Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

Sol
Pääsispä jo piinailemaan, ja plussaamaan :heart: Tein tossa Vau:n laskurilla laskelman, että laskettu aika ois 13.3. Miten niin menen asioiden edelle... :whistle: Siitä näki myös, milloin sen vaavin sydän alkaa lyödä ja milloin liikkeet tuntuvat jne. Öh, olen vähän malttamaton. Vaikka pelottaakin paljon. Kunpa pääsis siihen siirtoon!!!

Silti, ihana kuvitella vauvaa nyt, kun ei ole ainakaan tiedossa, etteikö voisi sellaisen saada :heart: Katotaan, että romahdanko pilvilinnoista vaiko en. Mutta en ainakaan tänään, huomisen murheita!

Muokkausta: Tulikin mieleen, että voitaisko laittaa tohon plussanneiden listaan laskettu aika?
 
Viimeksi muokattu:
Heissan naiset!

Täällä myös käyty ekassa kontrolliultrassa 5 pistopäivän jälkeen. Saldo oli kyllä mielestäni vähän heikonlainen, vain toiselle puolelle lähtenyt kasvamaan 3 follia, pco-tyyppisten munasarjojen vuoksi lisäksi siellä oli ainakin 20 pienempää follia. Toisella puolella endokysta vain kasvanut eikä folleja ollenkaan. Lääkäri kuitenkin meinasi, että riittää jos vain toiselta puolelta saataisiin se muutama.
Sitten saankin lähetteen laparoskopiaan, mikäli tää hoito ei onnistu ja laparoskopian jälkeen jatketaan taas hoitoja...

No, ylihuomenna taas kontrolli, lisäksi heti juhannuksen jälkeen ja punktio mitä todennäköisimmin ensi viikon lopulla. Jännää! :eek: Niin ja mariq, kyllä me saadaan hieno plussapuhuri näin keskikesän kunniaksi aikaan, eiks joo!
 
Sol
Yhtään ei hedelmöittynyt. :headwall: Ei siirtoa. Munasolut oli hyviä ja kypsiä, jostain syystä nyt sitten ei hedelmöitystä tapahtunut. Ei pitänyt vaikuttaa, vaikka siittiöt ei liikkuisi juuri lainkaan. Plääh, en tiedä. Saiskohan jostain rauhottavia tai pitäiskö nyt tosiaan vaan lampsia alkoon. Ei kiinnosta mikään. Lääkärille on soittoaika täs myöhemmin, en tiedä mitä siinäkin sit selviää. :(

Romahdinpa sitten vauhdilla ainakin!!!!!
 
Sol, ei o totta! Tosi pahoillani olen puolestanne - olisi ollut kiva piinailla yhdessä... Eipä ole ihme, ettei mikään innosta. Toivottavasti jostain löytyy pilkahdus toivoa!

hattivattinen, onnea kontrolliin ja rauhallista juhannusta :)

mariq - mitkä tunnelmat? Mulle tuli jostain täysi lannistus.
 
sol:ei ole totta..kovasti voima haleja...prkl ottaa päähän ensin kauheaa lääke tykitystä ja sitt yhtäkkiä ...ei mitään..voimia.......
lallaa:kyll täälläki on kirves kaivossa.......

saa olla kyll onnellinen että on päässyt siirtoon vaikka rupusillakin alkiolla...onhan siinä jokin mahis sentään ku ei alkioita ollenkaan...ottaa niin päähän muitten puolesta...

pp5 ja negaa tullee sata varma...jomottaa tuota vasenta puolta siihen malliin...*itkee*
 
Sol
lallaa77 ja mariq Kiitoksia myötätunnosta, pahalta tää tosiaan tuntuu. Älkää nyt luopuko toivosta, teillä voi hyvinkin onnistaa! Haluaisin, et kaikkia onnistais, muakin sitten ehkä elokuussa.

ON Niin tosiaan, soitin lääkärille. Hän oli sitä mieltä, että kivesbiobsiaa voisi seuraavaksi kokeilla. Sillä voisi saada tuoreempia siittiöitä tms, parempia. Toivotaan ainakin! Ja mulla nostetaan annostusta, jotta tulisi useampi folli. Ehkä tän piti mennä näin, kesä lomaillen ja elokuussa sitten uudet tuulet. Voi viettää juhannusta kunnolla! :D Ehkä vähän laiha lohtu verrattuna raskauteen, mutta lohtu se on pienikin lohtu. Tulee varmaan tota masennusta pitkin kesää, tuun sit tänne aukoon päätäni ja valittaan elämän epäoikeudenmukaisuudesta, koittakee kestää :LOL:

Ihania ootte kaikki, plussatuulia ihan jokaiselle!

:heart:
 
Voi sol olen todella pahoillani tilanteestasi!

Oma tilanne: meillä oli siis 1. ICSI ja tänään on pp14 ja virallinen testipäivä. Viime viikolla, pp7-pp8, minulla oli viiltäviä kipuja, jotka asettuivat vasemmalle puolelle (tällaisia ei ole aiemmin ollut, vaikka muuten kuukkikivuista on kokemusta ihan riittämiin). Niitä ihmettelin ja soittelinkin neljä kertaa raskaana olelleelle (3 lasta) ystävälle, että kuuluvatko asiaan. Itse viikonloppuna (pp10-11) tuntui alavatsan ympärillä olevan kiristävä vanne. Sitten maanantaina (pp 12) alkoikin vessareissulla tulla verisiä pyyhkimisjälkiä (ei varsinaista vuotoa). Eilen soittelin Taysiin ja sain lähetteen verikokeeseen. Verikokeen ja kotitestin tulos on negatiivinen. :'( Että tällainen hoitokierros täällä, onpa saanut kaikkea uutta ja ihmeellistä kokea taas kerran. Uusi yritys joskus syksyllä, sen kuviot selvinnevät myöhemmin... Meillähän ei ole mitään pakkasessa, kun vain 2 munasolua hedelmöittyä ja molemmat siirrettiin. Ja nyt näköjään kuukit alkoivat sitten oikein kunnolla.
 
Viimeksi muokattu:
pepponen.voimia ja ei metkään saatu 1ivf ku 2 alkiota siirtoon ei mitään pakkaseen....mut nyt nauti kesästä...loppukesästä sitt vedetään porukalla plussat :)

pp5 närästää ja selkäkipua heijastaa nilkkaan asti.,eroaa 1ivf siten että sillon supisteli pp1-3 aika rajusti, nyt silleen vaan kihelmöi ja pisteli kohdunseutua......
ai niin pp4 närästi illalla hetken pienen...söin rasvasta ruokaa....
 
Viimeksi muokattu:
Sol
pepponen Voi ei :( Syksyllä sitten, plussataan kaikki :hug:

Miranda Kiitos :) Jotenkin meni eilinen päivä ihan ok, illalla sitten itkin senkin edestä. Kiva kaataa kaikki miehen niskaan, ei tää nyt senkään mielestä varmaan mikään hauska juttu ole. Onneksi olen sairaslomalla! No tietty, tänäänhän olis ollut siirto :/

Mutta tosiaan, syksyllä vino pino plussia!!! Ja kesällä jo mariq, lallaa ja muut siirtoihin pääsevät! Tsemppiä :kiss:
 
Solille pahoittelut hedelmöittymisestä:hug:

Pepposelle pahoittelut negasta!!:hug:

Lallaa: Oli ekat jarrut ja mun vatsanahka ei tykännyt siitä Orgalutranista ollenkaan. Piikin työntö sattui (myös miehen tekemänä) ja aine kirveli vielä enemmän kun Puregon, joka sekin kirvelee. Pistoskohta turposi ja punoitti aika pitkään vielä pistämisen jälkeen. Lisäksi mulla loppui Puregon-ampulli kesken ja jouduin sitäkin vielä tuikkaamaan lisää joka tietty pahensi kirvelyreaktiota :stick: Tsemppiä piinapäiviin!!:p


Kuuluuko pistoskohdasta tulla verta? Mulla tulee joka kerta niin että joutuu paperiin pyyhkimään monta kertaa:confused: Hoitaja sanoi ettei vatsanahassa ainakaan suonia pitäisi olla joten oletin ettei verta pitäisi näkyä...

Hattivattisen kanssa mennään samassa aikataulussa.:p

Tänään oli toka kontrolli ja muniksia on tullut aika paljon lisää. parhaiten kasvaneitä (koko n.11-12mm) oli muutama ja hieman pienenpiä alkoi olla jo niin paljon että laskettiin annosta sittenkin alkuperäiseen 125:een.. Meinasi jos ne kaikki tulee isompien kasvuun mukaan, on folleja jo liikaa. Kuulemma kaikki hyvin kuitenkin nyt ja ens maanantaina on kotrolli taas. Enteili punktiopäiväksi ke, to tai ihan viimeistään pe. Nyt kun mennään pienellä annoksella, ei tulosta tuu niin nopeeta vauhtia kun mitä voisi tulla ja se sopii ihan hyvin mulle. Varman päälle on ihan hyvä ottaa kun on eka hoito kyseessä:whistle:

Meillä on kauheen positiivinen lapsettomuuslääkäri. Suurinpiirtein jos on yksi folli niin kyllähän siitä jo se lapsi saadaan.....???? Yeah, right. Miksiköhän sitä ei oo kuulunut vielä sitten, jos se niin helppoa on. Mä pelkään edelleen että yksikään munasolu ei jostain syystä hedelmöity, se on mun pahin pelko tällä hetkellä. Kiinnittyminen on niin sattumaa että sitä en jaksa yhtään stressata enkä haluakaan, koska siihen ei voi vaikuttaakaan mitenkään:confused:

Tsemppiä myös muille piinailijoille!!:p
 
Viimeksi muokattu:
pp6 menkkaränkkä siis sama vitutus ku joka stna kierrossa 4 vuoden aikana....eli ne vitun menkat alkaa taas...no mitäpä muutakaan...onhan meillä pakkasessa 2 rupua aliota sama nekki heittää suoraan roskiin tarvi prkl turhaa alkaa lisää hoitoja mua niin vituttaa miksi ei onnistu :( prkl...mä vihaan kaikkia raskaana olevia akkoja...vittu ne eiole sitä lasta ansainnu yhtään enempää ku me lapsettomat prkl.....haistaa paska jokainen helposti raskaaksi tuleva joka näitä lukee ja on tyytyväinen ku tärppäs eka kerralla tai alle puolessa vuodessa.....
 
Voi hyvänen aika!!!
Ei juhannus ala onnellisissa tunnelmissa tässä ketjussa ei!

Sol, ei kun tsemppiä seuraavaan, ICSI kehiin.

Jensar, ICSI olisi teillekin vaihtoehto, jos pelkäät ettei hedelmöity.

Mariq, Voi Paska! Miten ne menkat nyt näin pian??!!!? No ei ainakaan tarvinnut piinailla ja ajatella ja elätellä turhia toiveita niinkuin allekirjoittanut meni tekemään.

Mulla ei menkat ole vieläkään kunnolla alkaneet, mutta eipä ne koskaan kestä muutamaa tuntia tahi rkl enempää, eli se limakalvo tosiaan mikään valtaisa ole.

Fertinova pitää vielä ovensa kiinni heinäkuun, eli "pakkolomalla" ollaan.
Kyllä muakin välillä ottaa kaikki kakarat nupista, jopa omat kummilapsi ja miehenkin lapset (vaikka aikuisia onkin). Mutta pakko muistaa, että ei tämä niiden vika ole.

HYVÄÄ JUHANNUSTA!!!! Juhlitaan kaikki tavallamme ja kun päivät alkaa taas lyhetä niin meidänkin tie äideksi on myös lyhyempi, JOO!!!
 
Pahoittelut Sol, että teillä kävi hedelmöittymisen kanssa noin huono tuuri :|

Samoin Pepposelle pahoittelut, ettei tärpännyt tästä hoidosta :|

Itsellä on vähän tuo sama pelko hedelmöittymisen suhteen kuin Solilla ja Jensarilla, varsinkin kun näyttää siltä, että vaste pistoksille on aika heikonlainen. Tänään olin tokassa kontrollissa ja näyttää siltä, että kummallakin puolella on vaan kaksi kunnollista kasvavaa follia eli yhteensä neljä. Toisessa munasarjassa se endometriooma on vaan niin hankalassa paikassa, että sen takaa follien punktoiminen on kuulemma vähän riskialtista ja hankalaa. Näin ollen lääkäri ehdottikin jo alustavasti, että mikäli näyttää siltä, että olisi tulossa vaan ne kaks toiselta puolelta, niin vaihdettaisiinkin hoito inseminaatioon. Joka tapauksessa annosta nostettiin nyt 100:sta 125:een, joten katsotaan vielä maanantain kontrollissa, mikä tilanne on.

Jensar - tosiaankin mennään tosi samalla aikajänteellä :) Mulla punktio -mikäli sinne päästään ja päädytään- on mitä todennäköisimmin ens perjantaina. Inseminaation aikataulua en sitten tiedä, mikäli päädytäänkin siihen.

Meillä on kanssa aivan superihana lääkäri. Sinne on aina kiva mennä ja hyvillä mielin lähdetään aina pois. Tykkään, että hän on realistisen toiveita herättävä, kertoo kuitenkin faktat just sellaisina kuin ne on ja tuo kuitenkin eri vaihtoehtoja esiin niin, että niiden suhteen osaa itse hänen tuella tehdä päätöksen.

Ihanaa keskikesän juhlaa itse kullekin! Ja tsemppiä!!!
 
Hattivattinen: Onko sulla endometriooman takia noinkin alhainen annos?? Kun mulla piti olla todella alhainen mutta se on silti isompi kuin sulla:confused:

Mulla on sellainen tilanne että munasarjat toimii ihan normaalisti mutta tuuba puuttuu siltä puolelta mistä ovis tulee. Senkin takia toivoisin kunnon saalista ja hedelmöittymistä, koska muusta hoidosta ei tule olemaan juuri hyötyä. No ainakin näillä näkymin olisi tulossa kai n.6-9 follia yhteensä mikäli pienemmässä koossa olevat eivät saavuta isompien kasvuvauhtia. Folleja kaikkinensa on varmaan jotain vähän alle 20. Lääkäri on vaan tähän asti mutissut noista määristä jotain ja antanut ymmärtää että tilanne voi muuttua, joten en oo jaksanut alkaa tarkemmin tivaamaan missä mennään kunhan kaikki näyttää suhteellisen hyvältä:confused:
 
Moikka kaikille,

Ja iso Hali sita tarvitseville :hug:

Jensar on ihan normaali reaktio piikille, mulla on myos masu taynna punoittavia reikia, ja tuo kuvailemasi kokemus jarrusta on mulle joka aamuinen juttu, pistan jarruja kolme viikkoa yhteensa.. Se tosiaan sattuu ihan eri tavalla, piikki on tosi tylsa/tylppa ja aine kirvelee aikalailla, hammasta purren vaan... Viimeisen 8 paivaa olen pistanyt jarrun kanssa myos Gonal-F, onneksi siina on kuitenkin vahan teravampi neula.
Eilen oli ensimmainen ultra, ja molemmilla puolin kasvamassa muutama isompi folli, isoin oli 15mm paikkeilla ja siita meni 14, 13, 12, 11mm ja sitten tietenkin PCO tyyppisten munasarjojen takia varmaan 20 pienempaa follia, mutta onneksi olivat tosi pienia!
Piikittelya jatketaan viela pari paivaa ja sunnuntaina on seuraava ultra.
 
pp7 pms,päätä särkee, vituttaa, kaikki ärsyttää, selkää jomottaa, menkkakipua, vatsassa polvessa ja nilkassa, ja iän ikunen pikku tuhru taas(niinku viime ivf:ssäkin pp7)....lämmöt kuin nega kierrossa.....jep jep mitäpä muutakaan...kyllä ne jotku saa helposti lapsia..

hyvää juhannusta kaikille, ite olla kotona vituttaa siihen malliin......
 
Jensar - Mun alhainen annos johtuu pco-tyyppisistä munasarjoista eli pikkurakkuloita ja rakkulan aiheita on koko ajan kummassakin munasarjoissa paljon. Tälläkin hetkellä niiden parin isomman johtofollin lisäksi toisessa munasarjassa on ainakin 20 pienempää follia. Nämä olivat siellä jo 0-ultrassa eli sumuttelut eivät "kutistaneet" niitä ollenkaan, joten sen vuoksi annos on niin pieni. Ja kun on kyseessä eka hoito, niin olin lääkärin kanssa samoilla linjoilla siitä, että lähdetään tosi varovaisesti, kun hyperin riski on muuten niin suuri. Lääkärin mukaan endometriooma saattaa vaikuttaa siten, että se hillitsee follien kasvua ja saattaa myös vaikuttaa niiden laatuun heikentävästi. Näin ollen oonkin kallistunut lääkärin suositukseen mennä ennen seuraavaa mahdollista hoitokierrosta sinne laparoskopiaan...

Eli meillä Sharonan kanssa samantyyppinen tilanne munasarjoissa, mulla vaan lisäksi se endo möllöttelee siellä toisessa munasarjassa : /

Mutta katsotaan, vaikuttaako annoksen pieni nostaminen nyt juhannuksen aikana ja maanantaina ollaan taas viisaampia.

Rauhallista juhannusta pistos-siskoille, mariqille erityistsempit - älä heitä vielä kirvestä kaivoon, ethän! Piinailijoille ja kaikille muillekin oikein onnistuneita juhannustaikoja! ;)
 
***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***


Sharona..........1.IVF/ICSI.........kesäkuu
Jensar.............1.IVF..............kesäkuu.........punktio vko 26?
Hattivattinen....1.IVF...............kesäkuu.........punktio vko 26?
Tuuli1976........1.IVF...............elokuu
Dreamer74......1.IVF...............loppukesä
Talvitaika.........1.IVF...............elokuu
83yrittäjä..........1.IVF............syys-/lokakuu
Moto76.............1.IVF............elo-syyskuu


***2/3 HOITO:***

elohopea..........1.IVF / 1.PAS......elokuu
Sartsa00..........3.ICSI.................?????
Kevätkello..... ...2.ivf...................syksy
Pollyanna.........2.IVF..................syksy
Mimosa2011....2.IVF..................syksy
Miranda-81......2ivf/icsi..............heinä-elokuu
Ellenni..............?.......................elokuu
Sol.................2.ICSI.................elokuu
pepponen........2.ICSI.................syksy



*** PIINAILIJAT ***:headwall:
Nimi.............Hoito...............Alkio(t)...........PP...........Testipäivä

lallaa...............IVF.................2..................11................1.7
mariq..............2.IVF..............2..................11...............2.7
Miles...............1icsi...................................10...............4,7


***PLUSSANNEET***.............:heart:................................LA
Marilis..........yllätys luomuplussa........toukokuu
Toiveissa.........1.ICSI.................kesäkuu.............
Heidari...........1. IVF/1. PAS.......kesäkuu..............
Sinirusko.........1.IVF..................kesäkuu.............20.2.2012
 
Viimeksi muokattu:
tasapuolisesti kaikille: Kaikesta sonnasta ja stressistä huolimatta MUKAVAA JUSSIA! :) Täällä se menee kosteissa merkeissä Alkon antimia nautiskellen. :p Ei tässä nyt muutakaa voi, ku ootella, et loppukesästä alkais jotai tapahtumaakii noitten hoitojen suhteen..
 
Helou ja hyvaa juhannusta!

Miten teilla on menny stimulaatiovaiheessa, onko paljon tuntemuksia kun follit kasvaa?

Ihmetyttaa kun inssien yhteydessa aina tunsin todella selvasti kun follit kasvoivat, oli sellaista hassua juilivaa tunnetta ja tiesin aina ultraan mennessa missa mennaan, ihan vaan tuntemusten perusteella. Nyt ei tunnu juuri missaan, vaikka folleja on paljon enemman. Aina piikin jalkeen parin tunnin sisaan tulee sellainen "venymis-tunne" mutta sitten ei mitaan..
Tuo jarruttelu vaikuttaa myos kasvuvauhtiin, silla aikaisemmin, ilman jarrua, on follit kasvaneet tosi huimaa vauhtia sinne 18-20mm ja nyt mennaan aika hitaalla tahdilla. Eikai se kovin ihmekaan ole, kun joka paiva jo melkein 3 viikkoa on jarrutellut ja nyt gonalin rinnalla menee se jarrupiikki.

Huomenna olisi se seuraava ultra, aikaisin aamulla. Jannittaa kauheasti mita siella tapahtuu ja superihanaa kun mieskin paasee mukaan sunnuntain kunniaksi. :)
Jos ne nyt vihdoin olisivat tarpeeksi isoja, saisin irrotuspiikin huomenna illalla ja punktio olisi tiistaina, hui. Toista vaan en millaan haluaisi olla pois, kun on niin monta projektia kesken. Paitsi, etta kylla tama projekti on talla hetkella se tarkein kaikista :heart:
 

Yhteistyössä