Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

Tervehdys kaikille! :wave:
Ajattelinpa minäkin liittyä joukkoon, sillä ensimmäinen IVF hoito olisi tiedossa elokuussa.

Vajaa 2-vuotta on yritystä takana, oma gyne laittoi aika nopsaan julkiselle jonoon, koska luonnollinen raskautuminen miehen sairauden takia on hieman haasteellista ja myös miehen siittiöissä on häikkää. Vuoden alusta ollaan oltu julkisella puolella hoidossa ja takana 3 inssiä joista jokaisesta nega tuloksena. Heinäkuun lopussa on ultra-aika ja sitten alkaisi jännät paikat.... Onneksi löysin tämän ketjun, täältähän saa hirveesti tsemppiä ja tukea =)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Kiena :flower:

Taalta saa tosiaan hienosti tukea ja on ihanaa kun saa jakaa kokemuksiaan ihmisten kanssa jotka kayvat lapi samoja asioita :heart:

Taalla pp3, tuskaisen hidasta on ajan kulku :D
Mulla vaihtelee mieli yltiopositiivisuudesta epauskoon ja jos nyt tekis mieli alkaa kaivelemaan oireita, olispahan jotain milla itseaan huvittaa, hahaha..

Jensar Mulla oli sama homma, 2 paivaa punktion jalkeen liikkuminen sattui, vessassa kayminen taytta tuskaa, ja olin toista pois, kun en vaan pystynyt.. Toivottavasti pian helpottaa! :hug:
Minakin itkin kuin viimeista paivaa, kun karrasivat takaisin osastolle punktiosta, mies oli ihan paniikissa, kuulin kun laakari selitti sille, etta se on ihan normaalia...

Ja mita tuohon juomiseen tulee, mietin itse ihan samaa, en tajua miten kukaan pystyy juomaan yli 2 litraa paivassa, mulla tuo on kylla ylaraja!

Hattivattiselle paljon tsemppia tanaan, toivotaan mahtisaalista!!! :heart:

Punktion jalkeen kun kertoivat saaliin, mies kertoi, etta se oli 17 solua, mutta laakari kertoi siirrossa, etta niita oli 16. Meilla hedelmoitty munasoluista 50% eli 8 ja siirtopaivana sanottiin, etta loput 7 jaa viela yon yli viljelyyn, ja sitten seuraavana paiva (lauantaina) katsovat uudestaan miten niilla menee. Pakkassaldoa ei saada edes tietaa vasta kun joskus tulevaisuudessa, lahettavat kirjeen kotiin :rolleyes:
Kysyin saisinko soittaa sinne ja kysya, vastaus oli tyly ei.
 
Tervetuloa Kienalle!

Tää palsta on tosiaan ainoa paikka mistä saa vertaistukea varsinkin kun en itse ole muille hoidoista puhunutkaan:rolleyes:

Sharona, kiva kuulla että tää kipu kuuluu asiaan. Onks sulla mitään muita oireita?:p

Hattivattiselle siirtotsempitykset ja toivottavasti saatte mukavan saaliin!

ON: Vatsa vieläkin ihan älyttömän kipeä. Menin töihin kuitenkin. En tiedä johtuisko Lugeista mutta mulla on vatsa ihan ilmaa täynnä, aiheuttaa sekin ylimääräistä kipua tonne munasarjoihin. Ja sitte ku on juonu kauheesti, on rakko koko aika täynnä ja varsinkin yöllä niin että sattuu ihan ku se painaa munasarjoja. Vali vali;) Mulla välillä ihana tunne että jotain tapahtuu muka, menkkamaisia kipuja olevinaan ja välillä ihan mieli maassa kun muka turhaa kaikki ollu...huoh, monta päivää vielä odotettavana ja pelkään sitä testipäivää jo etukäteen.
 
Pikapikaa pyörähdän kertomassa, että saimme hyviä uutisia klinikalta eli päästään siirtoon! :)

Tervetuloa Kiena, kiva kun löysit joukkoomme! :flower:

Pikaisesti vielä Jensarille - mulla ihan sama tunne noiden lugepalleroiden kanssa eli vatsa ilmaa täynnä ja ruuansulatus jumissa. Ja tän muun turvotuksen kanssa sehän on mahtava yhdistelmä :O Ja sama juttu silloin, kun rakko täynnä ja sehän on koko ajan täynnä, kun vettä pitää litkiä jatkuvasti. Mulla oikein sattuu tuonne kohdun tienoille vessareissuilla. Mä oon vielä yllättävän kipeä punktion jäljiltä, en oikein pysty istumaan pitkään ja meinaa herkästi huimatakin, tylsää. Valitusvirttä täälläkin :D

Mä palaan myöhemmin päivittämään listan osaltani ja kertomaan, mitä lisätietoa saadaan eli saadaanko huuruneniä jatkoa varten. Kamalan jännää...:whistle:
 
Jensar ja Hattivattinen Mulla on ihan täysin samat ongelmat! Vatsa on kuin ilmapallo, housut ei mene kiinni, nytkin täällä töissä painelen housut auki, vyöllä pidän ne ylhäällä.. Onneksi on pitkiä "teltta-paitoja" :D

Sama juttu myös tuon pissalla käynnin kanssa, sattuu ja tuntuu, että mitä täydempi rakko, sen hitaammin se tulee sieltä ulos ja sattuu. :kieh:

Mulla on ollut menkkamaisia kramppeja pp1-2 ja tänään aina välillä, varsinkin kun nousen ylös pitkän istumisen jälkeen, kouristaa ja sitten se katoaa. Toivottavasti ei vain olisi huono merkki :confused:

Tsemppiä meille kaikille siis piinapäiviin ja muihin tuleviin seikkailuihin!

Sharona ja pp3

P.S Onko teillä muilla huimausta? Tuntuu välillä, että pökerryn vaikka istuisin paikallani.
 
Viimeksi muokattu:
Sharona ja Hattivattinen: Mäkin oon ollu jopa hieman peloissani kun huimaa vähän väliä, aina kun nousee ylös niin ei tiedä meneekö jalat alta vaan musteneeko vaan ihan vähän silmissä tai jotain siltä väliltä. Onks Sharonalla mikä luteaalivaiheen tukilääke? Luin nimittäin Lugen tuoteselosteesta että lääke saattaa aiheuttaa huimausta 1-3h sen oton jälkeen. Mulla tuota vaivaa esiintyy kyllä pitkin päivää.:confused: Noh, aloitin rautakuurinkin jos vaikka olis hemppa huono, mulla verenpainekin on ollut jo monta päivää 60/100, kun normaalisti olis 80/120. Ehkäpä tää kuuluu kaikki asiaan, on vaan jotenki tosi kaukana normaalista olo vaikka kuvittelin alun perin että olo tokenis siinä saikun (3 päivää) aikana:headwall: Nyt muuten kun oon istuskellut pidempiä aikoja töissä ollessa, alkaa vatsassa tuntua enemmän painetta ja ikävää kipua...:stick:

Mullakin telttavaatteet ja kerrospukeutuminen oli ainoa keino peittää tota mahaa, ei tosin taida ihan kokonaan peittääkään:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Jensar ja Sharona - kiva kuulla etten oo ainoa, jolla maha kuin potkupallo. Kun eka hoitokierros menossa, niin ei yhtään tiedä, mikä on normaalia ja mikä ei. Lääkäri sanoi mulle, että luget sinällään ei aiheuta juuri turvotusta/ ruuan sulatuksen hidastumista, mutta kun munasarjat ei ole vielä palautuneet punktiosta, niin ne vie siellä ylimääräistä tilaa ja tuntuu, että alakerrassa on tosiaan enemmän tavaraa kuin pitäisi :D Vaikka kaikkihan me tietty toivomme, että sitä tavaraa ja jotain ylimääräistä olisi siellä nyt seuraavat 9 kk, joten ei parane valittaa ;)

Sharonan oireet kuulostaa kyllä lupaavilta :) Samoin Jensarilla, toivotaan että se olisi sitä itseään ja teidän kummankin kyytiläiset kaivaa hyvää paikkaa omasta yksiöstään!

Lopuksi ON: Top-laatuinen kyytiläinen on matkassa ja 10 huurunenää pakkasessa yhteensä 6 oljessa eli yhteensä kuuteen passiin. Meni siis paremmin kuin ikinäkään olisi voitu toivoa, hämmentävän epätodellista. Nyt sormet ja varpaat ristissä seuraavat 2 viikkoa... Ollaan luonnon käsissä, muuta ei voi.
 
***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***


Tuuli1976........1.IVF...............elokuu
Dreamer74......1.IVF...............loppu kesä
Talvitaika.........1.IVF............... elokuu (puntio vko 36)
83yrittäjä..........1.IVF............syys-/lokakuu
Moto76.............1.IVF............elo-syyskuu
Kiena...............1. IVF...............elokuu

***2/3 HOITO:***

elohopea..........1.IVF / 1.PAS......elokuu
Sartsa00..........3.ICSI................ .?????
Kevätkello..... ...2.ivf...................syksy
Pollyanna.........2.IVF...................syksy
Mimosa2011....2.IVF....................syksy
Miranda-81......2ivf/icsi..............heinä-elokuu
Ellenni..............?........................elokuu
Sol.................2.ICSI..................elokuu
mariq.............2.IVF.1PAS...........elokuu
pepponen........2.ICSI.................syksy



*** PIINAILIJAT ***
Nimi.............Hoito...............Alkio(t)...........PP...........Testipäivä
lallaa...............IVF................ .2..................17?.............1. 7
Miles...............1icsi............... ....................14...............4.7
Sharona...........IVF.................1...................3................13.7
Jensar..............IVF................1....................2................16.7
Millie73.............1.icsi.............2....................6.................11.7
Hattivattinen......1. IVF............1....................0.................18.7.

***PLUSSANNEET***.............................................LA
Marilis..........yllätys luomuplussa........toukokuu
Toiveissa.........1.ICSI................ .kesäkuu.............
Heidari...........1. IVF/1. PAS.......kesäkuu..............
Sinirusko.........1.IVF................. .kesäkuu.............20.2.2012
 
Mä niin HAJOON TÄNNE!!!
Tein su raskaustestin heikko positiivinen.
Tein tänään, virallisena päivänä uuden, nega.
Halusin sit viel varmistuksen verikokeesta, kävin tekeen ja sain tuloksen, mut klinikalla ei ollutkaan gyneä töissä, joka olis sen tuloksen mulle selventänyt, muut lääkärit ei voi sitä tulosta mulle kertoa.
Gyne tulee töihin vasta pe!!
Tää on niin perseestä!

No, huomen suomeen ja meen kyllä siellä uusiin verikokeisiin keskiviikkona ja sit saa joku lääkäri selventää tuloksen mulle selvällä suomen kielellä...

Siis mulla on raskaushormonia, mutta tosi vähän 8,550 eli olen jo luopunut toivosta... vaikka toi luku on kylläkin noissa alla olevissa viitearvoissa.. kylläkin ihan alakantissa.

Löysin ton taulukon lisäksi aikasemmin yhden toisenkin taulukon mutta en nyt löydä sitä enää.
Siinä ne arvot oli isommat.

Aika hedelmöityksestä/Aika viimeisistä kuukautisista/HCG:n määrä mIU/ml
1 viikko 3 viikkoa 0-5
2 viikkoa 4 viikkoa 3-426
3 viikkoa 5 viikkoa 18-7340
4 viikkoa 6 viikkoa 1080-56500
5-6 viikkoa 7-8 viikkoa 7650-229000
6-9 viikkoa 8-11 viikkoa 25700-288000
8-11 viikkoa 10-13 viikkoa 13000-253000
17-24 viikkoa 2. kolmannes 4060-65400
>25 viikkoa 3. kolmannes 3640-117000

Niin ja sit jollain sivustolla joku kirjotti että jos arvo on alle 5 niin selkee negatiivinen.
Mut sit taas toisella sivulla luki että hormonin pitäs olla yli 50 että tietää olevansa varmasti raskaana.. mut noi arvot kun riippuu niin ihmisestä + mikä viikko on kysees ym.

Eli en tiedä.... taitaa tulla uusinta ICSI ... olen vähän siihen suuntaan kallistumassa... MASENTAA!! Mä kun joudun joka ikinen kerta kärsiin uudestaan hormonihoidot ym punktiot kun meidän alkioita ei voi pakastaa... sekin nyt ärsyttää vaan entistä enemmän...
Kyllä elämä ottaa nyt ja tosi koville...
 
Heips,

Mäkin mielellään liittyisin tänne tukiryhmään, koska kohta sitä tarvitaan.
Yritystä takana jo 5 vuotta. Ensin julkisella jossa ei mitään tapahtunut juurikaan ja nyt sitten julkisen jonossa IVF hoitoon mutta jonotuksen aikana päätettiin kokeilla IVF hoitoa yksityisellä klinikalla.
Takana siis alkuvuodesta 4*Inssi ja jokaisesta nega. Selittämättömiä ollaan.
Nyt sitten eka IVF hoito alkaa elokuun lopulla joten punktiot ja muut olis sitten syyskuun puolen välin tienoilla.

Jännät ajat meneillään monella, peukut pystyssä että onnistumisia tulee!
 
Voi ei miles :hug: Toivon todella paljon sun puolesta, etta tulos viela muuttuisi positiiviseksi! Tuo kylla vahan huonolta kuulostaa, etta sunnuntaina on haamuillut testissa, ja nyt ei enaa.. Teitko samalla testilla?

Hattivattinen no ohoh! Nainen rajaytti pankin! :D Tosi mahtava saalis!!!! Onneksi olkoon!
Meilla viela jannitetaan saatiinko pakkaseen mitaan..

Mietin eilen muuten nukkumaan mennessa, etta miten voikin olla niin erilaiset nama kaksi euroopan maata, Alankomaat ja Suomi..
Taalla on epanormaalia synnyttaa sairaalassa. Kaikki synnyttavat lapsensa kotonaan, katilo apuna. Katiloksi voi ryhtya melkein kuka tahansa kaymalla kurssin, ja suurin osa niista on ihan kamalia tyyppeja!

JOS haluaa vakisin sairaalaan synnyttamaan, sinne kylla paasee, mutta siita hetkesta kun lapsi on syntynyt, odottavat tasan 3 tuntia ja sitten taytyy lahtea kotiin. Ei mitaan valia oletko juuri viettanyt viimeiset 24h synnyttaen ja taysin rikki ja poikki, ne pyytaa lahtemaan kotiin.
Ja tama on sama olet sitten ensisynnyttaja tai et.

Ai niin, ja tama on "hauskinta", taalla ei saa puudutusta! Ei epiduraalia, eika muutakaan kivunlievitysta. Synnytys on tehtava taysin luonnollisesti. :eek:

Niin etta jos meille plussa parahtaa, ollaan jo paatetty, etta mina menen appivanhemmille Italiaan raskauden viimeisiksi kuukausiksi ja synnytan Roomassa.
 
Kiitos Hattivattinen et päivitit listalle myös meikäläisen ja onnea hienosta saaliista ja pidän peukkoja et kaikki menee suunnitelmien mukaan! :hug:

Sharona Hui, kylläpä tosiaan on eroa.... Onneksi sulla on sit vaihtoehtomaa missä synnyttää =)

ON: Mua jännittää toi punktio aikaslailla, joten onkin hyvä lukea teidän kokemuksia. Olen kyllä tottunut erilaisiin sairaalajuttuihin, mutta jotenkin nostaa karvat pystyyn ajatus että tuonne alapäähän mennään sörkkimään....Mutta kestän sen kun tiedän mitä siittä voi saada palkinnoksi! :heart:

Tällä hetkellä nyt vaan odotellaan se kolmisen viikkoa että pääsee suunnittelemaan jatkoa. Meillä on sillain aika jännä tilanne, että kun miehen sairaus vie sen verran molemmilta energiaa, ei "ehdi" hirveästi stressata tätä lapsettomuutta. Tai sitten se räjähtää päin naamaa yht'äkkiä.... Sietokykyä kyllä koitellaan, koko ajan joku kavereista on raskaana ja nyt töissäkin muutama kävelee maha pystyssä.... Olen kyllä onnellinen heidän puolestaan, mutta kyllä se pikkasen sieppaa kun muutenkin tämä elämä on hieman liian haasteellista ja itse on yrittänyt ja yrittänyt ja toiset sitten tuossa kehuvat, että ajateltiin nyt kokeilla ja heti nappas.... Mutta häntä pystyyn, kyllä se vielä onnistuu, meillä kaikilla!!!! =)
 
Voi Miles :hug: Miten voikaan olla noin piinaavaa. Toivon niin, että kun pääset uuteen verikokeeseen, että tulos olis paras mahdollinen :)

Tervetuloa joukkoon mukaan Katjuska-81! Toivotan sulle rentoa ja ihanaa kesää, joka täyttää voimavarastot syksyn koitoksia varten :)

Kiena: mua jännitti tää koko ivf-rumbaan lähteminen ihan mielettömästi. Meillä kun kävi niin, että alkuperäinen ajatus oli kokeilla vielä clomeilla kesän ajan ja sitten syksyllä aloitella ivf. Mutta suunnitelmat muuttuikin nopeasti mun kasvavan endokystan vuoksi ja tässä sitä nyt ollaan. Mä olin alunperin ihan varma, etten pysty pistämään itseäni ollenkaan ja että varmaan kuolen tai ainakin menetän tajuni punktiossa. Mutta ihmeen hyvin sitä pystyy itseään tsemppaamaan ja kun ottaa vain askeleen ja palan kerrallaan, niin hyvin se menee. Mulla ei ole kokemusta minkäänlaisista sairaalahoidoista aikaisemmin, joten mulla oli punktiossa elämäni ekaa kertaa tippa ym. Sen takia se jännittikin niin paljon, kun ekaa kertaa oli jossakin toimenpiteessä, missä olet täysin hoitohenkilökunnan "armoilla". Mutta luotto siihen porukkaan on suuri, he tietävät kyllä mitä tekevät ja tavoitteena ainakin meidän klinikalla on, että asiakas saataisiin punktion aikana kivuttomaksi.

Joten älä huoli Kiena, hyvin se tulee menemään :) Ja kun totesit, että kun elämässä on muutakin ajateltavaa, ettei lapsettomuusrumbaa ehdi ajatella koko ajan, niin sekin on oikeesti tosi hyvä. Meillä vähän samanlainen tilanne, että elämässä on projekteja nyt ihan riittämiin, niin saa ajatukset välillä muuallekin.

Pitää vielä kommentoida Sharonalle tuota Hollannin touhua. Siis voi morjens :O Miten voikaan olla, että siellä sairaanhoito voi olla noin erilaista??? Jotenkin ihan tosi ärsyttävää, mulla nousee karvat pystyyn meidän naisten puolesta, kun sun kirjoituksia lukiessa on tullut sellainen tunne, että hällä väliä millään kivun lievityksellä punktiossa saatika synnytyksessä. Tyyliin itsepähän olet tähän itsesi saattanut, joten älä valita. Murr. ONNEKSI sulla on varasuunnitelmat valmiina :)

Jensar: joo, olihan se lista päivittynyt munkin toimestani vaikka eka luulin että katosi jonnekin taivaan tuuliin :D
 
  • Tykkää
Reactions: Kiena
Tervetuloa uusille! :wave:

Milesillä harmittava tilanne, koeta kestää uuteen tulokseen asti!:hug: Eikös niitä alkioita voi pakastaa siinäkään tarkoituksessa että ne tulee vaan teidän käyttöön eikä mihinkään muuhun? Ei kait niistä mitään voi tarttua vaikka sulla se hepatiittilöydös olikin...?:confused:

Outoa meininkiä tuo Sharonan kertoma, nousi mullakin ihan karvat pystyyn kun luin:O

ON: Tekis mieli ihan hirveesti testata näkyykö pregnyl enää virtsassa :stick: idiootti mikä idiootti ;) Tiedän etten millään jaksa odottaa siihen viralliseen testipäivään ja sitä ennen pitää saada nega jotta ei ainakaan tule virheellisiä pregnylplussia:headwall: Mulla on yht äkkiä kipu siirtynyt vasemmalta puolelta oikeanpuoleiseen munasarjaan, oon jo panikoinut ettei vaan tällä kertaa tulis sinne kohdunulkoinen, kun vasemmalta se on jo kerran poistettu munatorvineen:whistle: Kaikkea sitä kerkiikin tässä pyörittelemään päässään, en uskalla edes ajatella mikä stressi alkais siitä jos se plussa nyt sattuiski tulemaan tästä:LOL:
 
Voi Mariq ,:hug:toivottavasti kaikki on hyvin. Minulle on tullut tippa linssiin monta kertaa sinun kokemuksia lukiessa. Miten elämä on niin epäoikeudenmukaista, että heroiiniäidit ja sun muut alkoholisit saa lapsia noin vaan ja toisille se on paljon vaikeampaa. Iso rutistus sinulle! Älä menetä kaikkea toivoa. Niin kauan kun toivoa ja unelmia on, on myös mahdollisuus. Minun miehen siskolle siirrettiin 2 alkiota. Se toinen meni kesken ja vuosi koko raskauden ajan, mutta toisesta kehkeytyi nyt 11-vuotias tyttönen. Tsemppiä ja jaksamista! Olet ajatuksissa.

En noista hormooneistä ennen hoitoja tiedä Moto76, mutta täällä (Irlannissa) suositellaan ainakin 400 mcg foolihappoa kuukautta ennen IVF. alkua. Ja sitä sitten jatketaan koko raskauden ajan. Miten sinulla meni se leikkaus? Toivottavasti toivut pikaisesti.

Huh hellettä : /mikä punktio sulla oli Sharona. Onneksi se on nyt ohi, siirto meni hyvin ja alkio on tarrasukkineen ja vauvaliiman kera sisällä muhimassa. Kuulosti aika karseelta se ”hakkaaminen”. Toivottavasti kaikki menee hyvin ja pakkaseen jää alkioita siirrettäväksi. Aika kummallista, ettei ne heti voi kertoa jääkö niitä pakkaseen. Maassa maan tavalla. Meidän klinikka ei yleensä pakastele niitä ollenkaan. Sanoivät, että niitten pitää olla tosi top-yksilöitä, että pääsevät pakkaseen. Meilla kehittyi kolme blastokystään asti. Kaksi siirrettin (kai iän takia 37-vee) ja kolmatta sekä muita seurailtiin seuraavaan päivään asti. Pakkaseen sitten ei päässyt yhtään elikkä koko rumba uudestaan jos ei nyt natsaa. Tosin rahaa ei siihen meillä kyllä ole. Tällä hetkellä ensimmäiseen ICSI: iin on mennyt yksityisellä 5000 euroa ja pitäisi säästää asuntoon...

=) Ihanaa Jensar ja Hattivattinen, että se punktio ja siirtokin on jo takanapäin. Ja hienosthan se meni - hyvä munasolusaalis molemmilla. Tervetuloa piinailemaan :p. Tosta vedenjuonnista sen verran, että en ole kyllä kahta litraa enemmän juonut päivässä. Semmosta tulee yleensäkkin litkuteltua. Mulla on tapana juoda ½ litraa ennen aamiasta, lounasta, päivällistä ja sitten ½ ltr. ennen nukkumaanmenoa. Mulle ei suositeltu mitään erityistyä määrää. Sanottiin vaan, että juo paljon vettä. Muut ohjeet oli, että ei raskasta liikuntaa, kylpemistä, sekstailua tai uintia viikkoon alkionsiirron jälkeen. Ihanaa, että tänään pääsee kylpyyn ensimmäistä kertaa pariin viikkoon. Mahtavaa Hattivattinen, että saitte siirtoon noin monta.

Miles, älä menetä toivoa! :heart:Toivottavasti se uusi verikoe on positiivinen. Nauti Suomen lomasta. Siellä on kuulemma kesä kauneimmillaan.

Elleni. Huh huh mikä munasaalis Oletpas sinä mahtava kanaemonen, kun tollasen saaliin munit. :O

ON: PP 7. Mulla on kanssa vatsa kuin puolikas ilmapallo. Lohduttavaa kuulla, etten oo ainoa. Ja tissit on kasvanut koolla ja pirun kipeät (turvotuksesta). Nukkuminen on vaikeaa.. Arggghh..Kipuja sinällään ei oo ollut. Alkioonsiirtoon mennessä oli punkiokivut kadonneet. Nyt vaan on vatsassa sellassa omituista painontunnetta. Ja oksettava olo. Luin jostain, että ne progesterooli pessarit saattaat aiheuttaa jollekkin kuvottavaa oloa :x. Minua ei ole kyllä huimannut vaikka verenpaine on yleensä aika alhainen. Kai nää sivuoireet on aina kaikilla niin yksilöllisiä. Telttavaatteet rules! Olo on kuin Mitchelinmiehellä. Vauvaunia on myös nähty täälläkin. Näin semmoista, että jätin vauvan pakkaseen ulos paleltumaan. Taitaa olla pelkoa siitä, että onko minusta äidiksi, jos se mahdollisuus tarjoutuu. Hormoonitkin hyllää ja itkuherkkyys on korkealla. Meillä on onneksi kämpän muutto tänä vkonloppuna, ettei oo nää vauva-asiat niin paljon mielessä.

Ja onnea :flower: Heidarille raskaudesta! Tervetuloa mukaan Kiena ja Katjuska81. Onnea kaikille tuleviin hoitoihin & tsemppiä piinailuun.
 
Mariqille voimia suruun!:hug:

Millie: Mä sit testasin pregnylin osalta tänään, vasta pp3 ja pregnylistä 7pv, juuri ja juuri havaittava haamulainen tuli, eli eiköhän sekin häviä tässä parin päivän sisällä. Tosin virtsa oli hailakampaa kuin yleensä testiä tehdessä mutta eiköhän tuo osviittaa anna! Tuo hormonin katoaminen on todella yksilöllistä, itse halusin ihan mielenrauhan takia tietää, jos nyt tulis testattua jo ennen kuin kaksi viikkoa siirrosta on kulunut...:stick:
 

Yhteistyössä