L
lahja automaatti?
Vieras
Aika lahja-ahne saa olla jos 4 eri kummia halutaa ja ei siksi voida ottaa pariskuntaa, pariskuntana kun yleensä tuodaan se yksi lahjus nyt sitten pelataan varman päälle jotta saadaan 4 eri lahjaa
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
MiteNkä niin max 4? Mun lapsilla on 5. Ja ihan oikeita kummeja kaikki. Kummeja voi olla vaikka 376. Ei ole mitään maksimimäärää, älä jauha kakkaa.
Musta ap saa loukkaantua ja saisi siitä ihan vapaasti miehellensä puhua, avoimesti. Mies voisi tehdä omat johtopäätökset ja miettiä ottaako asian jotenkin jossakin vaiheessa siskonsa kanssa keskustelun aiheeksi.
Ja se, että ei saa mitään selitystä asialle, on ehkä se kaikista kiperin asia. Kun ei sitä kehtaa mennä kysymään suoraan, sillä kummiksi pyytäminen ja niihin johtaneet syyt on vain pyytäneiden asia. Ei sitä mennä kysymään tosta vaan, että miksi mua ei kelpuutettu. Ja se mietityttää.
Mulla itsellä on kokemuksia noista pettymyksistä ja siitä että se jäytää mieltä kun ei kuule selitystä miksi ei kelpuutettu kummiksi.
eräs rakas ystäväni, jonka kanssa ollaan erittäin läheiset oltu vielä aikuisiällä niin sai lapsen. Mä naivina ajattelin että mä olen itseoikeutetusti sylikummi. Mutta ei kuulunut mitään kutsua, juteltiin monesti puhelimessa, nähtiin ym ym. Oli pakko kysellä ristiäisistä sitten kun oli about kuukausi syntymästä mennyt... en saanut selvyyttä että ketkä ovat kummit, mutta tajusin ettei mun tarvitse kalenterista katsoa että ristiäispäivänä ei ole menoa... kirpaisi kovaa.
Sitten tuli toinen lapsi. Ja taas ajattelin naivisti että nyt on mun vuoro. (tässä välissä olin itse pyytänyt omalle lapselle häntä sylikummiksi ja toki miestänsä koska naimisissa olivat).
Mutta ohi meni tälläkin kertaa. En enää kysellyt ristiäisten perään, en kysellyt ketkä kummeiksi tulee. Ja kirpaisi todella paljon, mä yritin keksiä selityksiä ja syitä miksi en kelpaa. Mutta asia oli jotenkin sellainen, että ei sitä kehtaa kysyä vaikka se jatkuvasti on mielessä.
Sitten tuli kolmas lapsi. Eikä pyyntöä kummiksi. Muserruin itse ihan täysin. Tilanne oli vaan sellainen, että oltiin viettämässä tyttöjen viikonloppua ja tämä kolmas lapsi oli syntynyt vajaa kuukausi sitä ennen. Kun matkasin toisen hyvän ystäväni kanssa viikonloppua viettämään, mietittiin että se varmaan kysyy mua henkkoht siellä. Mutta viikonlopun mittaan ei mitään kuulunut joten tämä toinen ystäväni päätti ottaa asiaksi kysellä ristiäisjärjestelyistä ja sitten heittää mukamas vilpittömänä kysymyksen ketkä tulee kummeiksi. Oijoi, oli se tilanne, kun toinen alkoi kertoa ihan uppo-oudoista ihmisistä, siis meille. Me ollaan oltu ystäviä 30 vuotta ja kuulee jostain työkaverista jonka hän kutsuu kummiksi. Ja miten hän omin sanoin sanoi, etteivät tunne hyvin, mutta on ne ihan kivoja ihmisiä.... En ole koskaan ollut sellaisessa tilanteessa jossa tarvittiin kaikki tahdonvoima ettei kyyneleet valu silmistä. Ja se tunne, että mun on päästävä pois tai mä pyörryn.
Jälkikäteen ajateltuna, olis varmaan tarvinnut päästää ne kyyneleet ulos silloin, ehkä oltais saatu selvitettyä asia siinä samassa. Mutta en mä voinut, koko ajan takaraivossa oli vaan ajatus että ei ole mun asia ottaa puheeksi...
Joten on tuttua tuo syrjityksi tuleminen ja ajatus että on huono ihminen kun ei kelpaa kummiksi. Ja sitten kun se asia on mielessä vaikka ei aktiivisesti sitä joka päivä ajattelekaan. Pakostikin siinä kohtaa kun on synttärit, nimpparit ym asiat joita voisi kummina mielellään muistaa, mutta henkilönä joka on vaan mukana kulkemassa niin ei oikein jaksa panostaa...
Koska minusta on ihanaa etsiä sille läheiselle lapselle juuri sopiva lahja, paketoida se kauniisti, mutta niin että pieni lapsi saa sen itse auki jne.. Min haluan olla osa lapsen elämää etsimällä sen ihanan lahjan jne.
Mieheni tietäen ei jaksaisi käyttää yhtä paljon aikaa ja vaivaa, eikä edes ehtisi.
Vaikeaa tajuta?
Vai einkö saisi haluta ostaa lapselle lahjaa, koska en ole kummi,D
Tottakai saat, mutta jotenkin luulisi että se olisi sen kummin tehtävä, että miehesi haluaisi olla osa sen lapsen elämää. Mutta toki jos ei jaksa käyttää aikaa, vaivaa eikä edes ehdi.