ei ole

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Laatuaikaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Laatuaikaa

Vieras
Lapselle ei ole olemassa laatuaikaa, vain aikaa. Mielestäni hälytyskellot pitäisi soida silloin, kun sanoo viettävänsä laatuaikaa lapsen kanssa. Jo lähtökohtaisesti termi mielestäni viittaa siihen, että vanhemmalla ei ole riittävästi aikaa olla lapsensa kanssa. Ja jos näin on, pitäisi kyseenalaistaa omat arvonsa. Menevätkö työ tai omat harrastukset lapsen kanssa vietettävän ajan edelle? Laatuaika on suorittamista. Eivät lapset välttämättä halua laatuaikaa, jolloin juostaan kieli vyön alla harrastuksesta ja huvituksesta toiseen, vaan kiireetöntä yhdessä oloa perheen kesken. Kun lapsella on ongelmia tai kysyttävää, ei hän odota koska vanhemmalla on hänelle aikaa, vaan sitä pitäisi olla siinä ja heti. Muuten asia unohtuu tai lapsi pähkäilee sitä hiljaa mielessään yksikseen. Vähän samoin kuin luovuuskin, se vaatii kiireettömyyttä ja tilaa antaa ajatusten harhailla, ei kello kädessä suorittamista. Mitä mieltä olette? Vietättekö laatuaikaa ja mitä se mielestänne tarkoittaa? Onko laatuajan lisäksi riittävästi ""muuta"" aikaa?

Minulle ""laatuaika"" on sitä että leikin lapsen kanssa ja keskityn pelkästään häneen. Mutta muulloin saatan samalla kyllä katsoa telkkaria tai tehä jotain muuta mutta kuitenkin huomioiden lapsen siinä samassa. Välillä siiis keskityn vain häneen ja välillä hoidan myös vauvaa. Olipa sekavaa =)

En ole niinkään erotellut laatuaikaa ja normaalia aikaa, mutta ehkä se on laatuaikaa mitä edelläoleva sanoi; että keskityn vain ja ainoastaan lapseen.

Esimerkiksi juuri päiväunilta herännyt, uninen mutta tarpeeksi nukkunut vauva, joka kerrankin viihtyy kiireettä sylissä nautiskellen läheisyydestä, on minulle sitä todellista laatuaikaa, ja varmaan myös lapselle :)

Ymmärrän myös mitä ap tarkoitti, ja olen samaa mieltä, että lapselle on oltava aikaa silloin varsinkin kun hän sitä tarvitsee, ja muutenkin.

se vaan on tosiasia,että työ menee kyllä edelle.kaikki ei istu johtajanpallilla, vaan sen rahan eteen joutuu tekemään töitä. ja valitettavasti ilman rahaa tässä maassa ei pärjää, kaikki maksaa. en tarkoita että tavarat ym. maksaa vaan ihan normaali elämä maksaa. meillä on nyt niin että mies tekee 2-3 työtä aamusta iltaan 6 pvä viikossa, että minä saan olla kotona vaavin kanssa. niin kyllä se miehen 1 päivä on laatuaikaa vaavin kanssa kaikkineen vaipanvaihtoineen...

se vaan on tosiasia,että työ menee kyllä edelle.kaikki ei istu johtajanpallilla, vaan sen rahan eteen joutuu tekemään töitä. ja valitettavasti ilman rahaa tässä maassa ei pärjää, kaikki maksaa. en tarkoita että tavarat ym. maksaa vaan ihan normaali elämä maksaa. meillä on nyt niin että mies tekee 2-3 työtä aamusta iltaan 6 pvä viikossa, että minä saan olla kotona vaavin kanssa. niin kyllä se miehen 1 päivä on laatuaikaa vaavin kanssa kaikkineen vaipanvaihtoineen...

Yhteistyössä