Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

Mä en MILLÄÄN jaksaisi odottaa enää testiä!!
Toisaalta olen jo puoliksi ensi talvessa, mutta toisaalta ja toisaalta, kun se limakalvokin oli vain 6mm, ja miksi ne ei voineet laittaa kahta ja ja ja!
Koskahan testiin voisi luottaa? Vai on se todella piinattava 20. päivää saakka?

Mä olen tuuminut kanssa eri hoitovaihtoehtoja, ja sitä koska eri klinikat niitä tarjoaa.
Me mentiin ensin kaksi piikityskierrosta ihan ajoitetulla meiningillä, mutta eihän siitä mitään tullut. Paitsi, että olin kotona kuin Raivohärkä ja paneskelu ei ollut hirveän kivaa kellon kanssa. Olisiko inssi ollut parempi jo silloin, siitä ei edes puhuttu.. No, mutta nyt odotetaan ja jännätään.
 
Niinhän siinä sitten kävi, että huonot uutiset seuraavat minua :kieh: Käsittämätöntä mutta totta endokystat olivat kasvaneet viime keskiviikosta niin, että ei uusikaan lääkäri uskalla aloittaa ivf:ää ennen kuin on leikattu.
jotain hyvääkin, Ava klinikan lääkäri oli aivan ihana ja ehkä siksi en ole edes niin murtunut näistä uutisista. Hoito aloitetaan välittömästi leikkauksen jälkeisestä kierrosta. Ihme kyllä tyksistäkin sain peruutusajan, kun kerroin missä mennään ja siihen on vain vajaa kolme viikkoa.
Suosittelen kyllä kaikille klinikan vaihtoa, jos tuntuu että ei synkkaa. Meillä ainakin auttoi heti ja tuntuu että lääkäri todella paneutuu asiaansa ja oli sopivan kannustava ja symppis.
miranda olen aivan samaa mieltä tuosta, että luulisi yksityisellä saavan parempaa kohtelua, mutta ei näköjään kaikissa paikoissa!
kevätkello voi harmi :hug: koitetaan viettää lämmintä kesää ja sitten syksyllä paremmalla onnella hoitoihin :)
Ellenni koitahan jaksaa piinistellä siellä vain loppuun asti vaikka onkin vaikeaa!
 
Ellenni: Tsemppiä ja jaksamisia piinailun kanssa!

Kevätkello: :hug: olen pahoillani.

Moto76: Kiva kuulla, että lääkärin kanssa synkaksi hyvin ja lääkäri tuntui mukavalta. Se on todella paljon näissä asioissa. Olen kuitenkin pahoillani että endokystat ovat isontuneet ja hoitoja ei päästä aloittamaan. Onneksi nyt sait peruutusajan TYKS:sta ja hommat etenevät hieman nopeammin.
 
Ajattelin kysellä teiltä, joilla on tehty laparoskopia että minkälaisia kokemuksia teillä on siitä? Kuinka kauan olitte sairaalassa ja riittikö pelkkä tähystys vai tehtiinkö avoleikkaus?

Eilisten itkujen jälkeen alkaa taas elämä voittamaan pikkuhiljaa. Vatsaa jomottelee koko ajan ja ajattelinkin, soittaa sairaalaan ensi viikolla jos ei lakkaa jos vaikka saisi vielä aikaistettua aikaa. Ei tainnut kystat tykätä siitä, kun niitä ultralla painettiin :)
 
Moto76: Harmi että sulle kävi noin mutta onneksi pääset kuitenkin heti yrittämään kun on mahdollista. Mulle on tehty laparoskopia 2005 ja kohdunulkoisen poiston yhteydessä 2010. Se on ihan tähystysleikkaus kolmella pienellä viillolla, joista yksi tulee napaan, yksi bikinirajaan ja yksi johonkin kohtaan mahaa missä se sun kysta on. Näistä sitten menee instrumentit sisään ja mahaan puhalletaan kaasua nukutuksessa jotta näkyvyys säilyy. Sitten se kysta vaan imetään pois sieltä ja ommellaan pikkuviillot kiinni. Maha voi olla turvoksissa seuraavina päivinä ja kipeä mutta kipulääkkeillä pärjäilee kyllä ihan hyvin. Sairaalassa menee yleensä leikkauspäivä ja tarvittaessa yön yli, eli seuraavana päivänä oon lääkärikierroksen jälkeen päässyt kotiin. Itselleni ei ole ainakaan mitään komplikaatioita tullut eikä leikkaukset muuttuneet avoleikkauksiksi vaikka poistettavaa onkin ollut enemmän kun on luultu.
 
Jensar kiitos vastauksesta :) Juuri tuota mietinkin, jos löytyy pesäkkeitä jostain muualta kuin munasarjoista niin ei tarvitse silti siirtyä ehkä avoleikkaukseen. Tähystysleikkauksesta toipuminen on varmasti helpompaa. Jotenkin vain tuntuu, että endometrioosia on varmasti muuallakin kuin munasarjoissa, joten sen takia jännittää josko leikkausta joutuu laajentamaan. No toivottavasti leikkaus edesauttaisi hoitojen onnistumista, tosin emme ole vielä päässeet yhteenkään mutta ainakin nyt tämän jälkeen voi aloittaa "puhtaalta pöydältä". :)
 
Hei!
IVF-ensikertalainen ilmoittautuu mukaan, jos pinoon mahtuu! Meillä on hoitotaustaa nyt vajaan vuoden verran: tutkimukset tehtiin 2010 keväällä, eikä mitään varsinaista syytä löytynyt (paitsi raja-arvon ylittävä määrä vasta-aineita spermassa). Ikinä ei ole plussaa näkynyt ja nyt takana on 3 clomi-inssiä viime syksyltä, 2 puregon-inssiä keväältä, 1 yritys IVF:ää -> liian pieni annos puregonia kasvatti kaksi johtofollia ja näin ollen KUUDES (argh) inssi.

Nyt on meneillään kp 7, puregonia on pistelty 4x200 IU ja eilisestä alkaen 250 IU, koska TAAS on valikoitunut kaksi johtofollia. Yritetään kovasti manata pienemmät tyypit vielä kasvamaan mukana, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että munasarjat eivät ehkä vain reagoi hoitoon ja kahdellakin follilla lähdettäisiin nyt punktioon. Just nyt on usko aika vähissä...

Miten sulle Miranda kävi? Kävitkö tänään ultrassa ja saitko punktiopäivän? Kyllähän 4-5 soluakin riittää vaikka pakkaseen, jos tulee hyvälaatuista tavaraa. (Itselläni vain puuttuu usko siihen, että kahdella solulla pääsisi punktiota pidemmälle!).

Millä perusteilla täällä muuten ollaan hoidoissa? Onko kaikilla löytynyt joku syy vai onko mukana myös selittämättömiä? Tässä vaiheessa tämä selittämättömyys tuntuu jotenkin ihan toivottomalta: jotain on selvästi pielessä, mutta sitä on paljon vaikeempi hoitaa, kun kukaan ei oikein tiedä, mihin tarttua...

Pahoittelut omanapaisuudesta ja synkkyydestä. Maanantaina on seuraava ultra, ja siihen asti pitäisi varmaan yrittää uskoa. Ainakin kaikille Suomen kolkille on luvassa lämmintä, joten: helteistä viikonloppua!
 
_
***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***
10.6.2011

Mimosa2011....1.IVF................kesäkuu
Sharona..........1.IVF/ICSI.........kesäkuu
Moto76............1.IVF................kesäkuu?
mariq.............2.IVF................kesäkuu........punktio vk24
Miranda-81......1.IVF...............kesäkuu.........punktio vko 24
Jensar.............1.IVF..............kesäkuu.........punktio vko 26?
Hattivattinen....1.IVF...............kesäkuu.........punktio vko 26?
Sol.................1.ICSI..............kesäkuu
Tuuli1976........1.IVF...............elokuu
Dreamer74......1.IVF...............loppukesä
Talvitaika.........1.IVF...............elokuu
elohopea........1.IVF / 1.PAS.........elokuu
Sartsa00..........3.ICSI.......?????
83yrittäjä..........1.IVF............syys-/lokakuu


*** PIINAILIJAT ***:headwall:
Nimi.............Hoito...............Alkio...........PP...........Testipäivä
Kevätkello.......1.IVF.................1............ 14...............10.6
Heidari...........1. IVF/1. PAS......2.............9..............13.6
Sinirusko.........1.IVF................1..............9................15.6.
Toiveissa.........1.ICSI..............1..............7................16.6
Pollyanna........1. IVF/ICSI.........2............11................18.6
Ellenni............1.IVF.................1.............4..................20.6


***PLUSSANNEET***:heart:
Marilis..........yllätys luomuplussa........toukokuu
 
ON: Täällä tänään tehty plussa...testipäivä vasta 16.päivä, mutta teinpähän testin jo kumminkin... Pregnylin pistämisestä on tänään 11 päivää jo aikaa, mutta saattaa vielä kumminkin antaa huijaus plussan testiin... =( No siihen oon varautunut kyllä, ettei tuo ole oikea plussa vaan pregnyl huijaa... =/

Päivittelin tuon listan ja toivottavasti en astunut kenenkään varpaille... =)

Nauttikaa kaikki tästä lämmöstä ja elämästä!!! :hug:
 
Moto76: Laparoskopiasta... mulle tehtiin laparoskopia ihan päiväkirurgisena toimenpiteenä eli aamulla menin sairaalaan ja iltapäivällä, muutaman tunnin päästä toimenpiteestä pääsin kotiin. Mulle tuli vain kaksi ehkä senitn viiltoa vatsaan, toinen navan kohdille ja toinen alvatsalle vasemmalle. Minusta se oli tosi helppo toimenpide itselle, mutta jokainen meistä on erilainen ja tietysti riippuu siitäkin mitä lopulta joudutaan tekee. Vatsa oli jälkeenpäin turvoksissa ja hartioita särki, joka johtuu siitä kaasusta jota vatsaan laitetaan toimenpiteen alussa. Oliko se niin että se kaasu nousee hateisiin ja siksi aiheuttaa kipua. Ihan käsikauppalääkkeillä selvisin ja eipä vatsalla ollut kipuja lainkaan jälkeenpäin. :)

lallaa77: Tervetuloa!
Kiva, kun kysyit ultrakuulumisiani. Lerron ne tuossa myöhemmin. :)
Mulla samat ajatukset selittämättömästä lapsettomuudesta ja kun kerran sanoin sen eräällee lääkärille niin hän sanoi että tilanne on paljon parempi selittämöttömillä kuin niillä joilla on syy lapsettomuuteen. Tätä ihmettelin kovin. Meillä siis ei ole mitään varsinaista syytä löytynyt tähän lapsettomuuteen.

Toiveissa: varovaiset onnittelut! Oot kyllä aika aikaisin saanut plussan. :)

ON: Tämän päivän ultra oli kyllä kaikista synkin näistä kaikista ultrista. :( Siellä oli vain yksi kunnollinen folli 16mm ja kaksi 13mm:stä. Nämä pienemmät ovat kasvaneet niin hitaasti että lääkäri epäilee ettei ne ehdi kasvaa punktioon mennessä joka on tiistaina. Käyttikin ajatusta mielessä että tehdäänkin inssi ja otetaan kaksosraskauden riski, mutta sitten kuitenkin alkoi optimistiseksi ja lähdetäänkin yrittämään punktiota. Itsellä tosi sekavat ajatukset. :( Oma lääkäri on lomalla ja mulla oli toinen lääkäri nyt ja loppu hoidon ajan. Kysyin tältä lääkäriltä että mistä tämä voi johtua ettei hoito onnistu niin hänen mukaan minulla on polykystiset ovariot. Jaah, tätä nyt onkin sitten veivannut aika moni lääkäri ees taas että onko mulla tuota vai ei ja mun viimeinen oma lääkäri oli kyllä ehdottomasti sitä mieltä ettei tämä ole lapsettomuuteni syy. Noh, joka tapauksessa jollei nyt tulosta tule niin meillä on seuraavaksi pitkällä kaavalla hoito edessä eli ehkä se on parempi kuin tämä lyhyt.
 
Moro, testi eilen negatiivinen, tänään tuhruvuotoa - mahdollisesti luget estävät sen, ettei veri oikein kunnolla tirskahda. Mut voinee poistaa listalta, testipäivä nimittäin omien laskeskelujeni mukaan onkin 12.6 eikä 18.6, ja näillä näppylöillä ei tarvinnnut edes sinne 12. päivään odottaa.

Pakkanen on tyhjä, joten uusi kierros odottaa joskus akselilla elo-syys-lokakuu (en oikein itse vielä tiedä, mihin kohtaan tämän riemun haluaisin). Eli mut voi myös lisätä tuonne hoitoa odottaviin. Voidaan nyt kesä sitten vaikka keräillä rahaa ja istua kotona, kun rahat valuivat aika tehokkaasti tämän kevään aikana tehtyihin kolmeen inssiin ja yhteen IVF:n, kaikki siis yksityisellä.

Onneksi olkoon Toiveissa alustavasti, hienoa, että edes joku tuosta listalta saa positiivisia uutisia.
 
Kevätkello> Joo toi AMH kuulosti tutulta jutulta... Eli on jollekulle muullekin moinen määrätty.

Mulla on maanantaina ultraus 150iu annoksella menopuria (inssiin siis) Tuossa joku pohti tuota viattomien lapsettomien kohtaloa, ja mielestäni se on myös hankalampaa kuin se että olisi syy... Jos on joku vika niin sitä voi yrittää korjata... jos ei ole mitään mitä fiksata niin on enempi tuuripeliä ja hakuammuntaa. Tilastot varmaan on jotain ihan eri mieltä ja kenties meillä viattomilla on paremmat tilastolliset mahdollisuudet, mutta voin kertoa että kyllä jurppii kun kaikkialla aina taputetaan päähän että teillä kun ei ole mitään vikaa niin ei lähdetä vielä tekemään mitään. Spontaanin raskauden mahdollisuus on niin suuri..... HUHHUH!!!

Toki on niitä joilla on simppeli ongelma ja sen "hoidon" jälkeen vielä nippu muita ongelmia
 
niin ja ero tulee meille jos ukko ei anna siittiöitä,sunnuntaina ja keskiviikkona.
ukko meinaa kesken hoidon laittaa hanskat tiskiin...no osaahan ne munat olla yksinki pakkasessa...onhan nuita luovuttajia..paljon maksaa ostaa simoja?
 
mariq: sullahan on hieno määrä munarakkuloita, hienoa! :)
Okei, eli ne limat ei sitten olekaan mitään ihmeellistä. Pelästyin vain kun yht'äkkiä alkoi tulla. Ja jos nyt tarkemmin mietin niin onhan sitä inssikierroissakin tullut jo monia päiviä ennen Pregnylia ja inssiä.
 
pollyanna, voi että! Olen tosi pahoillani :hug: Rentouttavaa kesää sinullekin ja kerätään voimia syksyä varten! Sitten uuteen hoitoon! Meillä kanssa seuraava joskus syys-lokakuussa.

Toiveissa, voi kun nyt olisi todellista ja pysyvää! Tulehan kertomaan, kun testailet lisää! =)

Tsemppiä kaikille ja nautitaan kuitenkin lämmöstä ja kesästä tämän kaiken keskellä!
 
***Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä***


Mimosa2011....1.IVF................kesäkuu
Sharona..........1.IVF/ICSI.........kesäkuu
Moto76............1.IVF................kesäkuu?
mariq.............2.IVF................kesäkuu........punktio vk24
Miranda-81......1.IVF...............kesäkuu.........punktio vko 24
Jensar.............1.IVF..............kesäkuu.........punktio vko 26?
Hattivattinen....1.IVF...............kesäkuu.........punktio vko 26?
Sol.................1.ICSI..............kesäkuu
Tuuli1976........1.IVF...............elokuu
Dreamer74......1.IVF...............loppukesä
Talvitaika.........1.IVF...............elokuu
elohopea........1.IVF / 1.PAS.........elokuu
Sartsa00..........3.ICSI.......?????
83yrittäjä..........1.IVF............syys-/lokakuu
Kevätkello...........


*** PIINAILIJAT ***:headwall:
Nimi.............Hoito...............Alkio(t)...........PP...........Testipäivä

Heidari...........1. IVF/1. PAS......2.............11..............13.6
Sinirusko.........1.IVF................1..............11................15.6.
Toiveissa.........1.ICSI..............1..............9.................16.6
Pollyanna........1. IVF/ICSI.........2............13................18.6
Ellenni............1.IVF.................1.............6..................20.6


***PLUSSANNEET***:heart:
Marilis..........yllätys luomuplussa........toukokuu
 
Viimeksi muokattu:
Niin siis mut voi poistaa piinailijoista ja siirtää odottelemaan seuraavaa. Eilen aamulla testasin virallisen negan ja menkatkin on jo alkanut eli syksyllä uusi hoito.

Mitäs heidari? Mikä siellä tilanne? Oletko testaillut tai onko tuntemuksia? ja Siniruskollakin piinapäivät lähenee loppuaan. Tulkaahan kertomaan kuulumisia!
 
Voi ei,kauhean monta negaa jo tullut täällä ihmisille...:( Missä se plussajuna oikein viipyy? Täällä vaan odotellaan ja odotellaan,tuntuu että kaikki vähäisetkin oireet alkavat kadota pikkuhiljaa..rinnat olivat vielä viikko sitten paljon aremmat kuin nyt jne..:| Aattelin oottaa tonne keskiviikkoon ja sit vast testata,niinkuin määräys kävikin.Siihen asti voi mielessään kuvitella että jospa kuitenkin..hassua!!
Mitens Toiveissa siehän plussasit jo,minkälaisia oireita sulla?
 
mitäs nyt ei ole siittiöitä.voiko munikset pakastaa yksinään ja sitt joskus käyttää niitä luovuttetuilla siittiöillä?
eli keskiviikkona punktio, mut ei miestä.eli en pääse siirtoon perjantaina.vai voinko lennosta ottaa luovuttajan siittiöt ku kerran ollaan menty parina hoitoon ja maksusitoumuksella?

vaikeeta on

kp11,munasarjoja pakottaa ku mahoton,tänään vielä jarru ja puregoni.
 
=) Täällä menossa nyt PP9 ja tänään tein uuden testin... viiva on ihanasti tummentunut ja paljon verrattuna perjantaiseen testiin, joten kai se on uskottava, että raskaana tässä ollaan!!! :heart: :heart: :heart:

Oireita ei juurikaan ole...paitsi heti alkion siirron seuraavana päivänä oli kovat alavatsa kivut ja muutama raju vihlaisu on tullu, mutta ei silleen mitään ihmeempää. Lugesteronien piikkiin laittaisin suurimman osan oireista eli noi vihlaisut ja ajoittaisen päänsäryn.

Nyt parina päivänä on tullu huono olo jos en muista juoda jotain raikasta ja viileetä tunnin parin välein ja alavatsassa on tuntunu iltaisin, että siellä olis semmonen pieni ilmapallo sisällä... vaikee selittää. :D

Rinnat on kipeet sivuilta ja verisuonet on todella pinnassa... mies nauroi, kun oltiin suihkussa, että mun rinnat alkaa näyttää ihan alieneilta... :D :rolleyes:

Yritän saada tänne kuvan laitettua tän päiväisestä testistä. :)

Kevätkello voi harmi, että menkat alkoi... :hug: Onnea seuraavaan kiertoon. :)

Tässä kuva : Aijaa.com - 8175928.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille. Toiveissa, tuhannesti onnea plussasta!
Kevätkello, olen pahoillani menkoista. Olikos teillä pakkasessa alkioita?

Uusille tervetuloa!

Mulla on ollu tosi mielenkiintoinen viikonloppu. Torstaina sanoin miehelle, et nyt on ihan sellainen olo, et menkat alkaa, ja niinhän ne alkoi perjantai aamuna, mut ne myös loppui perjantai päivänä. Olin ihan ihmeissäni ja kun tulin töistä kotiin pähkäiltiin miehen kans et pitäiskö tehdä testi. Oltiin lähdössä mökille miehen veljen ja siskon kanssa. No tein sit testin, se näytti haaleaakin haaleampaa plussaa. Tai niin me ainakin kuviteltiin. No mulla oli viä yks testi ja otin sen sit mökille mukaan. Lauantai aamuna tein sit testin ja haalea plussa siihen pärähti. Tummempi kuitenkin kuin perjantaina. En kyl oikein uskalla siihen vieläkään luottaa. Lauantaina päivällä tuli vähän veristä vuotoa, mut se loppu iltaa kohden. HUomenna on sitten verikokeet ja saadaan varmuus tähän asiaan.
 
  • Tykkää
Reactions: mariq

Yhteistyössä