Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

sol: kiva kuulla että punktio meni hyvin. :) Piti tulla sua tsemppaamaankin mutta kone jotenkin reistaili enkä saanut sitä auki lainkaa. Lepäile ja toivu nyt rauhassa! Toivon ett huomenna saat hyviä kuulumisia! :hug:

dreamer74: sinullakin sitten hoidon aloitus lähestyy... Kiva kuulla kuulumisiasi.
 
ON Sain tänään soitettua klinikalle ja jälkitarkastus laparoskopiasta ja hoidon suunnittelu on ensi maanantaina, näillä näkymin piikittely alkaisi kolmisen viikon päästä, jos vain menkat alkavat viikon sisällä pillereiden jälkeen.
Sol kiva kuulla, että punktio meni hyvin. Ei muuta kuin onnea torstain siirtoon, muuta vaihtoehtoa ei edes mietitä :)
Dreamer tervetuloa myös palstoille taas tauon jälkeen. Tiedän tunteen noista e-pillereistä, vedän nyt toista liuskaa leikkauksen jälkeen... Lapsettomuushoidot ja e-pillerit ovat aika vinha yhdistelmä :)
Miranda kiva kuulla, että kaikki kunnossa ja hoidot alkaa:) Miten paljon pistelet puregonia? Alan jo vähän etukäteen urkkimaan tietoja, mitä on edessä :)
Hattivattinen ja Heidari hyvää odotusta teille ja kiva kun käytte "morjestamassa" meitä täällä:)
 
Moto76: Mulla menee Puregon 200IU/vrk:ssa nyt alkuun. Mulla hiukan laiskasti viimeksi alkoi kasvamaan rakkuloita. Silloin kyllä oli Menopur käytössä, aloitusannos 150 ja lopuksi annos jopa 300IU.
Tsemppiä lopputarkastukseen ja pianhan ne itse hoidotkin alkavat. :)
 
Sol
ON Klinikalta soitettiin: 3 munasolua on hedelmöittynyt!! Pääsen siirtoon! =) Varmistelin kyllä, et voiko nyt jotain sattua, jos ei jakaudu, jos jotain kuitenkin; mut sieltä sanottiin, että kyllä se siirto on huomenna :heart: Jännitin koko illan ja yön ja aamun, et jos ei yhtään oo hedelmöittyny, mut onneks on. Aika vähältähän se kuulostaa, mutta meille se on jo hyvin, että ees päästään siirtoon. Oon niin onnellinen tästä! :) Kiitos, kun jaksatte tsempata :hug:

Kiva kuulla Heidaristakin, ja yleensäkin plussanneista :) Tietää sitten jo vähän, mitä odottaa tulevaisuudessa, toivottavasti.

miranda-81 Onnea pistelyihin, ja ens viikon ultraan :)

Dreamer74 Onnea tulevaan IVF-hoitoon. Mä voin päivittää listaan sulle syyskuun aloitukseksi. Voin siis ainakin nyt hoitaa tota listaa, ilmottelen sit ku en enää jaksa.

Moto76 Hienoa, että niin vähän aikaa enää piikittelyn aloitukseen, hyvähyvä :)
 
sol: Hienoja kuulumisia sinulla! :heart:

ON: Täällä alkoi illalla ihan kamala päänsärky ja ajoittain voin pahoinkin niin paljon että on hakeuduttava pöntön viereen, vaikka vielä ei mitään ole tullut. Viime kertaisestakin muistan tuon päänsäryn, joka helpotti jossain vaiheessa. Pahoinvointia ei kyllä silloin ollut. Tiedän että Panadolia voisi ottaa mutta oon niin tyhmä etten uskalla ottaa. : / Itkenkin tosi herkästi. Nyt kun on töihin paluu ja lapsi aloittaa hoidon niin siinähän sitä syytä itkeä...
 
Hei, kesämökiltä palattu ja suunta kohti ensimmäistä hoitoa. Jänskättää.

Mahtava plussa-aalto heinäkuussa ilmestynyt. Paljon paljon onnea kaikille.

Minulla menossa pillerikuuri ja viimeinen on tarkoitus syödä 20.8. Pistokset pitäisi päästä kuulemma aloittamaan 25.8. Toivottavasti kuukautiset alkaa ajoissa, että aikataulu pitää. Varasin nollaultran 25.8. Kokeneemmat menikö liian myöhäiseksi? Lähinnä mietin sitä, että kun minulla ei ole vielä lääkkeiden reseptiä (saan tuolloin), niin saankohan samana päivänä hankittua lääkkeetkin. Lääkkeenä joko puregon tai gonal-f (jäi vielä päättämättä) ja annos 225. Määrä tuntuu minusta kauhean suurelta ensikertaiselle. Johtunee siitä että lääkäri epäilee laiskoja munasarjoja. Toivottavasti ei iske hyperi. Kuinka pian teillä on ollut toinen ultra? Itse haluaisin sen jo 5 päivälle (eli kerkiäisin pistää 4 pv), hoitopaikka ehdotteli seuraavalle pävälle. Pelottaa että villiintyykö tuolla lääkemäärällä. Punktio on tarkoitus olla välillä 5-7.9.

Kyllä tämä jännittää hurjasti. Pelottaa mahdollisen sivuvaikutukset ja pistämiset ja punktio. Eniten ehkä se miten itse lääkkeisiin reagoi ja mahdollinen kipu. Onko teillä ollut kuinka voimakkaita kipuja kasvatusvaiheessa? Voiko silloin käyttää jotain kipulääkkeitä?

Hoidon onnistumisesta en uskalla enempää ajatella, kuin että jospa tulisi muutama alkio eikä ilmestyisi muita syitä laspettomuuteen kuin mitä on jo tiedossa.

Sori omanapaisuus, mutta alan olla ihan täpinöissä kun vihdoin viimein lähestytään meilläkin hoitojen aloittamista.
 
Viimeksi muokattu:
Talvitaika: Mä ainakin olen saanut Puregonia aina helposti. Riippuu tietysti missä asuu ja kuinka isoja apteekkeja on. Tälläkin kertaa mun piti aloittaa samana iltana pistely kuin sain reseptit. Voithan etukäteen kysellä onko apteekissa lääkettä ja mahdollisesti varata. Gonal-f:n saatavuudesta mulla ei ole hajuakaan.
Minustakin annoksesi kuulostaa isolta, mutta eiköhän lääkärisi tiedä mitä tekee. :) Mulla on laiskasti reagoivat munasarajat ja sain annokseksi Puregonia 200, "sijaislääkäri" kyllä puhui aiemmin että annos olisi 225. Oma lääkäri kuitenkin sanoi ettei uskalla yhtään isompaa laittaa kuin 200 ja hänhän minut parhaiten tuntee. :) (mulla siis ekassa hoidossa Menopur alkuun annoksella 150 ja mitään ei tapahtunut, annosta jouduttiin nostamaan koko ajan ja lopulta annos oli 300iu).
Toinen ultra minulla on tässä pitkällä kaavalal tehtävässä hoidossa viikon päästä pistosten aloituksesta, mutta lyhyellä kaavalla kun mentiin viimeksi niin silloin ultra oli jo 4n pistoksen jälkeen. Hiukan ihmettelen tätä nykyistä pitkää väliä mutta näin se vain menee pitkässä kaavassa. :p
Kipuihin kasvatusvaiheessa en osaa sanoa mitään kun minulle tosiaan viime hoidossa ei kehittynyt montaa munarakkulaa joten olo oli ihan normaali. Punktion jälkeen oli turvotusta ja vatsa hellänä, mutta ei ennen sitä.
Tsemppiä matkaan!
 
Viimeksi muokattu:
miranda huomaisin että sinulla oliviimeksi lääkettä nostettu loppuajaksi. No jos minulla intoutuu liikaa niin toivottavasti riittää eka seurantaultran jälkeen lääkkeen vähennys. Pitää uskaltaa kai luottaa kokeneeseen lääkäriin. Milloin sinulla oli tarkoitus olla punktion?

pistellänkö jarrua lyhyessä kaavassa loppuajasta joka päivä? Oli merkitty että 31.8 alkaen, mutta en huomannut että päivittäin vai miten. Vielä jäi kyseltävää nollaultraan. Oletteko olleet kuinka hoitojakson aikana yhteyksissä ultrien välillä lääkäriin tai hoitajiin? Kysymyksiä varmasti tulee että mitä minä nyt teen, uskallanko tehdä ja mitä. Kehtaako kuinka kauheasti kysellä.

solilla on huomenna jännä paikka, toivottavsti siirrettävänä on kelpo yksilö.

moto, sinun aikataulu taitaa mennä aika samoihin minun kanssa. oliko sinullakin pillerit nyt tässä kierrossa ennen hoitoa käytössä?
 
Talviaika taidan ottaa viimeisen pillerin 16.8, joten aika samoissa mennään. Toivon vain, että menkat sitten alkaisi noin viikon kuluttua. Syy pillereihin minulla on laparoskopia, joka tehtiin kuukausi sitten. Nyt oli siis tarkoitus antaa munasarjojen levätä 6 viikon ajan. Ilmeisesti minulle on suunniteltu lyhyttä kaavaa.
Mukavaa, kun ihmiset alkavat palata palstoille kesän jälkeen:) Itsekkin olen seitsemättä viikkoa lomalla, kun olin tässä kolme viikkoa saikulla leikkauksen takia. Jotenkin on jo ihan kiva ensi viikolla palata töihin :)
 
Minulla pillereihin syynä kierron heitteleminen, saataisiin ajoitettua kuukautiset tietylle ajalle. Pillereiden mukaan alkavat yleensa 3-4 pv:n kuluttua viimeisestä tabletista. Tuolla olisi ensimmäisenä pistospäivänä menossa kai kp 2 tai 3. Taustalla myös endo epäily, joten pillerit kai kuivattaa myös sitä hieman (tosin lyhyt käyttöaika kuulemma).
Sinulla loppuu aiemmin ja odotat kuukautisia viikossa, eli hitaammin kuin minulla. Toivottavasti ovat osanneet ajatella minulla oikein ajoitukset. Puh, vaikeeta tämä kyllä on. Vielä joskus nytkin haaveilen että kuinka helppoa olisi kun vain yhtäkkiä huomaisi olevansa raskaana.

Ai niin, lyhyt kaava täälläkin tulossa.
 
Viimeksi muokattu:
Talvitaika: Mulla on punktio vkon 33 alussa tai jos hyvin käy niin jo ensi vkon eli vko 32 perjantaina..
Jarru menee joka päivä loppuun saakka. Taisin pistää sen viimeisen edellisenä iltana mitä Pregnyl meni mutta se voi mennä vielä samanakin päivänä kuin Pregnyl.
Kyllä mä olen soittanut klinikalle aina kun on asiaa ollut. Sitä vartenhan ne siellä ovat. =) Lääkärille on soittoaika vain kerran viikossa, mutta hoitajat meillä saa kiinni koska vain, ja tarvittaessa nämä sitten kysyvät lääkäriltä. :)

ON: Nyt on päivä mennyt mukavammin päänsäryn kanssa. Iltaa vain pelkään koska alkaa yleensä silloin jos on hormoneista johtuvaa...
 
Sol
miranda-81 Ota vaan lääkettä, eihän sekään hyvää voi tehdä (?) kasvattelulle, jos koko ajan on kauhean kipeä. Ite ainakin oon paracetamolia syöny. Oishan se tietty kivempaa, jos ei ois kipuja, mut ei kannata turhaan kärsiä. Ja vau, voi olla et jo ens viikol ois punktio, hienoo! :)

Talvitaika Kiva, että pääset aloittelemaan hoidot :) Mulla ei hirveästi aluks tullu kipuja kasvatteluvaiheessa, loppua kohden enemmän. Ja otin paracetamolia, klinikalla sanottiin, että se käy ihan hyvin. Ja joitain lääkkeitä sai heti apteekista, mut esim. fostimonia ja cetrotideä piti tilata ja menopur600iu oli tukustakin loppu. Gonal-f:ää oli varastossa. Mä oon kyllä aina saanu reseptit etukäteen, ni oon voinu käydä apteekista kyselemässä. Ehkä tossa on eri, kun on noi pillerit ollu? Mun mielestä pistostakin kamalampaa on ampullien (menopur, fostimon, pregnyl) katkominen, joko sil apuvälineel tai käsin. "Onnistun" usein saamaan haavoja sormiin, ja sillon se pistely ei oikein niin helppoo oo. Mut kyl niihinkin tottuu :D nyt jännään, et miten onnistun lugejen kanssa. Ja siis tietty sitä siirtoo myös.
 
Heissulivei kaikille! Tämäkin palailee nyt palstalle ja hoidot ovat edenneet nyt sen verran, että Puregonia on jo pistelty 6 päivää. Mulla aloitettiin tosi pienellä annostuksella (125) koska lääkäri pelkäsi että rakkuloita tulisi liikaa. Tänään ultrassa näkyi, että niitä oli ihan ok määrä ja annostusta nostettiin (150) jotta kasvaisivat. Huomenna alkaa myös jarrun pistäminen ja maanantaina on vielä ultra jotta nähdään missä mennään. Loppuviikosta olis sit se punktio (hui!) jos kaikki ok. Oon hakenu lääkkeet Yliopiston apteekista ja sieltä on saanu hyvin lääkkeitä. Tänään farmaseutti kehotti ostamaan myös foolihappovalmistetta, tukee kuulemma tätä lääkitystä??? Ihan muu lääkäri kyllä kehotti syömään foolihappoa, mutta syyksi sanoi, että vauvalle ei sitten tule kasvuhäiriöitä... Syöttekö te muut foolihappoa? Ostin sitä nyt purkin, eipä siittä haittaakaan voi olla =)
Pistämiset sujuu kuin vanhalta tekijältä, olenhan diabeetikko... Mutta se punktio kyllä jännittää....:whistle: Onneksi täällä on kanssasisaria jotka tsemppaavat!! =)

Tsemppiä kaikille hoitoihin ja kovaa plussatuulta!!
 
Sol
Kiena Onnea hoitoon :) Ja siihen punktioon! Ei se punktio ainakaan mulla oo ollut mikään ylitsepääsemätön juttu, viimeksi sattui alussa enemmän, mutta lopussa helpotti. Ekalla kerralla multa saatiin vaan kolme munasolua, niin silloin ei ollut niin paha. Hirveintä oli sen kanyylin laitto, kun inhoan neuloja, varsinkin suoneen laitettavia. yök. Mut onneks se laitetaan, pystyy lisäämään kipulääkettä tarvittaessa, pyysin jälkikäteenkin :p Ja mulle sanottiin apteekissa(!!), että kannattaisi syödä foolihappoa, joten ostin sitä. Luulin, et vasta sit kun on raskaana, mut pitääkin syödä jo aiemmin. Tuleepa testattua senkin vaikutus :D

ON Tungin 2 luge-kapselia just sisään, ja makailen nyt tääl ettei valu pois. En yhtään tiedä, menikö oikein, ja et kuin syvälle pitää tunkea? mut toivottavasti osasin. Mun paketeissa lukee "2 emättimeen kapselia aamuin illoin erillisen ohjeen mukaan." Hehheh, hyvä suomi :D Eli annostus on 2x200mg 2 kertaa vuorokaudessa. Paketissa luki, et max 200mg kerralla, mut kaitpa tuon 400mg sit voi laittaa, kun on määrätty. Miten muilla on?

Iiks, iltapäivällä siirtoon!! En tiedä, miten pystyn oleen käymättä vessassa pariin tuntiin, ku oon sellanen jännityspissahätäilijä :LOL:
 
sol: Onnea matkaan!!! :hug: :heart:
Kyllä mullakin oli viimeksi Luget annoksella 400mg x 2.
Mä olen itekseen aloittanut foolihapon kun tiesin että sitä olis hyvä syödä jo ennen raskautta. Se ehkäisee erään tietyn sikiön synnynnäisen epämuodostuman syntyä.
 
Sol
Pyydän anteeksi, seuraa panikointivalitusjuttua:
Mulle soitettiin klinikalta, et kaikki hyvin, mut jos kuitenkin ois siirto vasta huomenna. Siel on yks hyvä, ja yks 5-soluinen ja yks 2-soluinen (en ymmärrä näistä..) ja ne mietti et jos ois siirretty kuitenkin kaks. Mä nyt menin paniikkiin, ku oon sellanen, et pitää tietää ajoissa kaikki ja muutokseen totuuminen vie aikansa. selitin jotain, et "mul on jo lippu tälle päiväl" Hei haloo! joku junalippu nyt täs onkin niin tärkee!! Siis halusinkin, et siirretään kaks. No, kuitenkin oon menos tänään, ku ehkä ne kaks voidaan pakastaa, ja nyt siirretään vaan yks. Mut mitä jos ei voidakaan pakastaa ja ois siirretty kaks huomen (en tiä kunnei tänään, eikä se huomennakaan ois ollu selkeetä, ehkä yks sillonki) ni sit ne vaan menee roskiin! Ja se on sit mun vika, ku aloin panikoimaan jostain muutoksista. Sanoin kyl ku soitti uudestaan, et voin huomennakin tulla, jos se on parempi, mut kuitenki päätettii, et oon menos tänään. Soitin miehelle, ja se sano "pitää sun olla valmiina muutoksiin, teet niin kuin sieltä sanotaan". Tää vaan lisäs mun paniikkia, kun nyt sekin sit varmaan syyttää mua, jos menee pieleen. Mä en pysty ajatteleen. Miksei se sanonu sielt klinikalt heti, et "ei tehdä tänään, tehdään huomenna". Ei ois tarvinnu kysellä multa, et mitä mieltä mä oon. Mitä mieltä muka osaan olla, ku ei oo ennen siirretty mitään! Ja miks nyt kuitenki menen tänään. argh. Kivan itkusen näkösenä nyt sit lähen, voi kivakiva. :stick:

Ja nyt pitää jo lähtee sin junaan, ku se 20e täs monen tonnin jutussa nyt onkin niin hirveen väliä :headwall:

Siis voihan kaikki mennä hyvin, en mä sitä sano. Ärsyttää, ku oon ite niin mäntti. Mut kiitti ku saan panikoida täällä :hug: Helpottaa kummasti. Voi jo ajatella, et kyl se sujuu, yhdestäkin voi tulla raskaaksi. Monet tulee. Miksen siis minäkin.
 
voi sol, hankalaa että vielä tuossa vaiheessa pitää miettiä mitä tehdään. Mutta jos kuitenkin olet menossa tänään, niin voittehan päätyä siihen että siirto tehdään kuitenkin huomenna jotta saadaan kaveri mukaan. Voi olla ettet ehdi enää tänän ennen käyntiä nähdä tätä, mutta onnea siirtoon kuitenkin. mulle lääkäri sanoi että siirretään joko kahden tai kolmen päivän ikäisiä, joten en etukäteen tiedä milloin asian vasta päätää. tosi hankalaa että eletään hetkessä ja toisten päätösten varassa. kauheata jossitella, että jos olisi tehty toisin, oisiko onnistunut paremmin. mutta, yksi hyvä oli tulossa kyytiin, luota kaveriin ;)
 
Sol: Voi sinua! :hug: Oot kyllä joutunut pahaan tilanteeseen, mutta eiköhän kaikki mene parhain päin. Uskon niin! Nuo viime hetken muutokset on kyllä näissä asioissa päätä sekoittavia. Minulla ainakin... Mullahan kävi viimeksi niin että olin juuri lähdössä siirtoon kun puhelin soi ja lääkäri soitti ettei päästäkään siirtoon. Soitti siksi ettei tarvinnut turhaan lähteä toiseen kaupunkiin...tai olisin saanut mennä juttelemaan asiasta paikanpäällekin, mutta koin ihan riittäväksi sillä hetkellä puhua puhelimessa.
 
Ai niin... oon miettinyt tässä että missä vaiheessa "pitäisi" alkaa tuntumaan vatsassa että siellä jotain tapahtuu? Missä vaiheessa teillä on alkanut tuntumaan? :p Mullahan siis ei viimeksi tuntunut ennen punktiota miltään ja sehän olikin huono merkki...
 
Täälläpäs on paljon tapahtunu tänään! Sollille tsemppiä ihan kauheesti ja toivotaan, että kaikki menee hyvin. Kyl ne lääkärit varmasti tietää, mitä tekee ja jos ne ois ehottomasti ollu sitä mieltä, et se siirto kannattais tehä vast huomenna, ni ois ne sen sanonu. Nyt se oli varmaan sit melko sama, tekeekö tänään vai huomenna, kun anto sun kuitenkin tänään mennä siirtoon. :hug:

ON: Meiän miekkosen simpat tutkittiin tänää ja alustavat tulokset saatiin puhelimessa muutama tunti näytteitten viennin jälkeen. Sillä rintamalla kaikki just niiku kuuluukii! =) Siittiöitten liikkuvuus ja määrä normaali, vasta-ainekokeet negatiiviset jne. Kirjalliset tulokset saahaan parin viikon päästä. Hieno homma, et ees toinen meistä on "normaali". :D
 
Sol
Kotiuduttu :) Talvitaika Itse asiassa luin junassa sun viestin, kiitos tsemppauksesta, se lohdutti :hug: Ja kiitos miranda ja Vauva haaveissa myös, ihanaa, kun täällä jaksetaan tukea. Mulle siirrettiin lopulta kaksi alkiota :heart:, kun ois luultavasti huomennakin niin tehty ja lääkäri sit mietti myös, et voi siirtää, ei mee roskiin ainakaan. Yks, jossa on "moitittavaa", jäi vielä kasvatteluun, huomenna tietää, et pakastetaanko se. Aika lailla voi mieliala vaihdella päivän aikana, ensin olin ihan rikki "olen maailman huonoin ja pilannut kaiken" ja sit siirron jälkeen "jee, mussa on kaksi vauvaa, pitää syödä kolmen edestä" ehheh :D Jos päästään siihen asti, niin veritesti ois 16.8. ja tikkuun saa pissata 18.8. Kumpi pitäis laittaa listalle? Laitan molemmat nyt ku en osaa päättää (tätäkään asiaa) :p On kyllä niin epätodellinen olo, kun on ekaa kertaa päässyt siirtoon, ihanaa!

Vauva haaveissa Kiva, että kaikki oli kunnossa sun miehellä, aina se helpottaa, mitä parempi lähtötilanne :)

miranda Mulla alkoi tuntua mahassa vasta loppupuolella pistoksia. Aluksi aattelinkin, et joo kiva, kun ei tunnu missään. Mut alkoi sit tuntuun, ja 10 munasolua saatiin. Sillon, ku saatiin kolme, niin ei juurikaan tuntunut mitään. Kai se silti yksilöllistä on :)
 
Sol, onnea onnistuneesta siirrosta!! Toivotaan, että kaverukset pysyvät matkassa! :heart: Tuo on kyllä sellaista vuoristorataa, ettei tosikaan ja itse olisin varmaan toiminut samoin tuossa tilanteessa. Noista lugeista, että jossain oli että kyllä sitä lääkettä ehtii imeytyä riittävästi vaikka tuntuukin, että kaikki valuu pois, joten makailu ei kai ole pakollista. Tosi kurjasti se vain sotkee ja jättää tahmasen olon : /

miranda-81, minä kanssa kannustaisin sua ottamaan särkylääkettä jos olo sitä vaatiin, on vaiva sitten mikä vain. Mulle sanoi hoitajat aiemmin, että pientä kipua on helpompi hoitaa kuin jos se kasvaa kovin suureksi ja kipu rasittaa myös mieltä ja kroppaa! Toivottavasti olosi on jo parempi! Mulla ei kanssa ollut mitään kovin suuria tuntemuksia munisten kasvaessa, jotain pientä tuntemusta vain, joten varmaan tämäkin tosi yksilöllistä. Tietty jos paljon on tulossa niin sit ymmärtää, että olo voi olla aika turvonnut.
 
  • Tykkää
Reactions: Sol
sol: hienoa että siirto onnistui! :heart: Nyt molemmille siirtolaisille oikein paljon voimia ja kiinnittymistä!

Olette kyllä ihania kun pidätte huolta mun kivuista. Kiitos siitä! Päänsärkyä ei ole enää näkynyt eikä muitakaan oireita, mutta nyt teidän rohkaisemana otan kyllä seuraavalla kerralla kipulääkettä. Toivotaan kuitenkin ettei sellaista tilannetta tule että sitä tarvittaisiin. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sol
Sol
Kiitoksia toivotuksista =)

Ois niinko sit pp 1, hiuka siistii :D No joo, en uskal liikkuu edes paljo mitää ja iha paniikis olin, et voiko tota fetaa nyt syödä :LOL: Tarkistin myös margariinin ja juuston. Hei haloo, eilen ollu siirto ja nyt jo mietin hysteerisesti ruokia. Lääkärin ohjeet kuitenki oli vaan, et max 3 kuppii kahvia, ei kofeiinipitoisia limppareita (nyyh, lightcokikset masentuu yksikseen jääkaapis :rolleyes:, öhhöh) eikä saa urheilla viikkoon tai kahteen (voi ku kauheeta, ehe) ainaka rankasti, et kävellä voi, uida ei saa viikkoon. Mä oikeesti mietin jo, et miten oon töissä, et en vaan rasita liikaa, ku en tod halua riskeerata. Niin ja aamulla mulla tuli yks lugekapeli vessassa pois, vaiks yritinki makailla puol tuntii ennen, ja oli muute tosi hauskaa tunkee takas (ei siis mihkä vessanpyttyyn pudonnu :D) Kaitpa ne lääkeaineet kuitenki ehtii vaikuttaa, niinku Kevätkello sano, vaik tulee mönjää pois ja näköjää kapselikin välil.

Koskas niitä tuntemuksia voikaan tulla, jos tulee? :)
 

Yhteistyössä