Ei enää seksiä ellei kortsut jää laatikkoon.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jeulis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
No sano sä mitä mun pitäisi tehdä? Olen vihanen, joten ei tee mieli seksiä. Vaihtoehdot on, harrastaa vaikka ei tee mieli tai olla harrastamatta. Kumpaa mun sitten pitäisi tehdä jotta en olisi niin kovin lapsellinen?
Mä vastasin tähän sulle jo vähän aiemmin.

Juu, mä huomasin :) Mutta ajattelin et miten toi vieras ratkaisee tilanteen kun ei ole vaihtoehtoja ton enempää, joko harrastaa tai ei harrasta ;)

AA...haluatko nokka pokkaa..nou nou...siihen en lähde. Mä en ratkaise sun tilanteitas. Kuten sanoin, itse soppas keität ja sen myös syöt. Mä vaan kerron mielipiteen :D

Niin ja jos sitä oikeaa ratkaisua haet, niin oletko kuullut parisuhdeneuvonnasta *vinkvink*

No sano sä mitä mun pitäisi tehdä? Olen vihanen, joten ei tee mieli seksiä. Vaihtoehdot on, harrastaa vaikka ei tee mieli tai olla harrastamatta. Kumpaa mun sitten pitäisi tehdä jotta en olisi niin kovin lapsellinen?

Juu, mä huomasin :) Mutta ajattelin et miten toi vieras ratkaisee tilanteen kun ei ole vaihtoehtoja ton enempää, joko harrastaa tai ei harrasta ;)

AA...haluatko nokka pokkaa..nou nou...siihen en lähde. Mä en ratkaise sun tilanteitas. Kuten sanoin, itse soppas keität ja sen myös syöt. Mä vaan kerron mielipiteen :D

Kovasti sä arvostelet mun ratkaisua mutta et tarjoa mitään tilalle? En halua tapella, mutta en itse keksi muutakaan ratkaisua. Kun kompromissia ei ole, joko harrastan tai en harrasta. Jokainen moralisoi kun en suostu enää seksiin mutta samassa lausessa sanotaan et ei tietenkään pidä vastentahtoa. Joten mitä mä sitten teen?!

mieheni syy oli et pelkää lamaa. Se ei ole järkevää koska jokaisen sen esittämään "syyn", voin kumota. Ja kukapa tietäisi mun jaksamiset paremmin kuin minä itse? ;) Mies sanoi ettei ole mitään vauvaa vastaan mutta sitten joskus myöhemmin olisi parempi, ehkä.

SINUN jaksaminen, entä miehesi jaksaminen. SINUN kirjoituksista paistaa MINÄMINÄMINÄMINÄ...onko perheessäsi muita kuin SINÄ?! Miehesi ei selvästikään halua lasta ja NORMAALISSA avo/avioliitossa sitä toivovat molemmat. Mutta sä vaan haluat tätä jankkausta täällä...et saa sitä toivomaasi vastausta ja vaikka saisit, niin miten se muuttaisi miehesi mieltä tai sitä, että sinä mökötät kintut ristissä hamaan hautaan asti. Sinusta ja miehestäsi tämä asia lähtee. Jos mies ei halua lasta, niin sitten elätte ilman panemista/seksiä/orgasmia. Se kireys vaikuttaa muuhunkin...ei hellittelyjä yms. mitä sinä ehkä kaipaatkin sitten suhteelta MUUTA KUIN SITÄ SEKSIÄ...niin sitäkään ei sitten välttämättä heru...

Totta, muuta ei ehkä sitten heru. Toi mun vastaus oli vastaus siihen et jos mieheni onkin huolissaan mun jaksamisesta :) Jos mieheni olisi huolissaan omasta jaksamisesta, hän voisi sen myös sanoa. Mutta hänen ainoa, hänen sanojensa mukaan AINOA syy, on toi laman pelko.

Mutta voithan säkin vastata et mitä mun sitten pitää tehdä? Miten sä ratkaiset tilanteen? Harrastat seksiä vastentahtoa vai olet harrastamatta?

Katsos, kun mä kirjoitan vaan mielipiteeni...kuten jo edellisessäkin sanoin. Meidän liitossa ollaan tähän asti puhuttu asiat halki. Haaveilin jossain vaiheessa kolmannesta lapsesta ja puhua palpatin siitä kokoajan. Mies ei täysin kieltänyt asiaa, mutta toppuutteli. Ja oli oikein hyvä, koska puoli vuotta tämän jälkeen en enää itsekkään toivonut kolmatta lasta. Siinä huumassahan haluaa lapsen just nyt het yms. ainakin meillä... Mutta sitten onneksi ne järkisyyt sitten tuli mukaan. Mutta tämä onkin meidän parisuhteen ongelmien purkukaava.

Niin ja jos sitä oikeaa ratkaisua haet, niin oletko kuullut parisuhdeneuvonnasta *vinkvink*

Käyty on :) Sillon kun tätä mun "ongelmaa" "hoidettiin". Mutta, jopa ihan ammatti-ihmisen mielestä, jos mä en koe orgasmin puutetta ongelmalliseksi, niin mitään ongelmaa ei ole. Ja siellä nimenomaan kehotettiin samaan toinen ymmärtämään oma näkemys asiasta. Tämä on mun keino siihen, mies joutuu edes hetkeksi kokemaan miten pahalta musta tuntuu. Eihän se sitä tarkoita et sen mieli muuttuisi, mutta ainakin se ymmärtää miten pettynyt mä olen.

Kovasti sä arvostelet mun ratkaisua mutta et tarjoa mitään tilalle? En halua tapella, mutta en itse keksi muutakaan ratkaisua. Kun kompromissia ei ole, joko harrastan tai en harrasta. Jokainen moralisoi kun en suostu enää seksiin mutta samassa lausessa sanotaan et ei tietenkään pidä vastentahtoa. Joten mitä mä sitten teen?!

Olen tarjonnut vinkkejä...puhuminen, parisuhdeneuvonta yms. Ei siihen yksiselitteistä vastausta ole, jotta panetko vaiko et. Se on se tekosyy, taustalla on jotain muuta... Sä koet tämän kaiken arvosteluna, koska sä et saa sitä haluamaasi vastausta. Ja tähän ei ole yksiselitteistä vastausta. Ja ovathan tässä ketjussa monet antaneet hyvinkin radikaaleja vastauksia eli ero yms. mutta sä et vaan näe/halua nähdä niitä...

Käyty on :) Sillon kun tätä mun "ongelmaa" "hoidettiin". Mutta, jopa ihan ammatti-ihmisen mielestä, jos mä en koe orgasmin puutetta ongelmalliseksi, niin mitään ongelmaa ei ole. Ja siellä nimenomaan kehotettiin samaan toinen ymmärtämään oma näkemys asiasta. Tämä on mun keino siihen, mies joutuu edes hetkeksi kokemaan miten pahalta musta tuntuu. Eihän se sitä tarkoita et sen mieli muuttuisi, mutta ainakin se ymmärtää miten pettynyt mä olen.

Juu-u...hyvä hyvä...sittenhän sulla ei ole mitään ongelmaa =) muuta kuin se, ettei mies halua lasta...oletteko siitä käyneet ammatti-ihmisen luona.

Täällä monen lapsen äidit mäkättää kun jollain on vauvakuume ja miehellä ei. Kun vauvakuume iskee, niin se iskee, ja se on voimakas tunne, kuten varmaan tiedätte. Onnitelkaa itseänne, että teillä on iskenyt se samaan aikaan kuin miehellä. Kaikilla ei käy niin onnellisesti, kyllä silloin joudutaan isojen kysymysten äärelle. Haluanko silti olla tuon kanssa, vaikka se ei halua lapsia? Jotenkin se homma joudutaan ratkaisemaan, ja kautta maailman aikojen naiset ovat vähän joutuneet painostamaan asiassa.

Ihan turhaa tuollainen "älä sit ihmettele kun jäät yksin hoitamaan lasta/ mies jättää/ pettää" -mössötys. Niin monelle on tullut ero, mies jättänyt ja pettänyt, ja unohtanut vauvanhoidon vaikka se vauva ois niin yhteistuumin hommattu. Silti vaan "ajaudutaan erilleen" "eikä ole enää mitään yhteistä" yms. puoli vuotta vauvan syntymän jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja sisar puoliQ:
sun mies ei vissiin oo pakottanut/painostanut sua seksiin? miksi sun pitäis nyt pakottaa se vanhemmaksi?vaan tehkää niinkun hyvää tulee, älkää niinkun käsketään :snotty:

ei ole pakottanut ei, mutta se luottaa mun sanaan et tulen aina silti antamaan. ihan kuten mä luotin sen sanaan et alkaa yritys.

Mä lisään kuitenkin vielä, että jos mulla olisi nyt mies, joka sanoisi haluavansa lapsen ja jäisi sen lapsen kanssa sitten kotiin, mä sanoisin tiukasti ei. Mua ei varsinaisesti vielä huolestuta talouden taantuma, mutta yhtään lisäsuuta en kyllä nyt rupeaisi hankkimaan. Koska en vielä voi olla millään tavalla luottavainen sen suhteen, että pystyisin sen yhden lisäsuun elättämäänkin. Tällä hetkellä pystyn tekemään enintään 3 kk pituisia suunnitelmia koskien omaa ja perheeni elämää.

Ap kirjoitti: "No vastaa yksinkertaiseen kysymykseen: Sunko mielestä mun pitää silti suostua seksiin vaikka ei tee yhtään mieli? Kukaan ei vastaa tähän. Kukaan ei myöskään ole vastannut kun olen monta kertaa jo kysynyt, Tekö harrastatte seksiä kun olette vihasia miehillenne? Kun teillä on kamala riita päällä, sillonko on hirveet seksihimotkin?"

Pienellä houkuttelulla mut saa helposti mukaan, vaikka olisin ollut kuinka pettynyt tai vihainen. Meille seksi on antamista molemmin puolin, toisen hyvänä pitämistä, eikä pelkkää suoritusta ja panemista. Seksin ehdottaminen on sitä et haluu olla toiselle hyvänä, miksi sitä pitäis pihdata? Enempi minä ihmettelen sun miestä, miten se jaksaa sua rakastella vaikket siitä tahdo nauttia. Tahdo, lainatakseni sinun omia sanojasi. Sillä siihen sinä omien sanojesi mukaan pystysit, epäilen kyllä pystytkö.

Vaihtoehtoja en ala enää tarjoomaan, kun ap ei näytä näkevän niitä. Mut sellanen fiilis mullekin tuli, että ap ei tunne vetoo miestänsä kohtaan ja mahdollinen rakkaus on enemmän kumppanuutta ja toveruutta. Saattaa siis rakastaa, mut ihmisenä eikä puolisona. Kovin itsekkäältäkin vaikuttaa ja voi vaan pohtia kuinka paljon asiaan on vaikutusta sillä, että ap ei halua nauttia seksistä. Mitähän siinä mahtaa olla taustalla? Jos nautinnon puute ei o ongelma niin ok, mut haluttomuus pyrkiä nautintoon on kummallista. No, onneks mun ei tarviikaan ymmärtää.

Laman pelko ei muuten ole mikään turha pelko mieheltäsi. Hänhän perheenne elättää jos jäät kotiin. Käsittämätöntä, että tuosta asiasta ei voi keskustella rakentavasti.

Enhän mä nyt ala seksistä kieltäytymään jos mun tekee sitä joskus mieli. Eli seksiä ei ole niin kauan kun mä olen vielä asiasta huonolla tuulella. Miksi te oletitte et mä alan "väkisin" pihtaamaan? Toki, tänään kun mies kysyy seksiä, aion hänen kanssa asiasta puhua. Sanoinko jossain vaiheessa että en puhu? Mutta tiedän, et hänen mieli ei ole sitten eilisen muuttunut, eikä mun mieli paha ole mihinkään hävinnyt, joten lopputulos on juuri otsikon kaltainen, seksi ei tule.

Mä en sitä vaan käsitä, et miksi te niin nielette sen et mies saa perua sanansa? Enkä mä saa olla asiasta pettynyt ja jopa vihanen? Ja jos siinä mielentilassa ei tee seksiä mieli niin...

En mä ala eroamaan tämän asian takia, vaikka moni sitä ehdottikin. Miehessä on niin paljon hyvää. Ja täytyy sanoa et arvostan miestä entistä enemmän kun luen teidän juttuja.. Enkä mä ansaitse parisuhdetta ja rakkautta vaikka en orgasmia saakaan?! Moni teistä sanoi ettei voisi olla sellaisessa suhteessa jossa toinen ei saa seksistä mitään. Onneksi mun mies on avarakatseisempi kun te. Se näkee tän "ongelma" ohi kaiken muun hyvän mitä mussa ja meidän suhteessa on. Ihan käsittämätöntä että joku pistää seksille niin suuren arvon et ei olisi muuten itselle täydellisen ihmisen kanssa, jos seksi ei olekaan jotain täydellistä.

Kyllä, me tästä selvitään. Jos mies ei muuta mieltään, sille ei voi mitään. Mutta ehkä seksittömyys saa sen hetkeksi pysähtymään ja miettimään. Voi olla, että munkin vauvakuume laantuu ja elämä palaa normaaliksi. Mutta nyt tunne on tämä ja sen mukaan toimin tänä iltana.

Alkuperäinen kirjoittaja minä taas:
käydä seksiterapiassa tai pariterapiassa, jos vaikka on vielä pitkä elämä edessä!

Vastaan tähän viimeisen kerran. Terapiassa on käyty ja lapsia jo on. Mä en koe tätä mitenkään ongelmallisena eikä mieskään. Kuten sanoin, mulle se orgasmi ei ole mikään sellainen kokemus et se olisi pakko saada. Se on lähinnä sellainen aijaa-tunne. Eikä se johdu tuosta miehestä. Mä en vaan sitä kaipaa eikä mun tee koskaan orgasmia mieli.

Enhän mä nyt ala seksistä kieltäytymään jos mun tekee sitä joskus mieli. Eli seksiä ei ole niin kauan kun mä olen vielä asiasta huonolla tuulella. Miksi te oletitte et mä alan "väkisin" pihtaamaan? Toki, tänään kun mies kysyy seksiä, aion hänen kanssa asiasta puhua. Sanoinko jossain vaiheessa että en puhu? Mutta tiedän, et hänen mieli ei ole sitten eilisen muuttunut, eikä mun mieli paha ole mihinkään hävinnyt, joten lopputulos on juuri otsikon kaltainen, seksi ei tule.

Mä en sitä vaan käsitä, et miksi te niin nielette sen et mies saa perua sanansa? Enkä mä saa olla asiasta pettynyt ja jopa vihanen? Ja jos siinä mielentilassa ei tee seksiä mieli niin...

En mä ala eroamaan tämän asian takia, vaikka moni sitä ehdottikin. Miehessä on niin paljon hyvää. Ja täytyy sanoa et arvostan miestä entistä enemmän kun luen teidän juttuja.. Enkä mä ansaitse parisuhdetta ja rakkautta vaikka en orgasmia saakaan?! Moni teistä sanoi ettei voisi olla sellaisessa suhteessa jossa toinen ei saa seksistä mitään. Onneksi mun mies on avarakatseisempi kun te. Se näkee tän "ongelma" ohi kaiken muun hyvän mitä mussa ja meidän suhteessa on. Ihan käsittämätöntä että joku pistää seksille niin suuren arvon et ei olisi muuten itselle täydellisen ihmisen kanssa, jos seksi ei olekaan jotain täydellistä.

Kyllä, me tästä selvitään. Jos mies ei muuta mieltään, sille ei voi mitään. Mutta ehkä seksittömyys saa sen hetkeksi pysähtymään ja miettimään. Voi olla, että munkin vauvakuume laantuu ja elämä palaa normaaliksi. Mutta nyt tunne on tämä ja sen mukaan toimin tänä iltana.

Täydet pointsit sinulle, "jeulis".

Osasit käsitellä hienosti tämän palstan ongelmatiikka provosoitumatta itse liikaa. En muuten ole kokenyt tarvetta puuttua, mutta minusta ansaitset jonkinlaisen kannusutavan maininnan ja huomionosoituksen. Kuvittelen siis ymmärtäväni sinua hyvin, ja vähän ihmetellenkin (taas) seurasin tätä ketjua samoista syistä, mitä edellä nostit esille.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä en ymmärrä miksi annat sille ikinä, jos et siitä saa mitään.

Sulla ehkä päivällinen vielä vaikuttaa sen verran , että ehkä luetun ymmärtäminen ei oikein vielä toimi, tai voi olla ajatus , tai kokonaisuuden näkeminen laajeminkin vähän hukassa.

Ap:n tekstit eivät mielestäni tuossa mielessä jätä minusta mitään epäselväksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de Lis:

Sulla ehkä päivällinen vielä vaikuttaa sen verran , että ehkä luetun ymmärtäminen ei oikein vielä toimi, tai voi olla ajatus , tai kokonaisuuden näkeminen laajeminkin vähän hukassa.

Kyllä mä tajuan, mutta nyt ap ei saa tosta seksistä edes sitä haluamaansa lasta.

Kyllä mä tajuan, mutta nyt ap ei saa tosta seksistä edes sitä haluamaansa lasta.

Kuule Rukoilijasirkka. Luulen, että kyse on juuri kokonaisuuden hyvästä ymmärtämisestä ja kypsystä, rakenetavasta ja suhteellisuudentajuisesta mielestä. Tätä perustelen mm. tällä: "Onneksi mun mies on avarakatseisempi kun te. Se näkee tän "ongelman" ohi kaiken muun hyvän mitä mussa ja meidän suhteessa on...."

Kuule Rukoilijasirkka. Luulen, että kyse on juuri kokonaisuuden hyvästä ymmärtämisestä ja kypsystä, rakenetavasta ja suhteellisuudentajuisesta mielestä. Tätä perustelen mm. tällä: "Onneksi mun mies on avarakatseisempi kun te. Se näkee tän "ongelman" ohi kaiken muun hyvän mitä mussa ja meidän suhteessa on...."

No ei kauheen kilttiä mun mielestä mieheltä toi, ettei noudata sopimusta. :)