Echon kristinuskoketju

9MM
Olisin kyllä lähinnä sitä mieltä, että rööki ei ole Varsinainen synti, pahe, vaan pelkkä heikkos ja sen uosoitus. Se perustuu kahteen asiaan. Toinen on nikotiinin huumaava vaikutus ja toinen totuttu tapa, sarja liikeitä, jotka antavat aikaa.
Kun saat tarpeeksi tukea uskollesi, itseesi ja tulevaan, huomaat, ettei sinun enää tarvitse turruttaa itseäsi nikotiinin avulla, koska pystyt sietämään painetta Hänen avullaan.
Tiiäks mikä on oikeesti kaikkein kauneinta se et jumala välittää ja rakastaa ja on lähellä. Mut rööki on mulle synti mut siitä ei oo helppo päästä eroon. Mut kelleen en tahdo pahaa tässä maailmassa mä jopa hitto rakstin putinia en siksi mitä se on tehnyt maailmalla vaan se et se oli jotenkin läheinen persoona kun on ollut aina mukana. Mut nyt se on tappanut ihmisiä ukrainassa ja aiheuttanut sen dilemman et pääsikö ne kaikki jumalan rakkauden huomaan vai joutiko helkattiin. kaikki ne lasketaan putinin syyksi suuressa oikeuden käynnissä. mä toivon että kaikki kuolleet jotak väkivaltiasesti on kuolleet saavat armon. koska vain jos kuollut saa armon voi tappaja saada armon jos murhattu ei saa oiekutta taivaallisissa saleissa ei voi murhaajakaan saada syntejään anteeksi
 
Nyt en ymmärrä mitä tuomaroimista siinä on jos kysyy mitä itse on mieltä mihin rukous suunnataan. omaan maallisen mamonan luontiin vai johkin muuhun? okei se saa kuullostamaan mut taas tekopyhältä ja siitä saan syyt niskoilleni. Mut mun mielestä rukousta pitää ainoostaan käyttää ihmisten henkiseen hyvinvointiin ja pelastukseen eikä siihen että toivotaan uusi auto itselle. siis rakkauden rukouksia eikä etua itselle mut tää on mun mielipide
Kuten varsin hyvin kai itsekin tiedät ja kenties olet kokwenutkin, on Raamatulla ja sen opeilla toisen lyttääminen hamillisen helppoa. Siksi halusin korostaa, että swe, mitä sanoin, on vain se, miten minä asian tulkitsen, ei välttämättä koko totuus, jos nyt on totuus ollenkaan.
Mutta tuo, että jumalaa pitää jonkinlaisen "valintamyymälänä" , tai "tukkukauppana", mistä vain tilaillaan sitä sun tätä tarvittavaa, se on minulle melko vieras ajatus.
Häneltä voi pyytää ymmärrystä, henkstä kestävyyttä, rakkautta lähimmäisiään kohtaan ja muuta sellaista. Siis sellaisia asioita, jotka ilmentävät Uudentestamentin henkeä.
Niiden mukana sitten tulee, jos on tullakseen, kaikenlaista maallistakin hyvää, mutta se ei uskovalle olekaan enää se ykkösjuttu.
 
  • Tykkää
Reactions: 9MM
Tiiäks mikä on oikeesti kaikkein kauneinta se et jumala välittää ja rakastaa ja on lähellä. Mut rööki on mulle synti mut siitä ei oo helppo päästä eroon. Mut kelleen en tahdo pahaa tässä maailmassa mä jopa hitto rakstin putinia en siksi mitä se on tehnyt maailmalla vaan se et se oli jotenkin läheinen persoona kun on ollut aina mukana. Mut nyt se on tappanut ihmisiä ukrainassa ja aiheuttanut sen dilemman et pääsikö ne kaikki jumalan rakkauden huomaan vai joutiko helkattiin. kaikki ne lasketaan putinin syyksi suuressa oikeuden käynnissä. mä toivon että kaikki kuolleet jotak väkivaltiasesti on kuolleet saavat armon. koska vain jos kuollut saa armon voi tappaja saada armon jos murhattu ei saa oiekutta taivaallisissa saleissa ei voi murhaajakaan saada syntejään anteeksi
Voi olla, että olet oikeassa, en todellakaan pysty tuohon vastaamaan.
Kuitenkin, on niitäkin, jotka eivät edes halua mitään armoa tai anteeksiantamusta.
Sille asialle me emme voi mitään, se on vain surulla hyväksyttävä. Se on heidän ratkaisunsa.
 
no siis jumala ja jeesus on olemassa emmä sitä kiistä. Mut murhaaja joutuu myös vastuuseen taivaissa tää on vain mun näkemys ja jumalalla voi olla toisen näköinen kanta. Mut se että tappaa toisen joka ei ole saannut viellä pelstusta kertoo siitä että tuomio istuimessa murhaaja joutuu samaan paikkaan tämän murheen takia. se joka tappaa toisen vastaa helvetin käristyksellä missä uhrikin on tää on mun mielipide ja jumala voi olla toista mieltäpidettä kaikkia syntei ei anteeksi voi saada. ellei uhrikin saa armon ja pelastuksen. koska uhrilla oli aikaa kääntyä jumalan puoleen ja löytää rakkaus mutta murhaaja esti tämän. joten jos uhri joutui helvettiiin niin sinne menee myös murhaaja. ihmiset ajattelee liikaa maallista vaellusta
Mutta ei sillä tavallaan ole väliä, kuinka kuolee: saako sydärin vai tuleeko vaikka ammutuksi.

Aina pitää _jokaisen_olla valmis lähtemään, hyvää elämääkin viettäneen. Tilivälit on oltava lyhyet Jumalan kanssa.
 
  • Tykkää
Reactions: diogenes 57
9mm: Kyllä se vaan on, että Hitler olisi saanut Jumalalta kaiken anteeksi, jos olisi katunut (siis viimeisiä hetkiään en tiedä, mutta todennäköisesti ei katunut).

Eikä joutuis kuoleman jälkeen tilille tekemisistään.

Vanha sanonta: Jumala kun antaa synnit anteeksi, niin Hän heittää ne mereen ja laittaa rannalle kyltin "ei saa onkia."
 
Viimeksi muokattu:
Olisin taipuvainen uskomaan, että se vanha kehno ei jätä rauhaan ollenkaan.
Jopa Jeesus joutui kiusaukseen.
Mutta kääntämällä kisaukselle selkäsi, et omasta, vaan omantuntosi tahdosta, palvelet Jumalaa.
On turhaa kuvitella, että kerran pelastunut, aina pelastunut.
Koko elämä on jatkuvaa taistelua, voittoja ja tappioita.
Kerran pelastunut on aina Jumalan lapsi
 
Kerran pelastunut on aina Jumalan lapsi
Ei pidä paikkaansa. Pietari tms. jossain kirjeessään kertoo ex-uskovista, jotka on tehneet täyskäännöksen pois Jumalan luota. "Parempi heille olisi, etteivät olisi tulleet tuntemaankaan elämän tietä." Ja että heille on pimeys varattuna.

Tuossa siis kuvataan täys-täysluopiota, en tarkoita tavallista uskon haalenemista.

Voin kaivaa sen kohdan jostain, mut nyt väsyttää.
 
Ei pidä paikkaansa. Pietari tms. jossain kirjeessään kertoo ex-uskovista, jotka on tehneet täyskäännöksen pois Jumalan luota. "Parempi heille olisi, etteivät olisi tulleet tuntemaankaan elämän tietä." Ja että heille on pimeys varattuna.

Tuossa siis kuvataan täys-täysluopiota, en tarkoita tavallista uskon haalenemista.

Voin kaivaa sen kohdan jostain, mut nyt väsyttää.
Muistanet kertomuksen tuhlaajapojasta. Hän ei koskaan loppunut olemasta isänsä poika .Raamattu käyttää tuota kertomusta meille opiksi ja ohjeeksi.
 
9MM
9mm: Kyllä se vaan on, että Hitler olisi saanut Jumalalta kaiken anteeksi, jos olisi katunut (siis viimeisiä hetkiään en tiedä, mutta todennäköisesti ei katunut).

Eikä joutuis kuoleman jälkeen tilille tekemisistään.

Vanha sanonta: Jumala kun antaa synnit anteeksi, niin Hän heittää ne mereen ja laittaa rannalle kyltin "ei saa onkia."
No mut onko se reilua et uhri ei saa tilaisuutta katua mut murhaaja saa? Ku miksi jumala ei ole tästä vihainen et se murhaaja on viennyt toisen helvettiin sitä en ymmärrä? Se murhaaja on tästä teosta syyllinen? Et sen kohtalo on sen uhrin käsissä? Vai onko uhrit poikkeus tapauksia jotka saa synnit anteeksi ja pääsee taivaaseen? Vaikkei olisi kerennyt katumaan? Ni sit ymmärrän et katuvakin voisi saada anteeksi tekonsa? Mut miten voi olla hyvillä mielin pelastumisestaan kun toinen uhri ei ole saannut pelastusta? Kyl kait nyt joku vastuu?
 
Viimeksi muokattu:
9MM
Näyttää juopuneiden jorinoilta, tällasta settiä kuulee räkäbaareissa vähän ennen valomerkkiä
Nojoo tuli naristettua korkkia. Olit oikeessa. Pitäisi keskittyä tekee muita juttui silloin mut otin kalsarit :). Ei hitto mitä höpinöitä mun suusta tuli. Ärsyttää kun musta tulee kerskailia silloin ja hävettää oma käytös :( ja set mä syyllistän muita on huono juttu ja näköjään musta tuli joku muiden tuomari. Mä tein sen päätöksen jo aiemmin että jos otan kalsikset pelaan ja kuuntelen musaa enkä tuu höpiseen.
 
Viimeksi muokattu:
No mut onko se reilua et uhri ei saa tilaisuutta katua mut murhaaja saa?
Joka tapauksessa: Ei sitä katumista saa jättää viime sekunnin varaan.
Jos tulee aivoinfarkti tai autokolari (jotka ovat todennäköisempiä tällä hetkellä Suomessa kuin tulla murhatuksi), niin siinä et välttämättä ehdi miettiä mitään.

Ei sillä ole väliä kuoleman jälkeen, mikä oli äkillisen kuoleman syy, vaan onko uskossa vai ei. Ihan yhtälailla on jokaisen oltava valmis kohtaamaan Jumala joka hetki.
 
Joka tapauksessa: Ei sitä katumista saa jättää viime sekunnin varaan.
Jos tulee aivoinfarkti tai autokolari (jotka ovat todennäköisempiä tällä hetkellä Suomessa kuin tulla murhatuksi), niin siinä et välttämättä ehdi miettiä mitään.

Ei sillä ole väliä kuoleman jälkeen, mikä oli äkillisen kuoleman syy, vaan onko uskossa vai ei. Ihan yhtälailla on jokaisen oltava valmis kohtaamaan Jumala joka hetki.
Siinä se vaikeus onkin, jos jatkuvasti pitää olla katumassa tekojaan ja tehdä parannusta. Luulin, että yksi kerta riittää.0
 
  • Vau!
Reactions: Echo
9MM
Joka tapauksessa: Ei sitä katumista saa jättää viime sekunnin varaan.
Jos tulee aivoinfarkti tai autokolari (jotka ovat todennäköisempiä tällä hetkellä Suomessa kuin tulla murhatuksi), niin siinä et välttämättä ehdi miettiä mitään.

Ei sillä ole väliä kuoleman jälkeen, mikä oli äkillisen kuoleman syy, vaan onko uskossa vai ei. Ihan yhtälailla on jokaisen oltava valmis kohtaamaan Jumala joka hetki.
Nojoo mut jos ajattelee nuorta ihmistä joka ei ole viellä kokenut "aitoa" yhteyttä. Tai on täynnä nuoruuden haihattelulita niinkuin itsekkin oot sanonnut et oli bileprinsessa ja mäkin sekoillut ties mitä ja meillä ollut ajatukset täynnä ettei jumala ole käynnyt mielessä silloin ja me oltais kuoltu silloin ni eikö meilläkään olisi armoa silloin ollut? Tai jos olisi tapettu? Ku nuorilla ihmisillä tuppaa oleen muita asioita mieli täynnä.
 
9MM
Tai sit et uhrin tuomio helvtissä ei ole ikuinen? Vaan se on ajallinen rangaistus. Aika vaikeita juttui. Miksi sen rangaistuksen pitää olla ikuisuus? Eikä vaikka erittäin pitkä aika? Et onko toi ikuisuus sana kuultu väärin? Jos miettii ihmisten kohtaloita? Tai vaikka lqngenneiden enkelien. Et miksi ne ei saa mahdollisuuttakaan? Et vaik jeesus laskeutuisi käymään helkatissa ja toisi siellä olevillekkin pelastusta. Et tuletteko vai jäättekö mut taivaissa ei pahaa saa olla ja ?jumala puhdistaisi kaikki pahuudesta pois? Ja loppujen lopuksi kaikki saisi pelastuksen?
 
9MM
Mut mitä mieltä oot siitä sitten että murhaaja julistaa pelastusta? Mut on omalla toiminnallaan lähettänyt toisen helvettiin? Ni eiks se oo paha rikkomus? Ei siis ole väärin julistaa pelastusta. Mut se on evännyt uhrilta sen. Ni eikö siitä muka ole vastuussa?
 
9MM
Hei mut eikös raamatussakin ollut et jeesus meni kuolemansa jälkeen puhumaan pelastusta tuonelaan? Eli voisihan se käydä siellä myöhemminkin ja ne jotka ottaa sen vastaan pelastuu sieltäkin. Mut sitä ei voi tietää milloin käy vai käykö edes. Mut olisko se mahdollista. Mitä mieltä kun kirkollispiireissä silloin aikoinaan käytiin keskustelua et jopa saatana saa pelastuksen kärsittyään pitkän ajan helvetissä? Sen ajatuksen vissiin hylkäsi st augustine mut mun mielestä kaikkien tulisi saada mahdollisuus.

Koska moni on sokaistunut omaan "erinomaisuuteensa" ja niihin ylpeyksiin ja siitä käsin tekee jatkuvasti väärää. Ni mun mielestä voi joskus antaa anteeksi. Koska ei silloin tajua kun on harhojenmaailmassa järkipuhetta tai jotkut voi silloinkin tajuta. Ni siksi mietin tota ikuisuutta
.
 
Siinä se vaikeus onkin, jos jatkuvasti pitää olla katumassa tekojaan ja tehdä parannusta. Luulin, että yksi kerta riittää.0
What!:D

Siis uskoontulo-parannus (käännytään Jeesuksen puoleen täysillä) tapahtuu vain kerran. Ihminen pelastuu, siirtyy pimeydestä valkeuteen vain kerran.

Mut päivittäin täytyy uskovan tehdä "tavallista parannusta' synneistä, pyytää niitä anteeksi. Koska uskovakin lankeaa.
 
Viimeksi muokattu:
What!

Siis uskoontulo-parannus (käännytään Jeesuksen puoleen täysillä) tapahtuu vain kerran. Ihminen pelastuu, siirtyy pimeydestä valkeuteen vain kerran.

Mut päivittäin täytyy uskovan tehdä "tavallista parannusta' synneistä, pyytää niitä anteeksi. Koska uskovakin lankeaa.
Koska uskovatkin lankeaa… Joka laukeamiseen jälkeen tehdään uusi synnintunnustus, niinkö? Joku on ollut uskova viimeiset 50v, kutsuu sisartaan tyhmäksi Sittarin kassajonussa ja ulostullessaan jää auton alle , eikä ehdi katua tekoaan niin matka helvettiin alkoi.
Koko tuo 50v uskossa oloa mitätöitiin, niinkö?
 

Yhteistyössä