suurin osa ihan ekoista oireista. plussan jälkeen oon vielä huomannu, että lepopulssi on korkeampi ja siksi varmaan myös hengästyn normaalia helpommin. jotkut hajut etovat todella pahasti, esim. tupakansavu ja pakokaasut sekä liian vahvat hajuvedet. myös pientä pahoinvointia on ollut silloin tällöin, mutten onneksi ole kertaakaan oksentanut, ainakaan vielä :)

nyt menossa vk 7 + 0 ja kärsimättömänä odotellaan ensi viikon ekaa neuvolakäyntiä!
 
Mä taidan kantaa nyt oman korteni kekoon, kun on täällä tullut aika monesti muiden raskausoireita luettua, ja monesti on ärsyttänyt, kun harvaa tulee sitten kertomaan olivatko oireet oikeita vai kuviteltuja.

Eli tänäaamuna pärähti elämäni ensimmäinen plussa raskaustestiin yrityskierroksella 3. Suuria ja selkeitä oireita minulla ei ollut. Kaksi viikkoa sitten kärsin yhtenä yönä unettomuudesta, ja epäilen, että hedelmöittyminen on tapahtunut silloin. Unettomuus ei normaalisti vaivaa, ja tuona yönä en saanut unta koko yönä. Tuolloin syke oli myös hirmu korkea, tuntu että sydän tulee rinnasta läpi. Noin viisi päivää ennen tämän aamuista plussaa rinnat alkoivat olla hieman kipeät ja turvonneet sekä mahassa oli hyvin menkkamaisia jomotuksia varsinkin iltaisin. Yksi yö asentoa vaihtaessa tunsin myös pienen repäisykivun. Näitä oireita en kuitenkaan uskaltanut ottaa kovin tosissani, sillä kuvitelluista raskausoireistakin tämä neitokainen on kärsinyt aiemmin ja paljon :D Nyt kun plussa testiin tuli, tajusin myös, että hajuaisti on jonkin aikaa ollut hieman herkempi, ja normaalin todellisen sokerihiiren ei ole tehnyt yhtään mieli makeaa, päin vastoin suolaista.

Eli semmoista täällä, jos näistä olisi jollekin apua :) Tsemppiä kaikille, älkää ressatko!
 
Yk6 tuotti tuloksekseen plussan, sitä edelsi 6kk ahkeraa yrittämistä (lämmöt ja tikut apuna) ja suorastaan väkisin makaamista välillä, yhteensä 9kk oltiin ilman ehkäisyä. Ikää löytyy jo 35 :)

En ajatellut näin silloin ennen plussaamista, kun odotin menkkoja ihan normaalisti, mutta huomasin seuraavaa:
- voimakkaampi palelu, joka paheni iltaisin (aina muutenkin palelen loppukierrosta, ja keli oli juuri kylmennyt, eli selitin asian sillä)
- haistoin yhtenä iltana miehen kasvorasvan. Samaa rasvaa hän on käyttänyt jo kolme vuotta, ja nyt piti oikein kysyä, onko vaihtanut rasvaa.
- aivastaessa voimakasta repäisykipua, koko alavatsalla (repäisykipuja on ollut myös negakierroissa, mutta ei niin voimakkaana)

Sen sijaan negakiertoihin liittyvää oireiden puuttumista oli enemmänkin:
- tissit eivät "tyhjentyneet" 12 dpo
- öisin ei hikoiluttanut, vaan päivisin tuli kuumia aaltoja
- ei hormonifinnejä leukaan
- palelu ei loppunut ennen menkkojen alkamisaikaa vaan paheni
- häpyluun/häntäluun vihlontaa ei tullut kierron vikalla viikolla

Huonovointisuus, väsymys ja rintojen voimakkaampi aristus (siis todella kipeätä tekee välillä!) ovat tulleet vasta lähempänä 5. rv:a eli ns. tyypilliset raskausoireet alkoivat vasta viikko plussaamisen jälkeen. Sitä ennen oli lähinnä menkkaoireita, mutta ei menkkoja.

Tsemppiä kaikille yrittäjillä ja haaveilijoille!
 
Viimeksi muokattu:
Ikää täälläkin 35:), ja siis kierukkaa käytin lähes viisi vuotta, poistettiin syyskuussa ja eilen plussasin. Avuksi tarvittiin terot. Mutta siis oireita:
* Väsymys
* Nännit kipeät/kosketusarat ja turvonneet
* "kuivaa" kautta ei tullutkaan
* Päänsärky
* Nippailu molemmin puolin
* Järkyttävä palelu iltaisin ja yöllä herään hikisenä
 
Uskaltauduin kirjoittamaan luettuani tämän ketjun.

Meillä siis avomiehen kanssa "tulee jos on tullakseen" meininki ja arvatkaapa vaan olenko itse sillä mielellä, kauhea odotus että tärppäisi :) Ehkäisykapseli poistettiin 13.11 ja ekat menkat tuli ja meni. Nyt sitten mietin että onkohan nyt jo tärpännyt koska:

-Alavatsa kipeä vaihtelevasti molemmilta puolilta
-Pyörryttää
-Tunne kuin olisi kivi vatsassa
-Välillä oksettaa
-alaselkä kipeä

voisikohan tää olla sitä itteensä vaikka viikonloppuna oli negatiivinen testi?
 
Viimeksi muokattu:
-Huimaa
-Etoo
-herkistynyt hajuaisti
-paineen tunne alavatsassa, turvonnut maha, vatsassa pistelee, vihloo jne
-menkat muutaman päivän myöhässä
-alaselkä kipeä

Olen 20 vuotias ja tuntenut mahd. isän vasta muutaman kuukauden...Jännittää ja pelottaa siis, enkä voi uskoa että näin voisi käydä..Testit näyttää negaa (en ole tehnyt aamuvirtsasta)...Tuntuu oudolta, että kuvittelisin nämä oireet kun en ole raskaaksi yrittänytkään tulla. Menkat myöhässä vasta muutaman päivän ja jos raskaus olisi alkanut niin joku 5 rv menossa...Voiko testi olla niin väärässä vai onko minusta tullut ihan vainoharhainen????
 
Viimeksi muokattu:
Mä voin tänne oireeni laittaa, aluksi luulin niitä "valeraskaudeksi", koska mieli teki muinakin kertoina temppunsa oireilun suhteen, mutta nyt mittarissa 7+0, eli oireet oli totisinta totta :heart:

Dpo 7 -kuumepiikki illalla yhtäkkiä, laski parin h päästä (+ nännit tosi arat)
Dpo 8 - alavatsasärkyä + aivastaessa repäisykipuja
Dpo 9 -silmiä särkee väsymyksestä, kahvi ei maistu, alavatsa "sykkii"
Dpo 10 -ovulaatiotestiin punainen plussa (viime kuun kierrossa tähän aikaan viivaa ei ilmestynyt), istuessa alavatsassa elohiiri oikealla puolella, illalla särkyä
Dpo 11 - rfsu:n raskaustestiin selvä nega :( elohiiri kohdun oikeassa ylänurkassa aina kun istuu.
Dpo 12 - Clearbluen testillä + !!!!
4+5 Elohiiri jatkaa puputtamistaan, ja oli järkyttävän kovat alavatsakivut tänään. Sellaiset kovat kuukautistyyliset.
5+1 Hiljaista on. Aamulla hieman ällötti töissä pari ekaa tuntia, mut ruoka maistui hyvin.
5+4 Ällötys on saapunut ;) aamulla aamupalan jälkeen on nyt parina aamuna tullu sellainen ällö olo, ja rinnat o kipeytyny tässä parin pv aikana aika kosketusaroiksi.
6+0 Rinnat on kasvanu, ne tursuilee kupeistaan ja tuntuu raskaalta. Tein 24.12. digitestin ja se näytti raskaana +3 viikkoa :)
6+3 Pientä nippailua alamahalla, semmost kuukautiskivun tyylistä tasaisesti ja kuvotusta 24/7.
 
Joo eli täällä ollaan raskaana, jälkiehkäisystä huolimatta. Ihan uskomattomalta tuntuu. En ole ollut VUOTEEN kenenkään kanssa, sitten puhkeaa kerran kortsu ja tässä sitä ollaan. Vaikka olen nuori, en tahdo tehdä aborttia. Hyvät tukiverkot löytyy ja ehkä tuo tuleva isäkin rauhottuu joskus. Aikamoinen yllätys.
 
Milica, kaikille tuo raskautuminen ei oo niin helppoa ja moni on yrittäny oikeesti jo pitkään ja haluaa lapsia enemmän kuin mitään muuta... miksi ei hyödyntäisi teknologiaa, jota on helposti saatavilla? esim. ovistikut ym. Ymmärrän mitä tarkoitat, että joskus vauva voi jopa tulla helpommin kun sen tekemistä ei ajattele. Halusin vaan muistuttaa, että tilanteet on erilaisia ja jos ovistikut ym. auttaa niin miksi ei?

Nm. aktiivista esikoisen yritystä takana 19kk lyhyellä menkkakierrolla, tuloksena 2 keskenmenoa (rv7+ ja rv6+) ja tutkimuksiin/hoitoihin pääsee vasta kun kolme keskenmenoa tai vuosi tuloksetonta yritystä (eli keskenmenot nollaa tilanteen). Ja en ole ainoa, joka on yrittäny pidempään. Ihan varmasti teen kaikkeni tässä elämässä jotta saisin lapsen. Käytän testit, syön vitamiinit, toivon tähdenlennoilta ja mitä vaan että tärppäis.

Sori avautuminen, mutta ottaa päähän kun tullaan neuvomaan kaiken tietävällä ja yleistävällä asenteella ("mun neuvo lapsia haluaville on") vahinkovauvan jälkeen. Toivon sulle Milica silti kaikkea hyvää vauvan kanssa ja muutenkin.
 

Yhteistyössä