Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

Paljon onnea plussanneille! :flower:
Ihanaa, etta aukesi ne plussahanat vihdoin! :)

Taalla piikitellaan edelleen jarruja, e-pillerit loppuivat lauantaina, joten menkkojen pitaisi alkaa huomenna viimeistaan. En tosin tieda vaikuttaako noi jarrut, tai siis myohastyttaako menkkoja. Joka tapauksessa, talla viikolla taitaa jo alkaa Gonal-F'n piikitys! Onpa jannaa!!!
Heinakuussa saatan olla jo raskaana :D

Tsemppia tosiaan Mariq ja Miranda punktioon, toivottavasti kaikki menee hyvin ja Mariq toivottavasti on simppoja sittenkin tarjolla tanaan, ettei mene hukkaan kaikki follien kasvattelu!

Moto76 Hieno juttu, etta sait sen peruutusajan, toivottavasti nyt sitten paaset myos nopeasti leikkaukseen ja siten hoitoihin. Tsemppia!
 
***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***


Sharona..........1.IVF/ICSI.........kesäkuu
Jensar.............1.IVF..............kesäkuu.........punktio vko 26?
Hattivattinen....1.IVF...............kesäkuu.........punktio vko 26?
Sol.................1.ICSI..............kesäkuu
Tuuli1976........1.IVF...............elokuu
Dreamer74......1.IVF...............loppukesä
Talvitaika.........1.IVF...............elokuu
83yrittäjä..........1.IVF............syys-/lokakuu
Moto76.............1.IVF............elo-syyskuu

2/3 HOITO:


elohopea........1.IVF / 1.PAS.........elokuu
Sartsa00..........3.ICSI.......?????
Kevätkello...........2.ivf...........syksy
Pollyanna.........2,IVF..........syksy
Mimosa2011....2.IVF................syksy




*** PIINAILIJAT ***:headwall:
Nimi.............Hoito...............Alkio(t)...........PP...........Testipäivä

Ellenni............1.IVF.................1.............11..................20.6
Miranda-81......1.IVF..................................0.................
mariq...............2.IVF...............2.............0...................2.7


***PLUSSANNEET***:heart:
Marilis..........yllätys luomuplussa........toukokuu
Toiveissa.........1.ICSI........kesäkuu
Heidari...........1. IVF/1. PAS.......kesäkuu
Sinirusko.........1.IVF................kesäkuu
 
Viimeksi muokattu:
Hurjasti onnea plussanneet Toiveissa, Heidari ja Sinirusko. Mahtavaa että jollakin lykästää.

Huh onneksi helteet loppu. Oli minulle ihan liian tukalaa. Itse olen menossa kohta hakemaan pillerit yhdeksi kierroksi, jotta saadaan kk alkamaan oikeaan aikaan. Siitä se alkaa. Jänskättää jo nyt.

Ellenillä ja mariqilla on jännät ajat menossa. Muitakin hoitolaisia taisi vielä kesäkuulla olla.

Tietääkö joku mitä on väestöliiton tapana pitää kesätauokoa? Onko koko heinäkuun?
 
sinirusko: onnea!! :heart::heart:

ON: Punktio takana. Meni oikein hienosti ja uskomatonta miten kivuton toimenpide voi olla, kun pelkäsin kipua valtavasti. Positiiviakin uutisia sain. =) Meillähän oli viimeisessä ultrassa se tilanne että oli vain 1 varma punktoitava rakkula ja 2 mahdollista. Nyt olikin 11 punktoitavaa!!! 4 solua löytyi eli olen oikein tyytyväinen!!! Eihän tämä muihin verrattuna mitään ole mutta kun sain jo lähes tuomion ettei kannata tehä edes IVF:ää vaan inssi olisi parempi niin kyllä tämä hymyksi laittaa suun. =) Lääkärin mukaan näistä neljästä solusta kolme voi maksimissaan hedelmöittyä. Puhuttiin montako alkiota siirretään. Lääkäri ei millään siirtäisi kahta kaksosraskausriksin vuoksi, ei edes tilanteessa jossa toinen alkio olisi niin huono ettei voi pakastaa. Mutta eihän sitä koskaan tiedä onko edes kahta siirrettävää tai voihan olla ettei ole lainkaan siirtokelpoisia alkioita lopulta. Perjantaina siis siirto...
 
Sinirusko: ONNEA ONNEA! Näin niitä plussia alkaa vaa tupsahtelemaan! :) Nyt kun Ellenni ja mariqin nykäsis plussat, ni avot! :whistle:

Täällä ootellaan kihlatun veljen ja sen tyttöystävän esikoisen syntymää, ku kuuta nousevaa. Laskettu aika on tulevana viikonloppuna, et viikon päästä voi hyvinkin olla pikku palleroinen maailmassa. :heart:
 
nnex ite päättää ottaako 2 alkiota vai ei....

paha olo ja turvottaa

vauuu.....miranda...nyt peukkuja ett kaikki hedelmöittyis ja pääsette siirtoon....
miksi noin pitkä viljely?
meillä jos hedelmöittyy niin siirto jo pe ja ke on punktio....
 
Meille sanottiin, että aina viljellään väh 3 päivää, ja jos oikein helposti jakaantuvat, niin jopa 5. Toisaalta jos heti kolmantena päivänä erottuu yksi Huippu, niin sitten siirto tehdään silloin.

On se hienoa, indeed, kun näkee, että homma toimii! Kyllä mä jo ajattelen, että koskakoskakoskavoitestata!

Kun ei tosiaan tunnu missään, ja olo on aika Normaal. No, koitan Pinnistellä ja pidän kaikki varpaat ja muut ulokkeet ristissä, että plussajono jatkuisi!

Mariqkin sinne joukon jatkoksi!!!
 
Ja meille oli, Mariq, ihan sama, ei panna kahta ellei ole Joku Pakottava syy (ikä, diabetes, miljoona epäonnistunutta yritystä tms.). Mäkin kyllä koitin piipittää, että jos kaksi, samaan hintaan ikäänkuin.... Ja pah.
 
vl sanottiin jotta ei enään 5pv ku sillon suuremmat riskit, tutkittu, jotta tuleen sairaita lapsia enemmän.

nojoo, ei se plussa meän kohdalle tule 1 eikä 2 ivf, muille vain,,,,,me tarvotaan suossa ihan loppuun saakka siistehdään 3 ivf ja sitt pillit pussiin en jaksa enään....
ei onnistu niin ei onnistu....
 
mariq: Älä vielä lannistu kuten Ellenni sanoikin! Kaikki on mahdollista! :hug:

Ootteko te saaneet kuulla ennen siirtoa onko solut hedelmöittyneet tai miltä jakautuminen näyttää? Jos niin milloin se on mahdollista saada tietää?
Ite kun en yhtään muistanut kysyä asiasta ja mulle ei ainakaan sanottu että soittaisivat klinikalta päin. Tietty soittamallakin asia selviää mutta kysyn nyt teiltä ainakin ensin. :)
 
miranda-81,
meille soitti biologi punktiosta (eli hedelmöityksestä) seuraavana päivänä ja kertoi saldon. Eli kuinka moniko punktoiduista soluista oli kypsä, moniko hedelmöittyi, ja kuinka jakautuminen on lähtenyt käyntiin. Samassa kertoo nopean arvion spermasta.
Siinä vaiheessa jo tietää suunnilleen, kuinka jakautuminen lähtee, ja koska olisi paras päivä siirrolle, ja kuinka monta suosittelee siirrettäväksi.
Sitten siirtopäivänä biologi ja lääkäri vielä palaveeraa ennen asiakkaita ja kun olette paikalla, niin kertovat plaanin.
Mä olen pettynyt siihen, että ne oli jo Ennen meidän käytiä panneet pakkaseen kaksi muuta alkiota ja vain yksi oli valmiina siirtoon (yksi oli vielä kasvamasssa), eikä meillä ollut mitään sanottavaa siihen, että pannaanko yksi vai kaksi matkalaista.

Mutta kai ne tietää paremmin, on kuitenkin enemmän kokemusta kuin meillä..

Toivotaan siis plussaa!
 
Ellenni: Kiitos! Eli huomenna voisin ite soitella klinikalle, koska ei mulle ainakaan sanottu että kukaan soittaisi. Muell kyllä kerrottiin jo tänään kuinka monessa munarakkulassa oli solu ja spermastakin sain jotain tietää. Pesun tuloksia ei vielä ollut.
Lääkäri sanoi minulle tänään että myös meidän klinikalla pakastetaan ennen siirtoa. Ja ne jotka eivät ole pakastuskelpoisia ovat vielä tallella siirto vaiheessa eli periaatteessa kuulemma on vielä silloin mahdollista siirtää myös sellainen alkio hyvän alkion lisäksi. Mutta jokatapauksessa ei kovin innostunut ollut tuosta kahdesta, vaikka toinen olisikin huono alkio.
 
Sinirusko, valtavasti onnea plussasta!!

Hyvä Miranda, kyllä noilla alkioilla siirtoon pääsee. Meillä kans biologi soitti seuraavana päivänä. Me sovittiin henkilökohtaisesti aina lääkärin kanssa ennen siirtoa, että montako alkiota siirretään. 1.ivf:ssä meille siirrettiin 1 alkio ja nyt pas:issa 2. Itse saatiin päättää. Ollaan hoidossa yksityisellä. Eri paikoissa tuntuu olevan hieman eri käytäntö.

Mariqille nyt oikein paljon tsemppiä, että jaksat uskoa hoitoihin. Mä pidän sulle peukkuja.

Hcg arvoni oli 219. Hoitaja sanoi, että se on oikein hyvä. Muita oireita ei vielä ole ollut paitsi kauheen väsyny olen. Iltasin on pakko mennä jo kahdeksan-yhdeksän aikoihin nukkuun. Ihan vähän on sellaista etovaa oloa, et ei oikein tee mieli laittaa mitään suuhun. Jos aatellaan piinapäivien oireita, niin pp 2,4 ja 8 mulla vihloi muutaman kerran päivässä alavatsaa niin, että olin ihan varma, etten ole raskaana ja aloin oleen allapäin. Mies vaan kannusti, et älä ny menetä toivoa, ne vaan kiinnittyy siellä kunnolla, heh.. se oli oikeessa...
 
  • Tykkää
Reactions: miranda-81
Kiitos kaikille onnitteluista!!:heart: Pitäisköhän tonne odotuspuolelle perustaa oma pino kevään ja kesän 2011 hoidoista plussanneille? Mitä ootte mieltä? Ja toivon että jokainen meistä tulee sinne jossakin vaiheessa..:heart:
 
Heidari ja muut: Mekin käymme yksityisellä ja yksi syy miksi yhden alkion siirto lääkärin mukaan olisi se paras on siinä että klinikan tavoite on että pariskunnat saisivat yhden lapsen kerrallaan, sillä kaksosraskaus tuo aina omat riskinsä. Kuulemma n. 80%:lle siirretään yksi alkio.

sinirusko: Ideasi on erinomainen! Olisi kiva höpistä juuri teidän kanssa jatkossakin kun tuntee teidän tarinaa jo hieman pitemmältä ajalta. :)
 

Yhteistyössä