Eikö abortti olekin tässä tapauksessa paras kaikille?

• Viestiketjun aloittaja ei ratkaisua
  • Ensimmäinen viesti
jaa
Alkuperäinen kirjoittaja lisko:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Nefernefernefer:
Mikäs olosuhde siinä oli, ettei jälkiehkäisyä saanut haettua?
Mökkireissu, ei päässyt apteekkiin millään ajoissa.
Ei päässyt 24 tunnin sisällä apteekkiin? :eek:
Nää on kyllä näitä tilanteita, joissa aborttia käytetään ehkäisynä. "ei mökiltä päässyt apteekkiin". Siis viitsinyt vaivautua.

No, muuten tilanteestasi olen sitä mieltä, että ihan kokonaisuutena noin aikuisen pitäisi osata toimia jo niin, että kerrot miehelle ja mietitte asian yhdessä. Elämässä on kaikenlaisia tilanteita, ja aika iso osa ihmisistä hankkii perheen opiskeluaikana tai alkavat opiskella uutta alaa lapsia hankittuaan. Suomessa ei kukaan nälkään kuole tai taivasalle, jos kolmekymppisenä lapsen tekee ja opiskelee samalla. Ja paljon tiedän pariskuntiakin, joiden lapsi on saanut alkunsa tapailun alkupuolella ja ihan hyvin on mennyt jatkossakin. Et ole missään erikoisessa tilanteessa. Nykyajan ihmiset vaan tuntuu olevan niin hemmoteltuja, että koko elämä pitäisi voida suunnitella itse ja kalenteri kädessä,
siis se aikahan on 78 tuntia minkä sisään se ehkäsy otetaan eikä 24.

Alkuperäinen kirjoittaja punkmamma:
Niissä maissa joissa abortti on lailla kielletty, on lisääntynyt nuorten naisten itsemurha yritykset. :(
Sekä lastenkodit ja kadut on täynnä lapsia jotka voi huonosti, ja joita hakataan ja raiskataan.. ei se niin yksisuuntaista ole, kuinka moni vastustaja kuvittelee.,

punkmamma

Sekä lastenkodit ja kadut on täynnä lapsia jotka voi huonosti, ja joita hakataan ja raiskataan.. ei se niin yksisuuntaista ole, kuinka moni vastustaja kuvittelee., [/quote]

Näinpä. Sitten myös laittomat abortit joista voi vain kuvitella, mitä jälkeä ne saa aikaan.. :(

vieras
Mä en tuomitse. Se olis ollu holtitonta jos et olis käyttäny ehkäisyä lainkaan, nyt oli ehkäisy -ja sun tapauksessas sä varmasti tautien lisäksi kuvittelit ehkäisevän raskauden. Harmi että petti.

Mutta ehkä seuraavaksi voisi -sen kumin lisäksi, etenkin irtosuhteissa- hankkia esim. pillerit tmv ehkäisy, joka olisi luotettavampi?

Mä pitäisin lapsen, mutta jos olet sitä mieltä, ettet halua, niin tee abortti. Yhtään ei toivottua lasta ei kannata maan päälle tehdä. Lapsi siitä kärsii kun joutuu tuntemaan sen nahoissaan. MUTTA jos yhtään epäilyttää, niin älä tee aborttia! Silloin tulet sitä katumaan varmasti.

minä
jos olet ajoissa liikkeellä, pääset tekemään lääkkeellisen keskeytyksen jo rv6. kipu ja vuoto ei ole menkkoja kummempi. Itse luulin aina etten koskaan joudu aborttia tekemään ja ajatus oli kamala. Mutta tulin raskaaksi yhden yön jutusta enkä todellakaan halunnut olla sen miehen kans loppuikääni tekemisissä lapsen kautta. Ilmoitin miehelle että olen raskaana ja todennäköisesti teen abortin. Sairaalassa itkin kamalasti, itse ajatus abortista oli kamala. Hoitaja lohdutti että lääkkeellinen keskeytys on helppo ja näitä tekee 15v. tytöt paljon kotona. Meidän sairaalassa siis saa lääkkeet mukaan kotiin ja keskeytys tehdään kotona. Ei se sitten niin kamala juttuu ollutkaan. Aborttikeskustelua voi käydä sivutolkulla, mutta tuskin sitä kaipaat nyt. Tee keskeytys jos haluat, mutta keskustele ensin miehen kanssa. Itse olen ratkaisuuni tyytyväinen, kun nyt olen toivotusti raskaana, enkä murehdi sitä solumöykkyä. Se olisi voinut keskeytyä luonnollisestikin. Tämä raskaus toki vaati pari vuotta aikaa ja yhden keskenmenon, mutta nyt lapsi on ainakin toivottu. Jaksamisia äläkä murehdi kauhistelijoiden mielipiteistä. Tällä palstalla niitä riittää!

hup
Pidä lapsi, sitä et tule katumaan. Aborttia saatat vielä katuakin. Opintosi ovat varmasti jo hyvällä mallilla, nyt painat syyslukukauden täysillä ja sitten pidät vuoden vapaan, jonka jälkeen opinnot loppuun. Kyllä elämä järjesty.

+++++
Alkuperäinen kirjoittaja kiu:
Alkuperäinen kirjoittaja +++++:
Alkuperäinen kirjoittaja kiu:
Tottakai teet abortin, jos siltä tuntuu ja olet punninnut tilanteen eri kanteilta. Se on sinun kehosi ja sinun päätöksesi. Itsekin varmaan vastaavassa tilanteessa tekisin.
Kyse on ennenkaikkea sen kehosta ja elämästä joka siinä kaiken menettää.
Kyse on naisesta ja naisen sisällä olevasta soluryppäästä.
Ja se 'solurypäs' sattuu olemaan ihminen (toisen isomman soluryppään sisällä).

+++++
Näinpä. Sitten myös laittomat abortit joista voi vain kuvitella, mitä jälkeä ne saa aikaan.. :(

Jokainen voi pelastaa oman lapsensa.
Omaa tyhmyyttäänhän ne jotkut puoskarointeihin menee. Tulee sitä aborteista pahaa jälkeä ihan tämänkin maan sairaalan seinien suojissa..

+++++
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
jos olet ajoissa liikkeellä, pääset tekemään lääkkeellisen keskeytyksen jo rv6. kipu ja vuoto ei ole menkkoja kummempi. Itse luulin aina etten koskaan joudu aborttia tekemään ja ajatus oli kamala. Mutta tulin raskaaksi yhden yön jutusta enkä todellakaan halunnut olla sen miehen kans loppuikääni tekemisissä lapsen kautta. Ilmoitin miehelle että olen raskaana ja todennäköisesti teen abortin. Sairaalassa itkin kamalasti, itse ajatus abortista oli kamala. Hoitaja lohdutti että lääkkeellinen keskeytys on helppo ja näitä tekee 15v. tytöt paljon kotona. Meidän sairaalassa siis saa lääkkeet mukaan kotiin ja keskeytys tehdään kotona. Ei se sitten niin kamala juttuu ollutkaan. Aborttikeskustelua voi käydä sivutolkulla, mutta tuskin sitä kaipaat nyt. Tee keskeytys jos haluat, mutta keskustele ensin miehen kanssa. Itse olen ratkaisuuni tyytyväinen, kun nyt olen toivotusti raskaana, enkä murehdi sitä solumöykkyä. Se olisi voinut keskeytyä luonnollisestikin. Tämä raskaus toki vaati pari vuotta aikaa ja yhden keskenmenon, mutta nyt lapsi on ainakin toivottu. Jaksamisia äläkä murehdi kauhistelijoiden mielipiteistä. Tällä palstalla niitä riittää!
Omituista tämä nykymeininki, lepsua lainsäädäntöö käytetään härskisti hyväks miten kehdtaan!

Kovasti sitten vaan jälkeenpäin joutuu kaikintavoin vakuutteleen tekonsa muka-oikeutusta ja vähättelemään surmatun lapsen olemusta...niin läpinäkyvää. Kaikesta huomaa, että kyllähän se 'solumöykky' siellä mielen uumenissa vaan edelleen kaivelee....ja niin pitääkin kaivella!

d
Niissä maissa joissa abortti on lailla kielletty, on lisääntynyt nuorten naisten itsemurha yritykset. :(
Kumma juttu, kun Suomessa abortintehneet tappaa itsensä 6 kertaa todennäkösemmin kun synnyttäneet..
Ai, nyt jo 6 kertaa todennäköisemmin. Onko se tuplaantunut matkalla.

d
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Kumma juttu, kun Suomessa abortintehneet tappaa itsensä 6 kertaa todennäkösemmin kun synnyttäneet..
Ja nuorten kohdalla, ei kaikkien naisten kohdalla. Näillä nuorilla on myös painolastina useimmiten masennusta.

vieras
Koska suomessa abortti on laillinen. Pitää verrata raskaaksi tulleisiin, koska salliminen tai kieltäminen muuttaa huomattavasti todennäköisyyksiä. Suomessa abortin tehneillä on monesti muitakin ongelmia kuin pelkkä abortti.

hhhh
En lukenut ketjua, siinä on varmaan paljon kommentteja puolesta ja vastaan.

Mutta sanon että noin mäkin luulin, että abortti olisi paras kaikille joten sen ajatuksen mukaan toimin. Ja olen sitä katunut yötäpäivää viimeiset 4 vuotta.
Ja mun tilanne oli paljon pahempi kun sun..

+++++
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Ei. Kolme kertaa useemmin koko väestöön verrattuna. Ts. synnytys pienentää riskiä, kun taas abortti lisää sitä.

vimma
Alkuperäinen kirjoittaja ei ratkaisua:
Olen tapaillut erästä miestä nyt kaksi kuukautta, tuttu kyllä jo ennestään. Ehkäisy petti (kortsu hajosi), jäliehkäisyn sai olosuhteiden sanelemana haettua vasta liian myöhään ja eihän se toiminut, nyt olen raskaana. Olen 27, mies 28 ja opinnot kesken molemmilla, rahasta tiukkaa ja juttu nyt on ollut muutenkin lähinnä kevyttä kesäromanssia ilman sen kummempia sitoomuksia.

Mä en ole vielä uskaltanut sanoa miehelle mitään. Tiedän, että hän on vastuuntuntoinen mies ja haluaa lapsia ehkä jossain vaiheessa, mut se aika ei ehkä olisi nyt, eikä minullakaan. Ja kun ollaan tunnettu vasta niin vähän aikaa (tai siis muutamia vuosia, mut suhteen tynkää ollut vasta pari kk). Ihan kamala tilanne..
tiedän muutamiakin pariskuntia jotka tuon olleet yhdessä ja vauva tulossa. joillakin suhde kestänyt lapsen ja tulossa jo tonen, toisilla ei. eikä sillä rahalla mitään tee. meidän perheen tulot kun vauva syntyy on mun äippäraha, miehen aikuiskoulutustuki ja lapsilisä. ja tuosta maksetaan viel lainanlyhennys. totta on et esim opintotuki on todella vähän!!! eli pian perhe elämä menee siihen et toinen kokoajan töissä ellei ole koulussa. mut kaikesta selviää. mielestäni abortti ei ole tuossa tilanteessa ratkaisu koska olette aikuisa ihmisiä ja voitte asian hoitaa toisinkin. paljon riippuu tunteista ja halusta olla yhdes.

Vieras
Mun kaveri tutustui aivan uuteen mieheen ja oli pari kk ensitapaamisen jälkeen raskaana. Muuttivat sitten pian yhteen ja ovat perustaneet perhettä nyt yhdessä (lapsi on jo muutaman vuoden) ja jatkaneet elämää kimpassa. Aika näyttää miten suhde kestää kaiken.

Mutta siis pointti oli se että vaikka tuttavuus olisi uusi niin se voi hyvinkin kestää tuollaisetkin yllätykset jos molemmat riittävästi haluavat panostaa suhteeseen.

Tuolla tutkimuksella ei näe oikeaa totuutta, koska siinä on vapaaehtoisesti synnyttäneet vs. abortoijat. Emme voi tietää mitä aiheutuisi pakkosynnytyksistä..

Kualkiäryle
Jos siis olet täysin varma, ettei lapsi sovi kuvioihisi tällä hetkellä - tee abortti. Jos sua mietityttää vielä, juttele sen miehen kanssa. Ehkä saisit uusia näkökulmia asiaan ja voisitte yhdessä päättää. Olette kuitenkin tunteneet jo pidempään, joten ei tuo mikään mahdottomuus tuntemattoman silmin olisi.

vahinkolapsi
Mulle on tehty yksi raskaudenkeskeytys kohdunulkoisen takia, enkä näe siinä solumöykyn (jolla sydänkin jo sykki) kannalta mitään eroa, miksi keskeytys tehdään. Olen enemmän huolissani sinusta kuin alkiosta. Oot jo 27! Oikeesti et voi tietää, saatko tän jälkeen lapsia ollenkaan. Voi olla, että sen "oikean" miehen löytymiseen menee muutama vuosi ja uran luomiseen monta vuotta. Sitte alkaaki 40 jo häämöttää ja raskautuminen vaikeutua. Kohtuusi voi kasvaa myoomia tai miehesi ja sinun sukusolut ei vaan sovi yhteen. Voit saada kohdunulkoisia ja munatorvet poistetaan. Koskaan ei voi tietää, mitä elämä tuo tullessaan! Harkitse siis tarkkaan, vaikka solumöykystä onkin vielä kyse.

Olen itsekin vahinkolapsi ja onnellinen siitä, että äitini ei painostuksesta huolimatta päätynyt aborttiin.
Itse sain opiskeluaikanani kaksoset ja niin vain on maisterin paperit hyllyssä ja hyvä työpaikka.

Voimia sulle ratkaisusi kanssa!

Alkuperäinen kirjoittaja vahinkolapsi:
Mulle on tehty yksi raskaudenkeskeytys kohdunulkoisen takia, enkä näe siinä solumöykyn (jolla sydänkin jo sykki) kannalta mitään eroa, miksi keskeytys tehdään. Olen enemmän huolissani sinusta kuin alkiosta. Oot jo 27! Oikeesti et voi tietää, saatko tän jälkeen lapsia ollenkaan. Voi olla, että sen "oikean" miehen löytymiseen menee muutama vuosi ja uran luomiseen monta vuotta. Sitte alkaaki 40 jo häämöttää ja raskautuminen vaikeutua. Kohtuusi voi kasvaa myoomia tai miehesi ja sinun sukusolut ei vaan sovi yhteen. Voit saada kohdunulkoisia ja munatorvet poistetaan. Koskaan ei voi tietää, mitä elämä tuo tullessaan! Harkitse siis tarkkaan, vaikka solumöykystä onkin vielä kyse.

Olen itsekin vahinkolapsi ja onnellinen siitä, että äitini ei painostuksesta huolimatta päätynyt aborttiin.
Itse sain opiskeluaikanani kaksoset ja niin vain on maisterin paperit hyllyssä ja hyvä työpaikka.

Voimia sulle ratkaisusi kanssa!
Ymmärrän pointtisi, mutta emme me voi elää tuolla ajatuksella"mitä jos", koska jos lähdemme tuolla tavalla elämään, jokainen päätös voi olla huono koska"mitä jos", mitä jos ap sairastuu raskauden jälkeiseen masennukseen eikä voi ja jaksa jatkaa opiskeluja, jossittelua voisi jatkaa loputtomiin minkä tahansa elämäntilanteen ja päätöksen kanssa, minusta ap:n kannattaa tehdä siten mikä tuntuu oikealta, jos lapsi ei kerta kaikkiaan sovi hänen elämään nyt, niin hän sen tietää ja elää päätöksensä kanssa.

Yhteistyössä