Heips!
Ilmoittaudun myös mukaan ketjuun...
Meidän taustaa, olen 33v ja mieheni 42v, asumme ulkomailla.
Olemme toivoneet lasta 2,5 vuotta.
Viime syksynä menimme lapsettomuustutkimuksiin ja siellä todettiin että miehellä on paljon siittiöitä, mutta ne ei liiku.
Kaksi inssiä takana viime vuonna marras- ja joulukuu 2010.
Kolmanteen inssiin oltiin menossa helmikuussa 2011, mutta spermatulos niin huono, ettei sitä kannattanut tehdä. ( Otti vähän koville, kun olin varautunut 6 inssikertaan). Lääkäri suositteli meille IVF:ää.
Haluttin vielä suomalaisen lääkärin mielipide ja käytiin toukokuussa suomessa yksityisellä juttelemassa ja suunnittelemassa hoito. Sovittiin että tehdään IVF seuraavaan kiertoon eli kesäkuussa. Sit tulikin ikävä soitto lääkäriltä parin viikon päästä käynnistä, että mulla on ollut hepatiitti b joskus, tuli kyllä aivan puun takaa tää juttu ( en ole elänyt "extra villiä nuoruuttaa"), eli ei mitään tietoa mistä tai keneltä olen sen saanut.
Vaikuttaa meillä hoitoihin siten, että alkoita ei saa pakastaa vaan kerta laakista mennään, vähän otti koville toi uutinen... kun muutenkin koko lapsettomuus on jo niin kova paikka, niin nyt tää koko hoitojuttukin meidän kohdalla vaikeutuu.
No, ton hepatiitti jutun takia meille tehdään sit niin, että kasvattavat alkoita pari päivää pidempään, jolloin saadaan mahdollisimman hyvä alkio selville ja siirrettyä.
Nyt siis kesäkuun kiertoon tehtiin eka hoito. Olin Hesassa hoidon takia 2,5 vkoa. Hormonit ei muhun vaikuttanut mitenkään negatiivisesti (siis ei sivuoireta).
Munasolujen keräys oli mulle todella kivulias ja kauhee kokemus vaikka sain rauhoittavia ja kipulääkettä. Saivat multa 10 kypsää munasolua, joista 9 hedelmöityi. Ja kun viel seur päivänä soitin niin kaikki 9 oli lähtenyt jakautumaan.
Alkion kypsytys päivänä 3 oli vielä ollut 7 hyvää alkioo , eli olis ollut pakkaseen laittetavaa jos sen olis voinu tehä.
Alkiot ( me haluttiin kahden alkion siirto koska ei voida pakastaa ja onnistumis prosentti nousee niin paljon) siirrettiin viikko sitten ja lääkäri sano että oli kaksi todella hyvää alkioo, että kyllä naillä pitäisi tulla raskaaksi. Kivasti tsemppas. =)
Nyt pitäs viikko vielä jaksaa odottaa että kannattaisi raskaustesti tehdä...
Alkuun oli ihan hyvä tsemppi päällä , mutta nyt pelottaa ja itkettää...
Mulla oli eilen ihme pistelyä mahassa ja pelottaa että mitä siellä tapahtuu... Tietty sitä pelkää pahinta, että alkio/alkiot olis kiinnittyny mutta että olis nyt sit jostain syystä ruvennu irtoileen..
Voi olla että teen jo huomen tai ylihuomen ekan raskaustestin, koska mun menkat pitäs alkaa näinä päivinä, jos en ole raskaana...
Niin ja nyt siis käytän emätinkapseleita lugesteron 3 kertaa päiväs ens viikkoon kunnes teen testin ja on kulunut 2 vkoa alkion siirrosta..