Ei juma millasissa vaatteissa (aika monen) lapset oli koulun joulujuhlassa !

  • Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti
ärsyttää
Joo tiedän, tämä aihe on kestosuosikki...mutta taas pisti silmään, miten huonosti suomalaiset pukeutuvat. Pelätään ylipukeutumista ja vedetään ne samat arkivermeet päälle. Pojan luokkakaverin (2. lk) äiti puolusteli miten vaikeaa oli saada x laittamaan juhlavampaa päälle. Oli sitten antanut periksi ja poika sai laittaa farkut (ei edes siistit) ja hupparin joulujuhlaan. Ei jumankauta!
Olen opettanut pienestä pitäen lapsille, että juhla on juhla, oli sitten kyse synttäreistä tai joulujuhlista. Silloin laitetaan siistimpää päälle. Eikä kyse ole siitä, että pitäis laittaa puku päälle. Vähempikin riittää, esim. kauluspaita ja siistit housut.
 
Gluteus maximus
Minä olen ihan vauvasta asti päättänyt mitä nuo muksut laittavat päälle ja aion toteuttaa sitä vastaisuudessakin. Jos sanon, että kauluspaita päälle niin se laitetaan päälle. Tosin meillä nuo lapset haluaa itsekin pukeutua juhliin nätisti. Pikku- prinsiksi ja prinsessaksi :heart: :heart:
 
Greippi
Minä taas kiinnitin juuri huomiota siihen, miten eri tavalla ihmiset pukevat lapsensa päiväkotikuvaan. Toisilla oli prinsessamekot ja toisilla virttyneet verkkarit ja t-paidat. Kuva näyttää lähinnä koomiselta.

Meilläkin pukeudutaan juhlaan juhlavaatteisiin ja laitetaan kuvaan siistimmät vaatteet.
 
Salainen
Samaa mieltä! Arki on arki ja juhla on juhla.

Vielä siihen aikaan ainakin kun itse kävin koulua, ostettiin joku ihana mekko tms. jouluksi, oli se vaan ihanaa vetäistä se päälle ja käydä niiaamassa todistus.
 
Voi vitalis, minua taas ahisti penskana se kun äiti käski pukea kaiken maailman hilpetööri vaatettan oli röyhelöö ja hametta ja pitsiä sun muuta " hienoa" mutta kaverit sai tulla niissä farkuissa, oisin tehny mitä vaan että oisin saanu mennä niisä farkuissa.
 
ärsyttää
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minä olen ihan vauvasta asti päättänyt mitä nuo muksut laittavat päälle ja aion toteuttaa sitä vastaisuudessakin. Jos sanon, että kauluspaita päälle niin se laitetaan päälle. Tosin meillä nuo lapset haluaa itsekin pukeutua juhliin nätisti. Pikku- prinsiksi ja prinsessaksi :heart: :heart:
Niinpä Jotain rajaa kuitenkin, vaikka lapset olisivat jo isompia. Taitaa aika monelta puuttua tapakasvatus? Annetaan lapsille periksi kaikesta..Jos vanhempia ei kiinnosta, niin ei lapsiakaan...
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minä olen ihan vauvasta asti päättänyt mitä nuo muksut laittavat päälle ja aion toteuttaa sitä vastaisuudessakin. Jos sanon, että kauluspaita päälle niin se laitetaan päälle. Tosin meillä nuo lapset haluaa itsekin pukeutua juhliin nätisti. Pikku- prinsiksi ja prinsessaksi :heart: :heart:

Ei, katsos kun Pikku-Petterin pitää saada itse päättää, mitä laittaa päälle...Jos Pikku-Petteri päättää, että haluaa mennä pipossa tai puolessa välissä takapuolta roikkuvissa farkuissa joulujuhliin, niin tottakai se pitää sallia. Muuten voi tulla vaikka traumoja tai jotain. Not.
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Alkuperäinen kirjoittaja SmileX:
:LOL: mun poika oli ne farkut jalassa... :LOL:
Meidän 3. luokkalainen menee huomenna farkut jalassa... muistakaa tulla päivittelemään :D
On farkkuja ja farkkuja. Jos on siistit uudet farkut ja niiden kanssa vaikka siisti neulepaita, niin se on ilman muuta ihan ok. Ei ole pakko olla prässihousut jalassa...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minä olen ihan vauvasta asti päättänyt mitä nuo muksut laittavat päälle ja aion toteuttaa sitä vastaisuudessakin. Jos sanon, että kauluspaita päälle niin se laitetaan päälle. Tosin meillä nuo lapset haluaa itsekin pukeutua juhliin nätisti. Pikku- prinsiksi ja prinsessaksi :heart: :heart:
saako udella minkäikäsiä lapsia sulla on?
 
Rokkimama
Kaikki eivät ajattele juhlista samoin kuin toiset.
Kaikilla ei ole varaa hienoihin juhlavaatteisiin. Saattaa olla että farkut ja huppari olivat ne siisteimmät, mitä kaapista sopivan kokoisena löytyi. Eivät kaikki aikuisetkaan pukeudu juhliin, miksi olettaa että pukisivat lapsensa...

Periaatteella asu vapaa, mutta pakollinen :D En jaksa toisten pukeutumisella päätäni vaivata. Kukin tyylillään.
 
mie
meidän tokaluokkalainene menee huomenna joulujuhliin kauluspaidassa ja farkuissa...mun mielestäni tarpeeksi hieno asu noihin juhliin. Häät ja hautajaset on sitten oma juttunsa!!!
 
vieras
Ei farkuissa ole mitään vikaan. Koulun, päiväkodin ytms. joulujuhlaan voi hyvin laittaa kivat farkut. Ei se jäykistely jossain vanhempien valitsemissa, lapselle täysin vieraan oloisissa vaatteissa, ole kivaa.
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimama:
Kaikki eivät ajattele juhlista samoin kuin toiset.
Kaikilla ei ole varaa hienoihin juhlavaatteisiin. Saattaa olla että farkut ja huppari olivat ne siisteimmät, mitä kaapista sopivan kokoisena löytyi. Eivät kaikki aikuisetkaan pukeudu juhliin, miksi olettaa että pukisivat lapsensa...
Siinähän se vika juuri onkin, että edes aikuiset eivät ymmärrä pukeutua juhlaan. Se vaikuttaa kyllä kummasti juhlan tunnelmaan, miten ihmiset ovat siellä pukeutuneet.


 
Rokkimama
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Voi vitalis, minua taas ahisti penskana se kun äiti käski pukea kaiken maailman hilpetööri vaatettan oli röyhelöö ja hametta ja pitsiä sun muuta " hienoa" mutta kaverit sai tulla niissä farkuissa, oisin tehny mitä vaan että oisin saanu mennä niisä farkuissa.
Sama muuten täällä. Voi luoja että häpesin niitä äidin laittamia prinsessahörhelöitä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimama:
Alkuperäinen kirjoittaja Matami-Mutkula:
Voi vitalis, minua taas ahisti penskana se kun äiti käski pukea kaiken maailman hilpetööri vaatettan oli röyhelöö ja hametta ja pitsiä sun muuta " hienoa" mutta kaverit sai tulla niissä farkuissa, oisin tehny mitä vaan että oisin saanu mennä niisä farkuissa.
Sama muuten täällä. Voi luoja että häpesin niitä äidin laittamia prinsessahörhelöitä.
Sanos elä muuta, mie inhoon vieläkii sellasia hörhelöitä, enkä tasan pakota lapsiani niitä pukemaan jos eivät halua
 

Yhteistyössä