Eihän kukaan lapsiperhe voi viettää koko kesää vain kotona?

  • Viestiketjun aloittaja eihän
  • Ensimmäinen viesti
eihän
On meilläkin lapselle pihaan laitettu vaikka mitä siis trampoliiniä,hiekkalaatikkoa yms ja saa ajella pyörällä tuossa ja touhuta kaikenlaista mutta kyllä hänelle silti on suurimmat elämykset jääneet juuri kaikenlaisista reissuista yms.
 
"hmh"
Alkuperäinen kirjoittaja eihän;28589558:
On meilläkin lapselle pihaan laitettu vaikka mitä siis trampoliiniä,hiekkalaatikkoa yms ja saa ajella pyörällä tuossa ja touhuta kaikenlaista mutta kyllä hänelle silti on suurimmat elämykset jääneet juuri kaikenlaisista reissuista yms.
Surettaa pienen puolesta. Ehkä ootte vähän tylsiä ihmisiä sitten?
 
"vieras"
Me ei käyty viime kesänä missään menopaikassa. Alkukesästä kiertävässä Tivolissa (oma paikkakunta) ja sirkuksessa (sekin täällä) ja paljon vierailtiin rannoilla. Yöt kotona. Lapset kyllä kyläilivät erikseen mummoloissa parin yön visiitit. Samoin kävivät huvipuistossa isovanhempien kanssa. Koko perheenä nautittiin rantaelämästä ja sadepäivinä leffoista. Ihana kesä oli eikä kukaan muistele huonolla.

Tänä kesänä käydään jossakin turistirysässä reissu. Vielä mietinnässä onko se Muumimaailma vai mikä.
 
lucifer
Alkuperäinen kirjoittaja eihän;28589558:
On meilläkin lapselle pihaan laitettu vaikka mitä siis trampoliiniä,hiekkalaatikkoa yms ja saa ajella pyörällä tuossa ja touhuta kaikenlaista mutta kyllä hänelle silti on suurimmat elämykset jääneet juuri kaikenlaisista reissuista yms.
Meillä onneksi kotona olo käsittää paljon muutakin kuin vain pihassa kököttämistä hiekkalaatikolla tai rampoliinia tai pelkkää polkupyräilyä. Suuria elämyksiä saadaan hankittua kotosalla helposti.
 
eihän
[QUOTE="hmh";28589566]Surettaa pienen puolesta. Ehkä ootte vähän tylsiä ihmisiä sitten?[/QUOTE]

Miten niin tylsiä?laitetaan ruokaa,leivotaan,askarrellaan,siivotaan yhdessä ja tehdään vaikka mitä.Lapsi käy myös mummolassa yms.
 
hmm..
KESÄLOMA on lomaa, aikaa olla oman perheen kanssa ilman kiirettä ja stressiä, oli sitten kotona tai reissussa. Ollaan kierrelty huvipuistoja ja kylpylöitä. Ja ollaan myös oltu vain "uimassa tai kalassa tai retkellä" . Ja lasten parhaimmat muistot ja puheen aiheet ovat olleet nämä tavalliset jutut =) .
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja eihän;28589593:
Miten niin tylsiä?laitetaan ruokaa,leivotaan,askarrellaan,siivotaan yhdessä ja tehdään vaikka mitä.Lapsi käy myös mummolassa yms.
Jotkut kato on niin ikävää seuraa että kesäloma on pilalla jos joutuu olemaan vanhempiensa kanssa kotona.
 
"hmh"
Alkuperäinen kirjoittaja eihän;28589593:
Miten niin tylsiä?laitetaan ruokaa,leivotaan,askarrellaan,siivotaan yhdessä ja tehdään vaikka mitä.Lapsi käy myös mummolassa yms.
No ihan siltä vaan kuulostaa, kun elämykset tulee trampoliinista ja tekemisistä ja mummolasta ja ihan parhaat sitten matkoista.

Kuulostaa että sellainen elämyksellisyys joka liittyy jokaisen ihmeellisen hetken jakamiseen ihan siinä ja nyt puuttuu... jolloin tietysti seuraus on että tylsää on jos ei koko ajan päästä jonnekin ja tapahdu jotain.

Mun mielestä sen puuttuminen on surullista, ja sellainen elämä on tylsää.

Tarkemmin en ehkä tätä osaa kuvailla. Vähän kuin yrittäis selittää värisokealle punaista.
 
ddddd
Alkuperäinen kirjoittaja eihän;28589161:
Siis käydä vain puistoissa,rannalla yms eikö se ole tylsää jos ei käy missään huvipuistoissa,kylpylässä yms?
No kyllä voi. Me asutaan Inarissa. Matkustelu on kallista. Lentäminen maksaa hirveästi ja junamatkat samoin jos ihan Helsinkiin tms lähtisi. Omalla autolla ei voida lähteä, siitä ei tulisi mitään.
Mummolassa 20km päässä kyllä käydään, ja uimarannalla. Sen kummempaa ei ole. Paitsi voihan tuonne korpeen lähteä rymyämään mutta ei kiitos :D
 
"vieras"
En ihan ymmärrä miten joka kesäinen kylpylässä tai huvipuistossakaan käyminen avartais, matkaillulla käsitän jotakin muuta.
Niin, ihmiset on aika erilaisia. Ihmettelen kovasti sitä että kylpyläreissu tai Tivoli on se mikä tekee kesästä kesän. Ei oltu ajateltu mennä kumpaankaan. Talvella käyn kerran viikossa kylpylässä, sunnuntaisin sillä aikaa kun toinen lapsista on mummolassa käyn toisen kanssa kahdestaan uimassa. Kesällä uidaan rannalla.

Viikko oltiin jo nyt alkukesästä ulkomaanreissulla ja loppukesä on tarkoitus viettää pääasiassa kotikaupungissa. Saatetaan me jossain käydä päiväretkillä. Yön yli tuskin ollaan pois.

Vissiin se loma sitten lapsilla ihan pilalla?
 
Noooo
Varmaan voi viettää. Ja tiedän sellaisia jotka viettää. Me ei haluta olla kotona kun kyllä sielläkin tarpeeksi saa olla. Kesällä niin helppo lähteä mihin vaan. Kylpylälomalle mennään ja risteilylle sekä huvipuistoon. Sitten tehdään päivän retkiä johonkin kohteisiin. Siis viihdyn kyllä kotona, mutta kesällä mieli halajaa nähdä jotain uutta.
 
tove jansson vastapäivään
[QUOTE="vieras";28589577]Tänä kesänä käydään jossakin turistirysässä reissu. Vielä mietinnässä onko se Muumimaailma vai mikä.[/QUOTE]

Muumimaailma kannattaa kiertää kaukaa. Se on surullisen huono paikka jonka tarkoituksena on rahastaa, rahastaa ja rahastaa...
 
Spirit of the Christmas Past
Kun olin lapsi, kesäloma tarkoitti sitä että sai nukkua puoleenpäivään luettuaan yöhön kirjoja. Että ei tarvinnut pitää kenkiä. Että oltiin aamusta iltaan uimarannalla, lounaana jäätelö ja päivälliseksi äidin paistamia lettuja ja mansikoita. Jos huvitti mennä piknikille, mentiin; jos satoi, pelattiin lautapelejä tai mentiin uimaan sateen sekaan.

Eikä oltu köyhiä, reissattiin myös mutta nämä oli ihan kaikkein parhaita juttuja. Nyt kun oma lapsi on pieni, koitan oikein panostaa siihen että ohjelmoidun ja aikataulutetun elämän ohessa olisi vain sitä kelluvaa aikaa.
 
Kun olin lapsi, kesäloma tarkoitti sitä että sai nukkua puoleenpäivään luettuaan yöhön kirjoja. Että ei tarvinnut pitää kenkiä. Että oltiin aamusta iltaan uimarannalla, lounaana jäätelö ja päivälliseksi äidin paistamia lettuja ja mansikoita. Jos huvitti mennä piknikille, mentiin; jos satoi, pelattiin lautapelejä tai mentiin uimaan sateen sekaan.

Eikä oltu köyhiä, reissattiin myös mutta nämä oli ihan kaikkein parhaita juttuja. Nyt kun oma lapsi on pieni, koitan oikein panostaa siihen että ohjelmoidun ja aikataulutetun elämän ohessa olisi vain sitä kelluvaa aikaa.
Mökillä saunasta suoraan uimaan, uittaa varpaita viileässä vedessä kun helleaalto on pahimmillaan. Kävellä pitkin papumaata ja napata palon siitä ja tuosta ja popsia poskeensa, Tai lähteä pienelle kärryajelulle ponin kanssa....onhan näitä muistoja valtavasti :heart:
 
"vieras"
[QUOTE="hmh";28589566]Surettaa pienen puolesta. Ehkä ootte vähän tylsiä ihmisiä sitten?[/QUOTE]

Ai onko jotenkin epäloogista, että suurimmat elämykset ovat erilaisia reissuja? :O :D Mun mielestä se on päinvastoin vallan normaalia. Sunko mielestä lapsen puolesta pitää surra, jos hän on innoissaan reissuista?
 
"vieras"
Hirmu ikävää, kun nykylapsille pitää kokoajan olla ohjelmaa, että viihtyvät. Kun itse olin pieni, oli asiat toisin ja lapset/ihmiset onnellisempia. Itse pyrin kasvattamaan lapseni sen vanhan kaavan mukaan. Kesälomamatkamme on mökille.
 
"Vieras"
Omakotitalossa vietin oman lapsuuteni, iso tontti ympärillä, puita ja kiviä...ja tylsää oli. En tiedä pikkulapsista mutta olis ollu kiva joskus matkustella mökkiä kauemmaksi... Luin paljon että sai ajan kulumaan. En usko että missään "luukussa" olis ollu sen huonompi olla. Ainakin olen viihtynyt hyvin kerrostaloissa kun olen niissä myöhemmin asunut.
 
"Vieras"
Mä jopa unelmoin kesälomista, jolloin ei tarvitsisi lähteä mihinkään. Mutta kyllä Suomen reissu on pakko joka kesä tehdä, kun muina vuodenaikoina se ei ole kivaa. Mun mielestäni olisi ihanaa olla joskus kotonakin, tekemättä ihmeempiä. Mutta kyllä koti-ikävä aina voittaa ja sinne Suomeen tullaan.
 
"vieras"
Loma kotona ja mökillä on paras loma. Huvipuistot on liian kaukana, eikä lapset osaa niitä edes kinuta. Kylpylät on talven juttuja, kyllä kesällä ollaan mieluummin rannalla. Mökkeily tai kotona oleminen on myös kaukana "tylsästä", kun koko ajan sattuu ja tapahtuu. Voi kun olisikin joskus ihanan tylsää :D

Eikä se ainakaan ole meillä rahasta kiinni, jos siis sitä ajattelit. Kyllä ihan hyvin toimeentullaan ja jos halua olisi niin varmaan sitten reissattaisiin jossain. Mökin kasvimaakaan ei tosin mahdollista pitkiä poissaoloja sieltä. Jokainen silti tyylillään. Meillä esim. naapurin perhe ottaa loman ajaksi usein vuokralle asuntoauton ja lähtevät kiertämään Suomea. Varmasti mukavaa hommaa sekin, mutta ei kyllä ole meidän perheen juttu.
 

Yhteistyössä