Ei pyydetty kummiksi :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ei kummittele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Se on sotku vain ap:n mielestä.

Ja eihän se, että on naimisissa jonkun kanssa vielä tee kenestäkään hyvää kummia - siis sen toisen osapuolen mielestä. Enkä sano, että nyt olisi näin, mutta jos vaikka miehen sisko ei pidä veljensä vaimosta, mikä pakko hänen on tämä nainen kummiksi ottaa omalle lapselleen?

Ei olekkaan mikään pakko, mutta saa siitä silti loukkaantua. Varsinkin jos itse kuvittelee, että välit ovat kunnossa, niin tuleehan se aika puun takaa ettei kummiksi pyydetä kuin miestä (joka ei niinkään innokaasti veljeensä yhteyksiä välitä pitää).

Välit viilenivät senmyötä kun en enään pitänyt yhteyttä miehen veljen perheeseen, vaan jätin yhteydenpidon mieheni hoidettavaksi. Synttäri- ja joululahjat hoidetaan ja lapset edelleen lomailevat meillä viikon kesässä, mutta muuten ei juurikaan tekemisissä olla. Ehkä tosiaan olen jotenkin iljettävä mieheni veljen vaimon mielestä ja kummiksi pyytämättä jättäminen oli hänelle hyvä keino kertoa se.

Miksi minä siis varta vasten haluaisin pitää heihin erityisen paljon yhteyttä?

Ja mitenkäs sä tähän nyt noin hanakasti tartut?

Pyysi joo, ja tietenkin tein kun kyseessä on ystävän vauva. Mitään ei ole maksanut, ei lankojakaan, kuten ei yleensäkään maksa, enkä tarvitse heiltä rahaa. Teen puhtaasti sen takia että haluan ilahduttaa.

Nyt vaan ei huvita antaa sitä pukua enää.

[QUOTE="heh";23777776]" ja vauvallekin tein isotöisen villapuvun kun tämä sisko multa pyysi. "

oli siis pyytänyt...[/QUOTE]

Silti :D Ei sen miehen siskon ole pakko silti kummiksi pyytää. Jos suututtaa vaivannäkö, kannattaa seuraavan kerran pyytää siitä ihan jotain palkkaa.

Ei olekkaan mikään pakko, mutta saa siitä silti loukkaantua. Varsinkin jos itse kuvittelee, että välit ovat kunnossa, niin tuleehan se aika puun takaa ettei kummiksi pyydetä kuin miestä (joka ei niinkään innokaasti veljeensä yhteyksiä välitä pitää).

Välit viilenivät senmyötä kun en enään pitänyt yhteyttä miehen veljen perheeseen, vaan jätin yhteydenpidon mieheni hoidettavaksi. Synttäri- ja joululahjat hoidetaan ja lapset edelleen lomailevat meillä viikon kesässä, mutta muuten ei juurikaan tekemisissä olla. Ehkä tosiaan olen jotenkin iljettävä mieheni veljen vaimon mielestä ja kummiksi pyytämättä jättäminen oli hänelle hyvä keino kertoa se.

Miksi minä siis varta vasten haluaisin pitää heihin erityisen paljon yhteyttä?

Ja mitenkäs sä tähän nyt noin hanakasti tartut?

Välit on kunnossa, ja se on sun mielestä joku syy että sinä olet automaattisesti kummi myös? Niin ja oliko ne välit sitten ihan kunnossa, jos yhteydenpito on viilentynyt sen jälkeen, kun sinä et enää soittele? :whistle:

Ja tämä on keskustelupalsta, ja aihe on aika hauska, joten toki siihen tartun jos huvittaa.

Viimeksi muokattu:
No mää nyt vielä kysyn, että oletko aivan varma, että sua ei ole kutsuttu kummiksi? Ettei olisi väärinkäsitys nyt kuitenkin vielä esim. pyydetty mieheltä sinä, mutta tarkoitettu molempia...?

Jos vain kummius koskee miestä, niin pahoittaisin minäkin mieleni ja varmaan kysyisin suoraan, että miksi toisten pariskunnat on pyydetty, mutta teiltä vain miestä..

En tiedä miten muilla menee, mutta meillä on ainakin ollut suvussa tapana, että lasten kummeiksi valitaan molempien vanhempien sisaruksia. Ja yleensä aina niin, että kummeja on sekä äidin että isän puolelta. Ilmeisesti veljeni vaimon mielestä vain sisaruksensa ja ystävänsä olivat kelvollisia kummeja.

Hyvä termi toi Phoebsin "tämä nainen". Niin kuin olisin joku vamppi tai linnassa istunut viinaan menevä kevytkenkäinen haahka. :D Olen kuitenkin naimissa oleva lapsiperheen äiti ja hoidan miehen siskon lapsia varmaan joka kuukausi.

Hihi.

siis pyysikö tämä miehen sisko sitä villapukua ilmaiseksi vai tarjoutuiko hän maksamaan siitä langat edes?
aika outoa, jos ei älyä edes lankakuluja tarjota suuritöisestä käsityöstä?
ymmärrän suuttumuksesi, mutta toisaalta eipähän ole sinun murheesi muistaa tätä lasta, jos mieskään ei tajua kummiuttaan hoitaa, joten älä sinä hoida sitä hänen puolestaan, ja sinuna en menisi lainkaan koko kissanristiäisiin. oletko siis menossa sinne kyyneleitä nieleskelemään?

Välit on kunnossa, ja se on sun mielestä joku syy että sinä olet automaattisesti kummi myös? Niin ja oliko ne välit sitten ihan kunnossa, jos yhteydenpito on viilentynyt sen jälkeen, kun sinä et enää soittele? :whistle:

Ja tämä on keskustelupalsta, ja aihe on aika hauska, joten toki siihen tartun jos huvittaa.

ootpas ärsyttävä, mutta lienee tarkoituksesikin.

En mä mitään automaattisesti odottanut, toivoin kyllä kovasti.

He tekivät omat ratkaisunsa ja minä loukkaannuin siitä. Ei tässä nyt kuitenkaan vakavaa vahinkoa kellekkään ole tullut. Lasten kanssa ollaan hyvissä väleissä ja elämä jatkuu.

tai sitten sä et vaan tajua sitä ;)

No mitäpä siitäkään? En voi miellyttää kaikkia, ja me valitsimme lapselle ne meidän mielestä kaksi parasta, ja niin sen kuuluu mennäkin. Jos joku loukkaantui siitä, ei hän ainakaan ole heittäytynyt lapselliseksi ja viilentänyt välejä tai muuta vastaavaa.

Jos joku olisi suoraan sanonut, että loukkaantui, olisin suoraan sanonut miksi valitsimme ne ketkä valitsimme.

[QUOTE="sivullinen";23778017]ootpas pahansuopa akka![/QUOTE]

Toiset ei vaan kestä sitä, että heistä ei ehkä pidetä tai että he eivät saaneet sitä tavoiteltua ja niin itsestäänselvää kummin paikkaa, vaikka ovat niiiiiin halunneet ilahduttaa ja ovat niiiiiin ihania ihmisiä.

Kummallista :)

Sisko pyysi ilmaiseksi pukua niin kuin aina ennenkin, ja se on mulle ihan ok.

Tein siitä puvusta oikein hienon kun huvitti näperrellä. Jos meitä ei olisi kumpaakaan pyydetty kummeiksi tai sitten molemmat pyydetty, asia ok, mutta se, että mut jätetään sivuun ja pyydetään vain mies, niin tuskin ne kaipaa mun lahjojakaan. Ja kaikki muut kummit on pariskuntia. Mies hoitakoon lahjat keskenään, eli käytännössä ei varmaan hommaa mitään lahjaa. :D Siskonsa tietenkin odottaa villapukua mutta odottakoon vaan ihan rauhassa. Mitäs käyttäytyi noin tökerösti.

En mene ristiäisiin nieleskelemään kyyneleitä enkä vetämään marttyyrikohtausta. Mennään sinne ihan kuin mihin tahansa ristiäisiin. Alan vähitellen sisäistää asiaa, alkushokki vaan oli melkoinen.

Sisko pyysi ilmaiseksi pukua niin kuin aina ennenkin, ja se on mulle ihan ok.

Tein siitä puvusta oikein hienon kun huvitti näperrellä. Jos meitä ei olisi kumpaakaan pyydetty kummeiksi tai sitten molemmat pyydetty, asia ok, mutta se, että mut jätetään sivuun ja pyydetään vain mies, niin tuskin ne kaipaa mun lahjojakaan. Ja kaikki muut kummit on pariskuntia. Mies hoitakoon lahjat keskenään, eli käytännössä ei varmaan hommaa mitään lahjaa. :D Siskonsa tietenkin odottaa villapukua mutta odottakoon vaan ihan rauhassa. Mitäs käyttäytyi noin tökerösti.

En mene ristiäisiin nieleskelemään kyyneleitä enkä vetämään marttyyrikohtausta. Mennään sinne ihan kuin mihin tahansa ristiäisiin. Alan vähitellen sisäistää asiaa, alkushokki vaan oli melkoinen.

Hyvä!!

Mä tekisin just niin kuin ap, en todellakaan antaisi sitä pukua enää enkä muutenkaan tekisi mitään yllätyslahjoja ym. En varmaan muissa tilanteissa olisi niin "lapsellinen", mutta tämä ap:n tapaus on kyllä poikkeus. Mielestäni aika selvä merkki lapsen vanhemmilta, että kenties heillä on jotain ap:tä vastaan?

[QUOTE="vieras";23775314]Huoh. Nää on taas näitä erilaisia tapoja, joista säännöllisesti vedetään hernettä nenään ja väännetään kättä tälläkin palstalla. Jossain päin on tapana näemmä, että pariskunnasta molemmat pyydetään kummeiksi. Meillä päin (Päijät-Häme) ja meidän suvussamme taas ei todellakaan ole tapana pyytää molempia, eikä asiasta tule kenellekään mieleen loukkaantua. Ottakaa selvää, että mikä on kussakin suvussa tai milläkin seudulla tavallista näissä kummiasioissa, niin ei tarvitse alkaa hautomaan mitään sukuriitoja vuosikymmeniksi. Säästätte kaikkien energiaa ja hermoja.[/QUOTE]

Mä asun kanssa Päijät-Hämeessä ja meillä on tapana pyytää pariskunnasta kumpaakin kummiksi (siis jos on avio/avopari,eikä suhde millään hataralla pohjalla).Eri asia jotkut sellaset ystävät kenen miestä ei niin tunne.Mutta sisaruksia jos pyytää kummiksi niin kyllä me ollaan puolisokin pyydetty...Mun mielestä siitä tulee muuten jotenkin sellanen olo että se toinen ois jotenkin vähemmän sukua.

Eli siis kyllä mäkin ap:n tapauksessa vähän ihmettelisin.Itse en loukkaantuisi koska mä en oikeestaan ees halua olla kenenkään kummi.

Ihan totta se on miehesi homma muistaa lapsen kummi jutut koska he siihen varta vasten häntä pyysivät että et rupea vaan huolehtimaan niistä velvollisuuden tunnosta. Tuntuuhan tilanne aika oudolta koska toiset kummit ovat pariskuntia ja te käsitykseni mukaan kumminkin paljon tekemisissä. Menet toki ristiäisiin ja olet kohtelias ja huomioit muuten mutta mielestäni ei tarvitse huomioida tämän siskon pyyntöjä erityisesti voithan vaikka sanoa ettet ehtinyt sitä villahaalaria tekemään harmi.. saahan niitä kaupoista.

Kuule, entä jos miehesi sisko on vain ahne? Kahmii lapsilleen mahdollisimman monta kummia, jotka muistavat lasta myöhemmin ja ei ottanut sinua, koska lapset saavat sinulta lahjoja muutenkin?

Oli miten oli, ymmärrän kyllä, että sulla on paha mieli. Jos et itse kehtaa asiaa ottaa esille miehen siskon kanssa, pistä miehes asialle. Se on kuitenkin ainoa tapa selvittää, mistä on kyse.

[QUOTE="Minna";23778270]ap minä sanoisin jatkossa jos kyseleevät nuttujen ja muiden lahjojen perään että "enhän ole edes kummi niin miksi lahjoisin tai jtn.."[/QUOTE]

tai vielä parempi; säästelen tuleville kummilapsille ;)

Yhteistyössä