Ei sit annettu miehen pikkuveljelle mitään rippilahjaks...

Alkuperäinen kirjoittaja tauntaun:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ois uskonut, että noin lapsellisia ihmisiä löytyy... miksi kostat syyttömälle pojalle sen, että miehesi ei lahjaa ostanut? Olisit vaikka antanut rahaa tänään...

ap osotti lapsellisuutensa kunnolla. Miltähän miehes veljestä on tuntunut? Tarjottavat kuitenki maistu

Jos mies on luvannut huolehtia asiasta ja vasta kun ollaan jo liki mökkiä, ni selviää, että ei olekaan huolehtinut koska ei muistanut. Mitä mie oisin siinä vaiheessa voinut tehdä?

Olisit voinut jo aiemmin varmistaa kysymällä mieheltäsi, että onko muistanut ostaa lahjan.Tai sitten olisitte kääntyneet takaisinpäin ja poikenneet lähimmällä pankkiautomaatilla.Kai aiotte jälkeenpäin muistaa miehes veljeä lahjalla?

Alkuperäinen kirjoittaja minni:
Kuulehan tauntaun, eikö se velipoika merkitse siulle mitään? Kyllä itse vastaavassa tilanteessa olisin ostanut lahjan. Mitä te sitten sinne juhliinkaan sitten menitte...??

Johan alussa kirjoitin, että lapsi oli siellä yökylässä ja eilen piti alunperin mennä vaan poju hakemaan sieltä, mutta sit jäätiin yöksi, ettei tänään tarvinut enää ajella ja kun muutenkin oltais pojun kanssa oltu yöllä kotona.

Kyllähän teillä on juhlat olleet tiedossa jo pidemmän aikaa. Samoin sinulla on ollut tiedossa, että mies ei ole tehnyt elettäkään lahjan eteen. Kyllä mulla hävettäisi!!

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
ja jos kyse oli omasta veljestä, niin kai te olitte kirkossa? Kirkot on yleensä taajamissa, joissa on automaatti.

MIehen veli, ja ei oltu kirkossa. Aiemmin tuolla jo kerroin, et jäin anoppilaan siivoilemaan ja laittelemaan ruokia ja kakkuja ym. kuntoon, että on valmiina kun vieraat tulee.

Ei sit annettu miehen pikkuveljelle mitään rippilahjaks.
Mie useamman viikon ajan muistutin miestä ja ehdottelin, et mitä voitais ostaa tai antaa, mut mikään ei kelvannu miehelle ja välillä sanoikin, ettei osteta mitään. Ajattelin sit, et annan asian olla, kun ei miun ideat kelpaa. Eilen sit ajeltiin anoppilaan ja yhtäkkiä mies muistaa matkalla, et hitto, meillä ei oo veljelle mitään lahjaa, eikä hän oo muistanu koko asiaa! ( ja ihankuin mie en ois paria edellista viikkoa muistutettu ja ehdotellu :whistle: ) Tänään sit oli juhlat ja ei sitten ollu lahjaks mitään. Ei edes korttia. Anoppikin kysyi, et eikö meillä tosiaan oo lahjaa... :/ Miehen häppee, ku ei huolehtinu asiasta...
eihän tässä mitään lue lapsen hoidosta taidat olla laiska! Häpeä että edes kehtaat tulla tänne kertomaan satuja

ja jos kyse oli omasta veljestä, niin kai te olitte kirkossa? Kirkot on yleensä taajamissa, joissa on automaatti.

MIehen veli, ja ei oltu kirkossa. Aiemmin tuolla jo kerroin, et jäin anoppilaan siivoilemaan ja laittelemaan ruokia ja kakkuja ym. kuntoon, että on valmiina kun vieraat tulee.

Jos veli pääsee ripille, niin silloin mennään kirkkoon! Olisitte voinut pyytää esim anoppias nostamaan 100 euroa (tai ainakin 50 euroa) tililtänne kirkkoreissulla, jos ei kerran itse mennä konfirmaatioon. Koko juttu on musta niin nolo!

Justiinsa joo :) Jos mies tulis tänne avautumaan, että vaimo unohti ostaa lahjan niin johan sais vaimo ryöpytystä päälleen. Mutta annas olla kun mies unohtaa, niin johan se on heti vaimon syy... Ei muistuttanu tarpeeksi monesti, eikä käskeny miestä kääntymään takaisin. Ilmeisesti mies ei osaa itse ajatella lainkaan ja itse kääntyä takaisin vaan siitäkin pitäisi vaimon huolehtia...

Mä syytän kanssa VAAN sun miestäs. Jos ei prkl mene jakeluun kun kyselet ja muistutat niin jo on kumma.

Ja ei todellakaan ole vaimon asia muistaa molempien sukujen kaikki hemmetin juhlapäivät!!! Ällöttää naiset jotka alkaakin äideiksi miehilleen ja paapoo kaiken, ja ukko saa olla ihan vapaasti ihan pihalla juhlista, kun kyllä vaimo hoitaa!? Vai onko tää vaimojen kiero tapa tehdä itsestään muka korvaamattomia -ukko ei ilman vaimoa selviytyisikään näistä arjen (tässä tapauksessa juhlan) ongelmista?

Hitto, hyvä jos oman suvun juhlat muistan, alkaa tässä nyt vielä ukon laajan suvun kaikki kissanristiäiset huolehtimaan, juu ei todellakaan.

Jos veli pääsee ripille, niin silloin mennään kirkkoon! Olisitte voinut pyytää esim anoppias nostamaan 100 euroa (tai ainakin 50 euroa) tililtänne kirkkoreissulla, jos ei kerran itse mennä konfirmaatioon. Koko juttu on musta niin nolo!

Nyt paljastan kauhean asian jota en saa täällä palstalla ikinä anteeksi.

Mei ei mennä miehen kummipojan eikä siskon rippijuhliin lainkaan, kun ollaan silloin etelässä. Siis voihan kauhistus :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja tiiu:
Justiinsa joo :) Jos mies tulis tänne avautumaan, että vaimo unohti ostaa lahjan niin johan sais vaimo ryöpytystä päälleen. Mutta annas olla kun mies unohtaa, niin johan se on heti vaimon syy... Ei muistuttanu tarpeeksi monesti, eikä käskeny miestä kääntymään takaisin. Ilmeisesti mies ei osaa itse ajatella lainkaan ja itse kääntyä takaisin vaan siitäkin pitäisi vaimon huolehtia...

Jos vaimo unohtais, niin kyllä mieskin vois vielä muistutella ja varmistaa ajoissa että onko lahja ostettuna!

Et osaa lukea? Ap oli laittamassa tarjottavat kuntoon juhlia varten, mies toki olisi voinut vaivautua kirkkoon ja nostaa samalla rahaa automaatista. Mutta eihän miehillä yleensä välähdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiu:

Jos vaimo unohtais, niin kyllä mieskin vois vielä muistutella ja varmistaa ajoissa että onko lahja ostettuna!

Näin. Siis eikö pariskunta täydennä toisiaan?

No kyllä meillä mies saa ihan itse huolehtia veljensä ja siskonsa ja muiden sukulaistensa lahjat. Ja niin mäkin huolehdin omieni. Yhdessä mietitään mitä annetaan tai mies saattaa ideoida ja sanoa mull eettä viitsisitkö samalla hakea sen lahjan kun käyt kaupassa tms. Mutta pääasiana siis että mies on itse mukana ja aktiivinen kun hänen suvustaan kerta on kyse. En mä edes odottais mieheltä että se huolehtii mun siskolle ylioppilaslahjan sit ensi vuonna. Mun tehtävähän se on :O

Meilläkään ei käteistä yleensä ole. Me unohdettiin kerran miehen kummipojan synttärit, satuttiin vaan synttäri päivänä mennä käymään. Pihassa muistin ja se oli täysin mun vika että unohtui. Miehen äiti antoi miehelle 20? ja myöhemmin mies maksoi äidilleen takaisin. Onneksi me saatiin näin ratkaistua asia.

Alkuperäinen kirjoittaja voi elämä...:
Että oikeen ap:n häpeä, kun mies ei veljelleen vaivautunut lahjaa ostaa? HERÄTYS, nyt ei ole 50-luku!!!

Jos mies asuisi yksin, menisi yksin juhliin ja aikoisi vain laittaa oman nimensä lahjaan, niin se olisi vain miehen häpeä. Tässä tapauksessa häpeä on _myös_ ap:n

Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
Että oikeen ap:n häpeä, kun mies ei veljelleen vaivautunut lahjaa ostaa? HERÄTYS, nyt ei ole 50-luku!!!

Jos mies asuisi yksin, menisi yksin juhliin ja aikoisi vain laittaa oman nimensä lahjaan, niin se olisi vain miehen häpeä. Tässä tapauksessa häpeä on _myös_ ap:n

Mutta varmaan jos kyse olis ollu apn sukulaisen juhlista ja mies ei olis muistuttanut ja mentäis ilman lahjaa, sä pitäisit syytä apssä?

Mutta varmaan jos kyse olis ollu apn sukulaisen juhlista ja mies ei olis muistuttanut ja mentäis ilman lahjaa, sä pitäisit syytä apssä?

Häpeä olisi silloinkin molempien.

Alkuperäinen kirjoittaja merimies:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Miehen häppee, ku ei huolehtinu asiasta...

Kyllä se on myös aikalailla sinun häpeäsi.

No eihän ole! Kyllä jokaisen kuuluu itte miettii lahjat omille sukulaisilleen.

Ai miten niin kuuluu? Missä niin on sanottu?

No ei semmosta tarvii sanoa. Miksi naisen pitäs melkeen väkisin hommata lahjoja miehen sukulaisille, jos kysyttäessä edes miehelle ei kelpaa mikään?

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Miehen häppee, ku ei huolehtinu asiasta...

Kyllä se on myös aikalailla sinun häpeäsi.

No eihän ole! Kyllä jokaisen kuuluu itte miettii lahjat omille sukulaisilleen.

no minust jos on kymmenen vuotta jo yhdessä oltu ja on muksukin tehty niin LUULIS että siinä ajassa tuollanen jyrkkä jaottelu "sun ja mun" ois jo ajan mukana kadonnut.
kummallista meininkiä, mutta kukin tavallaan .

Yhteistyössä