Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja tiipi:
minusta tuollainen valikointi on hiukan laskelmoivaa. jos molemmat olisivat kummeja, niin silloinhan ei kuitenkaan saa kuin yhden kummilahjan. kun laittaa vaan toisen, voi lapselle valita enempi kummeja = enempi lahjoja.
Näitäkin on. Tiedän yhden joka valitsi ihan tarkotuksella monta kummia, jotta lasta muistaa sitten mahdollisimman moni. Ja totesipa vielä, että saa sitten joululahjojakin paljon. Oikeesti, miten joku voi olla noin pinnallinen materialisti? Kertoo tietty ihmisestä jotain, kun ostelee itselleenkin joululahjoja ja miehen kanssa on sovittu että montako lahjaa täytyy toisille ostaa jouluna. Viime vuonna se oli 15, kuvitelkaa! Saa sitten hehkuttaa kaikille ihan kuin pikkulapsi, ei voi kun nauraa tommoselle
Tuo on jo tosiaankin aika naurettavaa. Ja eiköhän se mee aika usein niiin, ettei toinen ihminen juuri koskaan voi tarkalleen tietää, mitä toinen tahtoo lahjoiksi (minä en ainakaan koskaan kerro, mitä haluan, vaikka multa kysyttäiskin.. ihan vaan siitä syytä, etten siinä tilanteessa ittekään oikein tiedä mitä lahjaksi haluun, kun en niin niistä lahjoista välitä -- jos jotain tarviin ostan itse. Ja eihän sitä ees tiedä, että paljonko toinen on ajatellut lahjaan pistää rahaa, tulis vähän nolo tilanne, jos toinen ajatteli ostaa parilla kympillä lahjaa ja mä tilaisin satasen lahjan). Mitä järkeä on viidentoista tarpeettoman lahjan saannilla? Eiköhän sitä rahaa vois järkevämmin käyttää ja ostaa yhden hyvän lahjan toiselle, ja loput rahat käyttäis sellaisiin asioihin, mistä itse tykkää tai viedä vaikka sillä rahalla koko perhe jonnekin ulos syömään tai vaikka kylpylään tai jotain... En tajuu, en...
Offtopic:ksi meni, joten lisään vielä, ettei mun mielestä ole syytä olla surullinen tai loukkaantunut, jos ei ole kutsuttu kummiksi kuin se puoliso vain. Eiköhän se ole jokaisen oma asia, ketä kummiksi tahtoo, ja voihan lapselle silti olla tosi läheinen aikuinen, vaikkei kummi oiskaan. Ja toisinpäin, onhan aika yleistä myös se, että vaikka kummi oiskin, niin eipä häntä silti lapsen elämässä paljon näy..
Itsellä ei tuollaisia paineita edes ole, kun en kuulu kirkkoon, niin en ole kenenkään kummi eikä mun lapsillakaan ole kummeja, kun ei heitä kastettu. Ajattelen asian niin, että lapsi saa itse ottaa kasteen, jos siltä tuntuu, mutta vasta silloin, kun on siihen itse kypsä ja itse haluaa sitä. Minulle kun ei itselläni kirkko ole tärkeä (hengellisyys kylläkin, mutta mulla on hyvin kristinuskosta eroava maailmankatsomus), niin en todellakaan halunnut edes lapsiani kastaa vain sen takia, että kaikki muutkin tekee niin (tää on nykyään niin yleistä, että vaikka itse ei jaa kirkon näkemyksiä, niin silti kastaa lapsensa sen takia, että suku painostaa, tai hienon kastejuhlan takia tai muuten vain, koska kaikki niin tekee).