Ei juma millasissa vaatteissa (aika monen) lapset oli koulun joulujuhlassa !

  • Viestiketjun aloittaja ärsyttää
  • Ensimmäinen viesti
ärsyttää
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimama:
Kaikki eivät ajattele juhlista samoin kuin toiset.
Kaikilla ei ole varaa hienoihin juhlavaatteisiin. Saattaa olla että farkut ja huppari olivat ne siisteimmät, mitä kaapista sopivan kokoisena löytyi. Eivät kaikki aikuisetkaan pukeudu juhliin, miksi olettaa että pukisivat lapsensa...

Periaatteella asu vapaa, mutta pakollinen :D En jaksa toisten pukeutumisella päätäni vaivata. Kukin tyylillään.
Mä tarkoitin aikuisiakin, mutta erityisesti pisti silmään lasten pukeutuminen koska he esiintyivät juhlassa. Ärsyttää, kun ei edes 2 kertaa vuodessa vaivauduta pukeutumaan. Mä en jaksa uskoa tuota, ettei olisi varaa. Asenteesta se on kiinni.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minä olen ihan vauvasta asti päättänyt mitä nuo muksut laittavat päälle ja aion toteuttaa sitä vastaisuudessakin. Jos sanon, että kauluspaita päälle niin se laitetaan päälle. Tosin meillä nuo lapset haluaa itsekin pukeutua juhliin nätisti. Pikku- prinsiksi ja prinsessaksi :heart: :heart:
saako udella minkäikäsiä lapsia sulla on?
2v4kktyttö ja 3v8kk poika ja kumpikin erittäin tempperamenttisia, mutta ikinä ei olla vaatteista tapeltu. Tiedän, että isompina saattavat alkaa laittaa vastaan, mutta sen opetan, että juhlaa tulee kunnioittaa juhlapukeutumisella.
 
minä
Meillä poika oli eilen joulujuhlassaan upouusissa farkuissa ja siistissä neulepaidassa. Oli siellä osa kulahtaneissa collareissakin. Mietin kotona pitkään, et mitä pistetään ja hyvin valitsimme. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimama:
Kaikki eivät ajattele juhlista samoin kuin toiset.
Kaikilla ei ole varaa hienoihin juhlavaatteisiin. Saattaa olla että farkut ja huppari olivat ne siisteimmät, mitä kaapista sopivan kokoisena löytyi. Eivät kaikki aikuisetkaan pukeudu juhliin, miksi olettaa että pukisivat lapsensa...

Periaatteella asu vapaa, mutta pakollinen :D En jaksa toisten pukeutumisella päätäni vaivata. Kukin tyylillään.
Mä tarkoitin aikuisiakin, mutta erityisesti pisti silmään lasten pukeutuminen koska he esiintyivät juhlassa. Ärsyttää, kun ei edes 2 kertaa vuodessa vaivauduta pukeutumaan. Mä en jaksa uskoa tuota, ettei olisi varaa. Asenteesta se on kiinni.
Kyllä se valitettavasti voi olla kiinni siitäkin, ettei oikeasti ole varaa :( Ja luulempa, että jos perheessä on rahat todella tiukalla, niin mieluumin ostetaan lapselle se huppari, jota voi pitää ihan arkivaatteena, kuin juhlapaita, jolle on käyttöä 1-2 kertaa.
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Leonavirgin:
ja ne perhanan sukkahousut, jotka paino raidat jalkoihin...Niitä kyllä piti pitää sekä arkena että juhlana.
Oliko sinulla aina liian pienet sukkahousut vai mistä ihmeestä ne raidat jalkoihin tulivat? Kuulostaa siltä, että sinulle on jäänyt melkoisia traumoja asiasta.

Onneksi voin omalta kohdaltani todeta, että minusta oli pienenä ihanaa käydä äidin kanssa ostamassa juhlavaatteet ja laittaa ne juhliin päälle. Näin voin sitten hyvillä mielin pukeutua edelleenkin juhliin niiden vaatimalla tavalla ja päästä itsekin juhlamielelle...
 
neljän äiti
no mä taas eilen kattelin et melkee jokaisella äidillä oli farkut jalassa,yhdistettynä ehkä vähän juhlavampaan paitaan..en kyllä sitäkää oikee ymmärrä..kait se on nykyajan tyyli.Ite laitan kyllä hameen ja muutenki siistin juhlavaatteet ja lapsille kanssa juhlavaatteet
 
viiden äiti
meidän poika oli farkuissa, ja tulee olemaan.
En todellakaan aio rueta ostamaan sille juhlahousuja joka kevät ja joulujuhlaan. Ne kun tahtoo kasvaa puolessa vuodessa niin paljo ettei edellisen juhlan pökät mahdu.
Ja vain sen yhen juhlapäivän tai muutaman tunniin ovat jalassa niin en osta. Ihmetelkööt kuka tahtoo.
 
Ja pelkästää koulun joulujuhlaa varten pitäis uhrata viikon ruokarahat, haloo. Hävettää ihmisten puolesta, jotka ei ymmärrä olevansa etuoikeutettuja. Menkää päivittelee Intiaan kuin ne kehtaa olla niin laihoja. Vai pitääks niiden jolla ei oo varaa panostaa pitää lapset poissa juhlista ja pyytää todistus jälkeenpäin toimistosta? Ittellä onneksi on vielä millä käydä Jesperistä hakee farkut, mutta välillä hävettää itteään sekin, kun tietää, että monella ei ole sitäkään.
Jos kyse oli pelkästään siitä, että vaatteet on epäsiistit niin puolittain ymmärrän, mutta tiedän myös, ettei kaikki jaksa kuin päivän kerrallaan. Itsekin joskus ollut kolmen työssäkäyvä yh ja aina ei ehtinyt edes tajuta mikä viikonpäivä on, tosin sitten en aina kyllä laittanutkaan lapsia koko juohliin/kirkkoon, kun normaalipäivissäkin oli tarpeeksi tekemistä.
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimama:
Kaikki eivät ajattele juhlista samoin kuin toiset.
Kaikilla ei ole varaa hienoihin juhlavaatteisiin. Saattaa olla että farkut ja huppari olivat ne siisteimmät, mitä kaapista sopivan kokoisena löytyi. Eivät kaikki aikuisetkaan pukeudu juhliin, miksi olettaa että pukisivat lapsensa...

Periaatteella asu vapaa, mutta pakollinen :D En jaksa toisten pukeutumisella päätäni vaivata. Kukin tyylillään.
Mä tarkoitin aikuisiakin, mutta erityisesti pisti silmään lasten pukeutuminen koska he esiintyivät juhlassa. Ärsyttää, kun ei edes 2 kertaa vuodessa vaivauduta pukeutumaan. Mä en jaksa uskoa tuota, ettei olisi varaa. Asenteesta se on kiinni.
Kyllä se valitettavasti voi olla kiinni siitäkin, ettei oikeasti ole varaa :( Ja luulempa, että jos perheessä on rahat todella tiukalla, niin mieluumin ostetaan lapselle se huppari, jota voi pitää ihan arkivaatteena, kuin juhlapaita, jolle on käyttöä 1-2 kertaa.
Juhlavaatteita voi lainata tai ostaa käytettynä. Juuri myin pojan uudenveroiset kauluspaidan ja neuleliivin 5 eurolla. Joten tosiaan on rahat tiukassa, jos ei viittä euroa ole laittaa...No, ehkä tällaisiakin on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja neljän äiti:
no mä taas eilen kattelin et melkee jokaisella äidillä oli farkut jalassa,yhdistettynä ehkä vähän juhlavampaan paitaan..en kyllä sitäkää oikee ymmärrä..kait se on nykyajan tyyli.Ite laitan kyllä hameen ja muutenki siistin juhlavaatteet ja lapsille kanssa juhlavaatteet
no mul oli itellä farkut ja juhlav paita..en käytä hameita ikinä ja siksi en aio niitä ostaa joitain joulujuhlia vartenka.

 
Ninni
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Minä olen ihan vauvasta asti päättänyt mitä nuo muksut laittavat päälle ja aion toteuttaa sitä vastaisuudessakin. Jos sanon, että kauluspaita päälle niin se laitetaan päälle. Tosin meillä nuo lapset haluaa itsekin pukeutua juhliin nätisti. Pikku- prinsiksi ja prinsessaksi :heart: :heart:
Sama täällä,meillä oikein lapset itse haluavat näyttää näteiltä kenkiä myöten.eri asia sitten miten murrosiässä..
 
viiden äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Soluttautuja:
Alkuperäinen kirjoittaja ärsyttää:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimama:
Kaikki eivät ajattele juhlista samoin kuin toiset.
Kaikilla ei ole varaa hienoihin juhlavaatteisiin. Saattaa olla että farkut ja huppari olivat ne siisteimmät, mitä kaapista sopivan kokoisena löytyi. Eivät kaikki aikuisetkaan pukeudu juhliin, miksi olettaa että pukisivat lapsensa...

Periaatteella asu vapaa, mutta pakollinen :D En jaksa toisten pukeutumisella päätäni vaivata. Kukin tyylillään.
Mä tarkoitin aikuisiakin, mutta erityisesti pisti silmään lasten pukeutuminen koska he esiintyivät juhlassa. Ärsyttää, kun ei edes 2 kertaa vuodessa vaivauduta pukeutumaan. Mä en jaksa uskoa tuota, ettei olisi varaa. Asenteesta se on kiinni.
Kyllä se valitettavasti voi olla kiinni siitäkin, ettei oikeasti ole varaa :( Ja luulempa, että jos perheessä on rahat todella tiukalla, niin mieluumin ostetaan lapselle se huppari, jota voi pitää ihan arkivaatteena, kuin juhlapaita, jolle on käyttöä 1-2 kertaa.
Tää on TOTTA joka sana.
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja kriisi:
Ja pelkästää koulun joulujuhlaa varten pitäis uhrata viikon ruokarahat, haloo. Hävettää ihmisten puolesta, jotka ei ymmärrä olevansa etuoikeutettuja. Menkää päivittelee Intiaan kuin ne kehtaa olla niin laihoja. Vai pitääks niiden jolla ei oo varaa panostaa pitää lapset poissa juhlista ja pyytää todistus jälkeenpäin toimistosta? Ittellä onneksi on vielä millä käydä Jesperistä hakee farkut, mutta välillä hävettää itteään sekin, kun tietää, että monella ei ole sitäkään.
Jos kyse oli pelkästään siitä, että vaatteet on epäsiistit niin puolittain ymmärrän, mutta tiedän myös, ettei kaikki jaksa kuin päivän kerrallaan. Itsekin joskus ollut kolmen työssäkäyvä yh ja aina ei ehtinyt edes tajuta mikä viikonpäivä on, tosin sitten en aina kyllä laittanutkaan lapsia koko juohliin/kirkkoon, kun normaalipäivissäkin oli tarpeeksi tekemistä.
Kirjoitin jo aiemmin, että juhlavaatteita voi vaikka lainata tai ostaa käytettyinä, eikä siihen todellakaan mene viikon ruokarahat (ellei teillä viikkoa syödä esim. vitosella) Mikä kumma siinä on, että ne, joilla on rahat tiukilla ja jotka siitä valittavat, monesti ostavat kumminkin vaatteet aina uusina, vaikka hyväkuntoista käytettyäkin olisi tarjolla, paljon edullisemmin.
 
Gluteus maximus
Itse hyödynnän kirppistä. Kaikki kauluspaidat olen pojalle ostanut sieltä. Samoin juhlakengät lapsille. Sitten hiukan muokkailen ja joskus saatan ostaa jotakin lisäksi. Ainakin yritän ja lapset myös näkee sen.
 
Makuja on monia, jokaisella omansa, mut etiketin mukaan joulujuhlaan voi kyl laittaa farkut jos ne on siistit. Ainoastaan häät, hautajaiset ja juhlavat viiskymppiset on siitä poikkeuksena, niihin ei pitäs mennä farkuissa. Tai juhlaan jossa on tietty dresscode. Koulun joulujuhlassa tuskin on. ;) Eiks ylipukeutuminen oo aina pahempi moka ku alipukeutuminen?
 
Minä olisin halunnut lapsena pukeutua koulun juhliin (niin kevät, kuin joulujuhlaankin) kauniisti, mutta harvemmin oli varaa ostaa uutta vaatetta :(

No onneksi pystyn nykyään pukemaan omat lapseni kauniiksi juhliin.
 
ärsyttää
Meidän poika laittaa mielellään esim. jonkun kivan kauluspaidan esim. kaverisynttäreille. Eli paitaa käytetään monessa muussakin tilanteessa kuin koulun juhlissa. Jokaisella pitäis olla ainakin yksi parempi setti (paita+housut+kengät), siksi mä en ymmärrä näitä : "viikon ruokarahat menee lapsen juhlakamppeisiin" tyylisiä vastauksia.
 

Yhteistyössä