Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
No kyllä mua ottais päähän serllaset jotka ei imetä koska ei vaan nappaa .. siinä laitetaan oma napa ensin.. joten en hyvällä kato.
Joo itsekästähän se on myönnän, mut kyl mä koen pystyväni olee myös parempi ja rakastavampi äiti, kun ei kokoajan ole pinna kireellä ton imettämisen takia, jostain täyty tinkiä kun kaikkee en pystynyt antaa.
Eli vauvan terveydestä sitten päätit tinkiä?
meinaatko ettei äidin ahdistus vaikuta mitenkään vauvan psyykkiseen terveyteen? luuletko ettei vauva aisti sitä jos äiti vihaa imettämistä?
Jaahas, ja taas vedettiin tämä ahdistus-kortti mukaan keskusteluun. Jos äiti ahdistuu imettämisestä, niin ihan hirvittää ajatellakin mistä kaikesta muusta lapsen elämään kuuluvasta asiasta äiti ahdistuu. Edessä on vielä uhmaiät ja vaikka mitä ikäviä juttuja. Vanhempien on vain pakko muuttaa asenteitaan, jos haluaa ajatella lapsensa parasta. Ihan kaikesta ei voi ahdistua. Elämä ei aina ole kivaa. Silti velvollisuudet on hoidettava.
Kaikki ei vaan pidä imettämisestä. Toisia se sattuu. Toiset ovat masentuneita ja kokevat tuntien imetysmaratonit raskaiksi ja tarttuvat pulloon ja arki sujuu paremmin.
Olet harvinaisen typerä ämmä, jos olet sitä mieltä, että imetys on velvollisuus jota pitää tehdä vuosi (=imetyssuositus), jotta olisi tarpeeksi hyvä äiti.
Joku toinen idiootti kirjoitti, että "sairasta, jos vihaa imettämistä". No, ensinnäkin vauvat ja rinnat ovat erilaisia. Toisilla imetys tuntuu miellyttävältä, toisilla ei. Toisten vauvat syö rauhassa tissiä, toiset saa raivareita vähän väliä, purevat ja syövät tissiä tunnin välein. Sairasta on tuollainen mustavalkoisuus ja kapeakatseisuus.
Jos mä olisin vauva, en missään tapauksessa haluaisi tuollaisia mustavalkoisia hörhöjä äidikseni, vaikka imettäisivät sitten kolme vuotta.
Itse imetin 8 kuukautta, mutta minulla on ystäviä, jotka ovat syistä tai toisesta lopettaneet imetyksen varhain. Toisen vauva joutui teholle, ehkä hän pumppaamalla olisi saanut maidontulon pysymään, muttei jaksanut. Inhimillistä, sanon minä. Toinen joutui osastolle vakavan synnytyksen jälkeisen masennuksen vuoksi ja imetys jäi. Äiti kuntoutui, hyvä juttu. Mutta te mustavalkoiset TYHMÄT ämmät luette vaan sokeasti niitä imetysoppaita miettimättä lainkaan elämän kirjoa, näkemättä kokonaisuutta ja tuntematta hitustakaan empatiaa niitä "ei-suositusten mukaan-tekeviä kohtaan". HYI.