M
miina123
Vieras
Olisin kyllä minäkin loukkaantunut verisesti enkä varmaan menisi edes ristiäisiin. Onko sinua kutsuttu edes sinne?
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Meillä oli vähän samanlainen tilanne... Miehen veli sai kolmannen lapsen ja me oltiin niihin aikoihin vielä lapsettomia, mutta naimisissa kuitenkin. Oltiin suht paljon tekemisissä miehen veljen perheen kanssa ja itse kun olen aina lapsista tykännyt, leikitin lapsia mielelläni ja tykättiin kovasti toisistamme.
Kun sitten saivat tämän kolmannen lapsen, elättelin salaa toiveita kummiksi pääsystä. Pyysivätkin sitten, mutta vain miestäni. Kuulemma olisi muuten tullut kummeja liikaa ja toisaalta eivät kehdanneet kaveripariskunnasta pyytää vain toista - ettei sitten loukkaannu
Ja lopulta tuli se viimeinenkin syy - jos me vaikka minun mieheni kanssa erotaan niin plaa plaa plaa. Niin, mieheni on ollut kerran aikaisemmin naimisissa ja eronnut. Olivat sitten molemmat heidän esikoisensa kummeja ja sittemmin ex-puolisosta ei ole liiemmin kuulunut.
Joku voisi ymmärtää tämän selityksen. Minä en. Siis oliko se jotenkin todennäköisempää että me eroamme eikä se kaveripariskunta? Oliko se jotenkin helpompaa loukata minua kuin kaveripariskunnan toista osapuolta? Aivan sama.
Olin kiltisti mukana järjestämässä ristiäisiä, mutta samaan aikaan ajattelin että olkaapa sitten kummeinenne niin kun tahdotte tästä eteenpäin... Mieheni ei liioin veljensä seurasta piitta, tulevat toimeen ihan ok mutta ovat niin erilaisia etteivät varsinaisesti hakeudu toistensa seuraan. Asumme siis eri kaupungeissa. Minä olin ollut se joka halusi nähdä heidän ihania lapsiaan ja pitää muutenkin yhteyttä, mutta kummasti halut väheni tämän episodin jälkeen.
Nykyisin ollaankin melko vähän tekemisissä. Ehkä saivat mitä halusivat? Lapset kyllä kyläilevät kesälomilla meillä, mutta vanhemmat harvemmin vaikka samassa kaupungissa olisivatkin (menevät kaveriperheelle mieluummin).
En haluaisi olla pahansuopa, mutta sen verran olen kuitenkin, että pari vuotta tämän ristiäisepisodin jälkeen miehen veli ja vaimo meinasivat erota. Olisi tehnyt mieli sanoa että hyvä ettei pyydetty teitä meidän lapsen kummeiksi![]()
En siis ole ainoa, joka pahoittaa mielensä näistä kummiasioista... Sen vielä ymmärrän, kun minua ei pyydetty miehen veljen tytön kummiksi, silloin oltiin vasta 1,5v seurusteltu ja halusivat varmaan varmistaa että kummit varmasti pysyvät lapsen elämässä.
Sen sijaan nieleskelin kyyneleitä, kun veljeni pojan kummiksi ei kutsuttu minua eikä muitakaan sisaruksiani. Kyllä se pakostikin välejä viilentää, ei voi mitään.
Unohtivat kutsua?Vähän on törkeää! : /
Ymmärrän, että voi tuntua tosi pahalta jos ei kummiksi pyydetä. Kaikille kummiasia ei ole tärkeä juttu, mutta minulle se on jotenkin spesiaali asia, niin arvostan suunnattomasti kutsua.
Meille kävi niin, että mies pyysi vain omaa veljeään kummiksi, vaikka olisimme voineet ihan hyvin pyytää myös veljen vaimoa. Minua vähän kaihertaa vieläkin se, että miksi mies ei pyytänyt häntä myös kummiksi. : /
Kyllä se vaan vaikuttaa, harmi sinänsä. Itse yritin viimeiseen asti olla ajattelematta koko asiaa ettei hyvät välit lasten kanssa kärsisi ja jotenkin olla "järkevä aikuinen ihminen". Mutta ei voi silti sanoa etteikö olisi vaikuttanut.. Nykyisin yhteydenpito on jäänyt miehen kontolle ja tosiaan ei kovin innokkaasti ole veljensä kanssa tekemisissä eli hiljaista pitelee. Harmi sinänsä, minulla ei ollut mitään kumpaakaan vastaan ja ihan hyvässä hengessä aikaa vietettiin (vaikka minä olinkin enimmäkseen lasten kanssa).
Jotenkin olisin vain ollut silloin niiiiiin innokas ja halukas kummiksi. Tilanne olisi tietysti ollut toinen, jos eivät olisi pyytäneet miestänikään joka ei muuten ole heidän keskimmäisen lapsensa kummi...
Noooh, elämä on.
Tässä ap. Tosiaan vauvalla on kaksi virallista kummia = ystäväpariskunta ja kolme epävirallista = sukulaispariskunta ja mun mies.
Ajattelin jo olevani joku tunnevammainen kun loukkaannuin moisesta.Kiva kuulla etten ole ainoa.
Varmaan itseriittoista joo, mutta minä olisin ollut hyvä kummi. Olisi ihanaa neuloa sille omalle kummilapselle jotain ihan spesiaalia ja ihanaa. Niin kuin nyt kummilapsille usein laitetaan ns. parempi lahja. Olen oikein haaveillut kummilapsesta. Tuntui kuin märkä rätti ois heitetty naamalle.
Mies on sitä mieltä että asia on ok eikä hän kieltäydy. Ristiäisiin kutsuttiin koko perhe. Eniten vaivaa miehen siskon asenne, ettei mitään ole tapahtunut vaan oli ihan luonnollista että mieheni yksin kummi. En voi mitään sille että tunnen olevani huono tai jotenkin kelvoton. Mentiin miehen kanssa naimisiin kun olin 18-vuotias ja siitä lähtien suhde on kestänyt lapset ja talouden vaihtelut. Meillä on vahva liitto ja asiat hoidetaan jämäkästi. Miehen siskon perhe on uusperhe, eli perheessä asuu viikonloppuisin hänen miehensä lapsia entisestä liitosta, eroaminen on heille tutumpaa kuin meille.
Sekin tuntuisi jotenkin tyhmältä että sisko ajattelisi meidän eroavan ja siksi ei pyytänyt. Entäs ne muut kummipariskunnat, eivätkö he voi erota?
Juu en ymmärrä minäkään. Avioparit pyydetään yhdessä kummeiksi, seurustelevat on ihan eri juttu tai sellaiset pariskunnat joiden yhdessäolo "haisee" epämääräiselle.
No ei ole tarttenut miettiä kun kaikki läheiset on vihittyjä, yhtä ulkomailla asuvaa pariskuntaa lukuunottamatta.
Ai kun miehen veli ei tehnyt niin kuin sinä olisit halunnut, välit viilenee?
Lapsellista.
Lapsellista ehkä joo myönnetään. Kyse nyt kuitenkin muusta kuin siitä etten saanut tahtoani läpi.
Ai kun miehen veli ei tehnyt niin kuin sinä olisit halunnut, välit viilenee?
Lapsellista.
Joo, avioliitto ei ole automaatio kummiksi. Eihän sukulaisuus ja ystävyyskään automaattisesti tarkoita sitä, että lapsia lahjotaan niin kuin minä olen tehnyt ja jopa yötä myöten sitä vauvan pukua kilkutellut kun omat lapset on nukkumassa.Ei sekään ole automaatio että sellaisia hienouksia saadaan muilta kuin kummeilta.
Säästänpä puvun omalle vauvalle kun yrityksessä kerran on.
Oikeasti, ei kukaan ole sinua pyytänyt niitä pukuja tekemään :headwall: Niiden avullako sä kummin paikkaa olet yrittänyt pedata, ja nyt suututtaa?