Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

pp2 nyt kivut vähän hellittäneet juonu ku kameli.....
poika sano ku valitin, että vattaa sillee pistelee jännästi, niin se sano että äiti,sinun mahasa on mistä se lääkäritäti kattoi, niin pieni punainen pallo.oli poika siis siirrossa mukana.
oih jos nyt oliskin tarrannut........
 
Miranda-81: Ootteko te julkisella vai yksityisellä?? Kuulostaa oudolta ettei oo ICSIÄ kokeiltu heti kun/jos hedelmäittymistä ei oo kunnolla IVF:llä tapahtunut. Meillä ainakin yksityisellä lääkäri sanoi että ICSIÄ kokeillaan automaattisesti jollei hedelmöittymistä tapahdu normaalisti.
 
Heipat!

Miranda, olen tosi pahoillani puolestanne. Vähän samantapaisista tilanteista lähdettiin (paitsi että meillä oli ehkä vielä synkempi ennuste)... Mulla näytti siltä, että kaksi rakkulaa olisi kunnolla kasvanut ja muutama pienempi ehkä-luokkainen. Kyseltiin sitten ennen punktiota, että aloitetaanko heti icsillä (spermassa jonkin verran vasta-aineita, eli mahdollisesti heikentynyt hedelmöittämiskyky). Lääkäri totesi tuohon, että hän ei ollut ehdottanut mikroinjektiota, koska se ei ollut tullut hänelle mieleenkään. Siis suositukseksi tuli vähistä soluista huolimatta ekalla kerralla ivf (jos se vain meille sopii...) Hänen mukaansa icsin keksimisen jälkeen siitä tuli "uusi musta", mutta nykyisellään yritetään ainakin alkajaisiksi mieluummin ivfää, jossa luonnonvalinta pääsee toimimaan vapaammin. Icsin riskeiksi hän mainitsi esim munasolun mahdollisen hajoamisen, kun siihen törkitään neulalla. Icsin edut tulevat sitten, jos hedelmöittämiskyky on alentunut erityisesti sperman takia ja monellehan se on ollut ainutkin vaihtoehto... Hgin VL:llä palvelu on toistaiseksi pelannut niin, että kaikkea saa kysyä, vaihtoehdoista keskustellaan ja meitä on kuunneltu tosi hyvin ja oltaisiin saatu vaikuttaa esim. lääkemääriin ja tietysti hoitomuotoihin - ja toisaalta me ollaan pitkälti tehty niin kuin lääkäri on ehdottanut, koska niillä on ollu tosi selkeät perustelut ja luonnollisesti tonneittain kokemuksen tuomaa kaikupohjaa. Joka tapauksessa edellyttäisin lääkäriltä niin yksityisellä kuin julkisellakin puolella halua keskustella vaihtoehdoista ja kykyä perustella suosituksensa...

Palstojen perusteella ja sekä yksityisellä että julkisella vierailleena täytyy kyllä sanoa, että
lääkäreissä ja suhtautumistavoissa on yllättävän paljon vaihtelua. Meillä on ollut pääsääntöisesti hyvä tuuri ja tietysti kokemuksiin vaikuttaa myös oma suhtautuminen, mutta aika kylmää kohtelua on näinkin herkän asian kanssa tarjolla. Helsingin Väestöliitosta arvostan sitä, että siellä tehdään sekä hoitoja että tutkimusta ja kokemusta on tosi paljon... Että ei varsinaisesti hötkyillä asioiden suhteen, eikä ole tuntunut koskaan rahat-pois-meiningiltä.

Mites piinailijat Ellenni, pepponen? Ootteko testanneet vai odotatteko kiltisti viralliseen testipäivään? Entä millaset tuntemukset mariqilla? Minäkin olen yllättäen ja huonosta alusta huolimatta piinailijoiden joukossa: punktiossa saatiin kolme solua, joista kaksi hedelmöittyi ja molemmat siirrettiin kahden päivän jälkeen (iiks). Toinen oli nelisoluinen ja kakkosluokkaa, toinen viisisoluinen kummajainen ja kolmos-miinus (eli tuskin kaksosia on ainakaan odotettavissa.. mutta tarttuispa nyt edes toinen ja kyllä haaveilen elämäni ensimmäisestä plussanpoikasesta..!) Testipäivä 1.7., mutta koska me lähdetään kesälomamatkailemaan 29.6. niin aattelin kyllä ottaa varaslähdön testauksessa - ehkä...

Entä mitä kuuluu pistelijöille?

Entä plussanneet - vieläkö luette tätä palstaa? Miltä teistä tuntui siirron jälkeisellä viikolla? Yritän täällä järkeillä, että nyt ei voi tehdä mitään minkään eteen, mutta jotenkin tuntuu, että ei edes saisi toivoa... kun sitten tippuu korkealta.
 
elleni:plussaat kerran ei tunnu miltään.......

pp2 nyt hyvä olo ei tunnu miltään :), jestas olin yön kipeä.....kunpa ois pieni(t)kaivanu koloa....kai me sitt joskus plussataan, vaan meän yritys loppuu ku on tehty 3ivf..joka on turhankin lähellä ja ei tulosta mut nyt katotaan tää 2ivf ja sit pas jos selviää sulatuksen rupuset ja sitt 3 hoito onkin ICSI....

JÄNNITTÄÄ KU HALUAIS USKOA ETTÄ TÄÄ ON SE KERTA,MUT MIKSI SE OLIS KU KAIKKI MUUTKIN 50 YRITYS KERTAA NEGOJA TAI KM..........
 
Sol
ON Pregnyl pistetty! Jee, ei piikkejä hetkeen!!! :) Onko nyt jotain, mitä voi tehdä ennen punktiota? Siihen en mitään ohjetta saanut, panacodia otan sitten aamulla. Kait ne sieltä antaa kunnon kipulääkkeet... Jännittää, et miten mahtaa käydä, toivottavasti hyvin. Yritän ottaa ihan iisisti vaan :cool:

lallaa77 Menispä nyt hyvin! :hug:

Ellenni Kerro sit, mitä näytti. Plussaa, I hope :flower:

Mariq Jospa noi ois nyt hyviä tuntemuksia? :)

Niin joo, päivitänkö ite tota listaa, vai haluuko joku olla niinku päävastuussa? Joskus päivitin ite, mut sopii se, jos joku haluaa sitten lisäillä kaikki kerralla.
 
Ellenin uutisia odotellaan myös täällä....=)
Mariqille tsemppiä piinailuun ja kovasti plussatuulia!!:heart:
Joku täällä kyseli plussanneiden siirtopäivän jälkeisiä fiiliksiä,niin mulla oli ainakin pari päivää siirrosta kovat viiltelykivut mahassa,heräsin yöllä siihen kun käänsin kylkeä...rinnat myös kipeät ja niihin ilmestyi "nystyröitä"...
Minä ainakin käyn jokapäivä lukemassa tätä palstaa ja kattomassa miten muilla menee hoidoissa!:heart: Odottelen jos joku ihana jaksaisi perustaa meille oman pinon tonne odotuspuolelle..(ite en ossaa..) ;)
Täällä ois nyt 5+0 ja rinnat ihan huippukipeet sekä väsymys vaivaa...yritän nauttia mutta jotenkin jännitän ens viikon ultraa että onko tuolla mahassa sitä meidän Möhköä...
 
Vituikshan se meni. -
Alkon kautta lähtöruutuun ja elokuuta odottamaan.
Seuraavalla kerralla vaadin kahta kerralla. No pääseepä sukeltamaan taas ja naatiskelemaan terassin antimia, eikä tartte työmatkoille keksiä kaiken maailman selityksiä illallisten varalle.

Plussajunaa odotellessa. Harmittaa vain tehdä kaikkea kun ei oikein ole mitään mieltä vääntää puutarhaa kauniiksi tai oikein mitään muutakaan, jos ei ole ketään jolle sitä voisi opettaa, että näin, tai siinä ohimennen selittää, että tuo on kirjosieppo.

No joo, katkeruutta mielessään menee takavasemmalle.
 
Sol - punktio huomenna? Hirveästi onnea mukaan! Ja onnea siitä, että pääsit inhasta Pregnyl-vaiheesta yli. Mulla on ainakin inhokkilistan ykkösinä Pregnyl ja Orgalutran, jota sai survoa ihan tosissaan... Niiiiiin piikki- ja hormonipitoisen kevään jälkeen, kunhan näistä Lugeista pääsee eroon, olen iloisesti hetken ilman MITÄÄN lääkkeitä!

(.) Ei juuri mitään tuntemuksia (joita en olisi muka tuntenut parin vuoden aikana).

Mitenhän toi mahtaa olla - pitäisikö pp3 tuntea jotain vai ei..? Koko työpäivän netissä roikkumisen saldona väittäisin, että aika monet plussanneet on tuntenu kaikenlaista jo tosi varhaisessakin vaiheessa. Jostain tosin löysin myös väitteen, että IVF:n jälkeen kiinnittyminen tapahtuu pp3-7. Sitä ennen tuskin on tarjolla muita kuin kuvitteellisia tai hoitojen aiheuttamia tuntemuksia?

Ellenni, pahoittelut - ja rentoa kesää kaikesta huolimatta!
 
Nyt ollaan kotona taas niin pääsen paremmin kommentoimaan juttuja... :)

Sol: katsoinkin klinikan nettisivuilta hintaa ja nelisen sataa maksaa enempi icsi kuin ivf.
Tsemppiä huomiseen punktioon!

mariq: Toivottavasti olisi tarttunut pieni kiinni ja nyt plussaisit! :heart:

Jensar: Yksityisellä ollaan. Meillä vasta eka koeputkihoito takana ja koska miehessä ei mitään vikaa niin siksi kokeiltiin IVF:ää. Ei ollut tiedossa mitään mikä olisi viitannut huonoon hedelmöittymiseen ennenkuin nyt tuon IVF tehtiin. Nyt toisessa koeputkihedelmöityksessä ehdotan ICSI:tä ellei lääkärikin sitä itse ehdota. Mulla on parin viikon päästä suunnittelukäynti seuraavaan hoitoon niin silloin tiedän enempi. :)

lallaa77: Meillä on aivan ihana omalääkäri ja hän perustelee aina hyvin valintansa. Uskon että pääsemme yhtesiymmärrykseen jatkojen suhteen. :)
Toivotaan että sinullekin tulisi plussa! :heart:
Mä vihaan myös Orgalutranin ja Pregnylin pistämistä mutta olen löytänyt vatsassa sellaisen kohdan jossa niiden pisätminen ei tunnu missään ja laitankin nykyään ne aikalailla tuohon kohtaan. ;)

Ellenni
: olean pahoillani! Jännäillään elokuussa yhdessä... :hug:
 
miranda-81 olen täällä taustalla seuraillut viestejäsii ja haluan toivottaa oikein paljon onnea uuteen yritykseen!
Minusta on hienoa, että vielä jaksat hoitoja, vaikka siitähän on jo ikuisuus, kun samassa pinossa joskus tätä taistelua aloitettiin. Mutta ymmärrän kyllä hyvin, meilläkin hoidot tulee vielä jatkumaan, perhe ei ole täysi.
Onnea tulevaan:)
 
Pahoittelut Mirandalle ja positiiviselle Ellennille. Mäkin siirtyilen Ellennin tapaan takavasemmalle katkeroituneena, ekan koeputkihoidon epäonnistuminen toi hiukan viiveellä todella pahan kriisin ja juuri tunnelmat "onko missään mitään järkeä enää". Seuraavan hoidon suunnittelu on tehty ja reseptit mukana, täytyy tietysti aina toivoa, että jospa en niitä tarvitsisikaan... Sanotaan, että toivossa on hyvä elää, mutta kyllä sekin aika lailla stressaa.

Koitan nyt jostakin repiä sitä positiivisuutta kesän aikana!
 
Olen ollut taka-alalla muutaman päivän murehtimassa omaa tilannettani. Tänään sain kuitenkin soiton sairaalasta, että olen saanut peruutuspaikan laparoskopiaan jo kahden viikon päästä! Nyt vain jännittää, saavatko endoa pois ja pääsen elo-syyskuussa hoitoihin¨. Lisäksi se ca-125 arvo oli jotain yli 200, joten toivottavasti johtuu siis vain endosta eikä mistään munasarjasyövästä.
Pollyanna koitetaan tosiaan viettää kesä jotenkin hyvillä mielin, ja sitten kesän jälkeen taas hoitoihin takaisin!
Mariq tsemppiä piinailuun!
Miranda meille ainakin sanottiin, että voitaisiin tehdä osalle soluista icsi jotta varmistuttaisiin siitä, että ainakin osa hedelmöittyisi.
 
Ellenni ja Pollyanna, täällä myös jaan samoja tunteita teidän kanssanne. Noihin hoitoihin lataa kuitenkin kaikesta huolimatta aina suuria toiveita ja sitten se pettymys... No, voihan se joskus tuoda sen positiivisen yllätyksenkin, mutta ainakin itselläni kun ei ole koskaan ollut mitään yritystäkään niin ei oikein osaa edes ajatella, millaista se olis tuntea jotain erilaista. Hyvää kesää teille ja keräillään voimia!

miranda-81, tuo sun juttu oli kyllä varmasti tosi pettymys! Olen niin pahoillani! Pakko niiden on seuraavaan keksiä jotain uutta ja tehokkaampaa! Jaksamista!

Moto76, onnea leikkaukseen! Sen jälkeen onkin sit hyvät mahdollisuudet hoitokierrokselle. Mulla kanssa oli tuo arvo samaa luokkaa. Äläkä hätäile, syövässä sen pitäis olla reilusti enemmän (tuhansissa), näin olen kuullut ja lukenut. Nyt ne pääsee katsomaan sisustan tilanteen ja poistaa sen, mikä haittaa tilannetta. Ja nopeesti se aika kuitekin menee!
 
Hei tytsyt taas!

Te jotka julkisella olette, niin miten hoidonsuunnittelukäynnin jälkeen on ivf-hoito lähtenyt? Onko se sitten ihan seuraavasta mahdollisesta kierrosta vai miten?

Laskeskelin että minullahan kävi hienosti hoidonsuunnitteluajan kanssa. Mulle tulee mahdollisesti vain yksi välikierto kesällä ja sitten hoidonsuunnittelussa mulla on noin kp2-7 meneillään. Viimeksi kun inssejä aloitettiin olin siellä kp2 ja ihan puskista sain aloittaa piikittelyn seuraavana päivänä.

Olin rohkea ja varasin lääkäriajan kanssa samaan päivään lähdön Puolaan ;D Eli jos lykkää piikit kouraan heti niin siellä sitä sitten lennellään piikkejä täynnä kassi. (pessimistihän ei usko että tämän kierron inssi voisi mitenkään onnistua)
 
Pahoittelut negan saaneille!!:hug:

Motolle tsemppejä leikkaukseen ja toivotaan että hoidot lähtee käyntiin onnistuneesti heti perään!

Mä täältä huhuilen väliaikatietoja: Annosta nostettiin hieman tämänpäiväisen kontrollin perusteella. Toisella puolella oli mukavasti n.12 follia kasvaneena ja toisella puolella oli vaan kaksi. Pieniä oli lisäksi molemmilla puolilla, lääkäri arveli että osa niistä voi kasvaa mukaan tai sitten ei. Hyvä tilanne oli kuulemma kuitenkin ja ei ainakaan mitään liikastimulaatiota ollut tapahtunut 4:n pistoksen perusteella, siksi varmaan annostakin uskalsi nostaa. Huomenna alkaa jarrupiikit, oon jo valjastanut miehen sen pistämiseen koska se neula kuulemma on aika tylsä. Eli ei muuta kun odotellaan ja ihmetellään, seuraava kontrolli tostaina. Silloin kuulemma päätetään jo lopusta ja jos ei vielä silloin uskalla sanoa niin varaudutaan sitten vielä kolmanteen kontrolliin juhannuksen jälkeen. Hieman on paineen tuntua munasarjoissa ja illalla se yltyy yleensä säryksi myös selän puolelle. Toivottavasti särky pysyisi aisoissa:rolleyes:
 
mariq ei kai vielä tässä vaiheessa saa luovuttaa..? (älä lue tota mun omanapailua :D)

Jensar - onko ekat Orgalutranit (tai muut jarrut) tiedossa? Se on jotenkin kummallinen systeemi, mutta ei sitä kannata kuitenkaan pelätä (eli ei ainakaan mulla sattunut). Sinne se uppoo niinku kaikki muutkin mömmöt ;)

Sol - miten punktio sujui?

(.) pp4: viime yönä näin unta, että kävelin portaita ja yhdelle askelmalle holahti kauhea veriläntti. Stressiä pukkaa... Ei ole ollut mitään varsinaisia tuntemuksia normaalien "rinnat-vähän-kipeet, vähän-kylmä, aina-väsy"-juttujen lisäksi - tuntuu, että kaikilla plussanneilla on ollu varhaisia viilteleviä kipuja :(
 
Sol
Ellenni Voi ei :( Nyt tosiaan sitten vaan vietät jussia ilman stressiä! Oon myös aatellu, et jos ei onnaa, ni nollaus kehiin! Kesän jälkeen uusi yritys :hug:

Lallaa77 ja muut. Punktio oli tosiaan tänään ja kolme follia saatiin. Huomenna sitten soittelevat, että miltä näyttää. Kunpa olis hedelmöittyneet! Ainakin edes yks, niin haluaisin siirtoon! Nyt huilaan, aika rankkaa toi kuitenkin oli. Ja koitan juoda, ihan täynnä jo.

Ehkä vielä yritän päivittää listaa... Korjailkaa sit tarvittavat :)
 
Sol
***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***


Sharona..........1.IVF/ICSI.........kesäkuu
Jensar.............1.IVF..............kesäkuu.........punktio vko 26?
Hattivattinen....1.IVF...............kesäkuu.........punktio vko 26?
Tuuli1976........1.IVF...............elokuu
Dreamer74......1.IVF...............loppukesä
Talvitaika.........1.IVF...............elokuu
83yrittäjä..........1.IVF............syys-/lokakuu
Moto76.............1.IVF............elo-syyskuu


***2/3 HOITO:***

elohopea..........1.IVF / 1.PAS......elokuu
Sartsa00..........3.ICSI.................?????
Kevätkello..... ...2.ivf...................syksy
Pollyanna.........2.IVF..................syksy
Mimosa2011....2.IVF..................syksy
Miranda-81......2ivf/icsi..............heinä-elokuu
Ellenni..............?.......................elokuu
Sol.................2.ICSI.................elokuu
pepponen........2.ICSI.................syksy



*** PIINAILIJAT ***:headwall:
Nimi.............Hoito...............Alkio(t)...........PP...........Testipäivä

lallaa...............IVF.................2..................6................1.7
mariq..............2.IVF..............2...........,.......6...............2.7


***PLUSSANNEET***.............:heart:................................LA
Marilis..........yllätys luomuplussa........toukokuu
Toiveissa.........1.ICSI.................kesäkuu.............
Heidari...........1. IVF/1. PAS.......kesäkuu..............
Sinirusko.........1.IVF..................kesäkuu.............20.2.2012
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä