Ei juma millasissa vaatteissa (aika monen) lapset oli koulun joulujuhlassa !

  • Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti
Halotaan nyt pilkkua
Alkuperäinen kirjoittaja Pixie:
Alkuperäinen kirjoittaja Satu Kakkiainen:
Ahhaa. Eli he loukkaavat teidän tietoisuutta etiketin tärkeydestä. Minua ei ainakaan oikeasti haittaa miten ja millaisissa vaatteissa jonkun muun vanhemman lapset paikalle porhaltaa. Turhaa energian tuhlausta.
Niinpä. Varsinkin kun etiketin mukaan joulujuhlaan farkuissa tulemisessa ei ole mitään vikaa. Täällä kiistellään nyt makuasioista ja sehän on ihan järjetöntä.
Ei etiketissä erikseen mainita mitään joulujuhlista. Todetaan vaan, että pukeudutaan juhlan luonteeseen sopivalla tavalla. Eli ihan makuasioistakaan ei nyt ole kyse.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Alkuperäinen kirjoittaja Satu Kakkiainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Alkuperäinen kirjoittaja Satu Kakkiainen:
Miksi se on teille niiiiiin kamalaa, jos joku ilmestyy koulun joulujuhliin farkuissa ja hupparissa? :eek: Kurmauttaako se teidän kauneudentajua vai? :D
Ei kyse ole siitä, vaan siitä että lapsille i viitsitä opettaa tapoja. Juhlaan pukeudutaan. Vaatteilla kunnioitetaan juhlan aihetta. Mitä tänä päivänä nyt sitten mennään minne vaan farkuissa aikuisetkin, koska mä en nyt ala ketään varten pynttäämään asenteella.
Ahhaa. Eli he loukkaavat teidän tietoisuutta etiketin tärkeydestä. Minua ei ainakaan oikeasti haittaa miten ja millaisissa vaatteissa jonkun muun vanhemman lapset paikalle porhaltaa. Turhaa energian tuhlausta.
Joo en nyt varsinaisesti tarkoittanut pelkästään koulun juttuja vaan ihan yleisesti. Häihin farkuissa.... Lapsena noi jutut opitaan. Lapsille opetetaan pukeutuminen. On se kurjaa jos vanhemmat eivät kunnioita/arvosta koulun joulujuhlaan niin paljoo että viitsivät siististi lapsen sinne pukea. Kyllä se kertoo aika paljon myös vanhemmista.
Niin, ristiin naulitaan ne vanhemmat! Ihan totta, minunkin pitää oikeasti alkaa välittämään :D Siis EIHÄN NIILLÄ PIRULAISILLA OLE MITÄÄN HÄPYÄ. Lapset pukeutuvat miten sattuu. Niistä tulee varmaan nuorisorikollisia. Ja kaikki palaa siihen, etteivät vanhemmat kunnioittaneet etikettiä. :D

Etiketitkin elävät ajassa. Veikkaan, ettei niitä farkkuja ja vaikka hupparia katsota nykypäivänä niin pahalla kuin ennen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Miksi se pukeutuminen olisi pojille vaikeampaa? Minä en ymmärrä? Antaako isät perheessä oikeaa esimerkkiä? Meillä kyllä tuo melkein 4v poika tykkää pukeutua siististi.
Se poikien pukeutuminen johtuu isästä.... Jos isä ei suostu suoria housuja tai krakaa laittaa niin ei sillo poikakaan.
No ei se aina mene ihan näinkään :D
Juu ei onneksi, mutta aika usein. Mun ex mies ei olis millään koskaan ikinä laittanu pukua saati kraakaa mihinkään. Pakottamalla sai sen suostumaan.
Minun mies taas laittaa mielellään, jos tilaisuus niin vaatii =) Jostain syystä 9-vuotias poika ei kuitenkaan halua näyttää päälle kolmekymppiseltä isältään... kummallista kerrassaan :D
 
No voi kamala ja kauhistus sentään jos ne vaatteet on kuitenkin siistit.

Mä inhoan vieläkin pukea päälleni mekkoja ja kaiken maailman rimpsun rämpsyjä, ennemmin laitan siistit housut ja vähän juhlavamman tai siistimmän paidan/paitapuseron.


Ja se sanonta kuuluu että rumat ne vaatteilla koreilee :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Satu Kakkiainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Alkuperäinen kirjoittaja Satu Kakkiainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Alkuperäinen kirjoittaja Satu Kakkiainen:
Miksi se on teille niiiiiin kamalaa, jos joku ilmestyy koulun joulujuhliin farkuissa ja hupparissa? :eek: Kurmauttaako se teidän kauneudentajua vai? :D
Ei kyse ole siitä, vaan siitä että lapsille i viitsitä opettaa tapoja. Juhlaan pukeudutaan. Vaatteilla kunnioitetaan juhlan aihetta. Mitä tänä päivänä nyt sitten mennään minne vaan farkuissa aikuisetkin, koska mä en nyt ala ketään varten pynttäämään asenteella.
Ahhaa. Eli he loukkaavat teidän tietoisuutta etiketin tärkeydestä. Minua ei ainakaan oikeasti haittaa miten ja millaisissa vaatteissa jonkun muun vanhemman lapset paikalle porhaltaa. Turhaa energian tuhlausta.
Joo en nyt varsinaisesti tarkoittanut pelkästään koulun juttuja vaan ihan yleisesti. Häihin farkuissa.... Lapsena noi jutut opitaan. Lapsille opetetaan pukeutuminen. On se kurjaa jos vanhemmat eivät kunnioita/arvosta koulun joulujuhlaan niin paljoo että viitsivät siististi lapsen sinne pukea. Kyllä se kertoo aika paljon myös vanhemmista.
Niin, ristiin naulitaan ne vanhemmat! Ihan totta, minunkin pitää oikeasti alkaa välittämään :D Siis EIHÄN NIILLÄ PIRULAISILLA OLE MITÄÄN HÄPYÄ. Lapset pukeutuvat miten sattuu. Niistä tulee varmaan nuorisorikollisia. Ja kaikki palaa siihen, etteivät vanhemmat kunnioittaneet etikettiä. :D

Etiketitkin elävät ajassa. Veikkaan, ettei niitä farkkuja ja vaikka hupparia katsota nykypäivänä niin pahalla kuin ennen.
Mikä sun ongelma on?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Alkuperäinen kirjoittaja Satu Kakkiainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiituu:
Alkuperäinen kirjoittaja Satu Kakkiainen:
Miksi se on teille niiiiiin kamalaa, jos joku ilmestyy koulun joulujuhliin farkuissa ja hupparissa? :eek: Kurmauttaako se teidän kauneudentajua vai? :D
Ei vaan se on huonoa käytöstä. Tilanteeseen huonosti pukeutuminen osoittaa ettei arvosta juhlia ja kutsujaa. Miten ihmisillä voi olla tavat noin hukassa?
Ai, NOIN hukassa :D Koska en välitä siitä, miten naapurin kolli koulujuhlaan tulee?
Joo :| Sinun pitää koko joulunpyhät päivitellä ja miettiä, että miten se naapurin 12 vee tuli sinne joulujuhlaan farkuissa ja hupparissa... siinnä sitä riittää päivittelemistä sukalaisten kanssa :whistle:
Kyllä se on nyt vaan alettava itkunaisiksi. Kierretään ovelta ovelle ja itketään koko joulu. Ei vaan, kyllä tuo silti on kamalaa energian tuhlausta miettiä päänsä puhki, miksi naapurin Olli pisti farkut, kun omalla on etiketin mukaiset. :D
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Joo, puku ihan vauvallekin. Mistähän löytäisi 68cm mustan puvun?
Meilä oli pojalla ristiäisissä sellainen "puku" ta siis suorat housut, paita ja liivit+mirri kaulassa. Ne oli samaa puku kaikki...olipa hienosti selitetty :D
Meidän pojalla oli meidän häissä samanlainen Shaketti päällä kuin isälläkin =) Oli 80cm. Oli muuten hyvännäköinen =) Pienempää en ole kyllä nähnyt.
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja welcome:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja welcome:
Köyhät ne vaatteillaan koreilee sanotaan
Voi hyvä luoja sentään, et kai ole tosissasi?
siis tallainen sanonta on vain olemassa jos et tiennyt :)
Tiesin kyllä, mutta niin on paljon muitakin älyttömiä. Ei niitä tarvitse toistella kuin ne olisivat oikeasti fiksuja ja käypiä. Kuten että "lapsi tuo leivän tullessaan" tai "ei tippa tapa". Osoittaa aikamoista moukkamaisuutta, jos ihminen esimerkiksi tulee juhliin, joissa muut ovat pukeutuneet juhlavaatteisiin ja toteaa että "köyhät ne vaatteilla koreilee".
 
Leonavirgin
Tää ketjuhan on todella viihdyttävä = ). Haluaisin vielä kysyä, että mitä lapsen farkku-paitapusero yhdistelmä kertoo vanhemmista. Olikohan Emilii tai joku sinnepäin, joka näin ilmoitti!
Luonneanalyysiä nyt kehiin, kiits = D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Alkuperäinen kirjoittaja Satu Kakkiainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Alkuperäinen kirjoittaja Satu Kakkiainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Emiilia:
Alkuperäinen kirjoittaja Satu Kakkiainen:
Miksi se on teille niiiiiin kamalaa, jos joku ilmestyy koulun joulujuhliin farkuissa ja hupparissa? :eek: Kurmauttaako se teidän kauneudentajua vai? :D
Ei kyse ole siitä, vaan siitä että lapsille i viitsitä opettaa tapoja. Juhlaan pukeudutaan. Vaatteilla kunnioitetaan juhlan aihetta. Mitä tänä päivänä nyt sitten mennään minne vaan farkuissa aikuisetkin, koska mä en nyt ala ketään varten pynttäämään asenteella.
Ahhaa. Eli he loukkaavat teidän tietoisuutta etiketin tärkeydestä. Minua ei ainakaan oikeasti haittaa miten ja millaisissa vaatteissa jonkun muun vanhemman lapset paikalle porhaltaa. Turhaa energian tuhlausta.
Joo en nyt varsinaisesti tarkoittanut pelkästään koulun juttuja vaan ihan yleisesti. Häihin farkuissa.... Lapsena noi jutut opitaan. Lapsille opetetaan pukeutuminen. On se kurjaa jos vanhemmat eivät kunnioita/arvosta koulun joulujuhlaan niin paljoo että viitsivät siististi lapsen sinne pukea. Kyllä se kertoo aika paljon myös vanhemmista.
Niin, ristiin naulitaan ne vanhemmat! Ihan totta, minunkin pitää oikeasti alkaa välittämään :D Siis EIHÄN NIILLÄ PIRULAISILLA OLE MITÄÄN HÄPYÄ. Lapset pukeutuvat miten sattuu. Niistä tulee varmaan nuorisorikollisia. Ja kaikki palaa siihen, etteivät vanhemmat kunnioittaneet etikettiä. :D

Etiketitkin elävät ajassa. Veikkaan, ettei niitä farkkuja ja vaikka hupparia katsota nykypäivänä niin pahalla kuin ennen.
Mikä sun ongelma on?
Ei minulla ongelmia ole. :D Tai joskus, mutta jos mielenterveysongelmia tarkoitan, niin suunnilleen tervejärkinen. Minä vain näen tämän topikin niin kutkuttavan huvittavana. :D Ei siinä, en vastusta etikettejä, mutta en ota myöskään sydämelleni, jos joku niistä poikkeaa. :D
 
ärsyttää
Alkuperäinen kirjoittaja welcome:
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää:
Alkuperäinen kirjoittaja welcome:
Yksinkertaisesti toiset lapset eivät halua suoria housuja jalkaansa jne. Meillä nyt ekakerta ettei ostettu juhlavaatteita joulujuhlaan mutta laittavat siistit vaatteet kuiten ja poika laittaa farkut eikä siin musta ole mitään ihmeellistä. Menee niillä missä hyvä olla.

Köyhät ne vaatteillaan koreilee sanotaan
EEIIIIII....taas vedetään ne suorat housut tähän. Kyse ei ollut PUVUSTA, vaan SIISTIMMISTÄ vaatteista kuten esim. sammarit+kauluspaita :)
Juu onhan noita housuja muitakin mut mikä on farkuissa jos ovat siistit ja lapsi niissä tykkää mielummin kulkea. Ei monikaan meistä aikuisista lyö vaatteita päälleen joissa ei tunne olevansa oma itsensä. Miksi pakottaa lapsi laittamaan jotain sellaista päälleen missä hänellä on epämukava olla?
eli sun mielestä lapsi saa käyttää mitä vaatteita haluaa? Häihin, joulujuhlaan jne? Mun mies ei tykkää käyttää pukua, mutta laittaa sen juhliin. Sama pätee lapsiin, aina ei voi olla collareissa vaikka haluais :)
 
Tiituu
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Joo, puku ihan vauvallekin. Mistähän löytäisi 68cm mustan puvun?
Meilä oli pojalla ristiäisissä sellainen "puku" ta siis suorat housut, paita ja liivit+mirri kaulassa. Ne oli samaa puku kaikki...olipa hienosti selitetty :D
Meilläkin oli tuollainen pappan 60-v päivillä. Ja kyllä tuli kehuja kuinka hyvin meidän perhe pukeutuu, ja vauvallakin on niin siistit vaatteet päällä. :saint: Eipä tarvinnut hävetä farkuissa.

Btw jos ihan oikeasti tarvit niin se puku on 68 cm. ;)
 
Vieras
Minusta leikkikoulun ja koulun joulujuhlat pitäisi määrätä "frakki, pitkä iltapuku ja suuret kunnamerkit"-juhliksi. Kaikki puutteellisesti pukeutuneet vanhemmat ja lapset käännytettäisiin ovelta, todistukset ym. saisi käydä hakemassa koulun vaksilta seuraavana päivänä.

Saataisiin vähän hohtoa elämään kun tämä olo ankeassa maassa tylsän rahvaan joukossa on niin ahdistavaa...
 
lämminsydän
MIKSI IHMEESSÄ NIIN LINNANJUHLISTA KUIN JOULUJUHLISTAKIN ON TULLUT PAIKKA JOSSA ARVOSTELLAAN VAATTEITA??? EI SIELLÄ VAATTEIDEN VUOKSI OLLA,PERIMMÄINEN IDEA SIIS HUKASSA,VOI JEEEEEEEEE!!!!
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Tiituu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Joo, puku ihan vauvallekin. Mistähän löytäisi 68cm mustan puvun?
Meilä oli pojalla ristiäisissä sellainen "puku" ta siis suorat housut, paita ja liivit+mirri kaulassa. Ne oli samaa puku kaikki...olipa hienosti selitetty :D
Meilläkin oli tuollainen pappan 60-v päivillä. Ja kyllä tuli kehuja kuinka hyvin meidän perhe pukeutuu, ja vauvallakin on niin siistit vaatteet päällä. :saint: Eipä tarvinnut hävetä farkuissa.

Btw jos ihan oikeasti tarvit niin se puku on 68 cm. ;)
ei kun ajattelin vaan, että miten pieniä löytyy?
 
Kippuravarvas
Alkuperäinen kirjoittaja Tiituu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Joo, puku ihan vauvallekin. Mistähän löytäisi 68cm mustan puvun?
Meilä oli pojalla ristiäisissä sellainen "puku" ta siis suorat housut, paita ja liivit+mirri kaulassa. Ne oli samaa puku kaikki...olipa hienosti selitetty :D
Meilläkin oli tuollainen pappan 60-v päivillä. Ja kyllä tuli kehuja kuinka hyvin meidän perhe pukeutuu, ja vauvallakin on niin siistit vaatteet päällä. :saint: Eipä tarvinnut hävetä farkuissa.

Btw jos ihan oikeasti tarvit niin se puku on 68 cm. ;)
Hei, mä voisin tarvita. Esikoisen puvun pilasin |O nyt tarvittas toiselle ristiäisiin puku :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Halotaan nyt pilkkua:
Ei etiketissä erikseen mainita mitään joulujuhlista. Todetaan vaan, että pukeudutaan juhlan luonteeseen sopivalla tavalla. Eli ihan makuasioistakaan ei nyt ole kyse.
On sit vissiin jäänyt etiketti lukematta? Kuinka julkeat pukea lapsesi päivittäin opiskelematta sitä? :LOL:

Kyllä siellä ihan sanotaan, että ainoastaan häät, hautajaiset ja juhlavat viiskymppiset on poikkeusena, niihin ei farkuissa. Muuten farkut käy jos kutsussa ei ole erikseen mainintaa dresscodesta, ne on siistit ja kokonaisuus juhlan luonteeseen sopiva. =)

 
Leonavirgin
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Minusta leikkikoulun ja koulun joulujuhlat pitäisi määrätä "frakki, pitkä iltapuku ja suuret kunnamerkit"-juhliksi. Kaikki puutteellisesti pukeutuneet vanhemmat ja lapset käännytettäisiin ovelta, todistukset ym. saisi käydä hakemassa koulun vaksilta seuraavana päivänä.

Saataisiin vähän hohtoa elämään kun tämä olo ankeassa maassa tylsän rahvaan joukossa on niin ahdistavaa...
Näin juuri! Kukapa se "kissan hännän nostaisi, jos ei kissa itse". Oli aivan pakko!
 
Keittiönoita
Mun lapsilla on ollut juhlissa juhlavaatteet, tytöllä ollut joskus ihania mekkoja, joita ei ikinä edes ehditty käyttää. Isovanhemmat vaan tykkäsi ulkomaanmatkoilta tuoda niitä. Mutta mä ymmärrän kyllä sitäkin, että kaikki eivät halua hankkia - edes kirpputorilta - vaatteita, joita käytetään vain kerran. Lapset kasvavat ja viime vuoden vaatteet ei mahdu enää tänä vuonna.
 
t
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiituu:
Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Joo, puku ihan vauvallekin. Mistähän löytäisi 68cm mustan puvun?
Meilä oli pojalla ristiäisissä sellainen "puku" ta siis suorat housut, paita ja liivit+mirri kaulassa. Ne oli samaa puku kaikki...olipa hienosti selitetty :D
Meilläkin oli tuollainen pappan 60-v päivillä. Ja kyllä tuli kehuja kuinka hyvin meidän perhe pukeutuu, ja vauvallakin on niin siistit vaatteet päällä. :saint: Eipä tarvinnut hävetä farkuissa.

Btw jos ihan oikeasti tarvit niin se puku on 68 cm. ;)
Hei, mä voisin tarvita. Esikoisen puvun pilasin |O nyt tarvittas toiselle ristiäisiin puku :)
Meinaaks et 68 ei oo liian iso?
 
Vieras

Kyllä se valitettavasti voi olla kiinni siitäkin, ettei oikeasti ole varaa :( Ja luulempa, että jos perheessä on rahat todella tiukalla, niin mieluumin ostetaan lapselle se huppari, jota voi pitää ihan arkivaatteena, kuin juhlapaita, jolle on käyttöä 1-2 kertaa.[/quote]

Juhlavaatteita voi lainata tai ostaa käytettynä. Juuri myin pojan uudenveroiset kauluspaidan ja neuleliivin 5 eurolla. Joten tosiaan on rahat tiukassa, jos ei viittä euroa ole laittaa...No, ehkä tällaisiakin on. [/quote]

Kyllä musta tuntuu, että vain murto-osa noista huppareihin pukeutuvista on niitä huonotuloisten lapsia, joilla ei OIKEASTI ole varaa parempiin vaatteisiin. Tällä viikkolla olen istunut kahdessa koulun joulujuhlassa ja ne huppariin pukeutuvat olivat lähestulkoon kaikki niitä, joiden vanhemmilla on ok talo arvo alueella ja kaksi hienoa autoa pihassa.

 

Yhteistyössä