EI voi olla totta.... :'(

\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 21:05 Hölmölän-Iita kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.04.2007 klo 21:03 surullista kirjoitti:
Hölmölän-Iita: ja tuo sun teksi profiilissa...mua pisti vaan itkettään...mutta sitäkin voimaa antavammat halit teille :hug:
Kiitos sinulle, tuo teksti on stellan "häävalssi " biisitä. Se on musta niin koskettava..

Meidän piti mennä ensi vuonna eli siis 2008 naimisiin, mutta ne nyt kyllä lykkääntyvät, sitten joskus myöhemmin.. :/ :heart:
eikö tossa tapauksessa kannattaisi käydä pikasesti vihillä ja turvata sun ja lasten tulevaisuus, jos..., pitäkää juhlat sitten kun olette kunnossa. Voimia kuitenkin.

mä en voi ymmärtää päässäni miten joku voi luulla että mä keksisin tälläsen...että miehellä on syöpä..luuleeko ne että tälläsella asialla leikkisin....

mä oikeesti nyt mietin sitä, että jos katoaisin vaan täältä palstalta...sitähän on jo pari vuotta yritetty...välillä ollu rauhallista ja sit taas...okei..nyt just tuntuu ettei kestä noita ilkkumisia, jotka liittyy miehen sairastumiseen...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 18:16 Hölmölän-Iita kirjoitti:
mä en voi ymmärtää päässäni miten joku voi luulla että mä keksisin tälläsen...että miehellä on syöpä..luuleeko ne että tälläsella asialla leikkisin....

mä oikeesti nyt mietin sitä, että jos katoaisin vaan täältä palstalta...sitähän on jo pari vuotta yritetty...välillä ollu rauhallista ja sit taas...okei..nyt just tuntuu ettei kestä noita ilkkumisia, jotka liittyy miehen sairastumiseen...
:hug:
Olen sivusta seurannut ja vasta nyt tulen omasta puolestani toivottamaan sinulle ja koko perheellesi jaksamista ja voimia. Itselläni ei ole kokemuksia lähiomaisten sairastumisesta, mutta voin kuvitella huolen määrän.

Olet nyt varmasti todella herkällä ja ahdistuneellakin mielin, ollut jo pidemmän aikaa. Mukana pelko, huoli ja epätoivo. Kaiken sen keskellä pitäisi tukea miestä ja huolehtia lapsista ja arkipäivän sujumisesta. Yksikin masentava lause täältä ruudun takaa voi aiheuttaa syviä haavoja mieleen...

Tekisi varmasti hyvää jutella kasvotusten ehkä jopa ammatti-ihmisen kanssa, joka olisi myös oikeasti läsnä, ei tuomitsisi eikä epäilisi. Suuri joukko on täällä teitä tukemassa ja on todella sääli, että aina on joitain, jotka eivät osaa ymmärtää :(

Älä unohda kaiken huolen keskellä huolehtia myös itsestäsi. Ota omaa aikaa sekä tietysti yhteistä aikaa miehesi kanssa.

Paranemisprosentit ovat nykymaailmassa hyvät =)

Sydämestäni kaikkea hyvää Sinulle! :hug:

\

Älä nyt mihinkään katoa ihana/empaattinen ihminen. Suurin osa palstalaisista elää hengessä mukana.. "Taistellaan yhdessä" Ja minulle voit laittaa myös yv:tä jos haluat pahaa oloa helpottaa kirjoittamalla :hug:

Voi Iita! Uskon kyllä miten mieli madaltuu, kun toiset ei vaan ymmärrä... Älä sinä mihinkään katoa!

Hyvä keskustelupalsta syöpää koskevista asioista on www.cancer.fi/keskustelut/

Siellä on mielestäni ollut hyvää ja asiallista keskustelua, paljon kohtalotovereita.

<br><br>

:hug: Koko perheelle!!

Muutama selviytymistarina vielä vaikka niitä ketjussa paljon jo on! Ystäväni sairasti imusolmukesyövän lapsena kaksi kertaa. Terve kahden lapsen äiti nykyään. Serkkuni sairasti imusolmukesyövän, on ollut terve 10 vuotta ja kaksi lasta saanut sairauden jälkeen. Perhetuttu sairasti kyseisen syövän kaksi kertaa ja selvisi molemmista.

:hug: :hug:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 22:30 EI OO TOTTA kirjoitti:
SUURIN OSA PUHUU P.ASKAA EIKÄ VÄLITÄ TIPPAAKAAN.IHAN VENTOVIERAS KYSEESSÄ, NIIN MIKSI KUKAAN TUNTEMATTOMISTA VÄLITTÄÄ??
Mie näkisin tämän asian näin, että ihmiset tulevat tänne palstalle nimenomaan hakemaan virtuaalista seuraa ja keskustelua. Kun sitä keskustelee aikansa, niin alkaa vain samat nimet ja jutut käymään tutuiksi. Tietää toisen elämäntilanteesta paljonkin. Sitten kun tapahtuu jotain pahaa, voi tuntea empatiaa, vaikkakaan tilanne ei kuitenkaan niin vahvasti vaikuttaisi siihen omaan normaaliin elämäänsä, niin se voi vaikuttaa silloin kun täällä palstalla lukee toisen kertomusta.

En tiedä ihmettelitkö aidosti, vai halusitko vain tulla tähän pinoon sanomaan vain jotain ikävää, mutta vastasinpa siltikin. Eli tämä on sillä tavalla oma maailmansa, että vaikka se ei sinne aivan oikeaan elämään vaikuttaisi, niin se kuitenkin koskettaa. Ja mitä pahaa siinä on, että antaa tukeaan, vaikka vain virtuaalisesti. Se voi olla itselle hyvinkin pieni asia, että kirjoittaa jotain lohduttavaa, mutta siellä tietokoneen toisessa päässä, se voi antaa hyvinkin paljon voimaa, enemmän kuin sitä itse edes kirjoittajana tajuaa..

\

"Anna kaikkesi, mutta älä periksi". Eli älä katoa mihinkään. Pitää elää päivä kerrallaan, kun kahta ei voi :hug: Tuskin kukaan luulee, että järkevän oloisena ihmisenä leikkisit nion vakavan aiheen kanssa. Meitä on ihmisiä niin monenlaisia. Joku ei ehkä ole kokenut elämässään vielä mitään noin vakavaa ja seisauttavaa ja ei osaa asettua toisen asemaan. Varmasti täältä silti löytyy enemmän niitä, jotka haluavat jakaa asian kanssasi.

Eräs työkaveri kerran sanoi minulle vastaavanlaisessa tilanteessa, että älä kuule sinä maalaile piruja seinille ja ajattele pahinta mahdollista, asiat voivat olla loppujen lopuksi hyvin ja läheisesi voi toipua. Samoilla sanoilla itse lohdutin tätä erästä omaistani. Silloin ajattelin ensimmäistä kertaa, että se ei ole meidän käsissämme ja yläkerran Herra tekee niinkuin parhaaksi katsoo.

NuoriAikuinen
Itseasiassa mulle selvisi vasta eilen illalla että mistä täällä kohistaan, olinhan mä nämä ketjun huomannut mutten koskaan lukenut aloitusta pidemmälle, enkä tosiaan arvannut että olisi ollut ksyse jostain näin vakavasta, tuli itsekin opittua tätä lukiessa uusia asioita..

Iitan aloituksista kohistiin tuossa sen verran että ajattelin että paree se on itse lukea mistä on kysymys... kyyneleethän tuossa silmiin valahti, ei sille voinut mitään.. Omalla kohdalle kun rupesin miettimään, niin tuli ihan kammottava olo, siis ihan fyysisestikin. Kuitenkin tuo odottaminen oli varmasti hirveintä aikaa, nyt onneksi tiedätte mikä on ja miehesi saa hoitoa ja pääsette viimein tuossa asiassa eteenpäin. En ole mikään asiantuntija tai Jumala tai ylipäätään mikään kummempi sanomaan, mutta olen varma että kaikki järjestyy. Iitan kanssa laittelin tuossa aiemmin jo yytä, että ei mulla tässä sen enempiä ollut itse tähän asiaan.

Mä en ole hirmu kauaa palstaillut mutta monen moisessa jutussa sitä on kyllä saanut elää mukana, kaiken p.askan keskellä tämä palsta kuitenkin on hyvä ikkuna oman elämän ulkopuolelle, sitä osaa suhteuttaa asioita ihan eri tavalla..

Itse pyytäisin modeja pitämään erityisesti silmillä Iita koskevia aloituksia ja kommentteja, ymmärrän toki että resurssien puitteissa. Iitalla h.itto vie kuitenkin on oikeus hakea tukea täältä ilman että jotkut idiootit aukovat päätään. Ollaan me fiksummat valppaina ilmoittamaan modeille häiriköistä, josko vaikka Iita välttyisi kokonaan näkemästä niitä kun keretään siivoamaan ne pois. Hänellä riittää mielipahaa ja ajattelimista muutenkin.

ilkilöylyä
\

sä sitten lähdet. mut kait siitäkin tulee sellainen nyyhkyketju. ja kuka vaan voi linkittää mitävaan juttuja ja kuvia tänne. mä otan kyllä osaa keskusteluihin mut ei mun tarvi uskoa mitään. ja btw kun joku ihmetteli niitä tyynynpainumia, et miten jollain voi olla niin siistiä. siksi kait kun niillä käypi siivooja kerran viikossa \|O

öhhöm
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.04.2007 klo 18:26 Florence kirjoitti:
\

:hug:
Olen sivusta seurannut ja vasta nyt tulen omasta puolestani toivottamaan sinulle ja koko perheellesi jaksamista ja voimia. Itselläni ei ole kokemuksia lähiomaisten sairastumisesta, mutta voin kuvitella huolen määrän.

Olet nyt varmasti todella herkällä ja ahdistuneellakin mielin, ollut jo pidemmän aikaa. Mukana pelko, huoli ja epätoivo. Kaiken sen keskellä pitäisi tukea miestä ja huolehtia lapsista ja arkipäivän sujumisesta. Yksikin masentava lause täältä ruudun takaa voi aiheuttaa syviä haavoja mieleen...

Tekisi varmasti hyvää jutella kasvotusten ehkä jopa ammatti-ihmisen kanssa, joka olisi myös oikeasti läsnä, ei tuomitsisi eikä epäilisi. Suuri joukko on täällä teitä tukemassa ja on todella sääli, että aina on joitain, jotka eivät osaa ymmärtää :(

Älä unohda kaiken huolen keskellä huolehtia myös itsestäsi. Ota omaa aikaa sekä tietysti yhteistä aikaa miehesi kanssa.

Paranemisprosentit ovat nykymaailmassa hyvät =)

Sydämestäni kaikkea hyvää Sinulle! :hug:

jos siis tietää ettei kantti kestä, niin miks se käy täällä hakkaamassa "päätään seinään". kun tää ompi vapaaehtoista. iitan tapauksessa masokismia. kaikki tietää millainen paikka netti on ja nää virtuaalipalstat. eihän virtuaali-immeisten kommenteista pidä välittää. läheisten ihmisten ja tuttujen sanat koskettaa enempi. täällä kun ei tunne ketään niin ..

piiiip
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2007 klo 01:04 NuoriAikuinen kirjoitti:
Itseasiassa mulle selvisi vasta eilen illalla että mistä täällä kohistaan, olinhan mä nämä ketjun huomannut mutten koskaan lukenut aloitusta pidemmälle, enkä tosiaan arvannut että olisi ollut ksyse jostain näin vakavasta, tuli itsekin opittua tätä lukiessa uusia asioita..

Iitan aloituksista kohistiin tuossa sen verran että ajattelin että paree se on itse lukea mistä on kysymys... kyyneleethän tuossa silmiin valahti, ei sille voinut mitään.. Omalla kohdalle kun rupesin miettimään, niin tuli ihan kammottava olo, siis ihan fyysisestikin. Kuitenkin tuo odottaminen oli varmasti hirveintä aikaa, nyt onneksi tiedätte mikä on ja miehesi saa hoitoa ja pääsette viimein tuossa asiassa eteenpäin. En ole mikään asiantuntija tai Jumala tai ylipäätään mikään kummempi sanomaan, mutta olen varma että kaikki järjestyy. Iitan kanssa laittelin tuossa aiemmin jo yytä, että ei mulla tässä sen enempiä ollut itse tähän asiaan.

Mä en ole hirmu kauaa palstaillut mutta monen moisessa jutussa sitä on kyllä saanut elää mukana, kaiken p.askan keskellä tämä palsta kuitenkin on hyvä ikkuna oman elämän ulkopuolelle, sitä osaa suhteuttaa asioita ihan eri tavalla..

Itse pyytäisin modeja pitämään erityisesti silmillä Iita koskevia aloituksia ja kommentteja, ymmärrän toki että resurssien puitteissa. Iitalla h.itto vie kuitenkin on oikeus hakea tukea täältä ilman että jotkut idiootit aukovat päätään. Ollaan me fiksummat valppaina ilmoittamaan modeille häiriköistä, josko vaikka Iita välttyisi kokonaan näkemästä niitä kun keretään siivoamaan ne pois. Hänellä riittää mielipahaa ja ajattelimista muutenkin.

iita sitä ja Iita tätä. mikä vip-ihminen se on. On täällä muitakin jotka kertoo herkistä asioista, ja he saavat kuraa päällensä. ja elämänkoulua tuo on. Ei sitä voi ketään pumpulissa pitää. Voi hyvänen aika.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2007 klo 07:21 ilkilöylyä kirjoitti:
sä sitten lähdet. mut kait siitäkin tulee sellainen nyyhkyketju. ja kuka vaan voi linkittää mitävaan juttuja ja kuvia tänne. mä otan kyllä osaa keskusteluihin mut ei mun tarvi uskoa mitään. ja btw kun joku ihmetteli niitä tyynynpainumia, et miten jollain voi olla niin siistiä. siksi kait kun niillä käypi siivooja kerran viikossa \|O
Voi jeesus että voi olla säälittävä ihminen. Sun oma elämä on varmaan todella p.erseestä kun täytyy täällä tuntemattomia ihmisiä solvata. Olet varmaan todella yksinäinen ja ei ihme, jos kuuluisit tuttavapiiriini kiertäisin sinut kaukaa :LOL: Kirjoituksistasi päätellen henkinen kehityksesi on päättynyt tuonne yläasteen tienoille. Sääliksi käy jos noin katkeralla ja pikkusieluisella ihmisellä on vielä perhettä....

ei kuraa
Eikös lapsille jo kerrota netin vaaroista. Meillä lapsi käy muksuille tarkoitetuilla sivuilla. Aina on korostettu, ettei saa itsestään liikoja kertoa, koska kaikki ei ole aina sitä miltä näyttää. Ja kuka vaan sanoo olevansa samanikäinen samaa sukupuolta, niin itseasiassa se voi olla vanha äijä. Monet yrittävät selvitellä toisen osoitetietoja, antaen itse todennäköisesti tekaistuja tietoja, sähköpostareita. Siksi olen sitä mieltä että täällä kuvat niin irkissä kuin profiilissä ovat mauttomia. Silti voi jos haluaa kertoa pääpiirteittäin, mutta silti suojata sitä omaa kotipesää.

ilkilöylyä
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2007 klo 07:31 Emppuliira kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2007 klo 07:21 ilkilöylyä kirjoitti:
Voi jeesus että voi olla säälittävä ihminen. Sun oma elämä on varmaan todella p.erseestä kun täytyy täällä tuntemattomia ihmisiä solvata. Olet varmaan todella yksinäinen ja ei ihme, jos kuuluisit tuttavapiiriini kiertäisin sinut kaukaa :LOL: Kirjoituksistasi päätellen henkinen kehityksesi on päättynyt tuonne yläasteen tienoille. Sääliksi käy jos noin katkeralla ja pikkusieluisella ihmisellä on vielä perhettä....

Siiä taas yksi ruskeanpuhuva musta :D . Mielipidepalstahan tää on vaiko kenties olen ymmärtänyt jotain väärin. Jos kaikki olis samanlaisia lipojia tää palsta kaatuisi omaan mahdottomuuteensa. Just nää ilkeilyt kasvattaa ketjuja ja pitää mielenkiinnon yllä. Kuka sitä lässytystä jaksaisi sivukaupalla ylläpitää. Ootko huomannut et esim. ärsyttävimmät alotukset saa eniten huomiota. :D

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2007 klo 07:27 piiiip kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.04.2007 klo 01:04 NuoriAikuinen kirjoitti:

iita sitä ja Iita tätä. mikä vip-ihminen se on. On täällä muitakin jotka kertoo herkistä asioista, ja he saavat kuraa päällensä. ja elämänkoulua tuo on. Ei sitä voi ketään pumpulissa pitää. Voi hyvänen aika.
Hei kaikki kanssa sisaret! Ei pidä valittaa tai jakaa suruaan kenenkään kanssa jos elämä kolhii. Sehän on vain ELÄMÄNKOULUA ja kenenkään pidä kasvaa pumpulissa. Ei pidä myöskään valittaa, jos täällä harmaat natsit aukoo päätä, sehän on vain ELÄMÄNKOULUA, eihän sitä pidä pumpulissa kasvaman. Siis ottakaa vastaan olkia kohauttaen syöpäuutiset, kuolema, lapsen sairastuminen, mummon poismeno. Älkää iniskö jos talonne ja omaisuutenne palaa poroksi tai menetätte yrityksenne, sehän on vain ELÄMÄNKOULUA ja jos uskallattekaan myöntää, että mikään näistä saattaisi satuttaa sinua sisimpään, niin silloin olet PUMPULISSA KASVANUT PENIKKA ja sinun on paras karaistua...

hoooooohhhohhoijaa.... Kuraa, kuraa, kuraa. Sitä täällä tosiaan niskaansa saa! Vaan jos edes annettaisiin sitä rehellisesti. Pitää naamattomana luikkia puiden takana ja hutkia (siis tällä tosiaan tarkoitan kaikkia näitä nettinatseja, jotka hiipivät kuin vihaiset pikku rakit #&%?$!* roikkumaan ja haukkumaan, tietäen olevansa turvassa harmaiden pikku nikkiensä suojassa). Arvaa mitä! #&%?$!*ä sanon minä!

mamaria
en voi käsittää että tällaisestakin ketjusta on pitänyt tehdä joku prkleen taistelutanner. Iita tuli tänne purkamaan pahaa oloaan ja etsimään vertaistukea. mode voi siivota kaikki asiaan kuulumattomat viestit pois.

:hug: Iitalle

Yhteistyössä