Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

Ei mullakaan papan yhteydessä mitään verta ole koskaan tullut mutta punktion jälkeen kyllä tuli aika reippaasti seuraavaan aamuun asti..

Ja ihan samoilla vehkeillä se täällä tehdään mutta tosiaan ronskit oli otteet lääkärillä. Kipulääkkeenä paracetamol, se on aito Hollantilainen meininki!
 
ompa tänne tullut paljon viestejä...

lallaa77 ei ole vielä ollut mitään "tuntemuksia" ... välillä vihlasee alavatsasta, kipu/ pistos tosi nopea eikä mitenkään säännöllinen että toivon et munasarjat vaan yrittää palautua punktiosta entiselleen..
pelottaa tehdä raskaustesti... jotenkin tuntuu et sieltä tulee nega.... kauheen vaikee tsempata enää itteensä...

millie73 joo, en mäkään tajunnut alkuun et täällä on näitä lapsettomuuskeskusteluja...
kävin parilla muullakin sivustolla, mutta siellä keskustelut ei näyttäny kauheen aktiivisilta..

mariq mä olen kans nähny kaikkee vauvaunia... ennen kun alkiot siirrettiin, näin unta että odotin nelosia! 2 tyttöä ja 2 poikaa..
viime yönä näin unta että olin raskaana ja tunsin vauvan sydämen lyönnin mun vatsan läpi!!
tsemppiä sulle kauheesti, jospa kaikki menisi hyvin!


toissa yönä heräsin klo 6 ja mua alko ahdistaa todella jos testistä tulee nega ( no, ketäpä ei ahistais) , lähdetään seuraavana päivänä kun olen testin tehnyt 2 viikoksi sukulaiskierrokselle Suomeen ja en jaksa jos kyselevät meidän vauva kuulumisia... meidän suku ei tiedä mikä meidän tilanne on ( paitsi ihan muutama hminen) , ja uteliaitahan rittää " koskas teille tulee vauva?" NIIN, KUN EI OLE MEISTÄ KIINNI SE ASIA tekis mieli vaan huutaa niille, mua ei nyt yhtään nappaa noi kyselijät ... saa nähdä miten saan itteeni tsempattua loman ajaks jos tulee nega...

sharona onpa hassua että teille ei kerrottu kuinka moni munasolu oli hedelmöitynyt.me saatiin tietoa heti hedelmöitystä seuraavana päivänä kuinka monta oli hedelmöitynyt ja siitä seur päivänä kuinka monta lähetenyt jakautuun. Sit piti odottaa viikonloppu mut se ei mua niin huolettanu kun meil oli 9 hedelmöityny ja ne kaikki myös lähteny jakautuun. Sit vaan sanoivat että ne kyllä soittaa lauantaina kun käyvät kattomassa alkoita jos on jotain hälyyttävää. Sit olikin ma siirto. Helpotti vähän itseä kun oli koko ajan perillä asoista. Vaikka kyllä sitä siltikin meitti että mitenkähän meidän alkiot jakselee :)
 
***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***


Sharona..........1.IVF/ICSI.........kesäkuu
Jensar.............1.IVF..............ke säkuu.........punktio vko 26?
Hattivattinen....1.IVF...............kes äkuu.........punktio vko 26?
Tuuli1976........1.IVF...............elo kuu
Dreamer74......1.IVF...............loppu kesä
Talvitaika.........1.IVF............... elokuu (puntio vko 36)
83yrittäjä..........1.IVF............s yys-/lokakuu
Moto76.............1.IVF............elo-syyskuu


***2/3 HOITO:***

elohopea..........1.IVF / 1.PAS......elokuu
Sartsa00..........3.ICSI................ .?????
Kevätkello..... ...2.ivf...................syksy
Pollyanna.........2.IVF................. .syksy
Mimosa2011....2.IVF..................syk sy
Miranda-81......2ivf/icsi..............heinä-elokuu
Ellenni..............?.................. .....elokuu
Sol.................2.ICSI.............. ...elokuu
mariq.............2.IVF.1PAS.........elokuu
pepponen........2.ICSI.................s yksy



*** PIINAILIJAT ***
Nimi.............Hoito...............Alk io(t)...........PP...........Testipäivä

lallaa...............IVF................ .2..................14................1. 7
Miles...............1icsi............... ....................11...............4,7


***PLUSSANNEET***.............................................LA
Marilis..........yllätys luomuplussa........toukokuu
Toiveissa.........1.ICSI................ .kesäkuu.............
Heidari...........1. IVF/1. PAS.......kesäkuu..............
Sinirusko.........1.IVF................. .kesäkuu.............20.2.2012
 
jep kirkas vuto alkoi taas aamulla kun laitoin viimeisen proge-puikon se siitä

no on tää vitun hyvä päivä tää 1.7 prkl
1.7.2007 mentiin ambulansilla sairaalaan kiireelliseen leikkaukseen kohdunulkoinen,4 pussia verta....
nyt 1.7.2011 keskenmeno.....
eikö näitä ole jo mun kohdalla tarpeeksi 6 keskenmenoa...alkaa ottaa jo pattiin....sain töitäkin elokuulle kiva olla heti pois ivf hoitojen takia..........mitä olette sanoneet syyksi, en pääse kyllä sinne enää töihin ku heti poissa......mut eikös jos ne 2 rupu alkiota selviää sulatuksen tehdä pas omaan luonnoliseen kiertoon vai???

nyt poistun rypee itse säälissä......mietin annanko jo periksi...
juu ja sisko saa kohta 3 lapsen tässä kuussa,veli sai alku vuodesta viidennen,en menny ees ristiäisiin......enkä kyllä mene nytkään... mä aloin ekana yrittää......no onhan mulla onneksi yks ihme.....
G7P1
 
Hattivattiselle isot tsempit punktioon!!!:hug:

Mites Lallaa olitkos jo testannut?

Mariq: Se voi olla edelleen se toinen, älä luovuta nyt kun on jo niin hyvä tilanne muuten, kunhan raskaushormoni pysyy niin voi olla kaikki ihan hyvin. Onko kipuja?? Mulla ei kohdunulkoisessa ainakaan hormonit nousseet noin nopeasti, en usko että se sitä on ainakaan. Tsemppiä!!:hug:

ON: Täällä olo jo ihan kohtalainen, ei ihan normaali mutta siedettävä. Ne oli ne lääkkeet jotka vaikutti pitkään yöhön asti, olo oli kun pahimmassa migreenissä (ilman päänsärkyä) kylmine hikineen ja sydämentykytyksineen sekä oksenteluineen, joka kerta kun nousi ylös, heitti päässä volttia. Menin vahingosta viisastuneena yöllä vasta 2 aikoihin syömään uudestaan vaikka huutava nälkä oli jo kaiken oksentelun jäljiltä alkuillasta. Toivottavasti kaikki olis vaivan arvoista, oon melko varmalla ololla että ainakin yksi kehittyisi siirtokelpoiseksi. Muu olis sitten vaan plussaa:p
 
Multa nayttaa tippuvan tiedot tuolta aina kun sita paivitetaan :D

Jannittaa kauheasti, siirto on n. kolmen tunnin paasta! Mies soittelee toista koko ajan ja saa mut hermoraunion partaalle kun pelkaan, etta klinikalta soittavat, ettei tartte tulla.. :headwall:
Meilla on taalla kolme pienta hauvavauvaakin (7vko), niilla on ensimmaiset rokotukset ennen mun siirtoa, hehhee. Taytyy siis kipittaa kohta elainlaakarille viiden koiran kanssa! Onneksi nuo lapset viela niin pikkusia, etta laitan ne kassiin ja eikun menoks.

Hattivattiselle voimahali! :flower:

Ja voi Mariq, toivottavasti olisi vaara halytys! Mun veljen tyttoystava odotti myos kaksosia ja vuosi kuin seula alkuraskaudessa. Olivat ihan varmoja, etta mennyt kokonaan kesken, ja koko raskauden ajan vuosi verta, han oli myos naistenklinikalla viimeiset pari viikkoa ja lopulta viikolla 33 syntyi terve pieni poika. Tuo poika on tanaan jo vuoden ikainen!
Toivotaan, etta kaikki menee lopulta hyvin myos siella!! :hug:
 
Moikka kaikille.

Olen käynyt lueskelemassa teidän juttuja ja seurannut teidän vaiheta, kyllä monella on jännnät paikat.

Täällä menossa rv 7+2. Kauhee väsymys on ollu kokoajan, voisin vaan nukkua ja kun herään oon yhtä väsyny ku nukkumaan mennessä. Etova olo on ollu, ruoka ei maita, mut kun saa vaan syötyä, niin olo helpottaa hetkeksi. Rinnat on myös olleet arat. Näitä raskauden ihania oireita... No suurin huoleni on kuitenkin ollut se kun mulla on ollut jo 2 viikkoa vähän vuotoa. Välillä saattaa olla puoli päivää ettei vuotoa tule ja taas välillä se on ruskehtavaa, välillä ihan veristä. Pari kertaa tullu niin paljon et voi verrata kuukautis vuotoon. Nyt eilisestä taas vuoto hieman hellittänyt. Viime viikolla mulla otettiin hcg mikä oli kyl ihan hyvä 6356. Ens tortaina mulla on ultra. Klinikalla vaan lohduttivat et näihin hoitoihin kuuluu valitettavan usein vuoto. Ja käskivät ottaa sitten yhteyttä jos vuoto muuttuu runsaammaksi. No, lohduttaudun itse sillä, että mitään kipuja mulla ei ole ollut, koska kuvittelisin ainakin, et jos keskenmeno tulee, niin siinä on varmasti aikamoiset kivut kun viikkojakin on kuitenkin jo kertynyt. En ole vielä uskaltanut kirjoitella tuonne plussaajien puolelle, lueskellut kyllä olen niitten juttuja. Jos sitten ultran jälkeen uskaltais, kun saadaan selvyys tähän kaikkeen.
Kyllä piinapäivät oli kamalia, mut kyl tää on tuhat kertee kamalampaa, joten varautukaa siskot...

Toivotan oikein paljon kaikille tsemppiä hoitoihin ja plussa tuuli täältä puhaltelen teille. Nauttikaa kesästä.
 
Suurkiitokset kaikille tsemppauksesta, kaikki tuki tuli tarpeeseen :)

ON. Punktiosta kotiuduttu, huh mikä reissu... Mutta hengissä selvittiin :) Onneksi mun kohdalla kävi niin, että kipu ei ollut aivan täysin sietämätöntä, vaikka kyllähän se tuntui. Lähinnä tunne oli tosi epämiellyttävä. Jännitin niin kovasti, että lääkäri ja hoitajatkin huolestuivat, kun pulssi huiteli jossain 150:ssä. Sain pariin otteeseen toimenpiteen aikana lisää kipulääkettä, ennen punktiota diapamin ja suonensisäisesti antibioottia, suolaliuosta, kipulääkettä ja rauhottavaa. Onneksi homma oli nopeasti ohi ja sekä lääkäri että hoitajat oli ihania ja tsemppasivat koko toimenpiteen ajan ja kertoivat, missä mennään.

Saalis yllätti meidät puun takaa - 21 follia punktoitiin ja sieltä saatiin 18 munasolua :O :) Eli hyperin riski on nyt suurempi, toivotaan ettei se pääse hyökkäämään. Nyt saakin sitten jännittää viikonlopun, miten miehen ja mun solut juttelee keskenään...:eek:

Sharonalle onnea siirtoon ja mariqille tsemppiä ja taistelumieltä, älä vielä luovuta ethän! Jensar, kiva että sun olo on jo parempi. Toivottavasti se jatkuukin hyvänä :) Kiva Heidari kun kävit meitä moikkaamassa, kovasti tsemppiä sullekin ja tarrasukkia matkaan :)

Täällä keskitytään nyt toipumiseen ja lepoon, olo on aika turta ja arka, mutta toivotaan että se tästä...
 
Sharonalle lykkyä alkionsiirtoon ja toivottavasti on kaikki siellä hyvin sen siirron suhteen!!

Heidarille tsemiä , toivotaan että kaikki on vuodosta huolimatta ok, ainaki arvot tuntuu olevan kohdallaan!

Hattivattinen: Hienoa!! Kuulostaa kyllä nyt lupaavalta ja muista juoda vaan tosi paljon ja levätä jotta palaudut kuntoon!! Kannattaa levätä vaikka olo olisi ihan hyvä, voi nimittäin huono olo yllättää niin kuin mulla kävi!:whistle:

ON: Ei oo ainakaan tullut klinikalta soittoa joten kaipa siellä on jotain toimintaa tapahtunut soluille. On vähän sellanen tunne että jos ei kunnollista alkiota näin saada niin ei sitten millään kun pitäis kaikki olla kuitenki ok. Munasarjat on alkaneet turpoamaan eilisestä, tuntuu kunnon kohoumina vatsan päältä ja näkyykin varsinkin jos on rakko täynnä. Iiks, toivottavasti on kaikki hyvin. Vieläkin on verenpaineet huonot ja silmissä mustenee kun on ylhäällä, täytyy mainita siitä huomenna:confused: Juonu oon ainaki pari litraa/päivä.
 
Heipsan,

Taalla on kotiuduttu ja makaan sohvalla ihmettelemassa menoa.
Siella oli labrassa 8 alkiota, kaikki hyvin jakautuneita ja siirtoon meni yksi "taydellinen" 8-soluinen yksilo, laakari sanoi "it is beautiful, absolutely perfect". Saimme alkiosta hienon kuvan kun laittoivat sen mikroskoopilta ruudulle :)
Sitten saatiin myoskin ultra kuva mukaan, siina nakyy kuinka katetri on tulossa ulos ja pieni valkoinen ilmakupla jai sinne :D

Ne loput alkiot jaa labraan viela kasvamaan, jos ovat huomenna viela menossa mukana, menevat pakkaseen. Kotiin tulee kirje sitten myohemmin ja kertoo montako on pakkasessa.

Nyt menen vahan lepailemaan..
 
Sharona: Hienoa!! Nyt on hyvä odotella kiinnittymistä ja tietää sitten että ei se ole kun siitä kiinni, kun noin hienon yksilön saitte kyytiin !!:heart:

Kevätkello: Mulle laitettiin ennen toimenpidettä ja sen lopussa suoraan suoneen jotain, en yhtään tiedä mitä se oli mutta pahan olon teki. Oon muutenkin herkkä kaikelle "ylimääräiselle" kropassa, joten en ihmettele että tuostakin sain olon huonoksi.

On: Toivon hartaasti että olis meilläkin ainakin yksi hyvä alkio ja vaikka bonukseksi jotain vielä pakkaseenkin. En nimittäin näillä näkymin kyllä ihan heti lähde uuteen kierrokseen, sen verran kipeetä tekee munasarjoissa tällä hetkellä. Pissalla käymisien yhteydessä kramppaa koko suolisto ja vatsaontelo, epäilenkin että siellä jotain nestettä on:confused: Toivottavasti kaikki olis hyvin.
 
***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***


Jensar.............1.IVF..............kesäkuu.........punktio vko 26?
Hattivattinen....1.IVF...............kesäkuu.........punktio vko 26?
Tuuli1976........1.IVF...............elokuu
Dreamer74......1.IVF...............loppu kesä
Talvitaika.........1.IVF............... elokuu (puntio vko 36)
83yrittäjä..........1.IVF............syys-/lokakuu
Moto76.............1.IVF............elo-syyskuu


***2/3 HOITO:***

elohopea..........1.IVF / 1.PAS......elokuu
Sartsa00..........3.ICSI................ .?????
Kevätkello..... ...2.ivf...................syksy
Pollyanna.........2.IVF...................syksy
Mimosa2011....2.IVF....................syksy
Miranda-81......2ivf/icsi..............heinä-elokuu
Ellenni..............?........................elokuu
Sol.................2.ICSI..................elokuu
mariq.............2.IVF.1PAS...........elokuu
pepponen........2.ICSI.................syksy



*** PIINAILIJAT ***
Nimi.............Hoito...............Alkio(t)...........PP...........Testipäivä
lallaa...............IVF................ .2..................14................1. 7
Miles...............1icsi............... ....................11...............4.7
Sharona...........IVF.................1...................0................13.7

***PLUSSANNEET***.............................................LA
Marilis..........yllätys luomuplussa........toukokuu
Toiveissa.........1.ICSI................ .kesäkuu.............
Heidari...........1. IVF/1. PAS.......kesäkuu..............
Sinirusko.........1.IVF................. .kesäkuu.............20.2.2012
 
Viimeksi muokattu:
B]mariq[/B] tsemppiä sulle ja iso hali :hug:[ , toivon kovasti että kaikki olisi hyvin.

hattivattinen Wau, mikä saalis munasoluja, nyt vaan onnea hedelmöitymiseen/ jakautumiseen! :)

sharona nyt otat vaan extra iisisti nää pari ekaa päivää, niin eiköhän alkio kiinnity!

Mulla jännät paikat, meinaan testailla jo ylihuomenna ja sit uusiksi viel maanantaina.... Jännittää...
 
Tsemppiä Jensar siirtoon! Toivottavasti saatte hienon matkalaisen kyytiin ja huuruneniä pakkaseen ja sitten vaan piinailemaan ;)

Sharonalle supertsempit piinaviikkoihin! Toivotaan, että teidän hienot alkiot jatkaa samaan malliin kehitystään ja pääsevät pakkaseen!

ON: Täällä olo toistaiseksi tosi hyvä, yllättävänkin hyvä *koputtaa puuta* Oleilin eilen vaakatasossa koko loppupäivän kun kotiin päästiin ja juonut olen tolkuttomasti. Muutenkin yritän ottaa tosi varovasti, jotta olis ainakin omalta osalta kaikki keinot käytetty hyperin ehkäisemiseksi. Kipuja ei juuri ole ainakaan toistaiseksi ollut, mitä nyt muniksia nippailee välillä ja vatsa on aika turvoksissa. Parempi olo on kyllä nyt kuin eilen, toivotaan että samaan malliin jatkuukin. Ulkona olis ihana ilma, mutta hetken pihalla käytyäni totesin, että kuumuus ahdistaa ja saa olon tosi epämukavaksi, joten siirryin takas sohvan nurkkaan tuulettimen löyhyteltäväksi :D

Piinallista jännäillä koko viikonloppu, miten meidän käy. Vähän kyllä itseä epäilyttää tuo suurehko munasolusaalis, määrä harvemmin korvaa laatua... Täytyy vaan toivoa, että edes pari niistä olisi tarpeeksi kypsiä hedelmöittymään ja jakautumaan :confused:
 
***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***


Hattivattinen....1.IVF...............kesäkuu.........punktio vko 26?
Tuuli1976........1.IVF...............elokuu
Dreamer74......1.IVF...............loppu kesä
Talvitaika.........1.IVF............... elokuu (puntio vko 36)
83yrittäjä..........1.IVF............syys-/lokakuu
Moto76.............1.IVF............elo-syyskuu


***2/3 HOITO:***

elohopea..........1.IVF / 1.PAS......elokuu
Sartsa00..........3.ICSI................ .?????
Kevätkello..... ...2.ivf...................syksy
Pollyanna.........2.IVF...................syksy
Mimosa2011....2.IVF....................syksy
Miranda-81......2ivf/icsi..............heinä-elokuu
Ellenni..............?........................elokuu
Sol.................2.ICSI..................elokuu
mariq.............2.IVF.1PAS...........elokuu
pepponen........2.ICSI.................syksy



*** PIINAILIJAT ***
Nimi.............Hoito...............Alkio(t)...........PP...........Testipäivä
lallaa...............IVF................ .2..................15................1. 7
Miles...............1icsi............... ....................12...............4.7
Sharona...........IVF.................1...................1................13.7
Jensar..............IVF................1....................0................16.7

***PLUSSANNEET***.............................................LA
Marilis..........yllätys luomuplussa........toukokuu
Toiveissa.........1.ICSI................ .kesäkuu.............
Heidari...........1. IVF/1. PAS.......kesäkuu..............
Sinirusko.........1.IVF................. .kesäkuu.............20.2.2012
 
Viimeksi muokattu:
ON: Täällä käyty siirrossa ja yksi paras alkioista siirrettiin,kaiken kaikkiaan neljä oli hedelmöittynyt joista yksi oli vielä kyseenalainen miten kehitys jatkuu. Ensi viikolla saadaan tietää sitten menikö pakkaseen mitään, tiistaina soittoaika.

Mulla oli (niin kuin arvelinkin) nestettä vatsaontelossa mistä johtuu kivut tällä hetkellä. Verta oli vuotanut kuitenkin sen verran että pitää alottaa rautakuuri ja tarkkailla oloa, nyt vielä on paineet aika alhaiset ja silmissä sumenee vähän väliä. Toivottavasti tämä tila ei ainakaan vaikuttaisi mahdolliseen kiinnittymiseen mitään.:confused:
 
***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***


Hattivattinen....1.IVF...........kesäkuu.........punktio vko 26?
Tuuli1976........1.IVF............elokuu
Dreamer74......1.IVF.............loppu kesä
Talvitaika.........1.IVF...........elokuu (puntio vko 36)
83yrittäjä..........1.IVF..........syys-/lokakuu
Moto76.............1.IVF...........elo-syyskuu


***2/3 HOITO:***

elohopea..........1.IVF / 1.PAS......elokuu
Sartsa00..........3.ICSI................ .?????
Kevätkello..... ...2.ivf...................syksy
Pollyanna.........2.IVF................. ..syksy
Mimosa2011....2.IVF....................syksy
Miranda-81......2ivf/icsi..............heinä-elokuu
Ellenni..............?.................. ......elokuu
Sol.................2.ICSI.............. ....elokuu
mariq.............2.IVF.1PAS...........elokuu
pepponen........2.ICSI.................syksy



*** PIINAILIJAT ***
Nimi..........Hoito..........Alk io(t)...............PP.......Testipäivä
lallaa........ IVF................ .2..................15................1. 7
Miles.........1icsi............... ....................12...............4.7
Millie73......1.icsi...............2...................5.................11.7
Sharona.....IVF.................1. .................1................13.7
Jensar.......IVF.................1 ..................0................16. 7

***PLUSSANNEET***....................... ......................LA
Marilis..........yllätys luomuplussa........toukokuu
Toiveissa.........1.ICSI................ .kesäkuu.............
Heidari...........1. IVF/1. PAS.......kesäkuu..............
Sinirusko.........1.IVF................. .kesäkuu...........20.2.2012
 
***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***


Hattivattinen....1.IVF...............kesäkuu.........punktio vko 26?
Tuuli1976........1.IVF...............elokuu
Dreamer74......1.IVF...............loppu kesä
Talvitaika.........1.IVF............... elokuu (puntio vko 36)
83yrittäjä..........1.IVF............syys-/lokakuu
Moto76.............1.IVF............elo-syyskuu


***2/3 HOITO:***

elohopea..........1.IVF / 1.PAS......elokuu
Sartsa00..........3.ICSI................ .?????
Kevätkello..... ...2.ivf...................syksy
Pollyanna.........2.IVF...................syksy
Mimosa2011....2.IVF....................syksy
Miranda-81......2ivf/icsi..............heinä-elokuu
Ellenni..............?........................elokuu
Sol.................2.ICSI..................elokuu
mariq.............2.IVF.1PAS...........elokuu
pepponen........2.ICSI.................syksy



*** PIINAILIJAT ***
Nimi.............Hoito...............Alkio(t)...........PP...........Testipäivä
lallaa...............IVF................ .2..................15................1. 7
Miles...............1icsi............... ....................12...............4.7
Sharona...........IVF.................1...................1................13.7
Jensar..............IVF................1....................0................16.7
Millie73.............1.icsi.............2....................4.................11.7

***PLUSSANNEET***.............................................LA
Marilis..........yllätys luomuplussa........toukokuu
Toiveissa.........1.ICSI................ .kesäkuu.............
Heidari...........1. IVF/1. PAS.......kesäkuu..............
Sinirusko.........1.IVF................. .kesäkuu.............20.2.2012[/QUOTE]
 
Hienoa Jensar, ihanaa että pääsitte siirtoon! :flower: Nyt toivotaan, että saatte vielä huurunenät pakkaseenkin, hieno hedelmöittymissaldo teillä! Nyt vaan malttia, kestäviä hermoja, pitkää pinnaa ja jaksamista piinapäiviin :)

Mua pelottaa huominen valtavasti... :| Jotenkin on sellainen olo, että hedelmöittymissaldo ei voi olla kummoinen, kun ei niiden munisten määrä korvaa laatua. Varsinkin, kun vielä viikko ennen punktiota näytti siltä, että vaihtuuko koko hoito inssiin, niin ei ne yhtäkkiä kaikki voi sieltä kypsyä superyksilöiksi. Hirvittää, jos yksikään ei selviä siirtoon asti...

No, asiaan ei voi nyt tässä vaiheessa vaikuttaa eikä se kyllä stressaamalla tai etukäteen murehtimalla parane. Joten yritän olla ajattelematta koko asiaa :whistle:

Tsempit teille kaikille piinistelijölle, toivottavasti pääsen teidän kanssa jännäämään huomenna!
 
Hattivattinen: Kyllä tuosta teidän määrästä varmaan muutama hedelmöittyy:p Milloin saat tietää tilanteen, huomennako??

ON: En tiedä olisko hormooneilla osuutta asiaan mutta eilen oli aika vaikea päivä. Itketti ja harmitti tää oma tila (ainakin lievä hyperi tällä hetkellä) kun ei pysty tekemään mitään ja yht äkkiä koko hoidon lopputulos alkoi vaikuttamaan synkältä ja kaikki usko tuntui kadonneen. Varmaan se oli sitä vaan kun jännitys purkaantuu ja kun on kaikki tehty mitä tehtävissä on:confused: Lisäksi kun miehen spermaa oli niin hitosti kehuttu ja mussakaan ei mitään vikaa pitänyt olla, aloin yhtäkkiä harmittelemaan miks ei ne neljä solua hedelmöittyneet. Tyhmää, tiedän:ashamed:, mutta nyt on olo jo hitusen parempi ainakin psyykkisesti ja toivottavasti olisin huomenna jo työkunnossa.b=)d
 
Jensar: tsemppi- ja voima:hug: Voisin sanoa, että tiedän tunteen siitä, kun mikään ei ole enää omissa käsissä. Jotenkin vielä siinä stimulaatiovaiheessa, kun piikittelyt ynnä muut lääkitykset on omalla vastuulla ja jotenkin kontrolli hoidon etenemisestä on omissa käsissä, niin usko koko hommaan on paljon vahvempi. Mutta nyt, kun ollaankin luonnon käsissä, ei hermot meinaa kestää. Mäkin olen kyyneliä tihrustanut vähän väliä punktion jälkimainingeissa. Eka iso itku tuli silloin, kun mies tuli heräämöön toimenpiteen jälkeen - jännitys purkautui niin voimalla, että mieskin jo säikähti, että mikä on. Mutta täytyy sanoa, että parempaa tukea en olisi voinut toivoakaan - mies on hemmotellut mua koko viikonlopun ja koko ajan vahtinut, että kaikki on ok. Ja sitten kun saa vielä teiltä kanssasiskoilta ihanat tsemppaukset, niin hyvissä käsissä ollaan :)

Voi toivotaan nyt Jensar että sun hyperin oireet kaikkoaisivat mahdollisimman pian! Mua jotenkin pelottaa, että se voi vielä yllättää muutamankin päivän jälkeen punktiosta ja sittenhän sitä vasta hermorauniona ollaankin, jos niin hyvä tuuri käy, että päästäisiin huomenna siirtoon ja hyperi iskisi vasta sen jälkeen :O Huomenna tosiaan saadaan vasta tietää hyvät/ huonot uutiset meidän solujen ja alkioiden suhteen. Mehän ei silloin punktion jälkeen saatu tietää edes sitä, kuinka moni kerätyistä soluista oli kypsiä, ainoastaan se punktoitu määrä.

Nyt vaan Jensar lepäät ja pidän huolen itsestäsi ja sisällä matkaavasta kyytiläisestä :) Ja jos vähänkään pahalta tuntuu, niin lisää saikkua vaan huomenna, eiks joo :)
 
Kiitos Hattivattinen!:hug: Mullakin punktiossa yht äkkiä hanat aukes, en heti osannut sanoa edes mikä oli kun alkoi vaan kyyneleet tulvia ja siinä sitten yritin pidätellä ja selittää että kyllä mä kestän. Eilen oli sama homma kotona ja kun sain tietää että vatsaontelossa oli nestettä. Se tuntuu tosi ikävältä ja saan kivuliaita kramppeja aina kun liikun, käyn vessassa, käännän kylkeä tms. Meen huomenna hakee saikkua työterveydestä jos töissä tuntuu pahalta, yritän varmaan ainakin mennä aamulla jos vaikka olo pysyisi siedettävänä.

Miten te muut punktiosta selvinneet pystytte juomaan vetta 3-4 litraa päivässä?? Vai pystyttekö??Mä saan ihan kauheella väkipakolla vedettyä 2,5-3l ja sitte alkaa tulemaan jo paha olo kun on vatsa palleaan asti täynnä.:rolleyes: Ja tää kuumuus ei yhtään helpota tota tehtävää:headwall:
 

Yhteistyössä