Ulosotosta, ei voi olla totta!?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ulosottoperuste v. 2007 tarkoittaa että silloin on annettu käräjäoikeuden velkomustuomio velasta. Silloin on tullut maksuhäiriömerkintä, mutta se on poistunut aikanaan olipa velka maksettu tai ei. Omatiedon sivuilla ei taida noin vanhat mekinnät ja velat näkyä. Jos uo ei kykene ulosottamaan mitään niin velka palautuu velkojalle.

Jotta velka ei vanhene, sitä pitää karhuta viiden vuoden välein. Lopullisesti velka vanhenee 15 vuodessa oikeuden päätöksestä.

Ap:n antamilla tiedoilla tuo on aika selvä juttu, ei mitään ihmeteltävää.

No musta tuo ei kyllä ole yhtään selvä juttu ja mun mielestä tässä on aika paljonkin ihmeteltävää. Jos kaikki on maksettu pois kun ulosotosta on tullu eka kirje niin miten ne velat on muka palautuneet velkojalle? No mulla ei kyllä omakohtaista kokemusta aiheesta ole eli nää jutut on mulle vähän hepreaa.
Mutta selvispähän tuokin sitten että ne voi olla korkoja tms. Siispä huomenna soittelemaan ympäriinsä..

Jos silloin 2007 miehesi tulot ovat ollet alle suojaosuuden uo ei ole pystynyt ulosottamaan mitään. Siinä tilanteessa uo palauttaa asian velkojalle periaatteella "yrittäkää uudelleen joskus myöhemmin" Velkojan pitää yrittää uudelleen viimeistään viiden vuoden kuluttua jotta velka ei vanhenisi.

Se Omatiedon "kaikkii maksettu" ei käsittääkseni koske noin vanhoja asioita, vaan vanhat poistuvat sieltä muutamassa vuodessa.

Yhteistyössä