Clomittaret vuonna 2011!

Mulla varmaan joku 15 kg ylipainoa, lääkäri sano et 8kg pitäs saada pois, tietty ois kiva saada kaikki 15. En silleen koe olevani ylipainonen sanan varsinaisessa merkityksessä koska oon aina ollu muodokas, enkä nytkään ole lihava. En vaan oo sellasta tikkulaihamallia, enkä sellaseks ikin varmaan pääsiskään. Mut jos miettii asiaa terveyden tai ton PCO:n kannalta eikä ulkonäön ni varmaan tekee tosi hyvää saada noi turhat kilot pois ja aion ne tiputtaa jos se vaan suinkaan auttaa lapsen saannissa. En tiiä mitä tässä viimesen vuoden aikana on käyny ku sillai salakavalasti tullu melkeen 10kg vaikka elintavat ei ole muuttunu mihinkään. Syytän clomeja :D Toivottavasti noist sokerilääkkeist ois ees vähän apua täs painonpudotuksessa, vaikka uskon kyl et vähän jättää roskaa pois ruokavaliosta ja liikkuu enempi ni sillä jo saa ihmeitä aikaan. Ja yks paha on alkoholi, siit lääkäri sanoki et sitä pitäs vähentää, sitä ei jotenki sillai ajattele mut se on varmaan yks pahimmista lihottajista, eikä varmaan muutenkaan edesauta raskautumista :p

Mut mitä mieltä ootte, jos oisitte mun tilanteessa ni odottaisitteko siihen maaliskuuhun että kunnallisella punnitaan ja sitten aletaan katsomaan miten eteenpäin, vai kävisittekö yksityisellä kokeilemassa vaikka vaan yhtä clomikiertoa välissä? Ku se on jo tiedossa et 3tbl päivässä saa aikaan ovulaation, ei vaan ole meillä tärpännyt niissä parissa kierrossa, mikä sinänsä ei ole outoa, ni jotenkin haluisin hirveesti viel kerran ees koittaa niillä... Ja nyt ku tiedän et järeemmät hoidot alkaa aikasintaan joskus keväällä ni tuntuu et aikaa menee hukkaan... Vaikeeta!!
 
Viimeksi muokattu:
Juudith itse oon kyllä niin malttamaton että sun tilanteessa varmasti menisin kyl yksityiselle vielä tässä välissä jos vaan ei oo rahasta kiinni.

ON: ekat ovulaatiotestit tehty tähän kiertoon ja negaa on. Maanantaille se aika gynelle. Mukavaa viikonloppua kaikille!
 




maanantai 19.12.2011



nimim.......kp....ikä...yritys alkuun...lapsi...clomit...dpo


Juudith.........kp20......25v......06/10......1.lapsi.....välikierto

vauvaton......kp26......28v......11/08......1.lapsi.....5.clom

kaktuspiikki...kp24......28v......01/10......2.lapsi.....2.clom

magda..........kp31......24v.......06/10......2.lapsi.....välikierto

Päivi1980.....kp43.......30v.......06/10......4.lapsi......3.clom

Riinali...........kp32......33v.......11/10......3.lapsi......2.clom

RäsyNukke....kp29......28v.........01/10......2.lapsi......välikierto

AnnaE..........kp22.......26v.......10/10......2.lapsi......4.clom

Aniit.............kp22......26v.......09/10......2.lapsi......2.clom

Ronja76........kp14......35v.......02/11......1.lapsi......2.clom

Rouva Rimpula..kp49.....30v.....03/10.....2.lapsi.....2.clom

Alliisa...........kp17......29v......11/10......2.lapsi......2.clom

pipsa79........kp32......31v......03/11......1.lapsi......1.clom







:heart: :heart: Plussanneet :heart: :heart:

Vauva haaveissa.....25v.....02/11.....1.lapsi.....2.clom.....+15.10.+



 
Viimeksi muokattu:
juudith
tiedän itse kärsimättömänä ja ylipainoisena ja tuon tilanteen kokeneena sen että odottaminen tekee tiukkaa. itse sain aikanaan 6kk aikaa tiputtaa 5% painosta, suututti, ärsytti ja ahdisti, mutta suht tiukalla karppidietillä lähtikin sitten yli 10%. ja ekan karppikuukauden aikana tapahtui ensimmäinen luomuovis koko yritysaikana!!! joten jotain perää tuossa on. monesta paikasta oon kuullu ja lukenu että vhh dietti auttaa pco:laisia kun se tasaa tuota insuliinin eritystä joka taas vaikuttaa muihin hormoneihin. esim. ruotsissa se on ensisijainen hoito pcos:aan. olenkin monesti miettinyt että miks etsiä "helpompaa" keinoa lääkkeistä tai vahvemmista hoidoista jos noin pieni asia auttais... mut siihen se vaan on mullakin menny että makea elämä voittaa ja lääkkeet kehiin. tarkotus olis taas ryhdistäytyä vuoden vaihteessa ja ottaa loputkin liiat pois. helpolla edellisellä kerralla lähti, mut pitemmän päälle tällainen pullahiiri ei vaan jaksa kieltäytyä kaikesta...
 
mulla kun on tuo diabetes niin ei oikein pysty karppailemaan...vois vetästä aika löysäks olotilan :LOL: alkomahooli se on mistä niitä turhia kaloreita tulee,saunaolut vaan on niiin hyvää ettei siitä ole raskinu luopua,vaikka en nyt montaa pulloo sitäkään vedä! muita herkkuja en syö paljo ollenkaan,esim suklaata ja karkkia. mutta leipää tulee mutusteltua illalla telkkarin ääressä useempi pala ja kahvin kans on aina oltava jokunen keksi...:whistle: liikuntaa kun vielä sais lisättyä niin se varmasti auttas asiaa. Diabeteslääkäri sano että jos sais 5-8kg pois niin auttas asiaa. mjoo,tiukkaa tekee karistaa vaikka ei tuon isommasta määrästä kyse!
ärsyttävää,nyt juileksii munasarjoja ja tulee ovislimaa,mutta eilen illalla testi näytti negaa ja nyt on testit loppu!! mutta toisaalta mulla on ollut ennenkin ovis oireita ilman clomeja ja clomien kans ja silti nega. joten suotta panikoin,mutta silti on "entä jos" tunne.
 
Heippa!
Ultrassa käyty. Pari follia oli, joista suurin 9mm. Sitä nyt sitten kasvatellaan Menopurilla viikon ajan ja tasan viikon päästä ultraus taas ja sitten irrotuspiikki. Ja sain luvan nostaa Metut 2g/pvä annokseen. Mut olipa tuskaa löytää noita Menopureja! Soitin likimain kaikkiin Tampereen, Turun, Porin, Rauman alueen apteekkeihin. Kahdesta löyty mut erilaisessa pakkauskoossa kuin mulle määrättiin. On kuulemma tukustakin loppu. Huomenna saan omaan apteekkiin niitä sitten niin pääsen piikitteleen. Mut on se vaan jännä olla potilaan roolissa. Oon siis hoitaja ammatiltani ja kyl nyt oli jotenkin ihan peukalokeskellä kämmentä kun näistä pistojutuista ym puhuttiin! No, eiköhän tää tästä.. Ja kyllä voi taas vaan todeta että kyllä tuolla yksityisellä on palvelu ihan eri luokkaa kun julkisella. Nyt ei pyöri muut kuin oma napa mielessä. Sori. :ashamed:
 
Moikka!
juudith: Minä en jaksanut odottaa vaan menin yksityiselle. Ei vaan jaksanut enää odottaa. Suosittelen jos ei rahasta oo kiinni. :)
Aniit: Sulla onkin selkeä kaava minkä mukaan menet. Peukkuja :)

ON: Täällä vielä odotellaan koska tämä vuoto loppuis. Yleensä kun kestää melkeen 2viikkoa. Keskiviikkona olis seuranta ultra ja jännittää nyt jo. Olen kyllä jo valmistautunut siihen että mitään ei ole tapahtunut. Ehkä senkin takia kun viimeksi petyin niin paljon. Mutta saa nähdä ja toivotaan että jotain hyvää kuuluisi.
 
Aniit Sama homma täällä, hoitaja ammatiltani, mutta sitten ku piti itteään pistää ni oli ihanku ois ikinä piikkiä kädessä pitänytkään, jännä juttu :D Onnea folleista ja tsemppiä loppukiertoon, toivottavasti kasvavat kivasti ja tärppi sitten kävis!

Laitoin mun yksityisen lääkärille viestiä tänään asiasta ja oli sitä mieltä että voisin hyvin kokeilla vielä clomeja, mutta et hän ei voi mua seurata koska kunnallisella ei tykätä yhtään jos on hoidoissa yhtäaikaa siellä ja yksityisellä. Kehotti ottamaan kunnallisen hoitajaan yhteyttä ja kysyä jos voisin ominpäin syödä yhen kierron vielä clomeja...

Alliisa Pidetään peukkuja sen puolesta että ois tapahtunut jotain! :)

Katie85 Mikä tilanne siellä? Ootko testaillut vai alkoko vuoto ?
 
Viimeksi muokattu:
Juudith hyvä että soittelit gynelle. Varmasti sinun saappaissas itsekin ottaisin vielä yhden kierron clomeja kun vaste kerran on ollut hyvä. Ja kiitokset tsempeistä! Olin kyllä yllättynyt miten jämäkästi tätä nyt alettiin hoitaan!

Katie85 kuulumisia kaipailen. :)

Alliisa tsemppiä!

Tänään ilmeisesti saan ne piikit apteekista. Hiukan mietityttää tuo pistely kun ollaan viikonloppuna menossa anoppilaan yöks...
 
Hei kaikille!

Sori kun en oo ehtiny päivitellä tai kommentoida teidän juttuja, ollaan oltu sukuloimassa ym!

Nopeesti vaan omaa napaa: Ei tätiä, ei plussaa. Viimeksi testi kp34 puhdas nega. Mitähän tää kroppa taas temppuaa?? Hohhoijaa.
 
Soitin sinne yliopistolliseen ja sain vastaukses tiukan ein clomeille... Olis kuulemma turhaa niitä tässä kohtaa syödä ku pitää odottaa että toi sokerilääke vaikuttaa kunnolla ja siihen menee muutama kk. No ehkä mä kestän sinne maaliskuulle ja teen todellisen elämäntaparemontin! Kovasti ne uskoo et tulisin helpommin raskaaks jos saisin ne muutamat kilot pois ja kun kierto saadaan tasottumaan tolla lääkkeellä... Olishan se ihanaa ettei tarttis lähtee mihkään järeempiin hoitoihin!

Katie85 Outoo ettei niitä menkkoja sitten kuulu :eek: Mut eiköhän ne sielt sit tuu ku vähiten ootat :p Missä teillä on se aika tammikuussa, yliopistollisessa?
 
Joopa joo! Ei sitten taaskaan mitään. Voi vee!! Toisesta oli ilmeisesti viime kierrosta lähtenyt munasolu, mutta lääkäri meinasi että on tämä tapahtunut kierron aivan lopulla. Eli ei siis olisi ehtinyt edes kiinnittyä kun kuukautiset jo alkoi. Nyt sitten teroja alan sunnuntaina popsia ja 3tabl. clomeja seuraavassa kierrossa. Jos vaikka jo auttais. Muutenkin outoa kun nämä kuukautiset on nyt kestänyt 2 viikkoa.

Mutta nyt ajattelin ottaa itseäni niskasta kiinni ja ruveta pitämään itsestäni huolen. Eli kävelylle, että stressi helpottaisi ja mieli virkistyisi. Ollaan miehen kanssa pidetty kerran viikossa herkuttelu päivä, mutta viime lääkäri käynnin jälkeen homma karkasi käsistä ja on tullut herkuteltua. Olokin on sen mukainen:popcorn:
Mutta eihän sitä tiedä vaikka joulu ihme tapahtuisi ja tässä kierrossa tärppäisi. Epätodennäköistä, mutta koskaan ei tiedä :LOL:

Juudith Mä olen saanut raskaus kiloja pois 10kg mutta vielä olisi 5kg jäljellä. Ovat olleet todella tiukassa. Mutta tämän vuoden alussa rupesivat vasta lähtemään. Itse olen ottanut sen asenteen että haluan itselle hyvän olon ja sen takia liikun. Lähtee kiloja miten sitten lähtee :) Toivotaan että ei niitä järeämpiä hoitoja tarvittaisi :)
 
Pahoittelut Alliisalle :( Pidetään kovasti peukkuja, että 3 tabl. clomeja antaa toivotun vasteen ja terot laittaa kierron muuten kondikseen. 2 viikon menkat kuulostaa kurjalta.. :| Tsemppiä kuntoilupäätöksen kanssa - se ei koskaan mene hukkaan. Itsellä ainakin päivittäisen lenkin jälkeen mieli on aina paljon pirteämpi. Mulla onkin hyvät motivaattorit, kun 2 karvatassua pitää huolen, ettei töiden jälkeen jäädä sohvan nurkkaan.

Omaa napaa - pari päivää olen jo bongaillut ovista. Testiviiva on selvästi vahvistumaan päin. Nyt mennään kp11 ja oviksen pitäis sattua sopivasti viikonlopulle tai viimeistään maanantaille.

Mukavaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Alliisa :hug: Toivottavasti kolmesta clomista ois jotain hyötyä! Mullakin ens kierrossa se edessä.

Mä oon ollu tosi pahoinvoiva iltasin. Yks yö heräsin oksentamaankin kerran. Yhdistäisin sen lähinnä ehkä noihin sokerilääkkeisiin kun niitä nyt kerta nostettiin. Vai voiskohan olla piikeistä... Piikittely on sujunu hyvin. Maanantaina kontrolli taas.
 
Lääkärissä käyty. Pistoksista ei mitään hyötyä. Tänään alotan taas terot ja kp 3-7 clomit 3tbl pvä. Kp 8 alkaen pistoksia taas. Nyt alkaa kyllä usko mennä. Itku on herkässä.
Olis kiva lukea muiden kuulumisia.
 
Hei naiset! Nyt on niin et mä aion pitää palstataukoa määrittämättömän ajan. Yritän vähän vähentää stressiä tästä aiheesta jospa sit vaikka tärppäis :) Tuun sit jossain vaiheessa ilmoittelemaan taas itsestä. Toivottavasti joku jaksaa päivitellä pinoa sillä välin! Plussatuulia ja ihanaa joulua kaikille!
 
Katie85, varmasti viisas päätös pitää taukoa palstailusta, jos siltä tuntuu, minäkin olen yrittänyt rajoittaa täällä notkumista, että elämään mahtuisi muutakin kuin ovisten bongailua ja oireiden kyttäämistä...

Aniit ja Alliisa, pahoittelut molemmille huonosta hoitovasteesta, mutta uskon vakaasti että oikea annostus teille molemmille löytyy ja ovikset ja plussat teillekin pärähtää!

magdalle pahoittelut menkkojen johdosta! :( Ja Juudithille tsemppiä elämäntaparemonttiin, ehkä pikku tauko tekee vaan hyvää, saat kunnolla tuulettaa ajatuksia ja muuta ajateltavaa!

ON: Uskon vahvasti että ovis ehti taas mennä ohi, ennen kuin mies ehti työreissusta kotiin. :( Joten menkkoja odottelen alkavaksi heti joulunpyhien jälkeen... Unohdin aloittaa terotkin, tai oikeastaan unohdin hakea ne apteekista, mutta tuskimpa sillä on merkitystä, kun kuitenkin oviksen bongasin, niin eiköhän ne menkat sieltä ala ilmankin.
 
Katie85 ymmärrän hyvin että haluat pitää hieman taukoa palstailusta. Toivottavasti saat ajatukset tehokkaasti muualle! :)

magda höh!

AnnaE
teillä on kyl todella haastava tuo tilanne! Tsemppiä!

ON: Tilanne taas hieman muuttu. Kerkesin ottaan yhen teron kun tänään jo alko menkat. Soitin sitten lääkärilleni ja sovittiin että aloitankin vasta kp 5 taas clomit kun muuten menee homma ihan sekaisin kun on klinikan joulutauko. Eli tänään siis kp1. Eilinen meni kyl ihan itkiessä. Toivo alkaa olla menny. Mun on yks parisuhde kariutunu siihen kun en raskaaks tullu ja nyt päässäni pelottelee se taas. Mies kyllä vannoo että tää asia ei meitä tuu kaatamaan. Ja uskoo että hyvin kaikki menee lopulta. Oma usko on lopussa.

Tuosta listan päivittämisestä, oon itse huono tuollasten asioitten kanssa. Mut voisko sitä aatella niin että päiviteltäs niin kuka millonkin ehtii?
 
Katie85 Pien tauko kaikkeen voi tehä ihan hyvää, mut älä silti meit unoha ja tuu ilmottelee välillä itestäs kuitenkin? :) Varsinkin sittenku ne teijän hoidot alkaa pyörii siel kunnallisella puolella?

Aniit Älä tollasia murehdi, kyl teijän suhde sen kestää jos on kestääkseen ja miehes ainakin on vakuuttunu et kestää ni turhaa mietit :)

Sopisko jos tota listaa vähän yksinkertaistettas? Ku ellei kukaan aktiivisesti jaksa päivitellä ni vois ottaa ainakin noi kierron päivät pois ? Vai?
 

Yhteistyössä