Ei varaa mennä ystävän polttareihin :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmi

Vieras
Mikä eteen, kun lupauduin ystävän polttareihin, mutta nyt sain tietää että budjetti on 60e/henkilö :( Minulla ei pienituloisena ole millään repiä sellaista summaa polttareihin, kun häälahjaksikin pitää laittaa rahaa. Eli mikä eteen? Pitääkö perua polttarit jollain tekosyyllä vai vaan ilmoittaa että ei ole varaa?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 22:16 vinttijengi kirjoitti:
harmi, jos jäis väliin, olisko sulla jotain jolta lainata??

60e kaverin polttareihin on hävyttömän iso summa, ei todellakaan kannata lainata keltään sitä varten. Nyt vaan kaaso järkkäämään ohjelmaa sen mukaiseksi, että pienituloisetkin pääsee mukaan! Ei kaiken tarvitse olla kalliita sviitti-samppanja-mansikkakasvonaamiohoitoja.

Voisin lainata, mutta todellisuus on se, että minulle tuo 60e takaisin maksaminen olisi sitten ongelma :( Monelle se on pieni raha, mutta itselleni iso, ostan sillä viikon ruuat ja enemmänkin meidän perheelle.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 22:17 vieras kirjoitti:
\

60e kaverin polttareihin on hävyttömän iso summa, ei todellakaan kannata lainata keltään sitä varten. Nyt vaan kaaso järkkäämään ohjelmaa sen mukaiseksi, että pienituloisetkin pääsee mukaan! Ei kaiken tarvitse olla kalliita sviitti-samppanja-mansikkakasvonaamiohoitoja.

Mitä sä ehdotat? 60 on kuitenkin aika pieni raha. Mitä sitten pitäisi tehdä? tIlata pizzat ja katsoa leffaa?

mulla kävi samalla lailla jokunen vuosi sitten. oli lapsuuden ystäväni polttarit. ensin lupauduin ja sitten jouduin perumaan, kun rupesin tarkemmin laskeen kuluja!
ei se kivaa ollut mutta ymmärsivät kyllä, kun sanoin että hoitovapaa rahoista ei sellasiin summiin pysty.

Onko koko summa varattu pelkästään morsiammelle ? Moni kun unohtaa jos esim. varataan sauna ja ruokaa niin tuohon summaan kuuluu myös se oma illanvietto.
Toki sekin nostaa kuluja jos on pieni polttariporukka. Mitä olette suunnitellut morsiammelle jos niin kalliiksi tulee ? Oletko itse ollut mukana suunnittelemassa/ päässyt vaikkuttamaan ideoihin ?

Onko koko summa varattu pelkästään morsiammelle ? Moni kun unohtaa jos esim. varataan sauna ja ruokaa niin tuohon summaan kuuluu myös se oma illanvietto.
Toki sekin nostaa kuluja jos on pieni polttariporukka. Mitä olette suunnitellut morsiammelle jos niin kalliiksi tulee ? Oletko itse ollut mukana suunnittelemassa/ päässyt vaikkuttamaan ideoihin ?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 22:46 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 22:17 vieras kirjoitti:
\

Mitä sä ehdotat? 60 on kuitenkin aika pieni raha. Mitä sitten pitäisi tehdä? tIlata pizzat ja katsoa leffaa?
No hei toi nyt on aivan hävyttömän iso summa polttareihin! Itse toimin kaasona ja meillä on parin viikon päästä polttarit mihin jokainen sijoittaa 30e, ja musta sekin on jo ihan ehdoton yläraja juhlille. Mielikuvitusta kehiin!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.05.2007 klo 23:14 Hah kirjoitti:
Tässä kauhulla odottelen mitä eräs kaaso keksii, sitä rahaa kun ei VAAN OLE! PISTE!
Miksi kaaso? Eikö yleensä ole tapana yhdessä keksiä ja suunnitella polttaripäivä. Näin ainakin meillä on tapana. Siis polttariporukan kesken.

Minusta ei polttarien järjestäminen kuulu pelkästään kaasolle !!! Tottakai se on se alullepanija / ihmisten yhteen kerääminen mutta.. Kyllä polttariporukan kuuluisi myös heittää kehiin ideoita ja osallistua suunnitteluun. Kaason on tosi vaikea tietää mitä sakki haluu tehdä jos ne ei sitä kerro. Budjetistakin pitäisi sopia jo ennen suunnittelua, silloin tiedetään mihin on rahaa. Jos siitä ei sovita ja sit tulee niitä jotka ei osallistukkaan polttareihin niin sehän tarkoittaa et muut joutuu maksamaan vielä enemmän..

Yhteistyössä