Ei juma millasissa vaatteissa (aika monen) lapset oli koulun joulujuhlassa !

  • Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti
ärsyttää
Alkuperäinen kirjoittaja Emilda:
Ei hitsi, nyt tais mennä kotimammoilta joulu ihan pihalle, kun joku oli uskaltanut tulla ihan farkuissa joulujuhliin. :D
En ole kotimamma :)
Lähti alkuperäinen aihe hieman hakoteille tässä ketjussa...no, se ei ole mitään uutta :)
 
mamma
Alkuperäinen kirjoittaja Perhoinen84:
Meillä vaikka koittaa laittaa siistit vaatteet kuvaukseen lapsille niin ne on jo sotkussa ennen kuin se kuvaus on ja tukka sojottaa minne sattuu.
Poika ei tahdo ikinä laittaa juhlavaatteita,sillä on joku vaate kausi menossa että haluaa päättää ite mitä pukee.Kyllä se saa välillä puhutettua ympäri mitä laittaa päälle.
Meillä oli tarhan joulujuhlat ja parilla lapsella oli vain juhlavaatteet koska tarhan henkilökunta oli sanonut että lapset voi tulla ihan arki vaatteissa ja musta se oli oikeestaan ihan hyvä.Mitä hittoa sen 20min takia alkaa ostelee kalliita juhlavaatteita jos ei kaapista löydy ja kaikki lapset ei edes niitä tykkää käyttää.Ovat epämukavia.
Meillä oli tytöllä kaunis viininpunainen samettimekko, ihanat hillityt paljetit ja röyhelöt hihansuissa :) Olipa tosi nätti tanssiesityksessään, vaikka olisi kyllä nätti jätesäkissäkin.. Valkoiset pitsisukkikset ja mustat ihanat kengät. Pojalla ruskeat farkut, Mikki-kauluspaita ja Mikki-slipoveri.

Samat vaatteet oli valokuvauksessakin, ja kaikki ovat kirppari/huutisostoja. Villi veikkaukseni on, että jos olisin ostanut kenkäkaupasta uudet kengät tytölle, niin olisin maksanut niistä saman kuin noista kaikista vaatteista yhteensä. Ja tosiaan kaikkia vaatteita on käytetty ennenkin, ja tullaan käyttämään jatkossakin, joten hintaa ei kyllä kauniille pukeutumiselle hirveästi tullut.

Ja kyllä meilläkin lapset kommentoivat välillä asuvalintoja, mutta opetettu on, että päiväkotiin, kaverille jne. mennään eri vaatteissa kuin juhliin ja käyttäydytäänkin sen mukaan. Hyvin on perille mennyt :)
 
?
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Tässä ketjussa taas näkee miten jotkut ei ymmärrä, että lapset on erilaisia. Kun meidän villepetteri ja minkamaaria tykkäää juhlahepeneistä, niin tottahan kaikki maailman lapses silloin tykkää :saint:
Ei tykkää ei, meilläkään. Mutta enpä hirveästi kysele, päälle laitetaan se mitä annetaan ja sillä sipuli. Kouluiässä saavat jo vähän itse valita, mutta kyllä jonkinlainen käsitys juhlapukeutumisesta pitää olla. Juhliakin on monenlaisia ja sen mukaan sitten pukeudutaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Leonavirgin:
Tää ketjuhan on todella viihdyttävä = ). Haluaisin vielä kysyä, että mitä lapsen farkku-paitapusero yhdistelmä kertoo vanhemmista. Olikohan Emilii tai joku sinnepäin, joka näin ilmoitti!
Luonneanalyysiä nyt kehiin, kiits = D
Lähinnä se kertoo sen että joko
- ei ole syntynyt kultalusikka suussa, paitapuseron tyyli kertoo jos kyseessä tämä (ruutu-flanellipaita = yrittänyt parhaansa mutta hienompaan ei ole varaa)
- ei oikein tiedä miten pukeutua ja valitsee sopivan näkymättömän muodon esim. yksivarinen kauluspaita ja siistit farkut.
- farkkupaitapusero kertoo että on noin tuntia ennen huomannut "ai pitääks sinne pukeutuu, ei mulla oo mitään"
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Pixie:
Ei ainakaan arvon rouva presidentti. =)
Niin enpä muista monelta ne pirskeet alkoi. Sen seikan voisi ottaa kai huomioon ettei olla 1930-luvulla.

Juuh, mutta nyt ne verhot. :wave:
No voiko sitä opiskelijoilta muuta odottaa? niillähän on vielä koulut kesken.
EI vaineskaan, mun mielestä presidentin asu oli oikein tyylikäs.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Leonavirgin:
Tää ketjuhan on todella viihdyttävä = ). Haluaisin vielä kysyä, että mitä lapsen farkku-paitapusero yhdistelmä kertoo vanhemmista. Olikohan Emilii tai joku sinnepäin, joka näin ilmoitti!
Luonneanalyysiä nyt kehiin, kiits = D
Lähinnä se kertoo sen että joko
- ei ole syntynyt kultalusikka suussa, paitapuseron tyyli kertoo jos kyseessä tämä (ruutu-flanellipaita = yrittänyt parhaansa mutta hienompaan ei ole varaa)
- ei oikein tiedä miten pukeutua ja valitsee sopivan näkymättömän muodon esim. yksivarinen kauluspaita ja siistit farkut.
- farkkupaitapusero kertoo että on noin tuntia ennen huomannut "ai pitääks sinne pukeutuu, ei mulla oo mitään"
Kuka puhui mistään noista analysoimistasi paitapuseroista? Mut kiitos vaan luonnekuvauksestani, ehkä meni nappiin ehkä ei :D .
 
mona
Kauheen moni takertuu tuohon ap:n farkkuesimeekkiin. Onhan siis olemassa farkkuja ja farkkuja. Voi olla siistit farkut, silitetyt, pestyt (koulun yms juhliin erittäin sopivat) tai polvipussilliset, pesemättömät, epäsiistit housut, jotka on ollut jalassa edellisenäkin päivänä (ei kuulu juhlapukeutumiseen). Paita mielellään kauluspaita tai joku muu siisti neule tai miksei trikoopaitakin...
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Leonavirgin:
Miten pukeutuu/puetaan hyvin kasvatettu lapsi juhliin? Kertooko pukeutuminen siis jotain vanhempien taidosta kasvatta lastaan/lapsiaan.
Kyllä.
Mitähän mun lapsenkasvatustaidoista kertoo meidän perheen rock-henkinen pukeutuminen - myös joulujuhlassa? Olisinko parempi äiti, jos olisin pukenut poikani piparkakku-ukoiksi (senkin oli joku tehnyt meidän tarhalla) kuin että pojat olivat ihan arkivaatteissa (okei tonttulakit oli). Meidän arkivaatteet on kyllä jotain aivan muuta kuin perinteisiä, mutta silti.
 
ärsyttää
Alkuperäinen kirjoittaja Melizza:
Lapseni olivat järjestäneet minulle ja miehelleni pikkujoulujuhlan Ravintola Teiniin....näin rennosti pukeuduin sinne...Minä joka puen ammatikseni muita...
Saanko kysyä, miten tämä liittyy aiheeseen??
Ahkerasti linkität kuviasi täällä....hih.
 
Vastalause
Minä en ole koskaan osanut arvostaa koulun joulujuhlia kovin juhlalliseksi tapahtumaksi. Tuntisin itseni pelleksi pukiessani lapseni ja itseni juhlatamineisiin tuohon tilaisuuteen.
 
äippä
itse kylläpuen tytöt mekkoihin, jos mennään juhliin, oli sitten päiväkerhon päättäjäiset tai kummisedän synttärit ja siihen mahtuu kaikki muut siltä väliltä:) mutta kokemuksesta tiedän, että toisen tytön kummisetä pukeutui kyllä pukuun kun oli kummitytön ristiäiset mutta toisen tytön ristiäisissä oli farkut jalassa...
 
niin
Lapseni olivat järjestäneet minulle ja miehelleni pikkujoulujuhlan Ravintola Teiniin....näin rennosti pukeuduin sinne...Minä joka puen ammatikseni muita...jäitkö itse teiniasteelle? aika järkky vaate, sorry vaan....


 
rento asu
No itse ostan paljon vaatteita kirppikseltä ja pojalle oon löytäny siistejä reisitaskuhousuja ja sammareita sieltä. Ne juhlavaatteet on karseita (monet tosi kulahtaneita ja tyyliltään niin ysäriä että ihan oksettaa) . Meidän pojalle ei sellaisia hirvityksiä laiteta. Ja tosiaan en laita vähiä rahojani siihen, et ostaisin kalliilla rahalla lastenvaateliikkeestä sammarit, kauluspaidan ja slipoverin. Siis slipoveritkin maksaa jotain 15 eur ja ne ei kummiskaan oo kovin käyttökelpoisia. Meillä siis poika puetaan arkisemmin juhliin. Siistit housut ja kauluspaita, neule tms, mut mitään laakerikenkiä ei tuu olemaan. Tytölle sitte mekkoa (oon ostellu kirpparilta ennakkoon jos oon löytäny hyväkuntoisia ja edullisia). Mut siistit vaatteet on lapsella tärkeemmät ku se et ne olis jotkut tosi juhlajutut. Kyllä meillä mennään hautajaisiinkin siisteissä vaatteissa, mut en ikinä ostais mitään rumaa juhlapukua kirppikseltä enkä siis sitä kallista vaateliikkeestä lapselle.
Oltiin ristiäisissä ja siellä oli isäntäväki ihan kuin häihin menossa. Perheen neljä lasta niin tällingeissä. Meidän perhe oli siis erittäin alipukeutunut, mutta olin tiedustellut pukukoodia ja mitään pukupakkoa ei mainittu. Olimme koko perhe pukeutuneet siististi mutta rennosti.
 
Turkilmas
Meillä on pojalla aina joku kauluspaita kaapissa. Välillä useampia, mutta aina vähintään yksi.
Ja housutkin löytyy aina semmoiset yksiväriset, jotka ei kuitenkaan ole suorat housut. Kauluspaitaa pidetään sitten juhlissa ja synttäreillä ja jossain vieraammissa kyläpaikassa yms. Niin ja tietenkin myös Jouluna laitetaan juhlavampaa päälle.

Tilaisuuksia siistimmille vaatteille tulee monen monta pitkin vuotta
Jos nyt vuodeksi vaatteet maksaa parikymppiä, niin aika harva varmaan on semmoinen joka ei jossain vaiheessa vuotta tommosta settiä pysty hankkimaan.

Mun mielestä on selvää, että myös itse pukeudun siistimmin erilaisiin tilaisuuksiin mennessäni. Samoin mieheni. Mua hävettäis kyllä raskaasti mennä itse verskoissa tai laittaa poika menemään hupparissa juhliin. Ja siisti pukeutuminen on hyvää käytöstä sekä kohteliaisuutta. Ja tämä on siis itsestään selvää koko perheellemme.
 

Yhteistyössä