Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

Jensarille supertsempit huomisaamuun! Taistelumielellä ja sillä ajatuksella, että kun sen kestää, niin helpottaa. Kauan sen ei pitäis kestää. Tuu sit kertomaan, kun kykenet, että miten meni. Toivotaan, että mahdollisimman kivuttomasti, nopeesti ja hyvin sujuen sekä tietysti munasolurikkaasti :)

mariqille tsemppiä ja jaksamista... Toivotaan, että siellä olis matkalainen/ matkalaiset kyydissä ja vuoto olis harmitonta.

Mites Sharonan fiilikset näin punktion jälkeisenä päivänä? Ootko jo toipunut ikävästä kokemuksesta? Toivotaan, että teidän hedelmöittymis- ja jakaantumissaalis olis huima!

Moto76lle tsemppiä ensi maanantain laparoskopiaan! Mun käsittääkseni mitään erityisiä hormoneja sen jälkeen ei tarvita, vaan pääsisitte sitten tähystyksestä toivuttuasi heti hoitoihin. Toivottavasti maanantain jälkeen oot senkin suhteen viisaampi :) Mä seuraan sua sitten perässä sinne laparoskopiaan, kun täälläkin se edessä, mikäli tää hoito ei tuota tulosta...

Ja kiitokset Kevätkellolle tsemppauksista, sitä tarvitaan! :)

ON: Tänä aamuna vedetty vika nenäsumute nokkaan ja illalla olis pregnylin pistäminen, vähän jännittää sen kanssa, että miten sohlaan niiden jauheiden ja nesteiden kanssa...
 
Moto76: Ei munkaan mielestä mitään hormonihoitoa tarvita leikkauksen jälkeen. Mikäli klinikka haluaa suunnitella ajoitetun hoidon alkamisen, voi sitä varten joutua popsimaan e-pillereitä että saadaan kierto tietynlaiseksi. Julkisella varmaan yleistä kun on tiukemmat aikarajat yksittäisiin hoitoihin. Yksityisellä varmaan suositaan omaan kiertoon hoitoja jos ei ajoitukselle muita erityisiä syitä ole:confused:

Hattivattinen: Se pregnylin sekoittaminen kävikin yllättävän iisisti, pelkäsin itsekin että onnistun sohlaamaan jotain. Kannattaa olla tarkka jos ohjeiden mukaan etukäteen poikkasee ne molemmat ampullit, ettei nesteet tai jauheet pääse kaatuilemaan. Itse tein niin, että avasin ensin nesteampullin, vedin sen neulaan, avasin sitten vasta sen jauheampullin ja sekoitin nesteen jauhojen sekaan. Ja sitte takasin piikkiin ja nahan alle. Neula oli todella inha siinä, oli pakko pyytää mies taas pistämään tuo niin kuin on pistänyt jarrutkin;)

Kiitos kaikille tsempityksistä, ne tulevat kyllä tarpeeseen:ashamed:Jännittää ja pelottaa hieman...:whistle: Pregnylin jälkeinen vihlonta alkaa jo olemaan aikamoista munasarjoissa, eli viime hetken toimintaa näyttää olevan! Tähän asti ollut aika kivutonta mutta toivottavasti tuo tietää vaan paljon kypsiä munasoluja!:p
 
Moto, onnea leikkaukseen! Leikkauksen jälkeen on jälkitarkastus kuukauden päästä ja sen jälkeen pääsee varmasti suunnittelemaan hoitoa! Toivotaan, että menee hyvin ja toipuminen pääsee nopeaan vauhtiin, mutta kannattaa tosiaan varautua siihen, että viikko voi olla sairaslomaa ja ettei varaa siihen mitään ohjelmaa, saa vaan rauhassa toipua!
 
hattivattinen ja Jensar: Sen takia valittiin Felicitas, kun asutaan 50km päässä Lappeenrannasta. Se on siis oikeestaan ainut yksityinen klinikka täällä suunnalla. Ja hyvää palautetta oon kyllä oikeestaan kaikilta kuullu. Meiän lääkäri on Katariina Roslund ja hän vaikuttais oikein ammattitaitoselta (kaikkihan ne tietty on!) ja kokeneelta lääkäriltä. :) Tähän asti oon tosi tyytyväine ja vähä hämmästynykii Felicitaksen toiminnasta ja ripeydestä, nimittäi eile ku kahen kieppeillä soitin sinne, ni ensikäyntiajan oisin saanu jo vaikka samalle päivälle, mut se ei oikei sattunu mun aikatauluihi ja tänää kopsahti postiluukusta kaikki infomateriaalit ja esitietolomakkeet. :D Nopiaa tuntus olevan ja sehän vaan passaa! :rolleyes: Supertsempit vielä punktioon teille!!

mariq: Voi tsiisus mä toivoisin, et tuo plussa pysyis! Tähän asti kuulostaa ainakii tuo vahva pp12 plussa tosi hienolta! :)
 
Vauva haaveissa: Ihan varmasti kaikki tulee menemään hyvin Felicitaksella, mulla ei oo yksityisistä mitään huonoa sanottavaa ollut ja toi ripeys on ihan huippuhomma! :) Nyt on hyvä aika alotella hoitoja koska syksymmällä tulee varmasti olemaan tiukempaa aikojen saamisien yms.kanssa. Silloin voi olla jo ns.hoitojonojakin, ainakin Hki:n Felicitaksessa oli viime syksynä näin. Kiitos tsempeistä! =)
 
  • Tykkää
Reactions: Vauva haaveissa..
hattivattinen: Sopiiks udella sulta pikkasen tuosta PCO:sta? Mullahan on kans todettu 8 vuotta sitten se, ku menkat ei vaan alkanu. Tai yhen ainoan kerra 17-vuotiaana tuli ja that´s it.. Tuota mun PCO:ta voi siis pitää vissiin aika pahanlaatusena.. :confused: Rakkuloita on molemmat munasarjat täys ja kohtu ihan liru. Luin, et sulla on myös endo ja se varmaan suurempana syynä lapsettomuuteen ku pco, mut miten tuo pco on vaikuttanu suhu? Ilmeisesti ei pahemmin - noh toki osana lapsettomuutta - mutta kun se vasta löytykii hiljattain? Mulla ei oo muita oireita ollu, ku just toi kuukautiskierron puuttuminen. Nytkin ku jätin pillerit pois tammikuun lopussa, ni ei oo menkkoja tullu ollenkaa vikan laatan "pillerimenkkoja" lukuunottamatta... :O
 
Viimeksi muokattu:
Huh, nyt on pregnyl pistetty. Kiitos Jensar vinkeistä, meni sun ohjeilla hienosti. Ilman niitä olisin mällänny jauheen pitkin pöytiä, kun kädet tärisi sen verran sitä ruiskua pidellessä... Toivotaan, ettei pistoksesta/ lääkkeestä tule pahoja sivuvaikutuksia. Ilmeisesti tosi voimakasta pahoinvointia ja oksenteluakin voi tulla... :O

Vauva haaveissa toki saa udella :) Mun pco on tosiaan todettu viime syksynä, kun hakeuduin lääkäriin kateissa olevien menkkojen vuoksi. Mun kierrot on olleet aina aika epäsäännölliset ja sitä mukaa kun ikää tulee lisää, tuntuvat ne menevän vaan koko ajan epäsäännöllisemmiksi. Silloin syksyllä lääkäri tosiaan ultrasi ja totesi helminauhamaiset munasarjat, reikäjuustoiksi niitä itse kutsun :) Pco on vaikuttanut myös siten muhun, että lihon tosi herkästi, minkä vuoksi mulla onkin metformin lääkitys. Lisäksi karvoitusta tuppaa olemaan normaalia enemmän, muita miehisiä piirteitä ei onneksi eikä mitään pahaa akneakaan ole ollut. Verikokeiden mukaan mun hormonitasot oli ihan normaalit. Mutta se todettiin, että ilman hormoniapuja en ovuloi itse ollenkaan - tai ehkä hyvällä tuurilla kerran vuodessa tai kerran kahdessa vuodessa... Eli meillä lapsettomuudessa on noi kaksi haastetta, pco ja endo, ja ivf-hoidoissa tuo yhdistelmä tuo myös omat haasteensa.

Toivotaan, että teillä on hyvä ja informatiivinen käynti ensi viikolla Felicitaksessa. Teille tullaan varmaan suosittelemaan lyhyen kaavan ifv-hoitoa, mikäli sitä hoitoa suositellaan. Se on ilmeisesti turvallisempi näissä pco-tapauksissa. Meillä mm aikataulut ja se endo vaikutti pitkän kaavan hoidon valitsemiseen. Mutta mikäli tää hoito ei tärppää, niin menen välissä laparoskopiaan ja sen jälkeen jatketaan lyhyen kaavan hoidoilla. Toivotaan myös, että sun pco:hon saat apuja :)
 
hattivattinen: :LOL: Tuo oli mun pelko myös :D Mulle tuli vähän huono olo ja rinnat tuli kipeeks, ei oikeastaan muuta. Nyt on huono olokin jo ohi tai sitte oon vaan tottunut siihen. Meinasin ihan piruuttani tehä raskaustestin vaan nähdäkseni ne kaks viivaa mutta maltoin sitten kun mietin kaks kertaa:ashamed:
 
***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***


Sharona..........1.IVF/ICSI.........kesäkuu......punktio 28.6
Jensar.............1.IVF..............ke säkuu.........punktio vko 26?
Hattivattinen....1.IVF...............kes äkuu.........punktio vko 26?
Tuuli1976........1.IVF...............elo kuu
Dreamer74......1.IVF...............loppu kesä
Talvitaika.........1.IVF............... elokuu (puntio vko 36)
83yrittäjä..........1.IVF............s yys-/lokakuu
Moto76.............1.IVF............elo-syyskuu


***2/3 HOITO:***

elohopea..........1.IVF / 1.PAS......elokuu
Sartsa00..........3.ICSI................ .?????
Kevätkello..... ...2.ivf...................syksy
Pollyanna.........2.IVF................. .syksy
Mimosa2011....2.IVF..................syk sy
Miranda-81......2ivf/icsi..............heinä-elokuu
Ellenni..............?.................. .....elokuu
Sol.................2.ICSI.............. ...elokuu
pepponen........2.ICSI.................s yksy



*** PIINAILIJAT ***
Nimi.............Hoito...............Alk io(t)...........PP...........Testipäiv? ?

lallaa...............IVF................ .2..................11................1. 7
mariq..............2.IVF..............2. .................11...............2.7
Miles...............1icsi............... ....................10...............4,7


***PLUSSANNEET***.............................................LA
Marilis..........yllätys luomuplussa........toukokuu
Toiveissa.........1.ICSI................ .kesäkuu.............
Heidari...........1. IVF/1. PAS.......kesäkuu..............
Sinirusko.........1.IVF................. .kesäkuu.............20.2.2012
 
Kiitos tytot myotaelamisesta :hug:

Eilen menin toihin, mutta palasinkin heti parin tunnin paasta taksilla kotiin kun iski ihan sairas kipukohtaus. En pystynyt suorassa seista, en pystynyt istumaan, enka voinut menna makuulle, kaikki liike sattui ihan pimean paljon. Hyva, etta sain puhuttua! Reilut kaksi tuntia kesti ennen kuin alkoi helpottaa :kieh:|O

Mulla on aikaisemminkin, kun issit on peruttu liian monen follin takia, ja ollut lieva hyperi, tullut samanlainen kipukohtaus, paitsi etta se kesti molemmilla kerroilla vain pienen hetken tuohon verrattuna.

Oliskohan siis taas hyperi kiusana. Toivon, etta se pysyy lievana, ettei tuoresiirtoa peruta. Se pistaisi kylla vituttamaan aika rankalla kadella!

Jensar ja Hattivattinen paljon tsemppia punktioon!

Mulle ei ole pregnylista tullut mitaan sivuoireita koskaan, ja todella monta kertaa sita olen jo kayttanyt. Ekalla kerralla luulin pregnylin aiheuttavan raskausoireita, mutta kas, se olikin raskaus (tuubissa tosin).

Mita kuuluu Mariq?
 
pp13 tuhruttaa menkkakipuaa.....tuun hulluksi(taijan olla jo).....soittaa oulun vl tänään jos ne osais sanoa sille kipukohtaukselle ja veren hulahdus kohtaukselle syyn..pelkään eniten kohdunulkoista....niitä ollut jo 2..viimeisin 07/07.en haluu enää ikinä..vaikka onhan mulla jo suuri % se saada vielä 3:KIN KERRAN...........................

oma intuitio on että ei tästä tule kuin keskenmeno....no niitäkin on jo 3kappaletta ollut viimeisin 02/10
 
Voi Mariq toivottavasti kaikki olisi hyvin ja intuitio olisikin pelko joka siella huutelee :hug:

Hyvia uutisia taalta, paastaan ihka ensimmaiseen siirtoon huomenna!!! Jihuuuuuuuuuuuuuu! :D

Arsyttaa vaan kun se hoitaja kieltayty kertomasta kuinka moni munasolu on hedelmoittynyt, ei siis mitaan tietoja herunut! Sanoi vaan, etta huomenna biologi katsoo uudelleen ja laakari sitten siirron yhteydessa kertoo tilanteen. Ugh.
Onpa rasittavaa.

Eniweis, olen onnellinen etta paastaan siirtoon nailla nakymin! Eli yksi on pakko olla mukana menossa viela :heart:
 
hattivattinen: Mulla on kans muuten tuo lihomisongelma ollu koko ikäni, varmast osittain tuon pco:n takia, osittain oman persouteni kaikkeen makeaan.. Paino jojoilee aika paljon, esim. nyt on tullu vuodessa taas jotain 7kg lisää painoa. :ashamed: Ylipainonen en kyl taia pahemmin olla, paino nyt 65kg ja pituus 165cm. Mut saan siis tosi tarkkaan tarkkailla painoani ja syömisiä ja kiloja tulee ku itestää, pois ne ei kyl meinaa lähteä mitenkää.. Oon koittanu lisätä nyt liikuntaa ja pidän täl hetkellä elämäni ekaa kertaa oikei liikuntapäiväkirjaakii. :D Nytkin oon täst lenkille raahautumassa. :)
Funtsin itekii, et jos tuohon ivf:ään nyt ekana hoitona päästään, ni varmaa lyhyellä kaavalla menee. Oon jostain kans lukenu, et se ois pcolaisille se parempi vaihtoehto. Toivottavast teillä tärppäis nyt, ettei tarvis ainakaa viel tässä saumassa sinne laparoskopiaa mennä. :)

Jensar: Oliks sulla tänää se punktio? :)
 
varmaa lyhyellä kaavalla menee. Oon jostain kans lukenu, et se ois pcolaisille se parempi vaihtoehto.
Mulle sanottiin juuri toisin pain, mulla on PCO tyyppiset munasarjat, eli helminauhamaisia pienia rakkulaita taynna joka kierron alussa ja stimulaatioon reagoivat tosi hyvin, eli kasvaa monta follia suht pienella annostuksella. Sanoivat, etta pitka hoito ajaa kunnolla alas oman hormonitoiminnan ja sallii laakareiden olla paremmin "in control" kun saadaan kasvatettua tasakokoisia folleja ja estetaan jarruilla ennen aikainen ovulaatio. Luulen, etta tuo sopiiko naiselle paremmin pitka vai lyhyt kaava, riippuu pitkalti siita kuinka hyvin munasarjat reagoivat stimulointiin. Joillakin naisilla jos on "laiskat" munasarjat on vaarana, etta pitkassa kaavassa ne ei toimikaan enaa ollenkaan jarrujen jalkeen.
 
Mariq: Koeta kestää, kaikki on varmasti ihan hyvin!!:hug: Voisit tehä viikkonäyttösiä jotta näet nouseeko hormonit niin kuin pitää...:p

Sharona: Hienoa!!! Nyt voit huokasta helpotuksesta. Toivottavasti hyperi pysyy aisoissa jos sinulla sellainen on, yritä levätä ja juoda vaan hirmu paljon!!

ON: Täällä kotiuduttu punktiosta, aikamoisessa pökkyrässä ollaan:wave: Menihän se ihan hyvin muttei ongelmitta. Puudutus ja lääkkeet tehos muhun hyvin, olo lähenteli jossain unen ja sekopäisyyden välimaastossa koko toimenpiteen. Mitään ihan karmeata kipua ei tuntunut missään vaiheessa mutta olo oli todella epämukava koko toimenpiteen ja kaikki neulan pistokset yms.tuntuivat todella hyvin ja sattui. n.20 follia punktioitiin joista vain. n8 kpl oli semmoisia isoja. Näinpä sitten kävikin että 8 munasolua saatiin saaliiksi, se on kuulemma ihan hyvä tulos ja olen ihan tyytyväinen. Toisen puoleisen munasarjan punktion aikana tunsin kuinka tavaraa alkoi valua pitkin jalkojen väliä ja pakaroita, arvasin että se oli verta ja säikähdin hieman mistä se tulee. Lääkärikin kumarteli pariin otteeseen katsomaan suu ammollaan mitä sieltä tulee ja kun kysyin, sanoi että verta. Hieman siinä sitten säikähdin ja jännitys ja hermostuminen laukesi itkun muodossa, toki kivullakin oli osuutta asiaan. No sain koottua itseni loppua kohti ja kipuun antoivat vielä lisää lääkettä suoneen loppuvaiheessa, pyytämättä. Toimenpide kesti sitten aika kauan koska verenvuoto ei tyrehtynyt, tuli siis suoraan jostain suonesta. Yrittivät jollain painamistekniikalla sitä tyrehdyttää mikä sattui ihan sairaasti, ja lopulta ommeltiin sitten tikit kun ei muu auttanut. Olo oli ihan hyvä jälkikäteen, mitä nyt vähän tokkurainen ja pahoinvoiva lääkkeistä mutta muuten ihan hyvä kokemus jäi tuosta. Ainiin ja sairaslomalappuun eivät kuulemma voineet laittaa mitään "vale"koodia vaan joko blanco tai sitten ihan totuudenmukainen toimenpidekoodi. Se oli pettymys mutta olen valehdellut jo poissaoloni töihin muutenkin joten ei sitä lappua tarvitse töihin viedäkään.

Jos ei soittoa kuulu huomenna, mennään lauantaina 9.20 siirtoon, jännittää ihan vietävästi!!!:eek:
 
Sharona: Ahaa, no saapas nähä kuin meillä sit menee siis JOS tuonne ivf:ään päästään. Mulle se on ihan sama, joten lääkäri saa toki sen päättää niinku parhaimmaksee katsoo. :) Toivottavast sit ens keskiviikon ensikäynnillä selviäis jo jotain meiän hoitomenetelmistä.

Jensar: Hui kauheeta! :O Onneks teiän saalis oli kuitenkii hyvä ja nyt kun ne viel hedelmöittyis hyvin. :hug:
 
Jensar Onnea punktion kestamisesta ja 8 solua on kylla hyva saalis! :)

Kysymys kaikille punktiosta
Hakkasiko teilla se laakari silla neulalla?
Meilla siis ihan otti vauhtia ja hakkasi sen sisaan jostain, se siina sattui eniten, en ole elaissani viela kokenut tuollaista kipua. Mulla on tosi korkea kipukynnys, mutta voin rehellisesti sanoa, etta se punktio oli elamani kivuliain kokemus.
Mieskin sanoi jalkikateen, etta ihmetytti mihin se laakari hakkaa sita neulaa, ihan kun kiven lapi yrittais paasta..
 
Sharona: Mulla oli joissain kohdissa samanlaista, että tuntui että ei mee silleen pehmeesti se neula sinne minne pitäis mennä...Mulla ei varsinaista hakkaamista ONNEKSI ollut, mutta tökkimistä ja ronkkimista sitäkin enemmän. Keskityin varmaan siihen niagaravuotoon joka solisi siellä jalkojen välissä ja se vei huomion pois toimenpiteestä:rolleyes:
 
Jensar Onnea, että punktio takana ja selvisit hengissä! :) Aikamoiselta kyllä kuulosti, saa nähdä millaiset japanin putoukset mulla huomenna holahtaa... :O Mutta tosi hieno saalis teillä! Ja toivotaan, ettei puhelin huomena pirise ja että teidän hedelmöittymissaaliskin olisi yhtä hieno. Nyt keskityt vaan lepäilemään ja pistät miehen passaamaan ;)

Sharonan kysymys neulan hakkaamisesta alkoi kyllä hirvittää huomista odotellessa... Noh, pitää vaan toivoa että se on nopeasti ohi ja lääkettä saa lisää niin paljon kuin tarvitaan. Mutta onhan se nyt selvää, että tuskin sellaisesta operaatiosta selviää niin, ettei missään tuntuisi.

Vauva haaveissa ja Sharona Varmaan on tosiaan niin, että ivf:n kaava päätetään sen mukaan, miten munasarjat reagoi stimulaatioon. Käsitykseni on, että mikäli vastaavaa stimulaatiota ei aiemmin ole, niin tällöin pcolaisille suositellaan sitä lyhyttä kaavaa, kun ei sitä omaa hormonitoimintaa monesti niin paljon ole. Pitkän kaavan hoidossa on taas se etu, että ajoituksen pystyy sopimaan ja haarukoimaan tarkemmin. Ja taas lyhyessä puolensa siinä, että loppuvaiheessa hyperiä voidaan vielä ehkäistä ja on joku backup-keino sen varalta. Joka tapauksessa yksilöllisiä juttuja...

Vauva haaveissa...vielä tuosta painon heittelystä. Suosittelen kovasti vähähiilihydraattista ruokavaliota, se tuntuu sopivan ainakin mulle. Ei siis mitään tiukkapipoista superkarppausta, vaan hiilareiden määrän ja laadun tarkkailua. Mutta nämäkin on niin yksilöllisiä juttuja, että toinen sopii toiselle ja päinvastoin :) Pitäisi löytää se kultainen keskitie :saint:

Mä keskityn nyt lepäilemään loppupäivän, kun olo alkaa olla jo sen verran tukala ja munasarjoja jomottelee. Nestettä oon tankannut hulluna jo maanantaista lähtien, jos se vaan jotenkin ehkäisisi sitä hyperin hyökkäystä. Illalla pitänee syödä jotain vielä aika myöhään, kun ennen punktiota pitää olla syömättä ja juomatta ja meillä on se vasta aamupäivällä. Se vähän ärsyttää, että saadaan vasta maanantaina tietää, onko mitään siirrettävää, kun viikonloppu osuu tähän väliin. Jännät päivät edessä :whistle:

Mariqille vielä tsempit! Joko soitit sinne teidän polille?
 
beta-hcg,veritesti PP13 arvo 202, raja on 39-270
eli jos vuotoa ja kipuja ei tule ens viikolla uus hcgverikoe ja jos arvo on ookoo,tais tuplaantua joka toinen pv tai jotain...eli yli 1000 pitää olla..niin vk28 eka ultra
 
Heippa!
Tiistain Epätoivosta on selvitty ja foolihappoa ostettu.
Olisiko se auttanut jo silloin?
Jenkkilässä esim testataan veren foolihappopitoisuus, ja meille ei edes asiaa mainittu.

Valtion ravitsemusneuvottelukunnan nykyinen suositus on, että 400ugr syötäisiin foolihappoa jo ennen raskautta. Se estää selkäydinv aurioita ja aivokehityshäiriöitä Suomessa tehdään 40 aborttia vuosittain johtuen em kehityshäiriöistä. Että näyttöä on! Myös kehittää limakalvoa ja istukkaa!
Tehoaa nimenomaan ennen raskautta.
Että sellainen tietoisku!

Punktio on yksilöllinen.
Multa imuutettiin 26 follia, ja kipuja ei ollut enempää kuin hammaslääkärissä.
Ei siis pelkoa! Ei ne ronki neulalla tms!

Mariq, tsemiä!!!
 
Punktio on yksilöllinen.
Multa imuutettiin 26 follia, ja kipuja ei ollut enempää kuin hammaslääkärissä.
Ei siis pelkoa! Ei ne ronki neulalla tms!
Sua ei siis ilmeisesti kovin ronkittu :)

Ehka taalla Hollannissa tuokin tehdaan toisin, sen takia sita tuolla aikaisemmin kyselin, kun tosiaan ihmetyttaa vielakin, etta miten se oli niin sairaan kivulias. Ihan kun olis isolla veitsella hakattu alapaahan. En usko, etta Suomessa samalla tekniikalla tehdaan, silla taalla moni on sanonut, etta "ei se satu paljoa" tai "se on nopeasti ohi" mutta olisittepa kokeneet tuon! Tai siis hyva, etta ette ole!
 
ON: Täällä sitten lisää takapakkia, mies lähti hakemaan lasta hoidosta ja mä aloin saamaan ihme "kohtauksia", tuntui että happi loppuu ja silmissä sumenee ja paniikissa sitte ravannu pitkin seiniä täällä että pysyn tolpillani. Jossain vaiheessa ku en enää muuta keksinyt olon helpottamiseksi, tajusin työntää sormet kurkkuun ja siitä sitten alkoikin iloinen oksentelu n.2 tuntia, kaikki nesteet ulos mitä olin ehtinyt aikaisemmassa hyvässä olossa tankkaamaan...Olispa tää nyt tässä ja pääsis huokasemaan että on koettelemus ohi. Hetken käväs jo mielessä soittaa ambulanssi:eek: Ehkäpä mun elimistö vaan reagoi niihin anestesisiin lääkkeisiin ja ehdinkin varmaan liian nopeesti tankkaamaan kun olo vaikutti jo niin hyvältä. Ennen syömisiä ja juomisia kun oli ihan normaaliolo. Huoh:headwall:

Meillä oli tosi mukava lääkäri ja hoitaja, oli kuulemma kovin huolestuneena tarkkaillu mun olotilaa ja koko aika kyselivät mikä on vointi. Melkein väkisin lisäsivät sitä kipulääkettäkin loppuvaiheessa. :) Hoitaja vielä pyyhki mun kyyneleitä siinä välissä, hih:ashamed:
 
Punktio tehdään ainakin täällä käyttäen samaa ultraäänianturia kuin normaaliultrassa ja siinä on vain lisänä se neula. Aika iso oli ja paksu, mutta taitava ja rauhallinen lääkäri.

Ei mulla ole koskaan ollut vuotoa myöskään esim. papassa tms..
 

Yhteistyössä