Edessä ensimmäinen IVF

sullahan on oikein hyvin folleja kasvamassa ja ovat tasakokoisia. Todennäköisesti ehtivät nuo pienimmätkin mukaan :) Mulla siis oli 6 follia ja lääkäri sanoi, että se on nykytiedon valossa todella hyvä määrä ja tavoite olisikin alle 10 jotta saadaan hyvälaatuisia soluja eikä tule hyperiä tms. hankaluuksia. Eli oikein hyvältä vaikuttaa tilanteesi. Ja sulla on muutenkin ihanaa odotusta häidenkin takia :flower: Ihanaa aikaa siis;) Itselläni jo häistä melkein 11 vuotta, mutta ei sitä tunnetta unohda :)
 
Dreamer1 voi harmi että hoitaja mokas tuollain ja hoito siirtyi kuukadella
mut toivotaan et sulla on helpompaa odotella nyt kun aikataulu on tiedossa.
Hermoja odotteluun

Mörkötys Tsemppiä ekalle käynnille

Verna aikas hankala kysymys, kun mä käytän eka kertaa lugeja.Mulla on ainaki kurkkua kuivaa ja pitää siis juoda paljon ja välillä vihloskelee lugejen laiton jälkeen mut ei joka kerta. Ja välillä se vihlonta tuntuu munasarjoissa välillä jossain muualla ..


barbapörrö Tsemppiä 0-ultraan, toivotaan et kaikki on niinkuin pitääkin

Illusia hyvä et asia selvis, mut olishan lääkäri voinu kyllä mainita asiasta

Halle Huih, sullahan on sit paljon muutakin ajateltavaa ja tekemistä
kun miettiä näitä hoitojuttuja, varmaan ihan kiva. Kivat muistot on omistakin häistä vaikka niistä on 1,5 vuotta. Hermoja järjestelyihin.
Mulla oli kans aluksi gonalista paljon tuntemuksia, vaikkei soluja ollutkaan 5 enempää, vois kuvitella et se tuntuu enemmän kun kun solu lähtee kasvamaan ja sitten ehkä vähemmän kun sitten isonevat siellä, näin ainakin mulla.
Tietty sen on varmaan jokaisella vähä erilaista. Olikos teillä simpoissa sit jotain
häikkää?
Niin se oli meilläkin vaikka soluja vähän niin olivatkin hyvälaatuisia.
 
Milli mulla on pää ihan pyörällä, ku on kaks näin isoa asiaa samaan aikaan menossa! Onneks mul alkaa kohta kesäloma, ni pääsen sit viimeistelemään hääjärjestelyjä :heart:
Meil on ollu kahessa näyteessä määrässä ja liikkuvuudessa vikaa (yhtään ei oo viel löytyny niitä a-liikkuvia, mut marraskuun näytteessä b-liikkuvia oli vähän yli 50% ja määrä oli rajalla, mut normaali ) tammikuun inssissä pesun jälkeen oli 3milj.b-liikkuvaa
sen vuoksi meille tehdään osittain ICSI..en tiiä tajusitko mitään, mut iteppä kysyit! :p
 
Meillä taas miehen simpat on priimaa ja niitä on paljon, ja siitä huolimatta tekivät icsi:n. Kuulemma varmuuden vuoksi, ettei hoito kosahda hedelmöittymisvaiheeseen. Oli siis ihan yllätys meille, mutta toisaalta pääasia on, että siirtoon päästiin :)
 
Halle Juu, kärryillä ollaan :D

Meillä tosiaan ekassa (ja ainoassa kun eivät halunnet ottaa kontrollia) a-liikkuvia 15% ja b kavereita 67%, mut tosiaan 80% vasta-aineita. No pistin noin 3kk ennen hoitoa miehen syömään sellasia tabuja jossa L-karnitiinia ja Pycnogenolia. Siirron yhteydessä todettiin et a ja b kavereita siinä näytteessa 95% eli nousua aika paljon, en kyllä huomannut kysyä oliko ne vasta-aine määrät muuttunut mut hyvinhän ne simpat toimi. Toki myös alkoholin käyttö on ollut tosi vähäistä ( max 1 sauna olut viikossa) Mut uskoisin et noilla tabuilla oli merkitystä
 
Halle Onnea tuleviin häihin ja luge-pöhnäisiin polttareihin :p Onko tulossa isot häät? Piikittelyssä mulla tuntu kans alussa enemmän alavatsalla oireita ja hävis loppua kohden. Samoin se inha-limavuoto oli alussa runsaampaa ja muutamat päivät ennen punktioo, ei mitää vuotoo. Olin varma, et siel ei oo enää mitään :/ Ja tosiaan, laatu korvaa määrän. Ja aina parempi, ku on suht saman kokosii. Mulla huiteli tokassa ultrassa, jotku yli 20 ja osa 16-17 ja sit vieläki pienempii ja lääkäri oli vähän skeptinen ton takii...

Tääl on ollu hyvin selväpäistä vappu-porukkaa...mikä yllätys :LOL: Täälläkin kippisteltiin veden kanssa ja katottii kelloa, koska taas piikittelyä...
Ens vkolla on niin paljon piinailijoita loppusuoralla, et varmasti plussia satelee :heart: Hui, jännittää jo teidän puolesta...mitenköhän pää kestää oman piinailun.

Itellä punktio oli eilen. Ekassa ultrassa näky 16 melko saman kokosta rakkulaa, tokassa 17, mut oli paljon eri kokosia ja eilen punktoitiin x-määrä (en kyselly, enkä lääkepöhnässä pysyny laskuissa mukana :kieh: ). Mut 10 solua saatiin. Ei riittäny jakamiseen (ivf/icsi) ja oli lääkärillekin epävarmaa kumpi kannattaisi tehdä. Päädyttiin icsi:n ja soittelin äsken hed.määrää...6 oli normaalisti hedelmöittyny, eli huomenna siirtoon ja toivottavasti ainakin yks top löytyisi =) Ja ehkä sille sisarus pakkaseen. Mies meni hiukka valkoseks, ku sanoin, et niin monta lasta tulee, kunnes pakkanen on tyhjä :) No, kunhan se yks tulis :heart:

Keep going buddies ! Ja ens viikolle paljon plussaisia auringonsäteitä! Piikittelijöille tsemppiä ja paljon hyviä soluja! Punktio on nopeesti ohi, kerran se kirpasee :) Se, mikä ei tapa, se vahvistaa!

No voi hemmetti...menipä sit lihavaks koko teksti...kuin mä saan vaan yhen sanan lihavoituu...Auttakaa tätä yhtä urpoo :ashamed:
 
Mäkin sanoin eilen miehelle että sielä ne meidän lapset nyt on pakkasessa ;) en tiiä,mut ekaa kertaa koko hoitorumban aikana mä oon LEVOLLINEN.tietty mietin miten tässä käy,mutten oo kiukkuinen .ilkee yms.pelottavaa ;) voishan tätä tietenkin myös sanoo pessimismiks eetä odotan tätiä kylään.
 
Heipä taasen.

Harvaa on tää kirjoittelu ollut mut lueskellut olen ahkeraan teidän kuulumisianne.. Tsemppiä kaikille!!

Tänään oli sitten se kauan odotettu testipäivä. Soitto tuli puolenpäivän jälkeen ja ilmoitus ettei tärpännyt tästä hoidosta :'( . Olo on aika lohduton ja mieli matala.. mutta onneksi pakkasessa odottaa 5 alkiota vielä. Jospa joku niistä jäisi kyytiin riittävän kauaksi aikaa..

Parempaa tuuria muille piinailijoille ja siirtoa odotteleville toivottaa nukkapallo.
 
Dreamer Ihan uskomatonta, että teidän pitää kärsiä vielä lisää hoitajan kämmäilyn vuoksi :kieh: , aivan ku tässä kaikessa ei jo olis tarpeeksi?! Onneksi kuitenkin pääsette hoitoon vielä tänä keväänä (se tästä vielä olis puuttunu, jos ette olis päässeet) Tsemppiä tulevaan!

verna Mulla on tissit kipeet (sen luulen kyllä johtuvan pregnylistä, niin aikasemminki ollu), janottaa, maha turvonnu, palelee (voisko johtua siitä, että luget voi nostaa lämpöjä?), munasarjoissa / alavatsalla nipistelee. Mistä noistakaan oireista sit tietää, mitä ne on ja mistä ne johtuu? :eek:

Mörkötys Toivottavasti hoito ei siirry syksyyn! peukut ja varpaat pystyssä, että pääsisitte ennen sitä hoitoon!

illusia76 Uskomatonta! Eikö lääkärillä ole sen verran tajua, että ehkä kannattais potilaalle sanoa, mitä lääkkeitä käytetään milloinkin? Luulis, että sitä asiaa terotetaan jo opintojen aikana! Mutta tosiaan, eipä ne mitään voi haitata, vaikka ehditkin jo ottaa!

halleberry Ihanaa varmasti, kun saat keskittyä häiden valmisteluun. Jospa saat astua alttarille pikkuinen kohdussasi :heart: Hyvä määrä folleja sulla on tosiaan tulossa. Ihan samalla linjoilla olen, kuin illusiakin. Meillekin lääkäri sanoi, että alle kymmenen olisi toivottava määrä. Silloin yleisemmin laatu ja määrä kohtaavat.

barbapörrö Toivottavasti 0-ultrassa kaikki hyvin ja pääset ajallaan pistelemään!

Milli81 Kuulostaapa hyviltä sun miehen syömät taput, minkä nimisiä ne oli. Ainakin teillä ollut hyvä vaikutus! =)

kete10 Onnittelut hienosta alkioiden määrästä :heart: Kyllä te siirtoon pääsette ja pakkaseenki jää tosiaan pikkuisia!

nukkapallo :hug: :hug: , voi itku! Voimia surun keskelle! Keräilkää voimia ja sitten siirtoon, kun siltä tuntuu.
 
Täällä käyty tänään ultrassa. Vasemmalla puolella oli kahdeksan rakkulaa ja oikealla puolella oli vähemmän. Lääkäri arveli, että kymmenkunta rakkulaa on tulossa. Rakkuloiden kokoja en tarkemmin tiedä, mutta lääkärin mukaan ne olivat vielä pieniä. Pienuus kuulemma johtuu käyttämästäni pistoslääkkeestä, lääke-edustajien mukaan rakkulat ottavat sitten "loppuspurtin" (toivottavasti!). Lääkeannosta nostettiin, pistän nyt joka ilta 300 IU/ml (aikaisemmin 150 IU/ml) ja perjantaina uudestaan ultraan...
 
Nyt kuutena iltana piikitetty Gonalia 225IU:ta.
Aamulla pistäydyin ultrassa katsastamassa tilannetta.
Rakkuloita oli tullut paljon, ei edes laskenut lekuri montako. Kooltaan olivat 10-11mm. Lekuri mietti et pitäiskös Gonalin määrää laskea, mut sit sano et mennään tällä määrällä nyt ja perjantaina aamulla tsekataan taas tilanne.
Tänää alkanu alavatta oireilemaan pieniinkin tärähdyksiin päivän mittaan enemmän ja enemmän. Pitäis kuulemma välttää juoksua, hyppelyitä, raskaita nostoja...ei silti, ei kyl tee mielikää...kävely alkaa olee hiipimistä ettei tärähtele :p
Perjantaina sit ratkeaa mikä päivä startataan kohti Mansea imuun :)
 
Ei onni ollut matkassa täälläkään. Eilen testasin negan vaikka tiesin jo tuloksen sillä menkat alkoi jo pp 11. :'(
25. päivä mennään suunnittelemaan jatkoa jos sitä lääkärin mukaan edes on.
Nukkapallo olen pahoillani. Meidänkin vuoro tulee. Vakaasti uskon niin vaikka elämä välillä potkii päähän. Tsemppiä kaikille muille ja toivottavasti teitä onnistaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nemi77:


illusia76 Uskomatonta! Eikö lääkärillä ole sen verran tajua, että ehkä kannattais potilaalle sanoa, mitä lääkkeitä käytetään milloinkin? Luulis, että sitä asiaa terotetaan jo opintojen aikana! Mutta tosiaan, eipä ne mitään voi haitata, vaikka ehditkin jo ottaa!
Oli tietty omakin vika kun en tajunnut kysyä heti vastaanotolla että miksi sain sen reseptin. Mutta toisaalta siinä oli sellaisessa "tunnekuohussa" siirtokokemuksen takia
ettei tullut sanottua mitään. Ja SE olis lääkärinkin pitänyt tajuta. Mutta nyt olen jo hyvällä mielellä kun sain tuon sotkun selvitettyä :)

Nemi: Lupaavia oireita sulla ainakin on.. =) eikös sulla ole huomenna viikko siirrosta? Eli toinen viikko vielä ja sitten testaamaan. On tää kamalan jännää :eek:
 
KeTe hienosti teillä tuli soluja ja alkioita jaa varmaan
tulevaisuuden varalle :) Tsemppiä siirtoon

Saat lihavoitua nimen siten että voit kirjoittaa tekstin valmiiksi ja sitten
valitset tekstin hiirellä ja painat sitä boldaus nappulaa. Tarkista että merkit ovat tekstit molemmin puolin.

Karmilla hienoa et on mukavampi olo


Nukkapallo :hug:
ikävää että uutiset eivät olleen hyviä, paljon voimia ja tsemppiä tulevaan.


Nemi en tiiä saako täällä suoraan mainostella tuotteita mut kaippa sen voi mainita se oli prelox nimeltään, aika kallista mut kaippa se oli hintansa väärti :)


Hienoja ultra näkymiä on ollu niin tuulia84 kuin MiukuMaulla
Tsemppiä pistosten loppusuoralle ja tulevaan punktioon

Hope :hug: Voi ei! Hirmuisesti voimia ja tsemppiä jatkoon, toivotaan että pääsette vielä yrittämään.
 
Kiitos Milli81, pitää heti kokeilla. Mäki oon pistäny ukkelin popsimaan foolihappoo. Nemillä kuulostaa oireet ihan siltä, ku ois tärpänny :heart: Vaikka omia kokemuksia ei ookaan, niin raskausoiresivustojakin käyty melko lailla läpi, ennen ku tajus, et en mä hyvä neiti raskaudu ihan "normaalilla" tavalla :eek:

Tää on kyl nyt taas niin syvältä , tää ainainen odottaminen. Eka ootat, jos saa positiivisia uutisia niin olo on positiivinen sen muutaman tunnin. Sit alkaa miettimään ja jännittää seuraavaa vaihetta ja pelkää taas huonoja uutisia. Ja ainahan sekin vaihtoehto on, ettei lasta koskaan tule, siihenkin kovasti yritän varautua. Elämänhän on joka tapauksessa jatkuttava, niin ja pessimisti ei pety (vaikka pettyy kuitenkin aina :) ) Ja tähän loppukommentiks vielä, että noi luget ei oo kivoi...ei kyllä nuorena tulevaisuutta suunnittelevana tienny, et mitä sitä edessä on...voi tavaton tätä hormonien sekamelskaa
:D
 
Täällä loppui eilen megakierto ja kp 57 vaihtui kp 1. Synarelaa on sumuteltu jo viikko ja perjantaina alkaa Zumenonit. PAS olisi tarkoitus tehdä 24.5, mikäli joku meidän viidestä alkiosta selviää sulatuksesta kyytiin asti. Olo on jostain kumman syystä hiukan toiveikkaampi kun tuoresiirrossa, en tiedä minkätakia kun onnistumistodennäköisyys on pakastettujen siirroissa kuitenkin pienempi.
 
illusia76 Kyllä varmasti jääkin tunnekuohussa asioita kysymättä lääkäriltä, mutta just sen takia lääkärin pitäiski muistaa kertoa resepteistä ja lääkkeistä kaikki oleellinen. Hyvä, että on hyvä mieli jo =) En kyllä itse pidä oireitani mitenkään lupaavina. Pelottaa, että on flunssa tulossa. Ei kyllä muuten ole sairas olo, kuin että väsyttää ja paleltaa. Olen juonu teetä ja lämmittäny jalkoja kauratyynyllä. Juu, huomenna tulee viikko täyteen siirrosta, apua testauspäivä lähenee :$

Milli81 Kiitti vinkistä, pitääpä testata tuotetta (jos tarvis tulee), foolihappoa ja multivitaa mies jo syökin.

Tuulia ja Miukumau Onnittelut hienoista ultranäkymistä =) tsemppiä loppusuoralle ennen punktiota ja muniksille kypsytyssäteitä!

hope-75 :hug: voi itku! Olen tosi pahoillani! Voimia! Toivottavasti jatkosuunnitelmia löytyy!

KeTe10 Just tollasta on mullaki, ensin olin onneni kukkuloilla, kun sain 2 kullannuppua kohtuuni ja nyt pelottaa ja jännittää, et jos niistä joutuu luopumaan... Sit taas välillä tulee hyvä mieli ja sit taas paha... Hormonien sekamelskaa todellakin!

Mansikkainen79 Hienoa, et menkat alkoi lopulta! Toivottavasti sulatus menee hyvin ja saat pikkuisen kyytiin!
 
Noniin toinen ultra takana. Perjantaina on sitten punktio. Tänään illalla pregnyl. Viimeksi sain pregnylistä (inseminaation aikaan) tosi huonon olon. Saas nähdä. Hyvin on piikityksistä selvitty vaikka kovin neulakammoinen olenkin. Orgalutran pistos vaan oli aivan kamala, sattu ihan julmetusti :( Hermostunut olo koko aika. Jännittää niin kamalasti. 15-19mm oli munarakkulat nyt ja se 16-17 niitä oli kaikenkaikkiaan edelleen.
 
marr, onnea punktioon,hyvin se menee!Mähän mainailin" työkaverille ennen pregnyliä että ei oo oollu mitään oireita..Mutta seuraavana iltana olin kuin vappupallo ja punktion jälkeen vielä 2 päivää.Sitten jo miehelle itkin että oonko oikeesti näin lihava :headwall: .No onneks meni ohi,ja kyllä sen kestää kun tietää että on pakko!Sairaslomalla olin 5pv punktiosta.meinas tuo pissaaminen olla vaikeeta.Nyt sitten läträtään lugejen kanssa :/
 
marr onnea punktioon, ja toivotaan, että kaikissa rakkuloissa ois hyvä, kypsä solu :heart: Sulla niitä ainakin on kertyny mukavasti. Mulla ei tullu Pregnylistä lainkaan tuntemuksia tai enempää, ku jo oli; maan vetovoima tuntu vetävän alamasua puoleensa.

Nemi koska meinaat ruveta testailee? Ja mikä sulla on virallinen testipäivä?

Mä sain tänään kans kyytiläisen mukaan :heart: Kaikki hedelmöittyneet (6kpl) oli jakautunu alkioiks. 5 hyvää ja yks huonompi. Yhden otin mukaan kotiin ja 5 jäi paleleen neljään olkeen. Kaks pääs yhessä ja 3 hytisee yksikseen. Positiivinen mieli nosti taas päätään, mutta sisällä oleva realisti muistuttaa, kuinka pienet mahdollisuudet ekalla kerralla onnistua.
 
Samoin, onnea punktioon marrr!
KeTe, sulla alkoi sama jännittäminen mikä mulla alkoi toissapäivänä =) Sait tosi hienosti "saalista" pakkaseenkin! By the way -näitkö sä mitään siinä ultraruudulla kun lääkäri laitto alkion katetrilla kohtuun? Siis näitkö mitään pistettä jonka olis voinut ajatella alkioksi..? Mä en nähnyt mitään ja lääkäri pyysi vielä laboranttia tarkistamaan katetrin ettei alkio vaan jäänyt sinne, mut sehän on varmaankin ihan normaali käytäntö..
 
Moi!

illusia aika jännä, et tekivät ICSI:n, toivotaan, et se kannatti :)

Milli meillä mies syö MultivitaPlussaa.. sulle tsemppiä piinailuun!

KeTe kiitti :D! noin 50 vierasta on tulossa :) Nyt mul on eilisestä asti tuntunu kasvukivut enemmänki selän puolella (taaksepäin kallistunut kohtu ) piti yövuorossa ottaa ihan särkylääkettä!
Hyvä saalis sulla punktiossa :) toivotaan, että pikkuinen etsisi mukavan paikan sieltä kohdusta johon voisi asettua asumaan! Ja mahtavaa, että pakkasessa on jo sisaruksetkin odottamassa ;)

nukkapallo ja Hope eikä :hug: :'( voimia tähän hetkeen ja tulevaan!

Nemi hui, meni ihan kylmät väreet, ku ajattelin tota mitä kirjotit "Jospa saat astua alttarille pikkuinen kohdussasi" :heart: ja kiitos sulle tsempistä :) Onkohan sun masussa jo kiinnitytty? Toivottavasti ovat :heart: tsemppiä vielä piinailuun!

tuulia tsemppiä pistelyyn, munisten kasvatteluun ja perjantain ultran odotteluun! :hug: hyvänkokonen saalis sieltä tulossa!

Miukumau toivotaan, että munasarjasi, eivät liikaa villiinny vaan sillee sopivasti ;)

Mansikkainen hienoa, että ne menkat sieltä tuli! Toivotaan, että pakkasukot selviävät sulatuksesta:)

marr onnea punktioon! :) toivotaan paljon hyviä soluja!

on: mä oon kyllästyny tähän tunteiden vuoristorataan! Noh ei hätää, kohta mä varmaan oon jo ihan toista mieltä siitäki ;) :LOL:
odottelen malttamattomana perjantain ultraa ja joka päivä odottelen malttamattomana milloin pääsen taas pistämään tai sumuttelemaan..koko ajan ollaan lähenpänä maalia oli se miten kaukana tahansa! :heart:
 
marr Tsemppiä punktioon, hyvin se menee! Hyvä saalis ainakin tulossa =) toivottavasti myös kypsiä! Ekasta pregnylistä inseminaation aikaan tuli huono olo, mutta ei näistä myöhemmistä.

KeTe10 Virallinen testipäivä 14.5, mutta testaan varmaan jo 13.5 (helatorstai, joten vapaa). Onnea pikkuisesta kyytiläisestä :heart: ja hienosti jäi vielä pakkaseenki! Tsemppiä piinailuun!

Halleberry Minäki oikeastaan odottelin aina, että sain pistää (vaikkei se niin mukavaa ollutkaan, tuntu vaan että pysty tekemään itse silloin jotain konkreettista ongelman ratkaisuksi) Tsemppiä perjantain ultraan, toivottavasti siellä on hyvin muniksia kasvamassa!

on: tänään ollu kohdussa sellasta lämmön tunnetta ja nippailua, kuten aina ennen menkkoja :headwall: :headwall: ja palelee.
 

Yhteistyössä