Clomittaret vuonna 2011!

Vauvaton: :hug: ja mun mielestä sun kannattais käydä näytillä ennen kun alat clomeja ottaa. Ihan varmuuden vuoksi, ku se äkillinen ja kova kipu ja vuoto voi olla tosiaankin keskenmeno ja ainahan on parempi tarkistaa asia.
 




torstai 1.12.2011



nimim.......kp....ikä...yritys alkuun...lapsi...clomit...dpo


Juudith.........kp48......25v......06/10......1.lapsi.....välikierto

vauvaton......kp8.......28v......11/08......1.lapsi.....5.clom

kaktuspiikki...kp6.......28v......01/10......2.lapsi.....2.clom

Katie85.........kp26......26v......06/10......1.lapsi......välikierto

magda..........kp13......24v.......06/10......2.lapsi.....välikierto

Päivi1980.....kp25.......30v.......06/10......4.lapsi......3.clom

Riinali...........kp14......33v.......11/10......3.lapsi......2.clom

RäsyNukke....kp11......28v.........01/10......2.lapsi......välikierto

AnnaE..........kp4........26v.......10/10......2.lapsi......4.clom

Aniit.............kp4.......26v.......09/10......2.lapsi......2.clom

Ronja76........kp22......35v.......02/11......1.lapsi......1.clom

Rouva Rimpula..kp31.....30v.....03/10.....2.lapsi.....2.clom

Alliisa...........kp26......29v......11/10......2.lapsi......1.clom

pipsa79........kp14......31v......03/11......1.lapsi......1.clom







:heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart:

Vauva haaveissa.....25v.....02/11.....1.lapsi.....2.clom.....+15.10.+



 
Viimeksi muokattu:
Mulle voi päivittää että tänään alkoi kp1 ja 4.clomikierto käynnistyy.

Tässä kierrossa aion ottaa clomit kp 5.-9. En tiedä onko sillä mitään vaikutusta, mutta ensimmäisessä kierrossa, jossa tärppi tuli, söin clomeja kp 5-9 ja kun löysin viime viikolla vanhan kalenterini vuodelta -09, jolloin tyttäremme on saanut alkunsa, niin sieltä huomasin että myös siinä kierrossa, josta tulin raskaaksi, olin ottanut clomit juuri noilla samoilla kiertopäivillä. Mutta tässä kierrosaa siis aloitan clomit kp 5, koska siten on parempi todennäköisyys että ovulaatio ja mies ovat paikalla samaan aikaan. ;)

Parempaa plussaonnea kaikille muille! :)
 
Pahoittelut tädeistä AnnaE, vauvaton & Aniit - erityistsempit kaikille uuteen kiertoon! Vauvattomalle suosittelen myös seurantaultraa clomien takia, itselläkin löytyi nyt tässä ekassa clomikierrossa kolme isoa follia kypsymässä. Tiedät sitten, mikä vaste clomeilla on (toimiiko hyvin, liian hyvin tai ei lainkaan). Määrättyä annosta voidaan sitten joko nostaa tai laskea.

Itsellä alkoi piinausviikko, joten kuluispa nää päivät nopeasti... Jonkinmoisia oireitakin olen alkanut kuvittelemaan - tissit ovat olleet kipeet oletetusta oviksesta saakka ja alavatsaa, erityisesti munasarjojen kohdalta on myös nippaillut ja vihlonut. Tänään kävin verikokeessa s-progesteronin testaamiseksi, tuloksia sieltä about viikon päästä.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!
 
Heippa!

Täällä ilmoittaudun mukaan kuumeilemaan. Olen 29v. kp 23, Yritys alkanut 11/10. Yksi suloinen poika 01/10. Ensimmäinen clomi kuuri syöty viime kierrossa. Nyt menossa terolut kuuri joka loppuu keskiviikkona. Sitten odotellaan tätiä että päästään clomeja ottamaan. Olen yksitysellä käynyt ja nyt olis tarkoitus maanantaina mennä yliopistolliseen, katsotaan mitä siellä sanovat.
 
Hei!
Voisin myös ilmoittautua tähän ketjuun, ikää vielä viikon verran 31v, yritys aloitettu 03/11, miehen ja minun ensimmäinen lapsi yrityksessä. Kp 11 ja tämä on ensimmäinen clomi-kiertoni. Huomenna olisi tarkoitus mennä folliultraan, joka hirvittää jonkin verran, että onko lääkkeistä ollut hyötyä. Viime kierrossa todettiin verikokeella, että en ovuloi. Ovulaatiotesteihin olen kyllä saanut plussia, jopa niihin digitaalisiin, en sitten tiedä että missä se vika oikein on. Toivottavasti clomeista kuitenkin on apua. Syksyn pimeys ja väsymys ja kaikki muu aiheuttaa tällä hetkellä fiiliksiin matalapainetta, mutta kai täältä pakko joskus on suunta oltava ylöspäinkin? :)
 
ronja76 mulla oli ekan kierron jälkeen kontrolliultra, sillon nostettiin annos 2tbl/vrk, siinä kierrossa myös kontrolli ja sillon yks kehittyvä munarakkula... kuitenki clomithan kertyy elimistöön ja vaikutus kierto kierrolta kuulema kovempi niin pistää tietty miettimään mitä elimistössä tapahtuu. varsinki ku oireet pahenee.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Alliisa ja pipsa79! :wave:
Ja tätipahoittelut AnnaE ja Aniit! :(

ON: Erittäin sekavat tunteet. Pääsin kouluun ja opinnot alkais tammikuussa, ja nyt mietin että mitä ja miten tekis. Koulun aloittaminen ois tärkeä, mut jos ensimmäisen opiskeluvuoden alussa pärähtäis paksuksi, ni se ei vissiin kovin hyvää vaikutusta opettajiin tekis : / Eli täytyis siirtää vauva-projekti, mut sekin on tärkeä, koska jostain kumman syystä nuoremmaksi mä en tule :| IKÄKRIISI!!! :headwall:
 
Tervetuloa uusille!! :)

Riinali, mun mielestä alotat tietty sen koulun mut et silti unohda vauvahaaveita... Ei sitä voi pysähtyä paikoilleen odottamaan vaan sitä vauvaa. Sitten jos tärppääkin ekan vuoden aikana ni se ei todellakaan anna susta huonoo kuvaa kellekään, se on elämää ja varmasti opettajat ymmärtää! :) Meilläkin oli kesken talon rakennus ja mun koulu ja muutto toiselle paikkakunnalle yms, sillonku on alettu yrittää ja jos oisin pysähtyny odottelemaan sitä vauvaa ni en olis edenny mihinkään suuntaan ja silti oisin syli tyhjänä :( Nyt on kaikki edellä mainitut hanskassa.
Meillä on viikon päästä se eka käynti yliopistollisessa, en malttas millään odottaa, pari kk tässä menny ihan luomuna ja tuntuu kurjalta kun aikaa menee tavallaan hukkaan. Jospa pian alkais sit jotain tapahtua!! :)
 
Kiitos Juudith! Kyllä sä oikeassa olet =) mulla vaan on niin paljon kaikennäköisiä ajatuksia et itse ei pysy peräs enään :). Ja mul on huono tapa miettiä ja murehtia kaikkia asioita etukäteen :headwall:

Mulla ylihuomenna ultra, sit näkee et toimiiko clomit ylipäätänsä mulla. Mitään oireita ainakaan tähän asti niistä en oo havainnut.
 
Aniitille tätipahoittelut!

Tervetuloa Alliisa ja pipsa!!

Riinali, olen Juudithin kanssa samoilla linjoilla, älä turhaan ressaa. Elämällä on tapana järjestyä :) Ja kyllä opettajat kuin työnantajatkin tietää riskinsä kun ottaa nuoria naisia kouluun/töihin ;)

Huom! Nyt on niin monta nimeä listalla että tarkistakaapa kaikki että tiedot on oikein!
 
Vauvaton hyvä juttu, että olet seurantultrissa käynyt. Melko uutena ketjulaisena olin ehkä vähän "ulkona" aikaisemmista tapahtumista. Sitäkin nimittäin tapaa, että clomeja syödään ilman seurantaa. Itse en kyllä uskaltaisi. Nytkin hieman mietittää, että vahvistuuko clomien vaikutus, kun 1 tabl/vrk sai aikaan 3 follia heti ekassa kierrossa. Kuinkas sitten käy 2. ja mahdollisesti 3.... Noh, ehkä pitää kysyä omalta gyneltä. Ei kyllä viimeksi seurantaultrassa puhunut mitään vaan totesi, että lääke toimii kuten pitääkin.

Riinali, olen myös samoilla linjoilla linjolla muiden kanssa. Aloitat vain koulun, mutta pidät myös vauvaprojektin "listoilla". Itsekin on kohta vuoden tämän asian kanssa tahkonnut ja ilman tulosta... Vaikka aikaisempia raskauksia olisi takana, niin koskaan ei voi tietää miten seuraava raskaus lähtee käyntiin. Onnea koulupaikasta :popcorn: - kyllä ne opet varmasti ymmärtää. Elämäähän se vain!

Tervetuloa myös Alliisa ja Pipsa :wave:

Pipsalle, minäki olen tuore clomisti, kun eka clomikierto meneillään. Viikko sitten maanantaina olin kontrolliultrassa. Tiedän tunteen, että etukäteen kovasti pohtii lääkkeen toimimista. Helpotus oli suuri, kun ultrassa löytyi kolme komeaa (25mm) follia. Se kyllä sitten aiheutti useita lisäpähkäilyjä, että irtoaako ne ollenkaan, onko liian isoja jne... Pidän sulle peukkuja, että ultrassa on hyviä uutisia :popcorn: Syksyn pimeys varmaan tekee tehtävänsä, itsekkin olen tässäkin kierrossa välillä pyörinyt pohjamudissa tämän projektin takia. Mutta välillä mieli on taas positiivisempi :)
 
ON: Erittäin sekavat tunteet. Pääsin kouluun ja opinnot alkais tammikuussa, ja nyt mietin että mitä ja miten tekis. Koulun aloittaminen ois tärkeä, mut jos ensimmäisen opiskeluvuoden alussa pärähtäis paksuksi, ni se ei vissiin kovin hyvää vaikutusta opettajiin tekis : / Eli täytyis siirtää vauva-projekti, mut sekin on tärkeä, koska jostain kumman syystä nuoremmaksi mä en tule :| IKÄKRIISI!!! :headwall:
Mulla on myös sama tilanne, että koulu alkaa vuoden alusta. Olen kuitenkin ajatellut että on parempi aloittaa koulu ja jatkaa vauvan yrittämistä, ja ehkä sitten jättää koulu tauolle äitiysloman ajaksi, jos tärppi sattuisi tulemaan, kuin että jäisi vastavalmistuneena heti äitiyslomalle. Uskon että on helpompi saada jalka oven väliin työelämässä tuoreiden tietojen ja taitojen kanssa. Tietysti opiskelu sitten vauvan kanssa saattaa olla rankkaa, mutta se on sitten sen ajan murhe. ;) Tässä tilanteessa en jaksa edes miettiä mitä mieltä muut, esim. opettajat ovat siitä että jäisin äitiyslomalle kesken koulun. Itse aloitan kuitenkin aikuislinjalla, joten ehkä siellä ymmärretään että ihmisillä saattaa elämäntilanteet muuttua äkisti.

Tervetuloa Alliisa ja pipsa79! :)
 
Moikka!
Ihan pikaseen täällä kun meinas tippua silmät päästä,siis täh?
Nyt tulee omaa napaa, pahoittelen siitä. MUTTA tänään vasta KP9 ja valkkaria tullu tänään runsaasti niin päätin vitsillä yehdä cb:n digitaalisen ovistestin ja se hymyili mulle eli näytti plussaa!?!?
Mä en voi jotenkin uskoa tätä. Johtuukohan siitä hyperstimulaatiosta mikä mulla oli ( voi olla ettei munasarjatoo vielä edes palautunu). Täytyy hyomenna soittaa lääkärille.
Mutta siis tällasta ihmetellään täällä!! :eek:
 
Tervetulloo alliisa ja pipsa79 :wave:

Täälä kp4 ja huomenna alotan toisen clomikierron! mullahan oli yks luomukierto välissä. sinänsä ihan positiivisilla tunteilla mennään et kaks kiertoo nyt ollu kp32,kun ennen clomeja saatto olla kierto jopa 75 päivää...
nuista "oireista" vielä kun joku taisi kirjottaa sivu tai pari sitten finneistä niin mulla sama homma,yleensä ihan puhdas iho niin eka clomikierron jälkeen alko tulemaan naamaan,kaulaan,päänahkaan ja tissehin finnejä! ei onnes hirveesti mut näppy siellä toinen täällä.ja ihan kunnon mollukoita vielä! liekkö muilla ollu? ja ne raivarit,ne raivarit...aivan omaa luokkaansa!:kieh: toivottavasti tässä kierrossa ei tulis mitään hillittömiä tunteen purkauksia...
onko teitä muuten ohjeistettu millä aikaa vuorokaudesta otatte napin? mulle ei siitä mitään sanottu joten onkohan sillä väliä?
mites teillä on tuo testien hamstraus?pursuuko kaapeista? mulla ei nyt sinänsä mutta heti tilaan uusia kun entiset uhkaa loppua,nimittäin oon ihan vainoharhanen tikuttelija!:ashamed: saatan tehä raskaustestinkin vaikka ovis testiin ois tullu nega,niin ihan vaan varulta että jos kuitenkin! ja niitä ovistestejä vasta meneekin! oon ihan holtiton niitten kans.saatan tikutella vaikka ei pitäs ovis olla lähimaillakaan...:LOL: oisko sekin joku clomien sivuoire?:D
Hyvää loppuviikkoa T:vainoharhanen
 
Kaktuspiikki - ihanaa, ettei tarvii olla yksin vainoharhainen ;) Mulla ei (vielä) kaapit testejä pursuile, mutta juuri olen testitilausta tekemässä.. Noita "oireita" on tosiaan ollut kaikenmoisia, itse huomasin myös nuo finnit tässä ekassa clomikierrossa. Jostain luin, että clomit itsessään saattaa aiheuttaa näitä raskausoireita (kuten rintojen kipeytyminen, mahan juiliminen jne), että niitä ne varmaan minullakin on... Että se niistä minunkin oireista sitten ;) Eihän oikeat raskauoireet VOI alkaa ennen kiinnittymistä, ja yleensä aikaisintaan alkaa 1-2 viikkoa sen jälkeen.

t. toinen vainoharhainen
 
:wave: täälläkin yks testien suurkuluttaja! Jotenkin vaan pitää aina tarkistaa, josko kumminkin. :DD Tällä hetkellä yhtään raskaustestiä ei oo kaapissa ja aattelinki tän kierron jälkeen vasta ostaakin! Ovistestejä löytyy kyl aika pino. :p

Tilasin tänään seurantaultran. Se ois sit muistaakseni kp 15. Ylihuomenna eka clomi tähän kiertoon.

räsynukke kuulostaapa kyl aikaselta!!

Mun mielestä koulu kannattaa ilman muuta alottaa. Elämää ei kannata venyttää ja antaa asioiden odottaa. Kuulostanpa töksähtävältä. :D NOH. Vähän väsy painaa.

Muoks: uusille tervetulotoivotukset!
 
Viimeksi muokattu:
yksi vainoharhainen tunnistautuu myös.... kauheeta rahan haaskausta mun testien käyttö. :D ja saa nähdä onko rahan haaskausta myös se, että muutaman tutun suosituksesta aloitin vyöhyketerapian hoitona lapsettomuuteen... en tiedä uskonko vai en koko asiaan, mutta kokeillaan nyt sekin kortti.
 
Moikka!

Täälläkin yksi himotestaaja, tai ainakin ennen olin. Nyt en oo stressannu niin paljoa tätä vauvaprojektia kun olen aloittanut uudessa työpaikassa ja testejä on jopa jäljellä viime kierrosta (yleensä testaan kaikki loppuun).

Kävin eilen lääkärissä ja ultrassa löytyi yksi 18 mm munarakkula :) Eli näköjään kroppa toimii ilman clomejakin. Kunnalliselle päästään hoitoon 3-4 kk päästä, aloittaen insemnaatiolla. Mies tutkittu eikä hänessä ole mitään vikaa.

Sain resepetin femar-lääkkeeseen joka on vähän saman tapainen kuin clomit, mutta sivuvaikutuksia pitäisi tulla vähemmän. Onko joku kokeillut? On oikeasti rintasyöpälääke mutta toimii myös lapsettomuuteen. Sitä kokeilen tässä välissä ennen rankempia hoitoja.

Tsemppiä piinailijoille! Joko ootte testaillu?
 
Onnea hyvän kokoisesta munarakulasta magda :) Positiiviset löydökset omasta kropasta ja homman toimisesta luo aina positiivista puhta projektiin ;) Itsekkin olin superiloinen 3 komeasta follista, jotka pläjähti ruudulle tämän ekan clomikierron seurantaultrassa!

Hui, mies saa tänään simppatestien tulokset, jänskää!!

Ajattelin vielä muutaman päivän testailujen kanssa malttaa, jospa sitten viikonloppuna (mikäli enää aihetta).

Millaisia sivuoireita teillä on clomeista loppukierrossa? Mulla on eilisestä saakka ollut harvakseltaan vihlontaa oikealla alavatsassa (erityisesti asentoa vaihtaessa). Voisiko johtua clomeista?
 

Yhteistyössä