Ei sit annettu miehen pikkuveljelle mitään rippilahjaks...

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Mie useamman viikon ajan muistutin miestä ja ehdottelin, et mitä voitais ostaa tai antaa, mut mikään ei kelvannu miehelle ja välillä sanoikin, ettei osteta mitään. Ajattelin sit, et annan asian olla, kun ei miun ideat kelpaa. Eilen sit ajeltiin anoppilaan ja yhtäkkiä mies muistaa matkalla, et hitto, meillä ei oo veljelle mitään lahjaa, eikä hän oo muistanu koko asiaa! ( ja ihankuin mie en ois paria edellista viikkoa muistutettu ja ehdotellu :whistle: ) Tänään sit oli juhlat ja ei sitten ollu lahjaks mitään. Ei edes korttia. Anoppikin kysyi, et eikö meillä tosiaan oo lahjaa... :/ Miehen häppee, ku ei huolehtinu asiasta...

noh, luultavasti ite joudut oleen se, joka asiasta kuulee...kun ainahan naisten oletetaan lahjat huolehtivan...Mun siipasta ei oo lahjoja osteleen, ja oon jo tottunu ite huolehtiin...parempi niin, ni ei tarvii hävetä...

Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
Alkuperäinen kirjoittaja tauntaun:
Miehen häppee, ku ei huolehtinu asiasta...

Kyllä se on myös aikalailla sinun häpeäsi.

Mie asiasta miehelle niin monen monta kertaa huomautin ja meillä tuttu seppä joka takoo upeita koruja ja oisin häneltäkin voinu tilata korun lahjaksi, mut mies oli sitä mieltä, ettei veli kuitenkaan käytä. Mie en jaksanu enää sit miettiä vaihtoehtoja ku ei miestä kiinnostanu yhtään. Se ei muutenkaan yleensä hommaa mitään, ainakaan ajoissa. MIehen isovelikin kysyi, et mitä annattiin ja kun mies sanoi, ettei muistanu koko asiaa, ni mie sanoin, et mie muistutin useamman viikon ajan asiasta. Ei se ole miun asia miehen suvun lahjoja ostella, jos mies ei niistä huolehti. Mie huolehdin omasta suvustani.

Alkuperäinen kirjoittaja naisiahansitäsyytetään:
noh, luultavasti ite joudut oleen se, joka asiasta kuulee...kun ainahan naisten oletetaan lahjat huolehtivan...Mun siipasta ei oo lahjoja osteleen, ja oon jo tottunu ite huolehtiin...parempi niin, ni ei tarvii hävetä...

ONneks en kuule. Mie aiemmin huolehdin miehenkin suvun lahjoista, mut viimeset vuodet on mies saanu ihan itse niistä huolehtia, kun miulla on omakin suku, joiden lahjoista mie huolehtin...

En ois uskonut, että noin lapsellisia ihmisiä löytyy... miksi kostat syyttömälle pojalle sen, että miehesi ei lahjaa ostanut? Olisit vaikka antanut rahaa tänään...

kannattikohan tälläsestakii asiasta moinen show tehdä. Oisit ostanu lahjan ja asia sillä selvä, muutenkin pikkasen outoa jaotella perhe sun ja mun sukulaisiin...kun kyse sentään lähisuvusta...Taitaa ola muutakin puitavaa teitin perheessä...

Jos mies huolehtii lahjasta ja muistaa vasta lähellä mökkiä, ettei mitään ole hommannut, ni mistä mie siihen hätään lahjaa tai rahaa saan?

No oisihan sen voinut varalle ottaa kukkaroon jos arvasit että tuolleen on käynyt tai käy.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kannattikohan tälläsestakii asiasta moinen show tehdä. Oisit ostanu lahjan ja asia sillä selvä, muutenkin pikkasen outoa jaotella perhe sun ja mun sukulaisiin...kun kyse sentään lähisuvusta...Taitaa ola muutakin puitavaa teitin perheessä...

Kerrohan miullekkin, et mitä? :whistle:

Ja muutenkin meillä molemmilla sen verran tuota sukua ja sisaruksia, et näin on vaan parempi, ku muuten jos mie yksinäni huolehti kaikkien lahjoista ym. ni en muuta sais tehäkkään...

JOs mies on päättänyt, että hän huolehtii lahjasra, eikä mikään miun idea kelpaa, ni en mie sillä enää vaivaa päätäni vaan luotan siihen, että mies sitten kanssa huolehtii. Nyt ei niin käynyt.

Jotkut kysymykset on vaan periaatteellisia. Meillä mies hoitaa oman kummipoikansa jne lahjat. Minä huolehdin monta muuta asiaa, joten vähintäänkin kohtuullista, että mies hoitaa oman osuutensa lahjoista.

Minun mielestä tässä tapauksessa on miehen häpeä, kun mikään vaimon ehdotus ei ole kelvannut.

Ni, ei ne sukulaiset kai tiedä tota. Niiden silmissä eivät tuoneet mitään ja kyllä se vaan niin on että mies saa jostain syystä enempi anteeksi näissä asioissa.

Jos mies huolehtii lahjasta ja muistaa vasta lähellä mökkiä, ettei mitään ole hommannut, ni mistä mie siihen hätään lahjaa tai rahaa saan?

No et tietenkään mistään. Mä olisin pistänyt miehen hakemaan jotain sieltä 35 km päästä vaikka sit rahaa. Mua olis muuten hävettäny ihan hirveesti olla juhlis, ellen sitten ois valehdellu et lahja jäi kotiin ja postitan sen sitten heti maanantaina tai jotain :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja nainen:

Minun mielestä tässä tapauksessa on miehen häpeä, kun mikään vaimon ehdotus ei ole kelvannut.

Ni, ei ne sukulaiset kai tiedä tota. Niiden silmissä eivät tuoneet mitään ja kyllä se vaan niin on että mies saa jostain syystä enempi anteeksi näissä asioissa.

Onneks anoppi tuntee poikansa :D

Joo kyllähän se on naisen syy, jos ei mies saa aikaiseksi ostaa lahjaa omalle veljelleen. Useasti muistuttaminen ei kelpaa, se on vain tekosyy. Kyllä kunnon naisen tulee huolehtia ja ostaa lahjat koko miehen suvulle! Miehen ei tarvitse laittaa tikkuakaan ristiin asian takia!

Yhteistyössä