Ei sit annettu miehen pikkuveljelle mitään rippilahjaks...

Alkuperäinen kirjoittaja jees:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
Alkuperäinen kirjoittaja tauntaun:
Miehen häppee, ku ei huolehtinu asiasta...

Kyllä se on myös aikalailla sinun häpeäsi.

No eihän ole! Kyllä jokaisen kuuluu itte miettii lahjat omille sukulaisilleen.

Silloin kyllä, jos ei asu kenenkään kanssa.

Jaa ja sen jälkeenkö se on aina vai naisen tehtävä?

Se on sen tehtävä, joka on tottunut sen tekemään tai keneltä se luontevimmin käyttää. En ikinä maailmassa olisi kehdannut tai kehtaa mennä kenenkään juhliin ilman viemistä! En ikinä!

ärgh, ei! Vaan se on myös ap:n häpeä, että ei ollut lahjaa.

Alkuperäinen kirjoittaja minni:

Se on sen tehtävä, joka on tottunut sen tekemään tai keneltä se luontevimmin käyttää. En ikinä maailmassa olisi kehdannut tai kehtaa mennä kenenkään juhliin ilman viemistä! En ikinä!

Juurikin näin. Meidän perheessä ainakin on tehtävät jaettu sen mukaan, kumpi sen tehtävän mielummin hoitaa. Esim. mä en siivoa. Mutta mä hankin ne lahjat. Mies voi sillä aikaa vaikka siivota.

Alkuperäinen kirjoittaja naisiahansitäsyytetään:
noh, luultavasti ite joudut oleen se, joka asiasta kuulee...kun ainahan naisten oletetaan lahjat huolehtivan...Mun siipasta ei oo lahjoja osteleen, ja oon jo tottunu ite huolehtiin...parempi niin, ni ei tarvii hävetä...

ONneks en kuule. Mie aiemmin huolehdin miehenkin suvun lahjoista, mut viimeset vuodet on mies saanu ihan itse niistä huolehtia, kun miulla on omakin suku, joiden lahjoista mie huolehtin...

Meillä sama systeemi. Mies huolehtikoon oman sukunsa lahjoista. Minulla on ihan tarpeeksi miettimistä omassa suvussani.

Tämä ketju taas osoittaa sen, että ajatellaan että naisen pitäis huolehtia kaikesta, olla kuin äiti miehelle. Minä oisin tehnyt samalla lailla kuin ap, jos miestä ei kiinnosta lahjan hommaaminen, niin jääköön sitten hommaamatta..

Periaatteessa olen kyllä samaa mieltä että syy ei ole ap:n mutta silti ... kyllä se veli olisi varmaan sen lahjan ansainnut. Itse en olisi kehdannut kyllä juhliin mennä ilman lahjaa - kyllä rippijuhla on sen verran tärkeä juttu. Ja olishan sitä rahaa varmaan voinut vaikka lainata joltain - jos ei jaksa ajella pankkiautomaatille :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Periaatteessa olen kyllä samaa mieltä että syy ei ole ap:n mutta silti ... kyllä se veli olisi varmaan sen lahjan ansainnut. Itse en olisi kehdannut kyllä juhliin mennä ilman lahjaa - kyllä rippijuhla on sen verran tärkeä juttu. Ja olishan sitä rahaa varmaan voinut vaikka lainata joltain - jos ei jaksa ajella pankkiautomaatille :)

Mie kun en sitten ollut edes muistanu kysyä mieheltä asiaa, kun oli yksinään loppuviikon sairaslomalla, ni en tiiä, et mitä se täällä on puuhaillu. Ja kun kerta hän on luvannut huolehtia... Miulla oli paljon muutakin ajateltavaa juhannuksen tienoilla, etten ajatellut edes koko lahjaa. Oletin, että mies sen sitten kanssa hommaa. KAtsotaan, et meinaako mies jälkikäteen jotain hommata....

Yhteistyössä