Eihän kukaan lapsiperhe voi viettää koko kesää vain kotona?

  • Viestiketjun aloittaja eihän
  • Ensimmäinen viesti
me laitettiin teltta parvekkeelle, siel aikovat kouluikäset nukkua, rantaan vajaa puol kilsaa, siel voi uida ja sivummalla kalastaa.. aulanko on jokakesäinen retkikohde, sinne helppo mennä myös vauvan kanssa. tapaillaan kauempana asuvia ystäviä, käydään mummuloissa.. siinäpä ne, ei maksa paljoo.. kai nyt joku tekee ls-ilmon
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on teltta sekä pihalla että parvekkeella, rannalla käydään useasti viikossa, leikkipuistoissa ja retkillä jos huvittaa, mutta kunhan loma on niin käydään parilla reissulla, kun kerta vapaata on.
Huvipuistossa (Linnanmäellä) käydään ihan tavallisen vapaapäivänä kun sattuu sopiva sää.
Ja lapset saa maata sängyissä, lukea akuankkoja ja syödä aamupalaksi lettuja klo 12.
Lapset onkin 6-16 v
 
Viimeksi muokattu:
En jaksa laiskana lukea koko ketjua, mut joo, hyvin voi olla ihan vaan kotona ja käydä puistossa jne.. :D Ei mulla ole mitää mielenkiintoa maksaa itteeni kipeeks jostai huvipuistosta jossa lapset ei kuitenkaan viihdy.

Katotaan sit muutaman vuoden päästä uudestaan..
 
"vieras"
meillä normiarki näin kesällä on sitä uimarannalla käymistä, retkeilyä jne. yhteistä kesälomaa on vain viikko miehen kanssa joten se viikko sitten tehdään jotain mitä lapset voi muistella myöhemmin...en vielä tiedä mitä tehdään mutta jotakin.
jos oltais koko se viikko kotona niin se ei itestä tuntuis lomalta, olis ruuanlaitto, pyykinpesu jne. samat arkijutut kuitenkin tehtävänä.
 
  • Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
"Vieras"
Helposti. :)

Ihana ola kun ei le pakko mennä minnekkään. Saa nauttia LOMASTA!!! Ei kiire minnekkään ei pakollisia menoja ellei niin itse halua.

meille riittää veneily, uiminen, mökkeily ja oma ihana kesä kaupunki!

Yksi "pakollinen" meno tosin joka kesään kuuluu. Se on meno lohjalle aivan melettömän ihanlle vanhalle mökille. Se on niin ihana ja rauhallinen paikka että sielu lepää siellä! Sitä paikkaa rakastaa lapset ja aikuiset :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja eihän;28589161:
Siis käydä vain puistoissa,rannalla yms eikö se ole tylsää jos ei käy missään huvipuistoissa,kylpylässä yms?
En jaksa lukea koko ketjua, mutta olen ollut sellaisessa luulossa, että kylpylät ovat nimenomaan talvikauden juttu? Kesällähän on nimenomaan MAHDOLLISUUS pyöräillä rannalle, eikä TARVITSE lähteä kylpylöihin. Ei silti, kai se voi olla tylsää, jos on vaan rannalla ja puistossa koko 3 kk, mutta voihan sitä tehdä muutakin, vaikkei matkalle lähtisikään.

Omasta puolestani muuten koen, että matkustaminen on hauskinta keväisin ja syksyisin, lämpimiin kohteisiin talvella. Kesällä kaikkialla (etenkin ulkomailla) on tuhottoman kuuma ja ruuhkaisin turistisesonki, joten paras aika matkailuun on kesäkauden ulkopuolella. Huvipuistot tietysti ovat auki lähinnä kesällä, mutta esim. Linnanmäelle vien lapseni mieluummin keväällä tai syksyllä. Voisin kuvitella, että moni muukin.

Ihan yhtä hyvin voisi päivitellä, viettääkö joku perhe syksyn/talven/kevään vaan kotona. Miksi juuri kesällä pitäisi lähteä pois?
 
  • Tykkää
Reactions: Madicken04
"väsynyt"
Tuntuu ettei kukaan ymmärrä minua,kaikki vaan kyselee että miksi olet noin väsynyt etkä jaksa kulkea ympäriinsä jne...
Minkä minä tälle väsymykselle voin,viikkoja 16sta ja ei tunnu tämä tappava väsymys hellittävän.
Haluaisin itsekkin jaksaa touhuta,mutta itku meinaa tulla kun pienetkin askareet ottavat koville.
Missä se kaikki energisyys mitä oli ennen raskautta?
Ikääkin on jo 38v että en ole mikään nuori eään.
Tänään pakotin itseni ja pesin koko talon ikkunat ja siivoilin ja silti tuntuu ettei mieskään ymmärrä mun väsymystä.
 
Miksei voisi, etenkin jos nauttii siitä. Ei kai kesäloman tarvitse olla suorittamista ja kesälomacv.n pakonomaista päivittämistä.

Kesäloma kotona voi olla hyvin antoisaa, minusta kesässä on parasta se huolettomuus, ajankäytön vapaus. Vapaus nukkua pitkään, valvoa myöhään.. syödä aamiaislounasta sitten kun siltä tuntuu. Käydä rannalla, tai olla käymättä. Minulle se rannalle meno ei ole koskaan ollut " vaan " rannalla oloa. Osa parhaimmista ja rakkaimmista lapsuusmuistoista on juuri lapsuuden kultaisilta kesiltä, kun SAI viettää melkein koko päivän rannalla.

Kävimme me huvipuistossakin ollessani lapsi, mutta ne muistot kalpenevat ihan sellaisen huolettoman perusolemisen muistojen tieltä. Se kesän vapaus, se ihanuus. Se aikatauluttomuus. Se on parasta kesässä nyttenkin ja joskus, sitä saavuttaa melkein sen saman tunteen kuin lapsena ihanina kesinä, kesinä, jolloin ei ollut pakko tehdä jotakin ohjelmoidusti.
 
Me vietetään lomat kotona. Tää kesä menee mulla töitä tehden, alotin toukokuussa, joten tekemistä ainakin riittää :). Mies ja tytär on lomalla heinäkuun toiselta viikolta lähtien ja aikovat olla kotona. Viime kesä oltiin koko sakki kesäloma kotona, eikä ollu tylsää. Nopeesti se loma meni, vaikka vaan kotona oltiin. Viihdytään paljon kotona ja yhessä perheen kesken. On kiva vaan olla ilman, että tarvii olla aina menossa jonnekkin ja hirveellä kiireellä paahtaa ja istua autossa, en vaan jaksa tollasta. Automatkoista tulee vaan kaheks päiväks hirvee väsymys ja tekee mieli vaan nukkua. Kotona on kivempaa ja tekemistä riittää ja mulle tärkeintä on ainakin noissa lomissa, että saa nimenomaa sitä aikaa perheen kesken, kiireettömästi ja olemalla vaan rennosti.
 

Yhteistyössä