Ekakertalaiset (IVF/ICSI-) hoitoihin keväällä/kesällä

katjuska-81 tervetuloa!

Sharona su ja ma testauksen tein eri testillä. su testi ostettu suomesta ja ma 2 eri testiä ulkomailta..
Olipas aika hurjat tarinat alankomaiden synnytyksestä, mutta onneksi sulla on vaihtoehto.
Oletko miettinyt Suomessa synnytystä??
Jos minä jonakin vuonna tuun raskaaksi niin ajattelin itse tulla Suomeen synnyttään.

jensar ei niitä meidän alkioita voi pakastaa, vaikka omaan tarkoitukseen ne tuleekin. Ja ärsyttävintä tässä on se että en ole edes hepatiitin kantaja, vaan mulla on virus ollut joskus ja siitä on jäänyt "merkintä" mun kroppaan. Siis mä en voi sitä keneenkään tartuttaa tms. Ja käytännössähän se ei pysty leviään muihin pakastettuihin alkioihin, mutta teoriassa kuulemma voi. Ja niillä on lääketieteessä joku sellanen laki että jos jommalla kummalla puolisolla on tai on ollut hepatiitti niin alkioita ei voi pakastaa.... Että näin! :(
Ihan kiva rahallisestikin kun tietää että joka kk menee sit se noin 2000€, kun pakastetun alkion siirrolla olis selvinny huomattavasti vähemmällä...


voi Mariq.. en edes tiedä mitä sanoa... pahoittelut keskenmenosta ja ísot halaukset :hug: sekä paljon paljon voimia tästä eteenpäin!!

jensar harmi että ette saaneet yhtään alkiota pakkaseen, mut jospa se nyt sulla tärppäis heti ekalla ja tarttuis kunnolla kiinni. Tsemppiä piinapäiviin! mua ahistaa jo valmiiks uus hoito ja varsinkin punktio.. se oli mulle niin kivulias toimenpide...
 
sharona wau!! vähän hienoa, että saitte noin paljon alkioita pakkaseen!! Onnittelut siitä!!
=)

mun oma tilanne tällä hetkellä:
Surun ja itkun päivä. Tein aamulla testin suomalaisella ja samalla testillä jolla tuli su haalea positiivinen. Puhdas NEGA tuli, että tää on nyt sit tässä... en jaksa mennä edes verikokeisiin enään, olis siinä testissä pitäny jo raskaus näkyä jos näin olis ollu.
Aamusta asti järkky olo ja itkeny pitkin päivää .. :'( :'( :'(

AHDISTAA niin paljon varsinkin se puktio kun oli mulle niin kivulias ja sit se että taas pitää järjestää ittensä suomeen ja tällä kertaa vielä pidemmäks aikaa kun viimeks kun mulla ei ole mitään hormoneja nyt valmiina. varmaan 3 viikkoo joudun taas oleen jonkun nurkissa.
Ja ei yhtään nappaa....

Päätettiin jo sillon kun ekaan hoitoon mentiin että jos ei nappaa niin sit syyskuussa uusiks ja näillä siis mennään.

Nyt vaan menkkoja oottelen alkavaks, mulla kun ei ole ollut minkäänlaista tiputtelua tai vuotoa tässä ollenkaan alkion siirron jälkeen. Toivon vaan että kaikki "tavara" tulee ulos ihan itsestään...

Että on TOSI ihana suomi loma, ei vois vähempää kiinnostaa kierrellä sukulaisissa..
meillä kun on niin että ollaan molemmat miehen kanssa isoista perheistä ja molemmat vanhimpia lapsia.
Miehen kaikilla sisaruksilla on lapsia ja mun 3 nuoremmalla sisaruksella on lapset.
Sit vielä serkuista mies on vanhimmasta päästä ja mä olen vanhin ja tosi monella serkullakin jolla on vakituinen parisuhde, on lapsia . Että hieman tulee sukulaisilta merkitseviä katseita mahanseutuun ja jotkut jopa kyselevät suoraan... tosi kiva.....
Ja tietty vielä kaverit päälle, ollaan kohta ainoita kaveripiirissä kellä ei ole lapsia, että ollaan sitten sukulaisissa tai kavereilla niin aina on ulkopuolinen olo.... Tää on vaan niin VÄÄRIN!!! :mad:
 
niin ja pitäs tässä mennä kattoon mun pikkuveljen 3kk tyttöä, jota en ole vielä nähnyt.... :headwall:
Siis ihan kiva nähdä pikkunen, mutta pelottaa mun reaktio, että meneekö itkemiseks vai pystynkö tsemppaamaan. Veljeni ei tiedä meidän tilanteesta mitään.
 
Voihan kurjuus Miles, enpä keksi mitään lohduttavaa kun on itselläkin aika avuton olo tällä hetkellä:hug:

Sharona: Mahtavaa!!! Tosin teillä oli niin top alkio että olis väärin jos ei se tarraa:p

Mulla usko horjuu nyt ja kovasti. Ei juuri tähän hoitoon vaan ihan ylipäätään kun lopputulos osoittautui niin paljon huonommaksi kun oli uumoiltu. Mua ei se niinkään haittaa että pakkaseen ei saatu , vaan se että meidän alkiot eivät selvinneet kehityksessä pidemmälle. Se ei anna kovin paljoa toivoa jatkohoitoihin vaikka olenkin tietoinen että lopputulos voi vaihdella eri hoitokierroissa:rolleyes: Harmitus on silti kova ja hieman epätoivo alkaa jo nostaa päätään, meillä tosiaan lääkäri oli alun perinkin sitä mieltä että lapsi tulis myös luomuna aikaisemman kokemuksen perusteella. Mitähän tää lopputulos sille sanoo sitten:confused: No jospa se ihme tapahtuisi, silloinhan se useinmiten osuu omalle kohdalle kun sitä vähiten odottaa:|
 
Jensar: Sanasi ovat kuin minulta. Niin samalla tavalla ajattalen / tunnen. Meillä piti lääkärin mukaan myös olla hyvät mahdollisuudet luomunakin onnistua ja ivf:llä 40%:n mahdollisuus. Kuitenkin kävi niin että 4 solua saatiin vaivalla ja niistä 2 hedelmöittyi mutta yhtään ei saatu siirtoon. :/ Pisetään kuitenkin peukkuja että tulevaisuudessa on positiivisempia tuloksia ja onnistutaan!
 
Huomenta kaikille,

Taalla on saatu testiin puhdas nega tana aamuna, eli pregnyl on poistunut elimistosta ja ainakaan mitaan kovin aikaista kiinnittymista ei ole tapahtunut :(

Toivon, etta se tasta viela iloksi muuttuu, mutta samalla pelkaan ihan kamalasti..

Voi miles, kunpa voisi jotenkin lohduttaa. Voin vaan kuvitella mita kayt lapi talla hetkella :hug:

Pahoittelut myos mirandalle viela, toivotaan, etta seuraavalla kierroksella tulee paljon parempi tulos! Juttelitko laakarin kanssa laakkeiden vaihdoista? Toiset on saaneet parempia tuloksia toisella laakkeella, pregnyl, puregon, gonal-F...
 
miles ja Sharona: Eikä.. :'( :hug: Voimia teille molemmille, muuta en vaan osaa sanoa..

Jensar: Jaksamisia myös sulle. Toivotaan, et se kyytiläinen ois kuitenkii sitkeää tekoa ja tarrais ihan tosissaa kiinni. :hug:

Millanen kokemus se munanjohtimien aukiolotutkimus on? Tiedän, miten se käytännössä tapahtuu, eikä ilmeisesti kestäkään kun 5-15min, mut sattuuks se? Sinänsä en sitä jännitä paljoo ja tiiän, et esim. punktiokipu on ihan jossai eri atmösfääreissä, mut teiän kokemukset kiinnostais. :)
 
Sharona: Joo, lääkäri ehdottikin että vaihdamme Puregoniin takaisin. Mulla siis tehtiin kaksi inssiä sen kanssa, mutta kolmanteen vaihdettiin Menopur aajtuksella että olisi "tehokkaampi", mutta mulla ei ainakaan ole, joten Puregon voisi kuitenkin olla parempi.
Vielä ei sinun osalta ole toivoa menetetty joten kyllä se plussa voi vielä tulla. :)
 
Onnea teille Sharona hyvistä pakkasuutisista! :) Malttia nyt vaan siihen testailuun, onhan sulla vielä testipäivään yllinkyllin aikaa... ;)

Jensarille ja Miranda-81lle kovasti positiivista tsemppimieltä :hug:

Ja voi miles, olen niin pahoillani teidän puolesta : / Miten voikaan olla, että teillä on noiden alkioiden pakastamisenkin kanssa huono tuuri. Kovasti tsemppiä ja jaksamista, koita nauttia lomasta kaikesta huolimatta :hug: Mä uskon vakaasti, että kyllä se vielä iloksi muuttuu meidän kaikkien kanssasiskojen kohdalla, ennemmin tai myöhemmin. Ja niin kuin Jensar totesi, monesti se onni yllättää juuri silloin, kun sitä vähiten odotat ja yhtäkkiä huomaatkin, että asiat on loksahtaneet kohdalleen.

Vauva haaveissa.. Kyselit munatorvien aukiolotutkimuksesta - kokemukset sen sujumisesta tuntuvat olevan kovin vaihtelevia ja tähän vaikuttaa ilmeisesti se, ovatko tuubat auki vai eivät. Mulla tuo tutkimus meni täysin kivuitta ja yllättäen lähes huomaamatta ohi, jännitin sitä etukäteen aivan valtavasti, mutta sitten se olikin jo yhtäkkiä ohi ja en huomannut oikeastaan mitään, että alakerrassa oli edes käyty ;) Sitä varten suositellaan otettavan kotona noin tunti ennen toimenpidettä särkylääkettä, itse otin 600 mg buranan ja 2 panadolia. Jotain lievää menkkajomottelua ja pientä turvotusta toimenpiteen jälkeen oli, mutta muuten ei mitään. Toivotaan, että se menee sunkin kohdalla hyvin ja kivuitta ja että tuubat ovat auki :) Ja tietty toivotaan, että nuo metforminit ja clomit toisi teillä avun eikä rankempiin hoitoihin tarvisi edes lähteä. Monella tärppää heti sen munatorvien aukiolotutkimuksen jälkeen! :)
 
Mitä oireita teillä muilla on???

Mulla pp5 välillä tulee kramppeja munasarjojen kohdalle, esim.jos venyttelee tai lähtee rivakasti liikkeelle. menkkamaisia jomotteluita ollut eilisestä lähtien, ei koko päivää vaan jaksottaisia. Lisäksi lämmöt koholla ilmeisesti lugeista, 37.5???

Toisaalta ehkä hyväkin että lähti pahin jännitys nyt pois kun sai tietää alkioiden tilanteen, niin ei sitten ihan niin korkeelta putoa kun tulos selviää. Ja on semmoinen olo jo valmiiksi että olen suunnitellut jo seuraavaa hoitoa ja se ajoittumista:ashamed: Oma fyysinen vointi on selvästi kohentunut parin päivän aikana, eli pahin taitaa olla ohi.:)
 
Jensar voi vitsi, kun kuulostaa lupaavilta sun oireet! :wave: Ja kuulostaa siltä, että mielikin jo parempi :)

ON: Täällä PP3 ja ei mitään oireita. Turvotus alkaa laskea ja välillä kyllä venytellessä ja etenkin jos rakko on ihan täynnä, niin munasarjoja ja alavatsaa vähän vihloo. Lähinnä tuon puolen munasarja, jossa se endokin möllöttelee, vihloo enemmän eli oireet tuttuja sikäli. Pah. Kamala tuskanhiki koko ajan päällä, johtunee tästä helteestä...
 
Hirmuisesti voimahaleja teille joilla asiat ei mennyt suunnitelmien mukaan! :hug:

Vauva haaveissa.. Mulla munanjohtimien aukiolotutkimus oli nopea ja kivuton ehkä hieman vaan epämiellyttävä tutkimus. En ottanut mitään esilääkkeitä, koska kun menin ensimmäistä kertaa klinikalle ja lääkäri tsekkas paikkoja kysyi että olenko kovin kipuherkkä (?) jos hän nyt saman tien tutkisi noi johtimet, koska kierto on tässä vaiheessa että voitaisiin aloittaa hoito heti. En ole kovin kipuherkkä, joten tutkimus tehtiin. Minulla se ei siis kestänyt kauaa eikä aiheuttanut kipua. Toivottavasti myös sinun kokemus on hyvä! =)
 
Hattivattinen ja Jensar toivotaan, että tarraa kiinni nyt oikein lujasti :)
Onpa täällä tapahtunut niin paljon, kun olen viime aikoina ollut vähän taka-alalla. Nyt pitänee taas alkaa päivittämään teidän ja omaa tilannetta, kun kotiuduin sairaalasta. Endo saatiin pois munasarjoista ja pitäisi olla ihan hyvät mahikset ivf:ään. Huonot uutiset olivat se, että endoa on myös suolistossa, eli jos tulee kipuja on edessä suurempi leikkaus. Nyt olisi paras hoito raskaus ja hoidot aloitetaankin ilmeisemmin jo elokuussa.
Helteistä illan jatkoa teille kaikille :)
 
Perjantaita leidit! :flower:

Tanaan on taas suhteellisen positiivinen olotila, herasin 4:30 kun koiranpennut riehu ympari olohuonetta.. Onneksi ne ovat nyt jo luovutusiassa ja kohta lahtevat uusiin seikkailuihin!
Palaa rauha tahan huusholliin :D

Aamulla tehdyssa testissa haamujenhaamu/viivanpaikka ja paatinpa menna toiden jalkeen ostamaan viikonlopuksi kunnon testeja, kun sunnuntaina on 14vrk kulutunut pregnylista, saa vihdoin testata ilman pregnyl-haamu-pelkoa.
Mulla on siis aikaisemminkin haamuillu se pregnyl viela 13vrk illalla, joten siita viisastuneena.

Ihanaa kun on perjantai!!! 8,5 tuntia toimistolla ja hetken vapaus! Jihuu!

Vauva haaveissa mulla tuo aukiolotutkimus oli myos aika helppo, mulle tehtiin se "vanhanaikainen" eli rontgen, ainoa mika sattui oli kun ne laittoi sen putkiharpakkeen kohdunsuulle, ja se hoitsu veti kohdusta ilmat pihalle, kolme kertaa. Siis tyhjalla ruiskulla siita toisesta putkesta imaisi ulos pain. Se ei ollut mikaan ihanin tunne, mutta ei se kylla tuskainenkaan ollut. Muuten se itse toimenpide ei tuntunut juuri missaan ja oli aika mielenkiintoista, kun sain katsoa ne rontgen-kuvat reaaliajassa vieressa olevasta ruudusta :D

Moto Hienoa, etta leikkaus meni hyvin ja kohta paasette aloittamaan hoidot (ja piinailut!), tsemppia toipumiseen!

Jensar Mulla oli eilen ekan kerran kramppeja, illalla. Sellaisia juilimisia, kuin olisi tati tulossa. Meninkin ihan paniikissa nukkumaan, ihan kun makuulle meno auttaisi pitamaan vuodon sisalla, :p :D
Mielikuvitus tuottaa myos kaikenlaisia juttuja, kuten hajuaistin teravoityminen, ja varsinkin sukkahien haju. Pakotin miehen jalkapesulle kun tuntu etten kesta sita lemua, se oli ihan kummissaan mutta meni kiltisti pesulle, hehehhe. Sangyssa maatessa kuvittelin haistavani jaakaapissa olevat ranskalaiset juustot, ne aina lemahtaa kun joku avaa jaakaapin oven :D

joopa, tama testimaniasta karsiva haisuli lahtee nyt toihin! Mukavaa paivaa!
 
Moto76: Ihana kuulla, että sun laparoskopia on onnistunut ja teillä on selvät sävelet tulevien hoitojen suhteen :) Mietinkin eilen, että mitähän sulle mahtaa kuulua ja miten leikkaus on mennyt. Tuupa kertomaan sitten tarkemmin, kun jaksat, että miten operaatio sujui ja miten se tarkalleen tehtiin. Mua kiinnostaa se sikäli, että meikäläisellä se on mitä todennäköisimmin edessä heti alkusyksystä ja tuo sun todettu endo kuulostaa samantyyppiseltä kuin mulla. Mulla on nimittäin tosi epärealistiset ajatukset sen suhteen, että tää meidän tuoresiirto onnistuisi ja olenkin jo asennoitunut siihen, että laparoskopia tehdään välissä ennen pas-siirtoja. Jotenkin ajattelen, että miksi se nyt tärppäisi kun ei ole aikaisemminkaan tärpännyt ja kun meidän koko hoito meni niin käsittämättömän hyvin siinä mielessä, että saldo oli pelottavan suuri, niin mun sisäinen pessimisti ei usko tärppiin :ashamed: Mä oon ihan varma, että meidän ongelma on alkion kiinnittymisessä, sillä kun solut hedelmöittyi niin hyvin, niin oletan, että on ne hedelmöittynyt aiemminkin esim clomi-hoidoissa, mutta ne ei vaan halua jäädä yksiöönsä asustelemaan. Näinpä luulisinkin, että mikäli endoa on myös kohdun sisäpinnalla ja jos sen saisi leikkauksella pois, niin tärpinkin mahdollisuudet paranisi. Tällaisia täällä pohdiskelen...

Löydettiinkö sulta Moto76 endoa muualta kuin munasarjoista ja suolistosta? Ja miksei ne poistaneet sitä nyt sieltä suoliston alueelta?

Sharona, meidän aamuvirkku testihirmu :D Täällä kanssa kuviteltuja hajuaistin herkistymisiä, mäkin inholla muka haistoin miehen sukkahien toissapäivänä, vaikka sillä oli puhtaat sukat jalassa. Ja koko ajan muka haistan sen paukuttelut ympäri kämppää :D Kaikenlaista sitä mieli teettääkin, ihan kreisiä...
 
Ai niin, mun piti vielä kysyä teiltä noista lugeista. Onko teillä, jotka ootte käyttäny niitä aikaisemminkin (esim muiden hoitojen/ luomukierron luteaalivaiheen tukena), niin ollut eroja nyt tän ivf/icsi-hoidon kanssa niiden laittamisessa. Mulla oli ainakin clomi-hoidoissa välillä tosi vaikea saada niitä sisään, kun limakalvot tuntui olevan hiekkapaperia ja niiden laittaminen oikein sattui. Nyt tässä ivf:ssä tuntuu ihan päinvastaiselta eli ne sujahtaa ihan itsestään alakerran uumeniin, ainoa ero on ehkä se, että paikat tuntuu jotenkin turvonneemmilta. :ashamed: Voisikohan se johtua siitä, että luge-määrä on nyt triplasti isompi...? :confused:
 
hattivattinen: Mulla ei oo aikaisempaa kokemusta, mutta vesimäistä vuotoa tulee alakerrasta sen lugetöhnän lisäksi, eli kosteaa on ainakin täällä. Lisäksi Kohdunsuu on jotenkin löllön ja pehmeän oloinen, luomukierroissa yleensä ollut hyvinkin napakka oviksen aikoihin ja sen jälkeen:confused: Epäilen että tuokin johtuu lugeista ja limakalvot jotenkin turvottaa. Tuntuu välillä että saa oikein työntää "ylimääräistä" seinämää pois sen lugepalleron tieltä:rolleyes: Mullahan on semmoinen aika iso alue punktion jälkeen tikattunakin tuolla, eli sekin voi vaikuttaa tuonne sisuskalujen tuntemuksiin|O

Sharona: Voi että, sullapa onkin jännät ajat nyt!!:p

Moto76: Onneksi leikkaus on takanapäin ja suhteellisen hyvin meni kaikki!! Toivotaan oikein pikaista raskautumista sinulle!!:wave:

ON: Tuntuu että juilimiset ovat hetkeksi kaikonneet. Päänsärkyä on tänään ja jotain pistoksia tai viiltämisiä alavatsassa. Välillä tulee munasarjoihin edelleen niitä "kramppeja", mitä lie sitten ovatkaan. Mä alan olemaan jo ihan täysin toipunut punktiosta, turvotus on kuin onkin laskenut ja melkeinpä on normaali olo taas. =) Jännittää ja pelottaa vaan ihan hitosti tän hoidon lopputulos ja seuraavan aloitus, pitääpä oikein kunnolla jutella lääkärin kanssa ennen seuraavaa hoitoa että saataisiin sitten parempi lopputulos tai ainakin enemmän munasoluja kun kerran meillä puolet vaan hedelmöittyy. En haluu jättää viimeisen hoidon varaan sitä plussaa ja pelottaa ajatuksenakin jo...:(
 
vauva haaveissa: Minulle on tehty kaksi kertaa aukiolotutkimus. Toisella kerralla vasemmalta puolen tuntui kuin olisi ollut valtavat menkkakivut, mutta se eksti vain hetken. Toisella kerralla en tuntenut yhtikäs mitään. Molemmilla kerroilla olen ottanut ennen toimenpidettä Buranaa (600 tai 800mg?). Kaikenkaikkiaan olen kokenut toimenpiteen helpoksi ja yksikertaiseki. Jokainen tietysti kokee eri tavalla.

Moto. Mukava kuulla että laparoskopia meni hyvin ja pääsette piakkoin aloittamaan hoidot. Onnea niihin valtavasti!!! :heart:

Jensar ja Sharona ja onko joku muukin: Teillä onkin jännät paikat! Tsemppiä ja onnea tulevaan!

ON: soitin jälleen klinikalle tiputteluvuodosta, joka kyllä on vähentynyt. Siksi soitin nyt kun klinikka on menossa pariksi viikoksi kiinni. Hoitaja ensin sanoi että "antaa asian nyt olla" kun minulla on 26.pvä lääkärille aika, mutta sitten huomasikin että minulle on hieman oudosti ohjlemoitu hoito ja synarelan aloitus jne. Puhui kuitenkin asiasta sitten lääkärille ja nyt sumuttelut alkavatkin jo 20.pvä ja tuolloin 26.7 on eka uä. Hoidon olisi kuulemma voinut tehdä alkuperäiselläkin suunnitelmalla mutta miksi sitä niin tehdä kun minulle sopii tämä että punktio on 2 vkoa aikaisemminkin. Tallainen pieni asia että hoito hieman aikaistuu niin sai minulle taas hieman paremman mielen ja jaksamista hoitoihin. Edelleen tietysti hieman piinailen että kaikki on tuossa ekassa ultrassa hyvin että saan luvan aloittaa pistelyt. :) Ja siis tuohon tiputteluun ei nyt tullut oikein vastausta, mutta ei se ilmeisesti estä synarelan aloitusta niin se on pääasia. ja jos jotain häikkää on viedä hoito loppuun niin se näkyy sitten tuossa ekassa ultrassa.
 
Viimeksi muokattu:
miranda-81 Mä sumuttelin yli 2 viikkoa Synarelaa, ennen kuin pistokset voitiin aloittaa. Se johtui ihan vaan siitä, että kierron aloitus viivästyi sumujen takia ja pistokset aloitettiin sitten kp1. Pistoksiakin sain tuikkailla 2 viikkoa ennen punktiota.
 
Kiitos hattivattinen! Mites muilla on synarela mennyt? Minä kp:nä olette aloittaneet?
Mulla nimittäin eka lääkäri sanoi että synarelan pitää mennä 2vkoa ennenkuin aloitetaan pistokset ja nyt tänään sitten toinen on laittanut alkamaan kp:nä 26, jolloin menis noin viikon, vajaa, ennenkuin menkkojen pitäis alkaa. (Hoitaja sanoi että yleensä aloitetaan kp:nä 21, mutta nyt klinikka kiinni niin hieman sovelletaan).
 
ON: Lämmöt jo 37.7:eek: Kumpa se tietäis hyvää ja johtuis muusta kun Lugeista :stick: Vähän jännä olo alavatsassa, tuntuu erilaiselta kuin ennen negakierroissa. Tosin ekaa kertaa Luget joten turhaa vissiin elätellä toiveita noista oireista.
 
  • Tykkää
Reactions: miranda-81
Klinikan lääkäri laittoi s-postia ja sain vähän selvyyttä tähän tilanteeseeni. (olin yllättynyt erittäin positiivisesti että vastas, koska on tän kuun lomalla)

Kirjoitti : " Yritys oli, ainakin toinen alkioista on kiinnittynyt, mutta valitettavasti (tod. näl.) ei ole jatkanut kasvua ja kehitystä.
Kyseessä on mitä ilmeisimmin "biokemiallinen" raskaus. Eli oletan että sinulla vuoto on jo alkanut."

Ja vuoto tosiaan alkoi eilen tosi vähäisenä tiputteluna ja tänään sit ihan kunnolla. Normaalisti mulla ei ole menkkakipuja, mutta nyt sattuu mahaan.

Elokuussa kun klinikka on auki suunnitellaan sit uusi hoito, jonka haluan syyskuun kiertoon.

Ainut "hyvä" asia tässä koko jutussa on se että saan viettää 5-v hääpäivää ens kuussa ilman mitään raskauspahoinvointia ym. oireita.
Olen just varaamassa meille matkaa hääpäivän viettoon että on edes jotain kivaa tiedossa.

2 pv Kööpenhamina ( Kaveria tapaamaan lähinnä) ja sieltä n 8 pv Kroatia, split. =)
 

Yhteistyössä