Eiks noi uusperhekuviot ole hirveän hankalia?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
....
Kaikissa perheissä on kipupisteensä. Itse tulen yhteensä yhdentoista hengen uusperheestä, ja ei mekään olla karikoilta säästytty. Sen sijaan meidän perheellä on maine rakastavana ja tiiviinä porukkana, joka pitää aina heikkojen ja hylättyjen puolta. Siitä välillä vitsailtaankin, että meidän perheeseen saa liittyä kuka tahansa, joka tarvitsee perhettä, ei verisiteillä niin väliä. Teininäkin mutsi aina jouluisin kysyi, että onko meillä jotain kavereita, jotka tarvitsee joulunvietto-paikan.

Perhe ja pyytteetön rakkaus on tärkeintä. Ei se paketti missä se tarjoillaan.
 
  • Tykkää
Reactions: idunnor
kerronpa
Alkuperäinen kirjoittaja mjää;24093225:
Kyllä on helppo vedota ja puhun vain ja ainoastaan siitä mistä on omaa kokemusta. En voi oikein muunlaisista puhuakkaan |O
No voin kertoa että muustakin syystä erotaan kuin alkoholismi ja väkivalta ja aika helposti erotaankin. Sehän se on nykyaikana että heti erotaan kun arki kyllästyttää ja mies ei hoida vauvaa.
 
....
Oon se 11-henkisen perheen kasvatti, ja kommentoin tähän vielä vähän ot. että en ole ikinä ymmärtänyt miten suojattua elämää on täytynyt elää, jotta voi ylenkatsoen pyöritellä päätään sille että ihmiset eroavat. Onneksi sellaisia ihmisiä ei juuri todellisessa maailmassa ole.
 
"mä"
Mun ukko yritti sitä uus perhe elämää ja koitta alkaa uudestaan parin vaippaikäisen keinoisäksi... no mutta tuli järkiinsä ja kerjäsi takaisin sitä helppoa elämää minun ja OMIEN isompien lastensa kanssa...
 
Keittiönoita
[QUOTE="vieras";24093240]unohdatte, että ero on voinut tulla puolison kuoleman vuoksi. pitää 30-vuotiaana elää loppuelämä vain lasten kanssa...[/QUOTE]
Tai 24-vuotiaana.
 
"rtee"
Mä vietin lapsuuteni uusperheessä ja ei ollut yhtään hankalaa vaikka oli eroja ja mun lapsia ja sun lapsia. Kyllä se on ihan ihmisistä kiinni kuinka hankalaksi haluaa asiat tehdä.
 
tai
Oon se 11-henkisen perheen kasvatti, ja kommentoin tähän vielä vähän ot. että en ole ikinä ymmärtänyt miten suojattua elämää on täytynyt elää, jotta voi ylenkatsoen pyöritellä päätään sille että ihmiset eroavat. Onneksi sellaisia ihmisiä ei juuri todellisessa maailmassa ole.
Tai sitten on nähnyt sen elämän varjopuolen, ja osaa arvostaa sitä mitä on-tyytyä siihen mitä on, eikä todellakaan pikkusyiden takia hajota perhettään tms
 
"mä"
Oon se 11-henkisen perheen kasvatti, ja kommentoin tähän vielä vähän ot. että en ole ikinä ymmärtänyt miten suojattua elämää on täytynyt elää, jotta voi ylenkatsoen pyöritellä päätään sille että ihmiset eroavat. Onneksi sellaisia ihmisiä ei juuri todellisessa maailmassa ole.
juu voin sanoa, että se ei todellakaan ole aina järkevää... aina toiseen jossain vaiheessa kyllästyy ja paras eron syy on se mitä taas hiljan kuulin oli se että kun kaikki kaveritkin on yksinhuoltaja äitejä niin tahtoo itekkin sellaista vapaata elämää ja saa paneskella ketä tykkää... niin ja nää sen frendit on just niitä jotaka vie ukkomiehiä petoksen tiellee...
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja mjää;24093110:
Susta olis siis fiksumpaa jäädä asumaan pienten lasten kanssa miehen luo joka hakkaa ja on alkoholisti? niin, no ei kai siinä sit mitää :snotty:
No mutta onhan se vähän outoa, että jotkut valitsevat väärin kerta toisensa jälkeen...
 
"Vieras"
Joo noinhan se menee kaikilla jotka kerran eroaa. :headwall:

Mä en tajua mitä hittoa se muille kuuluu jos uuden kumppanin kanssa haluaa saada lapsen. En mä todellakaan ole ajatellut, että mä en saisi saada lisää lapsia vain sen takia, että en ole lapseni isän kanssa enää yhdessä.
No eiköhän sen uuden lapsen voi tehdä, mutta olisi hienoa, jos edes tokalla valitsisi oikein... Jotkut kun toistavat tuota kerta toisensa jälkeen... Onhan kaikilla varmaan syynsä...
 
[QUOTE="hmm";24093165]Millasiahan on uusperheet, missä toinen on ulkomaalainen,vaikkapa jostain aasiasta ja molemmilla lapsia..Kaikkea sitä pohtii, mutta ihan mielenkiinosta tällanenkin tuli mieleen[/QUOTE]

no varmasti aika samanlaisia,kun uusperheet missä kummatkin on suomalaisia.. :confused:
 
[QUOTE="Vieras";24093316]No mutta onhan se vähän outoa, että jotkut valitsevat väärin kerta toisensa jälkeen...[/QUOTE]

Ihmiset muuttuvat, harva osaa ennustaa mikä tilanne vaikkapa 10 vuoden päästä on.
 
Kyllä on omat ongelmansa uusperheessä, mut niin on ydinperheessäkin. Itsekin tässä uusperhettä perustamassa olevana voin sanoa, että ei aina helppoa tule olemaan, mut tarviiko elämän ollakaan. Ongelmien kanssa painiminen kasvattaa luonnetta ja vaan tiivistää parisuhdetta. Enkä ole aikonutkaan lapsilta peitellä, ettei ongelmia tulisi.

Minusta on ihan hyvä, että ihmiset osaa erota ajoissa. Nykyisin eroaminen on paljon hyväksytympää, ei katsota enää kieroon avioliiton päättäviä. Mullekin kävi, etten oikein edes tajunnut parisuhteessa olevani huonovointinen, ennenkun erosin. Monet sanovat, että minusta näkee, et nyt mun on parempi olla. Minä en käske ihmisten olemaan yhdessä mahdollisimman pitkään kuin vaan pystyvät, sillä silloin voivat olla jo liian uuvuksissa, eikä ole voimia eroamiseen. En käske erota, mutten myöskään sinnitellä huonossa suhteessa.
 

Yhteistyössä