Ei juma millasissa vaatteissa (aika monen) lapset oli koulun joulujuhlassa !

• Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Parempi se huppari ja farkut kuin navan paljastava narutoppi jollain pikkukoululaisella. Minä kauhistelin enemmän niitä pikkutyttöjen paljastelevia asuja. Jossain kesähelteellä sellaisen vielä ymmärtäisi, mutta joulujuhlassa...

äiti määrää mitä puetaan ei lapset
hmm nyt mulle tulee sellanen olo et meiän neiti on huomenna ylipukeutunu kun menee todistusta hakemaan.
Punainen kotelomekko jossa paljetteja ja musta neuletakki

joka jouluksi olen ostanu uuden mekon jota pitää sitte päättäjäispäivänä ja jouluna kun rampataan sukulaisilla

ärsyttää
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Parempi se huppari ja farkut kuin navan paljastava narutoppi jollain pikkukoululaisella. Minä kauhistelin enemmän niitä pikkutyttöjen paljastelevia asuja. Jossain kesähelteellä sellaisen vielä ymmärtäisi, mutta joulujuhlassa...
Mä oon samaa mieltä, kyse ei ollut pelkästään poikien pukeutumisesta. Vaan noin yleensä. Pojille se pukeutuminen on yleensä vaikeampaa (ainakin kouluiässä).

Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja Pixie:
Eiks ylipukeutuminen oo aina pahempi moka ku alipukeutuminen?

Ei kun juuri toisin päin.
Kyllä se alipukeutuminen juhlissa on pahempi moka.
Enkös minä juuri niin sanonut, vai miksi lainasit?
Alipukeutuminen on ehdottomasti pahempi asia kuin pukeutua liian hienosti.
Vahingossa tuli sinunkin lainaus siihen. tarkoitin samaa kuin sinä kirjoitit.

Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää:
Meidän poika laittaa mielellään esim. jonkun kivan kauluspaidan esim. kaverisynttäreille. Eli paitaa käytetään monessa muussakin tilanteessa kuin koulun juhlissa. Jokaisella pitäis olla ainakin yksi parempi setti (paita+housut+kengät), siksi mä en ymmärrä näitä : "viikon ruokarahat menee lapsen juhlakamppeisiin" tyylisiä vastauksia.
Samoin meillä. Poika pukeutuu synttäreille (myös kaveri-), jouluna, itsenäisyyspäivänä ja monesti muulloinkin kauluspaitaan ja neuleliiviin tai neuleeseen ja siisteihin housuihin. Pukua ei sentään omista.

Kyllä meillä nuo riiviöt kohta 4v ja kohta 5v, ovat tottuneet että juhliin/kylään laitetaan siistit vaatteet päälle. Tyttö odottaa juhlamekkoaan innoissaan ja samoin poika "kirkkovaatteita" eli kauluspaitaa, housuja ja liiviä. ( Kirkkovaatteet nimitys tulee sitäkun oli meidän häissä sulhaspoikanan ja silloin oli saketti päällä. Nyt sitten kaikki saman tyyliset liivi/housut on kirkkovaatteita )

Se on tapakasvatuksen puutetta jos lapsi farkuissa juhlissa kulkee ja selitys on että ku ei tuo villepettri haluu muita. :/

Gluteus maximus
Miksi se pukeutuminen olisi pojille vaikeampaa? Minä en ymmärrä? Antaako isät perheessä oikeaa esimerkkiä? Meillä kyllä tuo melkein 4v poika tykkää pukeutua siististi.

Onks meidän tirppa huomenna ali-, yli vai sopivasti puettu ku mennään mun koulun joulujuhlaan. Katoin kaapista sammarit ja sit siistin paidan jonka yläosassa on napit ja helmassa+hihoissa pienet rimpsut?
Mekkoo en viittis laittaa ku sit pitäis laittaa haalarit ja siin on oma rumba.
kauppoihin ei ehditty ku iski sairastus ja sit selvis tirppa tulee mukaan ku ei o muutakaan mahdollisuutta ole.

Tiituu
Farkut ja muut vaatteet voisi ainakin pestä ja silittää kun sinne joulujuhliin menee. Mutta mennään samoilla vaatteilla kun edellisenä iltana on ryvetty ties missä, sitä en ymmärrä.

Isompiin juhliin, kuten häihin tai hautajaiin ,pitäisi aikuisten sen verran viitsiä että pukisivat lapsensa asiallisesti. Usein näkee lapsilla farkut ja jopa lenkkarit päällä! Vanhemmat kyllä on hienoissa vaatteissa. Mutta jos pikku-Chaarle ei halua laittaa siistejä vaatteita niin ei tarvitse, voi tulla niitä kuuluisia traumoja jos ei mennä lapsentahtisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja vampyyri:
Mulla on jotenkin sellainen ole aina näitä ketjuja lukiessa että sellaiset vaatteet joita mä pidän arkena, on suurimmalle osalle juhlavaatteita :eek:
Niinpä :whistle:

Ja jotkut vanhemmat ei yksinkertaisesti haluu satsata lasten vaatteisiin :eek: siis esim.just juhlavaatteisiin,sit keksitään kaikkea muuta....

Kyllä juhlissa pitää olla juhlavaatteet päällä,ettei näytä ihaln lu*******a :p

Miksi se pukeutuminen olisi pojille vaikeampaa? Minä en ymmärrä? Antaako isät perheessä oikeaa esimerkkiä? Meillä kyllä tuo melkein 4v poika tykkää pukeutua siististi.
Se poikien pukeutuminen johtuu isästä.... Jos isä ei suostu suoria housuja tai krakaa laittaa niin ei sillo poikakaan.

Viiru
Meillä puetaan noita samoja mekkoja ja kauluspaitoja joka ikisille synttäreille, juhliin, jotta niitä tulee käytettyä.
Joo, eikä se juhlapukeutuminen tarvitse olla mitään hörhelöä ja silkkiä. Meillä tytölle on juhliin ostettu esim. siistejä liivihameita ja alle valkoinen kauluspaita, paitaa voi käyttää monien eri asujen kanssa (ja kaikki olen tähän mennessä ostanut aletangosta muutamalla eurolla kun olen ennakoinut tulevaa) ja mekkoa jälkeenpäin ihan päiväkodissa arkenakin trikoopaidan kanssa. Kyllä se pitkälle on ihan asenne kysymys. Mun mielestä on sääli ettei juhlia kunnioiteta kuten ennen. Silloin kun itse olin koululainen niin kaikilla oli juhlavat vaatteet ja oli myös juhlava tunnelma kun kaikki olivat hienona.

"Ellei kutsussa ole erityistä mainintaa pukeutumisesta, jokainen noudattaa tyyliänsä ja maalaisjärkeä muistaen, että ylipukeutuminen on yhtä tyylitöntä kuin alipukeutuminen."

http://www.kaikkijuhlista.fi/pukeutuminen/

Ali- tai ylipukeutumista on muuten sekin jos pariskunta ei ole pukeutunut yhtä arvokkaasti. Eli kai te jotka laitatte lapsillenne ja itsellenne juhla-asut joulujuhliin pistätte myös miehenne tulemaan sinne puvut päällä? :LOL:

Mulla ei ole vielä kouluikäisiä lapsia mutta ne eivät edes omista suoria housuja.. juhlissa on ollu siistit farkut, sammarit tai muut ja usein esim. marimekon pikkupojanpaita.. pienellä lapsella farkut on mun mielestä ihan ok asu kunhan ovat siistit..

Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Tässä ketjussa taas näkee miten jotkut ei ymmärrä, että lapset on erilaisia. Kun meidän villepetteri ja minkamaaria tykkäää juhlahepeneistä, niin tottahan kaikki maailman lapses silloin tykkää :saint:
Ja lapseltahan se pitääkin mielipidettä kysyä joka asiaan...?

Yhteistyössä