Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

Hei!
Yksi uusi ekakertalainen ilmoittautuu joukkoon. Lapsettomuutta ja yritystä takana 11/09 lähtien. Syksyllä -10 alkoivat tutkimukset ensin ykistyisellä puolella, Ava, mutta siellä tuli seinä vastaan joulukuussa kromosomilöydösten jälkeen - odotettava perinnöllisyyspoliklinikkakäyntiä. 03/11 olimme perinnöllisyyspoliklinikalla ja 04/11 pääsimme myös julkiselle puolelle ensikäynnille. Toukokuussa alkoivat hoidot (Gonal F ja Orgalutran). 6.6. kerättiin munasolut, joita saatiin 8 kpl, joista 4 oli kypsiä. Niistä 2 jakaantui ja 8.6 siirrettiin nämä molemmat. Alun perin ensikäynnillä oli puhuttu, että aina siirretään vain yksi alkio, mutta mennessämme punktion jälkeen siirtoon, kertoi lääkäri mitä soluja oli saatu ja miten niille oli käynyt. Samalla hän sanoi, että ehdottavat molempien siirtoa, jos se meille käy. Testipäivä on ke 22.6 eli täällä odotellaan...
 
pepponen:tervetuloa ja piinapäiville hermoja...
miranda:eek:nnex edes yks saadaan siirtoon, sehän saatta tarrata kii, eikö?

omaa napaa:kp14 ja oulun vl oli punktio...kipeempi juttu oli nyt ku viimeksi, en tiedä montako punktioi mutta 11 munista oli....toivoa nyt jotta edes se 1 saatais siirtoon......
edellis kerralla 5 munista joista 2 hedelmöittyi ja viis punktoitiin....
soittavat kuulemma kl12 mennessä jos mikään ei hedelmöity....raastava huominen päivä siis .....tiedossa.......pelottaa, ku viimeksikkin saatiin niin huonoja.....iik iik....
mites piinailijailla...

juu ja anto siirto ajan, jos sinne nyt tarvii ees mennä niin 17.6 kl13

juu progesteronit alan nyt jo päivää ennen siirtoa...viime kerralla aloin vasta siirtopv siirron jälkeen.....

nyt saalis hyvä :)....jee :)
 
mariq: Niinhän se on että yksi riittää siirtoon ja siirtoon pääsy mun tavoite nyt viime aikoina on ollutkin kun hoito ei ihan mennyt putkeen. Pelkään vain että vielä saattaa tapahtua jotain mikä ei saa alkiota jakautumaan normaalisti ja pahinta on jollei päästäkään sinne siirtoon lainkaan. Labrasta kyllä lupasi soittaa jos jotain ikävää tapahtuu.
Hienon saaliin olet saanut. Kyllä tuosta luulisi enempi kuin yhden hedelmöittyvän. :) Pidän sulle peukkuja!! Mulla alkoi progesteron jo tänään eli seuraavana päivänä punktiosta. Aikalailla voi noidenkin kanssa vaihdella tavat.
 
Pitääpä vielä kysyä, että miten turvonnut teidän vatsa on ollut punktion jälkeen?
Mulla on vatsa melkoisen turvonnut ihan palleaan asti. Ei kyllä yhtään kipeä, ehkä aavistuksen arka jossain tilanteissa. Pelottaa se hyperi, vaikka hoitajan mukaan se ei mulla ole mahdollinen kun näin vähän rakkuloita oli. : /
 
soitin ja kysyin tilannetta......vain 4 lähtenyt hedelmöittyy....voi siis olla et noikin lopettaa kasvun ja ei siirrettävää...no huomennapa sen näkee.....mut hyvähän toi on 4 kpl, ku pääsee vaan siirtoon.......muu on jo ihan käsittämättömän huippua mun kohdalla :)
 
Moikkelis Mariq, en ole vielä!
En ole uskaltanut!
Ei kerta kaikkiaan Mitään oireita tai tuntemuksia mihinkään suuntaan. Mutta toivottavasti se ei meinaa mitään! Kylmä tosi on, mutta niin mulla on aina...
 
Ihanaa...täällä siis saatu verikokeiden tulokset ja oli huima 573 hcg arvo jo. :heart: :heart: :heart:

Tuhdisti raskaana tässä siis ollaan ja nyt ei sitten ole enää mitään oireita, paitsi, että rinnat on sivuilta kipeät. :D

Mariqlle hurjasti nyt voimia ja onnea siirtoon. =) :hug:

Olisi kyllä todella kiva perustaa tonne odottajien puolelle oma keskustelu... =)

Koskas Elleni meinaa uskaltaa testata??? =)

:hug: kaikille ihanille :heart:
 
Ei ole kuulunut tänään mitään soittoa, joten kai se merkkaa että siirrettävää huomenna on, jollei yön aikana tapahdu jotain. Ainakin sanoivat että soittavat jos jotain ikävää tapahtuu meidän ainokaiselle hedelmöittyneelle. Peukut edelleen pystyssä että huomenne pääsemme siirtoon!

Mariq: Nyt vatsa huomattavasti laskenut.
Tsemppiä ja onnea huomiseen siirtoon! Mihin aikaan sulla on se? Mulla klo 11:45. Samoissa mennään. :)
 
miranda:täältä vielä onnen potku persiille.........

on:pelottaa kyllä, että tulee soitto, että kaikki lopettanut jakautumisen.......näin unta, että laiton pakastuspaperiin nimen(ukko laitto jo punktiopv).....
 
pp0
siirrossa käytiin, vahingosta viisastuneena seuraava hoito on ICSI kun kävi niin iso kato, ettei hedelmöittynyt 11 kuin 4.
näin untakin, että allekirjotin pakastus sopimuksen...juu-u ja niin tein, saatiin pakkaseen 2 alkiota , 2 ja 3-soluiset...nontoppeja....pani muka alkuraskauden ultrapv vk30...jestas pikkasen liiottelua....

siirrettiin 2 alkiota, 2soluinen luokka1 nontop ja 4soluinen luokka3 nontop.....ett tuskin noilla plussaa...viimeksi oli 6ja4 solusia ja negaa.......

mut tällä mennään muutakaan kun ei voi.........

kuis miranda?
elleni?

onko muilla mitään menossa.......
 
Hei taas parin viikon tauon jälkeen!

Ensiksikin Suuuuren suuret Onnittelut plussanneille Heidari, Toiveissa ja Sinirusko! Mieletöntä! Tsempit myös muille, mariq ja miranda81, teillä on jännät viikot edessä.

Täällä on aloitettu eilen Puregonit, kävin nollaultrassa eilen kp1, kierto venyi ilmeisesti synarelan sumuttelujen takia 35 päiväiseksi. Mutta hyvin olivat sumut tehonneet ja nyt aloitin puregonin pistämisen aluksi annoksella 100. Lähdetään pienellä liikkeelle, kun mulla endon lisäksi pco, joka aiheuttaa lisäriskinsä hyperille. Ensi viikolla sitten ti ja to ultrat, jolloin nähdään, onko pistokset purreet. Pistäminen kyllä jännitti etukäteen hurjasti, mutta onneksi sitä treenattiin klinikalla hoitajan kanssa, joka oli ihanan symppis. Ja hyvinhän se sitten menikin. =)

Ei muuta kuin viikonloput kaikille ja kovasti tsemppimieltä!
 
Tsemppiä siirroista selvinneille ja Onnea kaikille plussanneille!!

Mä alotin tänään Puregonin, kp3 alkoi pistokset ja ens tiistaina kp7 on eka kontrolli. Mulla annos oli 125 ja sillä on kaavailtu loppuun asti. Muakin jännitti pistäminen mutta ihan hyvinhän se sujui. Hieman se aine kirveli alkuun mikä oli yllätys.
 
Tervetuloa Pepponen :flower:

Hienoa mariq etta paasitte siirtoon! Ja tuokin on lupaavaa, etta jos nyt ei natsaa, seuraavaksi tehdaan ICSI.

Mitenkas miranda ?

Taallakin on jo toista paivaa pistelty tuplapiikkia vatsanahkaan, ugh. Kavin alkukierron ultrassa keskiviikkona ja kaikki oli juuri niinkuin pitaakin, limis ohut ja munasarjoissa ei mitaan ylimaaraista. Mullakin on PCO tyyppiset munasarjat ja hyperi tuli jo pelkassa inssissa pari kertaa (onneksi suhteellisen lievana) joten vahan jannittaa kuinka kay. Mulla on myos inssien yhteydessa pari kertaa munasolu karannut jo kp8-9 eli TOSI aikaisin, mutta nyt kun noita jarrupiikkeja tuikitaan koko ajan Gonal F'n rinnalla niin ei kuulema voi kayda niin.

Mina olen jo pistelyn ammattilainen, ollaan vietetty vuosi klinikalla inssihoidoissa, vain neljassa tosin paastiin inssiin astiin, mutta lahes vuoden joka kuukausi tuli piikiteltya. Eli aika monta piikkia tullut tuikattua.. :D

Nyt siis vihdoin paasty tositoimiin, ensi viikolla on torstaina seurantaultra, ja jannittaa kovin mita siella nakyy! Toivoisin, etta punktio osuisi lauantaille tai sunnuntaille, ettei tarttisi olla toista pois..

Jihuu naiset, eikohan raskauduta oikein porukalla! :D

P.S Unohdin mainita, etta pistan siis Gonal F'aa ja 150yk per paiva, aika paljon sanon mina, ottaen huomioon, etta inssissa annostuksella Puregon 112.5yk tuli 7 isoa follia, muutama pienempi ja lieva hyperi!
 
Viimeksi muokattu:
***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***


Sharona..........1.IVF/ICSI.........kesäkuu
Jensar.............1.IVF..............kesäkuu.........punktio vko 26?
Hattivattinen....1.IVF...............kesäkuu.........punktio vko 26?
Sol.................1.ICSI..............kesäkuu
Tuuli1976........1.IVF...............elokuu
Dreamer74......1.IVF...............loppukesä
Talvitaika.........1.IVF...............elokuu
83yrittäjä..........1.IVF............syys-/lokakuu
Moto76.............1.IVF............elo-syyskuu

2/3 HOITO:


elohopea........1.IVF / 1.PAS.........elokuu
Sartsa00..........3.ICSI.......?????
Kevätkello...........2.ivf...........syksy
Pollyanna.........2,IVF..........syksy
Mimosa2011....2.IVF................syksy
Miranda-81......2ivf/icsi.......heinä-elokuu




*** PIINAILIJAT ***:headwall:
Nimi.............Hoito...............Alkio(t)...........PP...........Testipäivä

lallaa...............IVF.................2..................?..............1.7
mariq...............2.IVF...............2.............3...................2.7


***PLUSSANNEET***:heart:
Marilis..........yllätys luomuplussa........toukokuu
Toiveissa.........1.ICSI........kesäkuu
Heidari...........1. IVF/1. PAS.......kesäkuu
Sinirusko.........1.IVF................kesäkuu
 
Viimeksi muokattu:
ollaan matkalla ja kännykästä kirjoitan, joten vain omaa napaa. Ei päästy siirtoon. Alkio oli niin huonolaatuinen ettei biologin mukaan kannattanut siirtää. Aika pettymys oli/on. Seuraavaksi pitkä kaava heinä-elokuussa. Itsekin mietin icsi:tä koska niin huono hedelmöittyminen.
 
miranda:meille tehdään icsi seuraavaksi kun hedelmöittyy huonosti ja kato käy :(.....ett kyll ne tekee...vaikka vikaa ei suoranaisesti miehessä ole.......
sillä icsillä me miranda napataan top alkiot ja plussat ......
 
Sol
Onnea Toiveissa, Heidari ja Sinirusko :heart: On niin hienoa kuulla, että täälläkin tulee onnistumisia!

Miranda Tsemppiä sulle, pelkään myös tuota tilannetta :( Mutta onneksi luotat tulevaan, kyllä se vielä tärppää =)Mulla on heti ICSI, mut se johtuukin just miehestä. Hinnat vaihtelee eri klinikoiden välillä, varmaan sen teidän klinikan nettisivuilla on hinnasto? Me ollaan AVAlla, niin hinta on noin 2000 (omavastuu, jos saa KELAn korvauksen). Vähän alle, jos mennään kampanjahinnoilla. Heh, aika hassua et on jotku "kampanjahinnat", kas kun ei jotain kanta-asiakaskorttia :LOL:

Mariq Tarrasukkia sinne, ottaisivat nyt lujaa kiinni! :hug:

ON Mulla oli kontrolliultra, ei enää kystaa!! =) Alotetiin sit piikitykset, kävin toisessa ultrassa. Kolme follia ois sen kokosia, et niihin nyt satsataan. Useampia pieniä oli myös, jotai 17-18 noin 5mm, ja ne ei nyt kuulemma ehdi mukaan. Jostain syystä vaan kolme oli kasvanu 10-11mm ultraan mennessä. No, klinikalla päättivät, et edetäänkin vauhdilla, nostettiin annostusta ja jo tiistaina ois punktio! Kääks :eek: Toivottavasti noi kolme nyt onnistuu, ja lähtee hedelmöittymään, että pääsis siirtoon. Se ois sit torstaina, että sillai alkaa meidän juhannus :p Vähän jo mietin, et onkohan aikataulu noin nopee just siks, kun on toi Jussi tossa välissä : / Mutta toisaalta hyvä, ettei tarvi juhannusta hermoilla tai piikitellä. Vois jopa piinailla :D
 

Yhteistyössä