Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

Sol
10.8.2011

***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***


Tuuli1976........ 1.IVF.............. elo kuu
Dreamer74...... 1.IVF............... syyskuu
Talvitaika......... 1.IVF............... elokuu (puntio vko 36)
83yrittäjä......... 1.IVF............ syys-/lokakuu
Moto76.............1.IVF............ elo-syyskuu
Kiena............... 1. IVF.............. syyskuu
elohopea.......... 1.IVF / 1.PAS... elokuu
Sartsa00.......... 3.ICSI................ .?????
Kevätkello..... .. 2.ivf................. syksy
Pollyanna......... 2.IVF................ syksy
Mimosa2011.... 2.IVF................. syksy
Miranda-81...... 2.hoito/1icsi..... heinä-elokuu....punktio vko 33
Ellenni............. 1.IVF1.PAS........ elokuu
mariq............. 2.IVF.1PAS........ elokuu
pepponen........ 2.ICSI............... viikko 41
Jensar............. 2.IVF???............ syksy??
Miles............... 2. ICSI .......... syyskuu
Tretyttö............?.................. .......?


*** PIINAILIJAT ***:hug:
Nimi.............Hoito...............Alkio(t)...........PP...........Testipäivä
Sol...............2ICSI................2...................6.............16.8./18.8.

***PLUSSANNEET***....................... ......................LA:heart:
Marilis..........yllätys luomuplussa........toukokuu
Toiveissa.........1.ICSI................ .kesäkuu.............
Heidari...........1. IVF/1. PAS.......kesäkuu..............
Sinirusko.........1.IVF................. .kesäkuu.............20.2.2012
Sharona...........IVF................... .heinäkuu.............
Millie73.............1.icsi............. ....heinäkuu.............
lallaa77..............IVF............... ....heinäkuu
hattivattinen.......1.IVF............... ..heinäkuu
 
Viimeksi muokattu:
Sol
Siis miksi ihmeessä tossa lukee Testipäiv?? vaikka oon kokeillu miten vaan kirjoittaa Testipäivä! oon myös koittanut kirjottaa testipäiväys, sillon lukee testipäiv??ys tms, aina toi viiminen ä muuttuu. Ei kuitenka aina oo ollu noin. Osaako joku neuvoa?
 
Sol
Kirjottelen tässä taas, ihan ku mulla ei ois muuta elämää (on oikeesti, öö, ainakin luulisin, ehkä :) )

Piti vaan tulla kertomaan, että ei meidän alkiota pakastettu, ei ollut sen laatuinen :( Eli, jos ei tästä natsaa, niin edessä on 3.ICSI. Eli nyt vaan peukut pystyyn, että nää kaverit pysyis tiukasti matkassa mukana :heart:
 
Tervehdys täältä kesälomalta pikainen omanapainen päivitys. Sitä ennen onnea hoidoissa oleville, nopealla vilkaisulla Solilla on siirto onnistunut: Onnea!! Ja Mirandalle kovasti tsemppiä ja toivottavasti onnistuu hoito teilläkin!!

Meillä oli jälkipuintiaika hoidosta eilen ja lääkäri hieman selitti mitä siinä oli käynyt. Ilmeisesti osa munasoluista on voinut olla raakoja eli se kuulemma selittää sitä että "vain" puolet oli hedelmöittynyt viime hoidossa. Siirretty alkio oli ollut ihan kehityskelpoinen ja ne kolme muuta oli vaan lopettanut kehityksen mikä oli normaalia. Kuulemma huonoa tuuria vaan oli ollut tämä meidän eka kierros ja useampi sattumus osunut kohdalle joka oli vaikuttanut tulokseen. Nyt mulla oli kuitenkin johtofolli kehittynyt tässä taukokierrossa tuonne oikealle puolelle josta siis voisin raskautua, pyysin pregnylia koska kierto jo venynyt eikä LH-huipusta tietoakaan. Pregnyl pistetty eilen ja huomisesta aloitan luget vielä loppukiertoa tukemaan. Ensi kiertoon halusin kokeilla Clomeja vielä ennen kuin sitä seuraavaan kokeillaan sitten 2 IVF jos ei clomeista mitään yllättävää ilmaannu. IVF ajoittuisi tuonne syyskuun loppuun ja punktio lokakuun alkuun. Lääkärin pitää miettiä vielä millä lääkityksellä hoito tehtäisiin koska mun munasarjat toimii eri tehoilla mikä hieman tekee ennustamisen vaikeaksi. No mutta katsotaan jospa sinne rankkaan hoitoon ei tarvitsisi mennäkään!! :p

Hyvää loppukesää kaikille!!:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Jensar: kiitos tsempeistä! Oli myös mukava lukea kuulumisiasi. :) Toivon että raskaudut pian eikä tarvita seuraavaa koeputkea.

Sol: tsempit piinailuun!!

ON: Nyt oon pistänyt 6pvää ja missään ei tunnu. Pelkään niin ettei mitään tapahdu,vaikka varmaan tyhmää. Viime kertaisen epäonnen jälkeen jotenkin kaikki hiipii mieleen. Maanantaina sit Uä ja sitä kyllä odotan.
 
Heippa kaikki!
Ei ole hirveästi lapsi-rintamalla tapahtunutu. Töitä on niin paljon, että ei klinikalle kerkiä koskaan, kun putiikki on viikonloppuna kiinni.
Olin shiatsussa kerran, akupunktiosta sanottiin, että viiden viikon kuuri, n. 3-4krt/vko/40€kerta. Hinta yhdistettynä siihen, että koskaan en ole Suomessa, niin tämä nyt hetkeksi jää taka-allale.

Luomuna yritetään, ehkä koitan soittaa klinikalle "tässä joskus" ja kysyä mikä olisi hyvä tehdä.
Siellä pakastimessa ne yhdet venaa, mutta suoraan sanottuna, en usko siihen mahdollisuuten yhtään. Kun ei se tuoresiirrosta tullut, niin ei se nyt pakasteesta ainakaan tule.

Mutta katsotaan mitä elämä tuo tullessaan.

Syksyä kaikille!
 
Sol
Jensar Toivoaan, ettet tarvi enää näitä hoitoja, vaan tuut raskaaksi ennen sitä syyskuun loppua :) Tuu sitten kertoilemaan, mitenkä on mennyt.

miranda Ei mullakaan tuntunu kun loppupuolella vasta, että kyllä siellä voi olla hienokin tilanne :) Huomenna onneks tiedät, ja pystyy vielä annostuksella jonkun verran kikkailemaan. Tsemppiä!

Ellenni Ihan kivat hinnat akupunktiossa : / Tosin, jos se ois 100% varmuudella, niin sit ois jopa halpa! :p Vai meinaat kanssa luomuna yrittää, tsemppiä siihen, toivottavasti onnaa! Ja onhan sulla sitten pakkasessa varalta sulatettavaa. Onhan kuitenkin meidänkin listalta Heidaria onnistanu PAS. Never know. No siis, parempi tietty, jos muutenkin natsaa.

ON Ei kummempia tuntemuksia, nada, et mitähän tää nyt sit tarkottaa... Maha nyt on ilmaa täynnä, väsyttää (kofeiinipuutos) ja ei oikein osaa keskittyä mihinkään. Alkuvaiheessahan tässä vielä, että no panic. Ku vaan pystyiskin relaan. Jos tähän edes pystyis positiivisesti vaikuttaan, edes jotenkin, niin kertokee pliis, tänk juu.
 
Viimeksi muokattu:
miranda mitä ultrassa näkyi?

sol, onko oireita vai pidätkö ajatukset kurissa niiden suhteen.?

itsellä vielä parin viikon pilleri kuuri ja oireita riittää ;) nämä ehkäisypillerit saa minun tissit kipeiksi, että voisi luulla olevansa raskaana, jos ei paremmin tietäisi. ihme juttu nuo haaveet, jopa mahdottomassa tilanteessa miettii jospa sittenkin. voi kahelia.

hoidon aloitusta varten kaikki tilattu, vaihdoin ekan ultra-ajan päivää aiemmaksi, jotta on edes yksi pv aikaa hankkia lääkkeet. nyt sitten vaan toivotaan et kuukautiset alkaisi silloin kun pitää, jotta päästään asiaan.

missähän kaikki muut, elokuussa hoitoja aloittelevia tai jatkavia oli enemmän. onko vaihtaneet eri porukkaan.
 
ON: Nyt vain omaa juttua. :ashamed: Eli ultrassa käyty ja sain niin hyviä kuulumisia, että iloisempi en voisi olla. Oikealla oli 10-11 varteenotettavaa follikkelia ja vasemmalla 6-7. Kooltaan olivat 7-11mm:siä. Lääkärin sanoin nyt ollaan juuri sellaisessa tilanteessa johon tähdätään eli follikkeleja ei ole liikaa, eikä liian vähän. Lisäksi ne ovat tasakokoisia. =) Perjantaina on nyt seuraava ultra sitten. Ensi viikkoon menee punktio (ei siis päästä tekemään sitä tällä viikolla jolloin olisi meille ollut paras aika), mutta ei haittaa lainkaan kun tilanne muuten näyttää näin hyvältä.
 
hienoa miranda, soluja on tulossa vaikka ei oireita ole pahemmin ollut. kerrotko vielä millä annoksella? panikoin omaa isoa annosta, pitä kysellä vielä voitaisko pienentää. tietysti on kiinni hoidettavasta.

voi ei, oli aiemmassa viestissä jo (200). älkää välittäkö hölmöstä.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: miranda-81
Talvitaika: =) En mä ainakaan jaksa aina lukea taaksepäin juttuja kun ei välttämättä tiedä mistä se tieto löytyy. :ashamed: Muistan ehkä että kyllä se on kirjoitettu mutta jos tulee paljon tekstiä niin missä kohin se nyt olikaan. Eli uusiksi saa kysyä asioita ainakin multa... Annos jatkuukin nyt samalla 200IU:n annoksella.
 
ON Jälkitarkastus ohi ja kaikki ok, tosin oikeassa munasarjassa oli 13 mm ilmeisesti nestekysta ei ainakaan onneksi endometrioosia. Viimeinen e-pilleri ensi torstaina ja kahden viikon päästä tiistaina ultraan ja ilmeisesti silloin jos kaikki ok alkaa piikitykset puregonilla 200 yks. Eli näillä näkyminen punktio menee varmaan syyskuun alkupäiville jos piikitykset alkavat 23.8. Koitan nyt vain hyväksyä tämän endometrioosi kummituksen... Munasarjani, kun ovat vaikeasti havaittavissa kun ovat kohdussa kiinni. Mutta nyt sitten pääsen ainakin kokeilemaan hoitoa:)
Miranda hienoa, että hoito on tähän asti sujunut noin hyvin :)
Talviaika täällä minä ainakin aloittelen hoitoja, joten aika samoissa mennään sitten sinun kanssa. Mulla on muuten ihan sama ongelma; rinnat ovat olleet tosi kipeät koko tämän viiden viikon ajan, kun olen pillereitä syönyt. Välillä on ollut tosi paljon aristusta ja välillä taas vähemän...
 
No niin, meikäläisen hoito suunnitelma heitti sitten ihan häränpyllyä... :kieh: Tänään ultrassa selvisi, että vain 1 folli oli ajatellut kasvaa isoksi ja mahtavaksi, muitakin oli, mutta olivat sen verran pienempiä, että lääkäri suositteli inssiä nyt tähän kiertoon. Ja onhan se järkevääkin, ei kannata hukata 1 follin takia koeputkihoitoa. Eli keskiviikkona olis inssi, ja syyskuussa siitten koitetaan eri hoidolla IVF-hoitoa MIKÄLI en nyt raskaudu.. Ja sehän parasta olisi jos niin nyt kävisi :) Päivitätkö Sol kuitenkin mun kohdalle syyskuun.
No, nyt tultuu tältä :headwall: mutta eihän tässä mitään suurempaa vahinkoa ole tapahtunut.

miranda-81:lle hurjasti tsemppiä tulevaan, sullahan on just sellanen tilanne mitä olis itsellekkin toivonut! Vautsi!
 
moto, oletko joskus aiemmin vyönyt pillereita ennen hoitoa? Monentenako pv kuukautisert alko? mikä merkki oli? itsellä marvelon, taitaa olla merkillä väliä milloin oletetaan alkavan. nyt kun saisi pari viikkoa hillittyä itseä, niin ois hyvä.

miranda tosi hieno saalis, kasvattelua ja sitten plussa.

kiena, jospa onnistuis inssillä. on tämä melkoista tiedettä.
 
Talviaika syön pillereitä laparoskopia leikkauksen takia. Lääkäri määräsi syötäväksi 6 viikkoa putkeen pilleireitä, jotta munasarjat saavat levätä leikkauksen jäljiltä ja toisaalta, ettei endo pääsisi kasvamaan ennen ivf hoitoa. Itsellä ´myös käytössä Marvelon. Söin sitä ehkäisyyn melkein 15 vuotta, joten tuttu merkki. Silloin ainakin kuukautiset alkoivat noin viikon päästä viimeisestä pilleristä. Tosin nyt voi olla eri asia, kun syön kaksi liuskaa putkeen. Lääkäri sanoikin, että pillereiden syönti on myös eräänlainen "jarru"hoito, kuten pitkässä ivfhoidossa käytetään. Piikittely voidaankin aloittaa, vaikka vuoto ei olisi alkanutkaan. Siksi minullekkin varattiin ultra valmiiksi 6 päivän päähän pillereiden lopettamisesta.
 
Moto76: Hienoa kuulla, että pääset aloittamaan hoidon ja jälkitarkastuksessa kaikki hyvin. :) Oikein paljon onnea alkavaan hoitoon!

Kiena: Olen pahoillani tilanteestasi! :hug: Tärppionnea inssiin! :heart: Minulle kävi viime hoidossa noin että inssiä jo lääkäri ehdotti kun muutama follikkeleista lähti karkuun ja kasvoi isommiksi kuin muut. Olin kuitenkin hieman nihkeän oloinen ajukseen ja teimme kuitenkin ivf:n. Yllättäen saimmekin silloin sitten 4 kypsää solua, mutta hedelmöittyminen oli kehnoa. Meillä meni ns. kaikki huonosti viime kerralla. :( Nyt pitkällä kaavalla näyttää toimivan juttu minulla paremmin kuin lyhyellä. :)

Kiitos tsempeistä kaikille! Pakko nyt sanoa kun kirjoittelen että on alkanut tässä iltapäivän aikana tuntumaan vatsalla tuntemuksia. :p Lääkäri aamulla sanoikin että aloita jo juominen niin tulevat "kivut" pysyvät paremmin kurissa, ja noudatan ohjetta kyllä. :)
 
Sol
miranda ja Kiena päivitin listaa :) Hieno juttu miranda, että noin hyvin on folleja! Voihan Kiena se inssikin onnistua, kummempiakin asioita sattuu ;)

Moto Tosi hyvä, et vihdoin kaikki on ok, ja pääset aloittamaan hoidon! =)

Talvitaika Oiskin jotain tuntemuksia... Välillä tuntuu vähän mahasta, mut kyl muutoinkin on voinut tuntua. Ilmaa täynnä kuitenkin, kai sekin vaikuttaa. Rinnat on aremmat, mut on ne ollu hoitojenkin aikana. Kovasti yritän kuvitella, että kaikki pienetkin vihlaisut tai nipistykset merkkaisi kiinnittymistä :p Välillä ite vaipuu epätoivoon, mut mies onneks kannustaa positiiviseen ajatteluun :) Ollaan nyt sit raskaana, kunnes/jos tulee muuta tietoa. Paha vaan, ku välil haaveilee niin lujaa, sellanen pieni vaaveli :heart: Toivottavasti saat aloitettua hoidon sillon ku on suunniteltukin :)
 
Heissan naiset! Tulin kurkkaamaan, mitä tänne kuuluu ja täällähän on tapahtunut vaikka ja mitä :)

Sol: tuhannesti onnea onnistuneesta hoidosta ja siirrosta! Nyt vaan kovasti tsemppimieltä ja pitkää pinnaa piinapäiviin, niitä tarvitaan ;) Omalta osaltani voin kertoa, että mulla ei ollut mitään oireita eikä viitteitä kiinnittymisestä tai mistään muustakaan, plussa tuli aivan puun takaa. Vasta se paheneva hyperi ja menkkajomottelut muutama päivä ennen plussaa oli ehkä niitä oireita, jos jotain pitää hakemalla hakea. Eli malta mielesi, vaikka oireita ei ilmaantuisikaan :) Mä pidän kaikki sormet ja varpaat ristissä, että teidän pikkuiset pysyy matkassa mukana :heart:

Mirandal-81: huikean hienot ultrakuulumiset teillä, mahtavaa! Näyttää tosi hyvältä, toivotaan että te saatte ensi viikolla mahtisaaliin sekä munasoluja että upeita alkioita :) Kovasti tsemppiä hoidon viimemetreille!

Moto76: olipa kiva kuulla, että teilläkin hoidot nyt pääsee alkamaan :) Onnea siitä ja kovasti tsemppiä tulevaan!

Talvitaika: tsemppiä myös teille pian alkaviin koitoksiin! :)

Kiena: nyt toivotaan, että tämä inssi tuokin sen toivotun tuloksen ja ettei ivf-rumbaa tarvitakaan ollenkaan. Mä puhaltelen hurjasti plussatuulia siihen suuntaan! :)

Jensar: kiva, kun olet käynyt kuulumisia päivittämässä ja nyt toivotaan vaan mahtiplussaluomuonnea teille! :)

ON: tänään käyty varhaisultrassa ja siellä nähtiin maailman ihanin näky: pienenpieni ihme, jonka sydän sykki vimmatusti. Kaikki toistaiseksi tosi hyvin, nyt pitää vaan toivoa, että asiat etenevät parhaalla mahdollisella tavalla :heart: Oireita ei juurikaan ole ilmaantunut, tolkuton väsymys vaivaa ja jonkin verran turpea rintavarustus, lisäksi mielialat heittelee laidasta laitaan. Välillä ollaan kuin noita-akka ja hetken päästä taas itse päivänsäde ;)

Aurinkoista loppukesää kaikille ja kovasti onnea jokaisen hoitoihin sekä tilanteisiin, missä itse kukin on!

Hattivattinen ja Ihme 7+3
 
Sol
hattivattinen Hyvä, että kaikki on hyvin :) On kyllä varmaan niin sykähdyttävää nähdä oma vauva ultrassa :heart: Kiitoksia kannustuksesta ja toivon valamisesta!

ON Välillä turvottaa mahaa, ja on niitä ilmavaivoja :ashamed: Pari päivää nyt ollu töissä, siel ei juuri ehdi miettii tätä kuvioo. Eilen aloin itkeen, ku lähdin töistä, ei edes ollu mitää kummempaa syytä, jotenki vaan tunteet niin pinnassa. Muutoin koitetaan elellä päivä kerrallaan, onnea toivoen :)

Eikös tosiaan enempää täällä nyt alottele hoitoja kesän jälkeen? Mut onhan toi plussapinokin tossa kesällä jo kasvanut, jatkuis nyt samaan tahtiin :)
 
hattivattinen, en heti keksi kauniinpaa näkyä kuin oman lapsen sydän pomppimassa pitkän odotuksen jälkeen. ihanaa.

hormonit ei sitten sovi minulle yhtään. pillerit saa aikaan kunnon kiukkukohtauksia ja itku tulee silmään vähästä. tunteet heittelee laidasta laitaan. oli kyllä mainittu haittavaikutuksissa. huh, mitä ne hoitojen aikaiset määrät saa aikaan. muutamana päivänä on ollut menkkajomotukset ja tuhrua kans. vielä pitäs jaksaa reilu viikko pilsujen kans.

sol. nythän olet raskaana, eikö niin voi siirron jälkeen vähän aikaa ainakin ajatella. ei muuta kuin sitkeää liimaa, niin kaveri pysyy kyydissä.

vauvakuumeiselle kävi kaveri näyttämässä puolen vuoden ikäistä vauvaa. oli niin ihku että. en onneksi ole yhtään kateellinen kun tiedän että heidänkin piti töitä tehdä paketin suhteen. välillä mietin et voiko olla mahdollista että vuoden päästä olisi meilläkin vauva. aika mahdottomalta ajatus vielä kuulostaa vaikka niin toivotulta.
 
Helou ja kiitos teille tsemppauksesta!
ONTäytyy siltikin sanoa, että en kyllä yhtään usko, että nyt neljännellä kerralla osuisi ja uppoisi, ensi kierron hoito jo mielessä....
Mutta inssi on nyt tehty ja 2 viikon päästä testataan.... Hyviä simppoja oli aikas vähän kuten edellisilläkin kerroilla. Toivottavasti menkat tulevat nyt ihan normaalisti, viime inssin jälkeenhän jäivät tulematta ja teroluteilla vasta saatiin alkamaan... Hohhoijaa, kyllä välillä koittelee :)

Talvitaika mulla kans pillerit teki ihme kohtauksia, mutta nyt nää pistokset ei juurikaan mitään. Tosin mun annos oli niin pieni, että sekin voi vaikuttaa.
 
Kiena: Nyt kaikki peukut ja varpaat pystyyn jotta tämä inssi tuottaisi toivotun tuloksen ja saisit parin viikon päästä kulkea hymy suulla!!!

ON: Ehtiikö lääke imeytyä vaikka pistämisen jälkeen tuleekin reilusti verta pistoskohdasta? Apua, mä oon niin epävarma näissä jutuissa vaikka hoitaja olenkin, eikä moista ole itseän pistäessä koskaan tullut vastaan. :O
 
miranda-81, mulle neuvoivat painamaan pistoskohtaa kevyesti ja sitten olen vähän "pyöritellyt" sitä sormilla varovasti samalla niin olen saanut verentulon loppumaan jos joskus on jotain tullut. Verta ei siis ole juurikaan tullut kuin silloin, jos olen onnistunut jotenkin raapaisemaan neulalla ihoa, kun olen vetänyt neulaa ulos. Kai siitä lääkettä riittävästi imeytyy, mutta tietty olis varmaan hyvä jos ei kovin paljon tai kovin usein menis hukkaan...

hattivattinen, ihana juttu! Varmasti rauhoitti mieltä tuo. Onnellista odotusta!

Moto76, näin se aika vain menee ja nyt alkaa sullakin hoidot olemaan totta! Totta totesit, että tuon endoviholaisen kanssa on vain opittava elämään. En tiedä, miten itse ajattelet, mutta minulla on jotenkin rauhallisempi olo, kun on jotain mitä syyttää, että tuon taudin takia oma tilanne on tämä.

Sol, toivottavasti siellä menee hyvin ja saadaan pian lisää hyviä uutisia! Täällä ollaan peukut pystyssä!
 
Viimeksi muokattu:
Sol
miranda Minkäkokoset pistosneulat sulla on? Mulle annettiin ihan eri kokosia, ja apteekista varsinkin sain sellasia, joiden kanssa tuli verta. Liian paksuja tms. En kokoja muista, mut vaaleenkeltanen oli mun mielestä paras, mulle :) oli myös ruskeita, tummankeltasia, harmaita. Ja varmaan muitakin. Et jos tarvitsisit ohueman neulan, niin eiköhän vaikka apteekissakin voisi olla ja sieltä saisi? Tai ainakin klinikalta. Kyllä kai sitä ainetta ehtii imeytyä, mut muuten on ikävää jos aina tulee verta tosi paljon.

Kiitos taas tsempeistä :) ja Kienalle myös onnea onnistumiseen :) Ainakin koitatte kaiken mahdollisen, niin kyllä se jossain kohtaa varmasti tärppää. Me mentiin suoraan icsiin, mut eipä oikein muuta mahdollisuutta ollutkaan. Toivottavasti meille kaikille jokin hoito tuo toivotun tuloksen :heart:

Päivitän listan tälle sivulle, niin ei tarvi selata :)

T: Sol ja toivottavasti kaksi pysyvää (9kk) kyytiläistä
 

Yhteistyössä