Ulosotosta, ei voi olla totta!?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Eli siis miehellä ei ole luottotietoja, kaikki velat on maksettu ja luottotiedot palautuu tämän vuoden lopussa. Vuosi sitten syksyllä muutettiin ja n. 4kk muuton jälkeen postista tipahti yli tonnin lasku, näitä velkoja jotka siis piti olla kaikki maksettu. Kuitenkin koko ajan siellä sivuilla mistä näkee omat tiedot luki että velat on maksettu ja päivämäärä koska luottotiedot palautuu. Noh, sopi maksavansa muutamassa erässä ja maksoi sen sitten pois.
Muutettiin kesällä, taas n. 4kk muutosta ja tulee yli 600 euron lasku. Siis eihän tää v*ttu voi olla enää totta?! Näköjään vuodelta 2007 on tuo yks ja vuosi 2009 oli kans jossain. Vai kaivaako ne jostain pöytälaatikosta noita aina. Sanoin miehelle ettei maksa senttiäkään ennen kuin soittaa sinne ja selvittää tän asian. Oli sitten soittanut ja sopinut taas osamaksusta, v*ttu. Alan kohta ite selvittämään tätä asiaa, koska mun mielestä on outoa että molemmilla kerroilla mennyt suurinpiirtein yhtä kauan muutosta kun tulee lasku ja oon kuullu että näin on käynyt muillekin

Siis olen ihan itse nähnyt nää kirjeet mitä on tullu ja myös sieltä omat tiedot sivuilta olen ihan itse lukenut (kun mies sen mulle näytti) että kaikki velat on maksettu ja luottotiedot palautuu silloin-ja-silloin

[QUOTE="vieras";27389860]Siis olen ihan itse nähnyt nää kirjeet mitä on tullu ja myös sieltä omat tiedot sivuilta olen ihan itse lukenut (kun mies sen mulle näytti) että kaikki velat on maksettu ja luottotiedot palautuu silloin-ja-silloin[/QUOTE]

Ne on sitten jotain uusia. Oletko nähnyt nämä nyt paukahtaneet velat miltä vuodelta ne ovat?

Sepä se,kun esim perintätoimistot ym huomaavat että velallinen on ruvennut maksamaan laskujaan,he rupeavat laittamaan laskunsa uudelleen ulosotolle,eli niit joita ovat joskus perineet,mutta jääneet saamatta ja jotka ovat vetäneet takaisin.

Tai siis lukee että korko ajalta 2007->2012 ja 2009->2012. Miehen rehellisyyttä epäilisin itsekin ensin mutta kun tosiaan olen nää kaikki laskut nähny ja myös ne tiedot sieltä nettisivuilta eikä mitenkään ole näitä laskuja peitellyt. Ja miten voi olla mahdollista että siellä lukee että kaikki on maksettu jos ei ne ole?! Jotenkin en usko että ne ihan vuosikausiksi unohtuisi

Tulipa vaan mieleen, onko nyt maksettu kaikki velan pääomat. Nyt sitten paukahtaa maksuun korot ja muut kulut, joita ei ole pääomitettu velkoihin? Arvelen, voisiko se olla näin?

Tässä lukee että ulosottoperuste ja siinä on päivämäärä 2007 ja vireilletulopäivä on tänä vuonna. Noh, ei kai se auta kuin alkaa selvittämään että mitä v*ttua..Sais vain miehen hoitaan tuon asian kun en tiedä kehtaanko ite alkaa. Tai kyllä kehtaan mutta voinko

Jos ulosotossa todetaan ettei velallinen kykene maksamaan niin ulosottaja "palauttaa" laskut alkuperäiselle velkojalle. Sieltä ne sitten aikojen saatossa menee taas ulosottoon, koska haluaahan velkoja tietenkin rahansa.
Koska miehesi on pystynyt maksamaan velkansa hänet katsotaan maksukykyiseksi ja velat jotka on "palautuneet" velkojille on nyt menneet taas ulosottajalle siinä toivossa että nyt sitä rahaa tulee koska nyt velallinen voi maksaa.

Ja siis nämä velat on maksettu silloin kun ulosotosta on tullut ensimmäinen kirje (eli luultavasti joskus silloin 2007-2009) että kauanpa niillä kesti todeta että on maksukykyinen..

meillä kävi samoin. Sain tietoni jopa puhtaaksi ja laskuja tuli. Ne olivat jossain jälkiperinnässä . Otimme siis isomman lainan ja soitimme velkojille velkojen summia ja maksoimme ne, mutta unohdimme kysyä jälkiperinnän puolella olevat joita ei kuulemman automaattisesti ilmoiteta. Nämä uudet laskut tuli kun luotot puhistui ja lainaakin olimme maksaneet jo viisi vuotta.

[QUOTE="vieras";27390277]Ja siis nämä velat on maksettu silloin kun ulosotosta on tullut ensimmäinen kirje (eli luultavasti joskus silloin 2007-2009) että kauanpa niillä kesti todeta että on maksukykyinen..[/QUOTE]

nyt van ottaman selvää misät ne ovat tuleet, jos kerran velkoja ei ole NIIN ei voi tulla karhujakaan. Eikä muuten hirveän vanhoja saa periä enää.
toki n nyt kannattaa maksa mutta kananttaa otta ulosotoon yhteyttä ja nihi firnoihin mistä nä ulosoto ovat tulleent ( voivat olla hyvin jotkin huijausjutuja, niitäkin joskus liikku)

nuo on ollut perinnässä sillloin kun ootte katsoneet että kaikki ulosotossa olevat on maksettu. ulosotto välillä palauttelee niitä perintään kerryttämään korkoa. sitten ne palaa ulosottoon. jos ne on sillon ollu ne vanhat velat takaisin perinnässä niin silloin ne ei ulosoton listoilla oo näkyneet

Mulla menee niin, että jos ulosottoon ei oo varaa maksaa, juttu menee uudelleen perintätoimistoille. Mulla on n. 10 000e ollut välillä uo:ssa, mutta nyt viimeksi oli vaan tonni. Se on nyt maksettu ja palkkaa ei ulosmitata. Perintätoimistoilta menee sitten aina välillä ulosottoon niitä saatavia ja ne sitten otetaan multa. Toki olen joistakin laskuista tehnyt maksusopimukset mutta vanhat velat on niin ristiin rastiin siellä täällä etten voi kaikkea maksaa, hukkusin niihin maksulappuihin. Niinpä odottelen millon menee taas uo:hon.

[QUOTE="vieras";27390339]nuo on ollut perinnässä sillloin kun ootte katsoneet että kaikki ulosotossa olevat on maksettu. ulosotto välillä palauttelee niitä perintään kerryttämään korkoa. sitten ne palaa ulosottoon. jos ne on sillon ollu ne vanhat velat takaisin perinnässä niin silloin ne ei ulosoton listoilla oo näkyneet[/QUOTE]

Joo, just tätä mäkin tossa edellä koitin sanoa :D

Tosiaan mullakaan ei ulosotossa ole yhtään mitään mutta perintätoimistoilla on, en edes tiedä tarkkaa summaa kuinka paljon, koska perintätoimistoja on useita ja laskuja on monesta eri paikasta. Kyllä, tämä on turhauttavaa ja välillä stressaavaa, mutta sen kans voi elää..

[QUOTE="vieras";27390192]Tässä lukee että ulosottoperuste ja siinä on päivämäärä 2007 ja vireilletulopäivä on tänä vuonna. Noh, ei kai se auta kuin alkaa selvittämään että mitä v*ttua..Sais vain miehen hoitaan tuon asian kun en tiedä kehtaanko ite alkaa. Tai kyllä kehtaan mutta voinko[/QUOTE]

Ulosottoperuste v. 2007 tarkoittaa että silloin on annettu käräjäoikeuden velkomustuomio velasta. Silloin on tullut maksuhäiriömerkintä, mutta se on poistunut aikanaan olipa velka maksettu tai ei. Omatiedon sivuilla ei taida noin vanhat mekinnät ja velat näkyä. Jos uo ei kykene ulosottamaan mitään niin velka palautuu velkojalle.

Jotta velka ei vanhene, sitä pitää karhuta viiden vuoden välein. Lopullisesti velka vanhenee 15 vuodessa oikeuden päätöksestä.

Ap:n antamilla tiedoilla tuo on aika selvä juttu, ei mitään ihmeteltävää.

Ulosottoperuste v. 2007 tarkoittaa että silloin on annettu käräjäoikeuden velkomustuomio velasta. Silloin on tullut maksuhäiriömerkintä, mutta se on poistunut aikanaan olipa velka maksettu tai ei. Omatiedon sivuilla ei taida noin vanhat mekinnät ja velat näkyä. Jos uo ei kykene ulosottamaan mitään niin velka palautuu velkojalle.

Jotta velka ei vanhene, sitä pitää karhuta viiden vuoden välein. Lopullisesti velka vanhenee 15 vuodessa oikeuden päätöksestä.

Ap:n antamilla tiedoilla tuo on aika selvä juttu, ei mitään ihmeteltävää.
siksi kannattaisi hakea velkasaneerauksen velkojen aikana. Kun olet viisi vuotta sinä ja noudatat ohjeita, saat kaikeki velat anteeksi ja silloi saa myös pitää kaiki veronpalaautuket. Kivaa. Mutta enäähän tuo ei auta mutta neuvoksi muille.

Yhteistyössä