Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

Sol
15.8.2011

***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***


Tuuli1976........ 1.IVF.............. elo kuu
Dreamer74...... 1.IVF............... syyskuu
Talvitaika......... 1.IVF............... elokuu (puntio vko 36)
83yrittäjä......... 1.IVF................syys-/lokakuu
Moto76.............1.IVF................elo-syyskuu
Kiena............... 1. IVF.............. syyskuu
elohopea.......... 1.IVF / 1.PAS... elokuu
Sartsa00.......... 3.ICSI................ .?????
Kevätkello..... ... 2.ivf................. syksy
Pollyanna.......... 2.IVF................syksy
Mimosa2011.... .2.IVF.................syksy
Miranda-81...... .2.hoito:2ivf/1icsi.......heinä-elokuu....punktio 15.8.
Ellenni.............. 1.IVF1.PAS........ elokuu
mariq............. . 2.IVF.1PAS........ elokuu
pepponen......... 2.ICSI............... viikko 41
Jensar.............. 2.IVF???............ syksy??
Miles................ 2. ICSI .......... syyskuu
Tretyttö.............?.................. .......?


*** PIINAILIJAT ***:hug:
Nimi.............Hoito...............Alkio(t)...........PP...........Testipäivä
Sol...............2ICSI................2..................11.............16.8./18.8.

***PLUSSANNEET***....................... ......................LA:heart:
Marilis...........yllätys luomuplussa.......toukokuu
Toiveissa........1.ICSI....................... .kesäkuu.............
Heidari...........1. IVF/1. PAS...............kesäkuu..............
Sinirusko........1.IVF......................... .kesäkuu.............20.2.2012
Sharona.........IVF........................... .heinäkuu.............
Millie73..........1.icsi...................... ....heinäkuu.............
lallaa77...........IVF....................... ....heinäkuu.............
hattivattinen....1.IVF....................... ..heinäkuu.............
 
Viimeksi muokattu:
No mie ainakin roikun vielä tässä ketjussa. Oma IVF sijoittuu syys-lokakuun vaihteeseen, siks oon vähän aktiivisemmin kirjoitellut tossa IVF syksyllä/talvella pinkassa... Täällä on kuiteskin kiva käydä lukemassa jo itse asiaan päässeiden kuulumisia, voi kun jo itsekin olis tuossa vaiheessa...
 
kevätkello: Itseasiassa olenkin painellut pistoskohtaa lapulla ja pyöritellyt sitä siinä. Eilen vain tuli runsaammin verta pistoskohdasta EKAA kertaa ja menin paniikkiin että mahtoiko lääkekin tulla ulos samassa. Tosin loppui se vuoto nopeata kun juuri painoin pistoskohtaa. Tuo ei kyllä ollut mitään neulalla raapaisun johdosta tullutta verta vaan ihan varmasti jostain pikku suonesta.

sol: Mä pistelen Puregonia niin siinä on sellainen kynä ja lääkkeen mukana tulee sellasia samanlaisia neuloja mitä insuliinikynäänkin laitetaan. EI käy muut ja noi neulat on tosi ohkasia. Ja tosiaan tää oli eka kerta kun tuli verta.

Dreamer
: tsemppiä tulevaan!

ON: Odotan huomista ultraa. :) Vatsa on ollut arka muutaman päivän ja turvoksissakin ilmeisesti. Aamulla sanoin miehelle että tää arkuus vatsalla on vähän samanlaista kuin silloin kun mulla oli endoa ja menkat menossa...tärinä arkuutta ja ihan ylipäätään vatsa hellänä. Menkkakivut vain puuttuvat. Onneksi pystyn ihan normaalisti toiminaan.
Niin ja tämä hoito ei ole toistaiseksi ollut yhtään niin raskas kuin edellinen vaikka enempi follikkeleita onkin. Kyllä sillä vain on niin suuri merkitys henkisen jaksamisen kanssa miten hoito etenee. Noh, vielä voi olla meillä edessä vaikka mitä ja pelonsekaisin tuntein jännitänkin tulevaa kaikesta huolimatta.
 
Viimeksi muokattu:
miranda kiva kuulla että noillakin solumäärillä ei kuitenkaan pahoja kipuja. Näköjään jännitän eniten mahdollisia sivuoireita.

arvatkaa mitä menin tekemään. hurahdin ostamaan paketin raskaustesteja netistä. ajattelin, että pregnylin jälkeen saan ainakin kerran elämässäni plussaan testiin :( tein myös netissä jonkun testin ja anto meille vain 10 prosentin onnistumismahdollisuuden ivf:ssäkin. mahikset on huonot, mutta kuitenkin paremmat kuin ilman hoitoa :)
 
Sol: Kiva kun päivittelit listan tällekin sivulle, niin ei tarvii tosiaan selailla taaksepäin kauheesti. :) Sulla testipäivä lähenee..! :heart: Toivon niin kovasti, et teillä tärppäis nyt!

miranda-81: Tsemppihalit huomiseen ultraan! :hug:

Talvitaika: Mullakin on vessan kaapit täynnä netistä tilattuja ovulaatio- ja raskaustestejä.. ;) No, jospas niille tulis vielä joskus käyttöä. Itse asiassa onhan niitä tullu muutama jo toiveikkaana "tuhlattuakin" , tuloksena tietty joka kerta nega.. :ashamed:

ON: Vikat Terolutit meni viime sunnuntaina ja tässä oon otellu kovasti menkkoja tän viikkoa. Eilen jo miehelle valitin, et eiks ne ala ollenkaan. Mun Felicitaksen lääkäri nimittäin anto jo viime kerralla valmiiks mulle ajan ens viikolle jos menkat ei ala. Sit oltas mietitty Clomien alotuspäivä uudestaan. Eilen koitettiin kovasti pupuilla miehen kanssa, ku se on yleensä auttanu jostain kumman syystä menkkojen alkamiseen. :D Liekö sattumaa vai mitä, mut tänäaamuna sain ilokseni huomata, et menkat on just alkamassa!! :p Tuhruttelee. En oo kyllä varmaa koskaan oottanu menkkoja näin kovasti ja iloinnu niistä näin paljo. Jihuu!
 
sol: Kiitos minunkin puolesta listan päivittämisestä ja siirtämisestä tälle sivulle. On tosiaan paljon helpompi käydä listaan käsiksi kun on lähempänä. :)

Talvitaika: Joo, ei tää todellakaan ole kamalaa! Jokainen tietysti on erilainen kipukynnyksen kanssa.

vauva haaveissa.. : Kiitos tsempeistä! Tuun sitten huomenna kertomaan tilanteen. :)
 
Tää mun asia ei nyt varsinaisesti tänne kuulu, mutta kysäsempä nyt kuitenkin. Eli, meille tuli tänään miehen siemennesteanalyysin tulokset ja tulos oli normospermia ja lausunnossa lukee: "Siittiöiden määrä, liikkuvuus ja muoto ovat hyviä. Hedelmöityskyky on hyvä." Siittiöitä oli 88 milj./ml ja yhteensä huikeat 440 milj.! :) No, siittiöistä vain 7% oli kuitenkin muodoltaan normaaleita ja näin ollen 93% epänormaaleita.. Viitearvoksi normaalimuotoisten kohdalle oli laitettu >4%. Näin ollen siis viitearvoissa ollaan, mutta onkohan tuo nyt huono juttu kun vaan 7% oli kuitenkin normaaleita? Lueskelin googlettamalla asiasta ja ilmeisesti kuitenkin koska siittiöiden määrä on noinkin suuri, niin huolen aihetta ei pitäisi olla. Ja lausuntoon oli laitettu, että muoto on hyvä ja hedelmöityskykykin hyvä. Varmaan stressaan taas ihan suotta, mutta kertokaa viisaammat unohdanko nyt vaan koko asian ja luotan biologin lausuntoon? Voinhan kysästä asiasta lääkäriltäni, kun seuraavan kerran Felicitaksella käyn. Tuo siittiöiden määrä on kyllä tosi hieno! :) Eteenpäin liikkuviakin oli peräti 51%.
 
Pistäydyn pikaisesti täällä, Onnea Hattivattiselle hienoista ultrakuulumisista!:heart:

Hoidoissa oleville kovasti tsempityksiä ja onnea koitoksiin!! Toivotaan paljon munasoluja ja hyviä alkioita!!

Piinailijoille (olikos muita kuin Sol) jaksuja myös, kumpa olisi onni myötä!

Vauva haaveissa: Meillä oli normaalimuotoisten määrä muistaakseni vain juuri ja juuri sen 4% ja silti laatua kovasti kehuttiin. Ilmeisesti määrällä ja liikkuvuudella (meillä yli 60% eteen päin liikkuvia) kuitenkin on merkitystä siihen lopulliseen arvioon, ja kun se on riittävä, on vähempikin prosenttilukema normaali tai jopa normaalia parempi laatu.

ON: Mulla siis pregnylillä aikaansaatu ovis (toivottavasti) tässä kierrossa ja piinapäiviä elellään pessimistisesti seuraavaan kiertoon suuntautuneena. Clomeilla olisi silloin tarkoitus vauhdittaa follien kasvua ja saada tuonne munatorvelliselle puolelle edes yksi iso folli. Tässä kierrossa ei oviksen jälkeen ole mitään oireita juurikaan ollut joten enpä oo kauheasti ehtinyt edes jännäilemään onko tärpännyt vai ei. Miksikäs nyt olisikaan luomuna kun ei hoidoillakaan- linjalla oon porskuttanut;) Jos nyt ei tärppiä tule niin harkitsen vielä aukiolotutkimusta seuraavaan kiertoon. IVF olisi tarkoitus aloittaa seuraavan kierron jälkeen mutta harkitsen sitä vielä jos jatkaisinkin Clomeilla vielä pari kiertoa tilanteesta sitten riippuen.

Hyvää viikonloppua kaikille!!
 
vauva haaveissa..: en osaa sanoa mitään noista spermanäytteistä, mutta uskoisin kyllä mitä lääkäri ja biologi sanoo asiasta. :)

Jensar: kiva kuulla kuulumisiasi! Tärppionnea! :heart:

ON: Ultrassa käyty ja huh-huh mikä tilanne meillä on. Folleja on yhteensä 27, joista 17 varteenotettavaa. Kova on hyperin riski. :| Juoda pitää 3l/vrk. Hoitoa kuitenkin jatketaan koska en ole erityisen kipeä ja vatsassa ei ole nestettä, läheltä kuulemma kuitenkin pitää että jouduttaisiin keskeyttämään. Eilen olivat useamman lääkärin kesken palaveeranneet tilanteestamme. Maanantaina sitten punktio.
 
Viimeksi muokattu:
Jensar ja miranda-81: Joo kyllä mä nyt oon päättäny olla murehtimatta todennäkösesti ihan turhia ja uskoa lääkärin sanaa. :) Oon lukenu kanssa tässä netin ihmeellistä maailmaa kolutessa, et liikkuvuudella ja määrällä on suurempi merkitys kuin muodolla. Ja et on aika normaalia, et noita epämuodostuneita on paljon, koska seula "päästä normaalien kastiin" on aika kova ja jo kaikki ympäristötekijät (esim. näytteen kuljetus ja aika edellisestä siemensyöksystä) voi vaikuttaa normaaleiden määrään. Eli no panic! =)

Mirandalle vielä, et tosi huikee on teidän follimäärä! Toivottavast hyperiä ei tulis. Koita nyt vaan jaksaa vetää se 3 litraa päivässä, vaik tökkiskin. :) Hienoa, ettei hoitoja tarvinnu kuitenkaa keskeyttää!
 
Sol
Vauva haaveissa Hienoja kuulumisia, mun mielestä kuulostaa tosi hyvältä :) Meillä ei niitä liikkuvia juurikaan ollut, ja kuitenkin voidaan hoitoja tehdä. Että kyllä tuo nyt on tosi jees :p

miranda Onnea upeasta saaliista! Huhhuh, mikä määrä, varmaan on turpea olo :O Onneksi pääsette punktioon, ja uskoisin että tolla määrällä vihdoin siirtoonkin :)

talvitaika Mä en o uskaltanu ostaa tai tilata mitään testejä. Ehkä alkuviikosta, jos/kun sinne asti päästään :cool:

jensar Onhan se kiva, et on vaihtelua hoidoissa, ei kerkee tylsistyyn :D Onnea koitoksiin, toivottavasti onnistuisikin ilman uutta IVF-hoitoa jo.

Dreamer Sullakin hoidot sitten lähenee, tsemppiä! :)

ON Vähä sellasta hiljasta vuoristorataa mennään. Jalkaa alko eilen särkemään, yleensä menkkojen aikaan sattuu. Nytkin alkoi sattua, argh, ei sais ajatella sitä. No, se voi myös heijastua selkäkivusta, toivottavasti. Kun tankkasin autoa eilen, ni en pystyny loppuun asti, ku bensa haisi niin hirveelle et teki pahaa. Mut muuten ei tee pahaa, vähän vihlasi mahasta eilen illalla, muutoin vaan välillä turvotusta ja ilmaa. En enää tiedä, mitä oireita mihinkin suuntaan muka on oikeasti, mitä vaan kuvittelen ja liioittelen. Vessakäynnit on piinaa, ettei vaan näy punaista. Nää illat on pahoja, kun ehtii miettii liikaa : / Mut toivotaan parasta :saint:
 
Viimeksi muokattu:
Vauva haaveissa.. : Yitän kovin kyllä juoda sen 3litraa. Kannussa on koko ajan vettä ja sitä litkin välillä mielellään ja välillä yökkien. ;)

sol: Ei mulla kyllä kamalan turvonnut olo ole, ihmettelen kyllä! Viimeksi punktion jälkeen oli paljon pahempi. Muuten kyllä olo aika sellainen ettei paljon touhuta yhteen mittaan. On levättävä aina välissä. Ihanasti sain muuten järjestettyä asiat kotipuolessa jotta pääsen punktioon ilman miestä. :)
Toivon niin että teillä tärppää nyt!! Jotenkin mulla on sellainen aavistus että nyt olisi teidän vuoro. Anteeksi etten jaksa selata taaksepäin ja etten muista mutta miten teidän eka hoito meni?
 
  • Tykkää
Reactions: Sol
Sol
miranda Kiva, että oot saanu järjestettyä asiat, et punktioon meno onnistuu hyvin :) Kohtahan se jo on! Mulla saatiin edellises hoidos vaan 3 munasolua, ja niistä mikään ei hedelmöittynyt. Eli nyt on ihan eka siirto, pakkasessa ei yhtään. Todellakin toivon, että onnistuisi!! On tää kyllä aikamoista rulettia, kunpa onni suosis :)
 
Miranda: Onnea punktioon!!:wave:

Kuuluuko Solille mitään "uutta"? Muistan hyvin tunteen kun toinen puoli aivoista huutaa että voit olla raskaana ja toinen puoli pelkää epäonnistumista. Tunteet korostuu viimeisinä päivinä, varsinkin kun/jos on paljon pelissä ja viimeinen toivo käytettävissä.
 
Viimeksi muokattu:
miranda, miten puntio meni?
sol, oletko jaksanut pysyä erossa testeistä? Jännät ajat menossa.

itsellä turhuvuotoa nyt jo pahemmin. pirskatti, onko pillerit saaneet kystiä aikaiseksi. voi ei, jos tämä hoito siirtyy taas. minulla on endoepäily, vaikka sitä ei laparoskopiassa todettukaan. oireita kyllä piisaa. siksi lähinnä kyselin kivuista hoidoissa. pitää kysyä mitä kipulääkkeitä saa käyttää.
 
Talviaika ihan vaan kiinnostuin,kun itseltänikin leikattiin endoa heinäkuussa, että miten sinulla edelleen epäillään vaikka ei laparoskopiassa löytynyt mitään? Minulla ainakin nimenomaan kartoitettiin endon laajuus ja löydettiin myös mm. suolistopesäkkeet jotka jätettiin rauhaan.
Itseäni alkaa jo vähän jännittämään, kun piikitykset pitäisi alkaa viikon päästä. Sellainen tuli mieleen, että mitä teille muille on sanottu liikunnan harrastamisesta piikittelyjen aikaan? Itse käyn pumpissa ja spinnigissä ja lääkäri vain sanoi viime viikolla, että ei pitäisi enää piikitysten aikaan harrastaa kovaa liikuntaa?
 
moto, kaikki oireet sopii ja kivut jne, siis jopa lääkärin mukaan. Joskus kuulemma ei näy lapassa, jos on vaikeasti huomattava, voi kai olla jotenkin kudosten sisällä en muista tarkalleen. Lisäksi vähän epäilen, että eivät jaksaneet joka paikkaa tutkia, kun nukutusaika oli tosi lyhyt. Vähän sellainen tunne tuli, että velvollisuudesta (lähete yksityiseltä) katsomme, mutta sama mitä löytyy. Juuri juttelin yhden kaverin kanssa jolla ei myöskään ensimmäisessä laparoskopiassa muka mitään löytynyt, vuosien päästä löytyi ja kunnolla. Tietty voi pahentua koko ajan myös.

eikö liikunnasta ole ohjeena ettei tuollaista pompottavaa kannattaisi harrastaa.
 
Pika-pikaa kerron punktiosta joka oli aamupäivällä. Eli 26 follikkelia punktoitiin (oikealta 18, vasemmalta 8) ja 10 solua saatiin. Lääkärin mukaan ihanne tilanne ettei enempää soluja saatu koska silloin on aina suurempi vaara hyperiin. Nytkin hyperin vaara jo suuri. : / Vasemmalla puolen punktio todella kivulias kipulääkkeistä huolimatta ja pistoskohtaakin vaihdettiin ilman apua. Kestin kuitenkin loppuun asti. Huomenna alkaa Lugesteron ja Progynova. Torstaina sitten toivottavasti päästään siirtoon. Tehdään yhden alkion siirto, vaikka toivoin kahden alkion siirtoa. Tässä kovassa hyperin vaarassa lääkäri ei edes mietin muuta kuin yhden alkion siirtoa ja keskiviikkona ultrataan tilanne vielä ennen torstain siirtoa. Jos tuolloin keskiviikkona näyttää että kovaa hyperiä olisi kehittymässä niin sitten ei siirtoa tässä kierrossa vaikka alkioita olisikin. :( Meille tehdäänkin nyt neljään soluun icsi ja muihin ivf. Jotain lääkäri selitti solujen kypsyys asteesta ja se selittää miksi näin. Listaan voisi sol päivittää että icsi/ivf.
 
Sol
miranda Aikamoista ollut! Onneksi saitte 10 solua, ja osaavat siellä katsoa, mihin käy icsi ja mihin ivf. Mitä tuo Progynova on? Ei mulla ole kuin lugesteron. Toivottavasti ei tule hyperiä ja pääset jo torstaina siirtoon :)

Jensar ja Talvitaika En o uskaltanu testata. Miehelle tossa sanoin, et pitäskö käydä ostamassa testejä, jos jo huomenna testais. Hän oli ihan ihmeissään, et TORSTAIna se lääkäri sanoi, et voi ite tehdä. Et on typerää tuhlata rahaa testeihin etukäteen :rolleyes: Kun se näkyy vasta torstaina. Ei se ymmärrä, et voi ihan hyvin näkyä jotai jo aiemmin, jos on näkyäkseen :D En kyl itekään tiedä, et miten uskaltautuis testaamaan, koko ajan vaan pelottaa, et jos ne menkat alkaa. Ja joka kerta oon helpottunu, ku ei o alkanu. Et niinku jos en testaa, ja menkat ei ala, ni voin kuvitella olevani raskaana. Ku se testaus tekee kaikesta todellista, suuntaan tai toiseen :eek: Et ehkä en vielä huomenna testaa... Ja verikokeisiin menen kyl vasta sitten, jos/kun kotitesti näyttää plussaa!
 
sol: Olipa kiva kuulla sinun kuulumisia. :) Onko jotain oireita? Onko se aina siirrosta kaksi viikkoa kun on testipäivä vai mistä se lasketaan? Tsemppiä nyt loppupiinailuun ja tuhan heti kertomaan kun olet testannut! =)
Tuo Progynova on estrogeeni. Ei se läheskään aina mene loppukierrosta. Käsittääkseni useimmiten pelkkä Lugesteron. Mulle lääkäri laittoi sen tähän hoitoon koska mulla on ollut välillä välivuotoa kierron puolivälissä ja se saattaa viitata esim. estrogeenin puutteeseen. Ainakin näin käsitin...välillä olen hieman ulkona näistä asioista. ;)

Miten mä osaan ottaa rauhassa, kun kipuja ei ole kipulääkkeen otettua... Ja pitäisi erityisesti levätä. :p:headwall:

moto
: mulle ei kyllä ole sanottu liikunnan rajoittamisesta mitään piikittelyjen aikana. Olen kyllä ite ottanut jo silloin rauhallisemmin.
 
No Mirandalla ainakin ollut tapahtumarikkaat päivät tässä! Toivotaan että monta solua hedelmöittyy ja pääsette torstaina siihen istutukseen... :) Lepäilehän nyt vaan!

Ja Solilla aivan hurjan jännät päivät menossa! Voi että kun tulisi kunnon plussat teille. Tää on just parasta tällä palstalla kun pääsee tavallaan muiden siivellä kokemaan onnistumisen iloa. :) Onko muita piinalilijoita nyt?

Itsellä vielä melkein kuukauden päivät odottelua ennen punktiota. Plääh! Täällä jenkkilässä on annettu seuraavanlaisia elämänohjeita: prenatal vitamiinia päivittäin, ei oleskelua kuumassa paljussa tai saunassa (sanovat että vaikuttaa siittiöiden laatuun miehellä), normaalia liikuntaa kyllä, mutta ei raskasta ja siirron jälkeen 48 tuntia vuodelepoa. Ruokavalioon ei suositeltu kaloja ja äyriäisiä (täällä ympäristötekijät pahemmat kuin Suomessa), ja sit ei suositeltu käsikauppa lääkkeitten käyttöä ollenkaan, paitsi panadol kipuun. Me joudutaan kans syömään aspiriinia hormonihoidon ajan (veritulppa riski) ja antibiootti kuuri ennen pistosten aloitusta. Kuulostaaks nää samalta ku Suomessa?

Muo ei kyl noi pistokset pelota, punktio vähän. Ja kaikille hintaa kauhisteleville vielä muistutukseksi meidän 13500 dollarin lasku, niin eiköhän ne Suomen hinnat ala jo tuntua edullisilta... Hih hih. Muistetaan että se on vaan rahaa ja on sen arvoista jos onni on myötä ja lapsi syntyy. Tässä pinkassa on näemmä useampi jolla on jo lapsia ennestään, mutta myös meitä (kuten itseni), jotka eivät ole saaneet koskaan vielä kokea äitiyden ihmettä. Ja se kai tässä on suurin pelko, että tilannejää sellaiseksi... :(
 
Sol: Joko oot testannut? :D Vähänkö jännitän puolestasi. ;)

Dreamer74: Meillä ei ole mitään vitamiiniohjeita annettu eikä antibioottia tule. Ei myöskään mitään kuuman välttelyä ole sanottu (tosin tiedän tämän olevan hyväksi siittiöille). Puhumattakaan mistään vuodelevosta siirron jälkeen. Itseasiassa se taitaa mennä niin että siirrosta seuraavana päivänä mennään jo töihin. Punktion jälkeen tulee kolmen päivän sairasloma. Empä ole muutenkaan saanut mitään erikoisohjeita jotka poikkeaisivat normaalista elämästä kuin sen että pitää ottaa rauhallisesti ja juoda paljon, ja nämäkin lähellä punktiota ja punktion jälkeen. Aikalailla siis eroavat ohjeistukset ja hinnat myös. :O
Tsemppiä hoidon odotukseen! :hug:

ON: Soitin tuossa joku aina sitten klinikalle hedelmöittymisestä. Mehän saatiin 10 munasolua ja niistä 7 on hedelmöittynyt. =) 4:lle tehtiin se koe-icsi viime kertaisen heikon hedelmöittymisen vuoksi ja niistä oli 3 hedelmöittynyt. Lopuille 6:lle tehtiin ivf ja niistä on 4 hedelmöittynyt. Ihan tyytyväinen olen! =) Nyt alkoli jännittämään miten jakautuminen onnistuu. Huomenna sitten siitä lisää. Luget alkoivat aamulla ja Progynova jo illalla.... Nyt on pakko mennä lepäilemään kun turhan touhukas aamu. :(
 
Moto-76 Mulle lääkäri ei puhunu mitään liikunnasta piikittelyn aikana. Tosin en mitään raskasta harrastanutkaan, normaalit koiralenkit ja touhuilut mökillä.

miranda-81 Tosi kelpo saalis sulla, nyt vaan toivotaan, että kaikki menee hyvin ja saatte pikkasen matkaan torstaina! =)

Sol Voi vitsi, kohta saat jo testata!! Pitkä 2 viikkoa on mennyt! Toivon totisesti, että se plussa ilmestyy siihen tikkuun!!

Dreamer74 Mulla ihan samat "pelot" piikittely meni ihan ok, mitä nyt jarrun piikit oli sairaan tylsiä! :( Punktioon en tässä kierrossa sitten päässytkään, koska folleja oli niin vähän. Tai siis olihan niitä, mutta oikeestaan vain 1 oli kasvanu kunnolla. Sen takia tehtiinkin sit inssi, ettei mee hukkaan ivf-hoito, koska eivät pysty tarjoamaan kuin 3 hoitoa julkisella puolella. Periaatteessa mäkin nyt piinailen, reilun viikon päästä pitäis testata, mutta jotenkaan en usko et nytkään tässä inssissä ei nappaa. Aika hurjalta kuullostaa noi kulut siellä teillä, ite pääsee vähän vähemmällä, koska oon julkisella puolella ja muutenkin saan korvauksia maksuihin.

ON Miehellä aloitettettiin nyt Clomit, saas nähdä onko vaikutusta siittiöihin ja muutenkin kun testo on niin alhainen.
Onko teillä muilla ollu piikittelyn jälkeen alavatsa kipeänä? Siis ei koko aikaa, mutta aina välillä juilii. Eilen viimeksi kun istuin koneella, vähän sillain kasassa, tuntui, että munasarjat menee ihan solmuun... Eipä tässä muuta kummempaa, päivä kerrallaan mennään :) Mietin jo, et en edes testaa ens viikon keskiviikkona vaan odottelen kiltisti tätiä =)
 
Miranda: Hieno homma!! :p Jos me ikinä mennään uuteen hoitoon, aion pyytää icsiä osalle soluista. Teilläkin icsin hedelmöittymisprosentti olí näköjään parempi kuin IVF:än. Toivottavasti saatte nyt kunnolla hyviä alkioita ja pakkaseen myös jonkun!!!=)
 

Yhteistyössä