otetaanpa myös huomioon, että perintötekijät ja omat elämäntavat vaikuttaa eniten sairauksien puhkeamiseen.Alkuperäinen kirjoittaja s:Juu. Ainahan on poikkeuksia. Tutkimustulostenkaan mukaan ei KAIKKI lehmänmaitoa saaneet sairastu diabetekseen jne.jne., mutta ei se sitä tarkoita, etteikö riskit näihin lisääntyis...
Ja se lehmän tissistä lypsetty maito voi ollakin terveellisempää noin kuin jalostettunaAlkuperäinen kirjoittaja ap:Tuli nuista mummoista mieleen kun oma mummu sano et hänen vanhin sisko oli saanut lapsena suoraan lehmän tissistä lypsettyä maitoa et tämä sisar on ollut aina kaikista tervein ja tosiaan elää yhäkin...
Niinpä ja se, että onko saanut äidinmaitoa vai korviketta...Alkuperäinen kirjoittaja -:otetaanpa myös huomioon, että perintötekijät ja omat elämäntavat vaikuttaa eniten sairauksien puhkeamiseen.Alkuperäinen kirjoittaja s:Juu. Ainahan on poikkeuksia. Tutkimustulostenkaan mukaan ei KAIKKI lehmänmaitoa saaneet sairastu diabetekseen jne.jne., mutta ei se sitä tarkoita, etteikö riskit näihin lisääntyis...
Joo itsekästähän se on myönnän, mut kyl mä koen pystyväni olee myös parempi ja rakastavampi äiti, kun ei kokoajan ole pinna kireellä ton imettämisen takia, jostain täyty tinkiä kun kaikkee en pystynyt antaa.Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:No kyllä mua ottais päähän serllaset jotka ei imetä koska ei vaan nappaa .. siinä laitetaan oma napa ensin.. joten en hyvällä kato.
No mutta sen korvikkeenhan voi antaa joku muukin, joku muu voi siis korvata sut... Mä en ainakaan halunnut, kun lapset oli pieniä, että kukaan voisi mua niille korvata, edes likikään.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Joo itsekästähän se on myönnän, mut kyl mä koen pystyväni olee myös parempi ja rakastavampi äiti, kun ei kokoajan ole pinna kireellä ton imettämisen takia, jostain täyty tinkiä kun kaikkee en pystynyt antaa.Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:No kyllä mua ottais päähän serllaset jotka ei imetä koska ei vaan nappaa .. siinä laitetaan oma napa ensin.. joten en hyvällä kato.
No siinä on kans yks syy miks mä en haluu imettää, nyt lapsi voi olla iskän kans jos mä käyn jossain, me voijaan miehen kans vuorotella yösyötöissä jne. Miksi äidin tarviskaan olla se yliveto onhan sillä lapsella kuitenkin molemmat vanhemmat?Alkuperäinen kirjoittaja lö:No mutta sen korvikkeenhan voi antaa joku muukin, joku muu voi siis korvata sut... Mä en ainakaan halunnut, kun lapset oli pieniä, että kukaan voisi mua niille korvata, edes likikään.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Joo itsekästähän se on myönnän, mut kyl mä koen pystyväni olee myös parempi ja rakastavampi äiti, kun ei kokoajan ole pinna kireellä ton imettämisen takia, jostain täyty tinkiä kun kaikkee en pystynyt antaa.Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:No kyllä mua ottais päähän serllaset jotka ei imetä koska ei vaan nappaa .. siinä laitetaan oma napa ensin.. joten en hyvällä kato.
Tuo asenne, millä sanot tuon, ettei imetys nappaa, niin se ainakin musta tuntuu pahalta.
samaa ihmettelen, ei mullakaan ole tarvetta olla mikään ylivertainen isään verrattuna... vaikka imetänkin.Alkuperäinen kirjoittaja ap:No siinä on kans yks syy miks mä en haluu imettää, nyt lapsi voi olla iskän kans jos mä käyn jossain, me voijaan miehen kans vuorotella yösyötöissä jne. Miksi äidin tarviskaan olla se yliveto onhan sillä lapsella kuitenkin molemmat vanhemmat?Alkuperäinen kirjoittaja lö:No mutta sen korvikkeenhan voi antaa joku muukin, joku muu voi siis korvata sut... Mä en ainakaan halunnut, kun lapset oli pieniä, että kukaan voisi mua niille korvata, edes likikään.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Joo itsekästähän se on myönnän, mut kyl mä koen pystyväni olee myös parempi ja rakastavampi äiti, kun ei kokoajan ole pinna kireellä ton imettämisen takia, jostain täyty tinkiä kun kaikkee en pystynyt antaa.Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:No kyllä mua ottais päähän serllaset jotka ei imetä koska ei vaan nappaa .. siinä laitetaan oma napa ensin.. joten en hyvällä kato.
Tuo asenne, millä sanot tuon, ettei imetys nappaa, niin se ainakin musta tuntuu pahalta.
Jos kaikki se, mikä ihmisäidillä on tyypillistä biologisesti, otetaan pois, niin jää hoitaja, ei äiti.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Miten siltä lapselta nyt äiti viedään jos äiti ja isä on tasavertaisia??
Silloin ei todellakaan tiedetty. Sitäpaitsi imettäminen ON helpompaa kuin pulloruokinta.Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:Mä en nyt ihan allekirjoita ettei tiedetty ^
Ei kai mitään imettäjiä olis ennenmuinoin tarvittu ellei olis tiedetty.
Kyllä käsittääkseni tuo pulloruokintavillitys on aika pitkälti ollut 'kehitystä' ja sitä että saadaan asioita 'helpommiksi'.
voisitkos nyt vähän tarkentaa, ymmärsinkös mä nyt oikeen et jos isä osallistuu vauvan hoitoon niin vauvalta on viety äiti?Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Jos kaikki se, mikä ihmisäidillä on tyypillistä biologisesti, otetaan pois, niin jää hoitaja, ei äiti.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Miten siltä lapselta nyt äiti viedään jos äiti ja isä on tasavertaisia??
Yksittäistapauksista ei voi tehdä mitään johtopäätöksiä. Tilastoista selviää totuus.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Joku tais mainita et hänen lapsistaan just se korvikkeella ollut oli kaikista tervein.
aika paljon on minusta ainakin asioita mitä isä voi tehdä,mutta tisseistä siltä ei maitoa tule.. se taitaa olla niinku luonnollisestikin äidin duuni.Alkuperäinen kirjoittaja ap:voisitkos nyt vähän tarkentaa, ymmärsinkös mä nyt oikeen et jos isä osallistuu vauvan hoitoon niin vauvalta on viety äiti?Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:Jos kaikki se, mikä ihmisäidillä on tyypillistä biologisesti, otetaan pois, niin jää hoitaja, ei äiti.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Miten siltä lapselta nyt äiti viedään jos äiti ja isä on tasavertaisia??
Minä luulen, että se pinna ei olisi koko ajan niin kireellä, jos lopettaisit sen tupakoinnin. Nikotiiniriippuvainen on vain sen hetken kuin saa nikotiinia samanlaisessa rentoutuneessa tilassa mitä tupakoimattomat ihmiset ovat koko ajan. Tupakan jälkeen hermo alkaa pikku hiljaa taas kiristyä, kunnes on seuraavan tupakan vuoro.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Joo itsekästähän se on myönnän, mut kyl mä koen pystyväni olee myös parempi ja rakastavampi äiti, kun ei kokoajan ole pinna kireellä ton imettämisen takia, jostain täyty tinkiä kun kaikkee en pystynyt antaa.Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:No kyllä mua ottais päähän serllaset jotka ei imetä koska ei vaan nappaa .. siinä laitetaan oma napa ensin.. joten en hyvällä kato.
Eli vauvan terveydestä sitten päätit tinkiä?Alkuperäinen kirjoittaja ap:Joo itsekästähän se on myönnän, mut kyl mä koen pystyväni olee myös parempi ja rakastavampi äiti, kun ei kokoajan ole pinna kireellä ton imettämisen takia, jostain täyty tinkiä kun kaikkee en pystynyt antaa.Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:No kyllä mua ottais päähän serllaset jotka ei imetä koska ei vaan nappaa .. siinä laitetaan oma napa ensin.. joten en hyvällä kato.
no sitä mä oon yrittänyt monesti nyt poltan sen 2-3 päivässä enkä tosiaan oo tyytyväinen,Alkuperäinen kirjoittaja dfdf:Minä luulen, että se pinna ei olisi koko ajan niin kireellä, jos lopettaisit sen tupakoinnin. Nikotiiniriippuvainen on vain sen hetken kuin saa nikotiinia samanlaisessa rentoutuneessa tilassa mitä tupakoimattomat ihmiset ovat koko ajan. Tupakan jälkeen hermo alkaa pikku hiljaa taas kiristyä, kunnes on seuraavan tupakan vuoro.Alkuperäinen kirjoittaja ap:Joo itsekästähän se on myönnän, mut kyl mä koen pystyväni olee myös parempi ja rakastavampi äiti, kun ei kokoajan ole pinna kireellä ton imettämisen takia, jostain täyty tinkiä kun kaikkee en pystynyt antaa.Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:No kyllä mua ottais päähän serllaset jotka ei imetä koska ei vaan nappaa .. siinä laitetaan oma napa ensin.. joten en hyvällä kato.
No mä en usko tolla asialla olevan suurta merkitystä asiaan.Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä:Eli vauvan terveydestä sitten päätit tinkiä?Alkuperäinen kirjoittaja ap:Joo itsekästähän se on myönnän, mut kyl mä koen pystyväni olee myös parempi ja rakastavampi äiti, kun ei kokoajan ole pinna kireellä ton imettämisen takia, jostain täyty tinkiä kun kaikkee en pystynyt antaa.Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:No kyllä mua ottais päähän serllaset jotka ei imetä koska ei vaan nappaa .. siinä laitetaan oma napa ensin.. joten en hyvällä kato.
meinaatko ettei äidin ahdistus vaikuta mitenkään vauvan psyykkiseen terveyteen? luuletko ettei vauva aisti sitä jos äiti vihaa imettämistä?Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä:Eli vauvan terveydestä sitten päätit tinkiä?Alkuperäinen kirjoittaja ap:Joo itsekästähän se on myönnän, mut kyl mä koen pystyväni olee myös parempi ja rakastavampi äiti, kun ei kokoajan ole pinna kireellä ton imettämisen takia, jostain täyty tinkiä kun kaikkee en pystynyt antaa.Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:No kyllä mua ottais päähän serllaset jotka ei imetä koska ei vaan nappaa .. siinä laitetaan oma napa ensin.. joten en hyvällä kato.
Tämä ei ole mikään uskon asia. Tietoa löytyy vaikka kuinka paljon, jos sitä vain viitsii etsiä. Joku täällä jo listasikin jo paljon hyviä asioita rintamaidon hyväksi.Alkuperäinen kirjoittaja ap:No mä en usko tolla asialla olevan suurta merkitystä asiaan.Alkuperäinen kirjoittaja ei ymmärrä:Eli vauvan terveydestä sitten päätit tinkiä?Alkuperäinen kirjoittaja ap:Joo itsekästähän se on myönnän, mut kyl mä koen pystyväni olee myös parempi ja rakastavampi äiti, kun ei kokoajan ole pinna kireellä ton imettämisen takia, jostain täyty tinkiä kun kaikkee en pystynyt antaa.Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:No kyllä mua ottais päähän serllaset jotka ei imetä koska ei vaan nappaa .. siinä laitetaan oma napa ensin.. joten en hyvällä kato.